Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.707
9.024
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Lijkt me niks op tegen, tenzij de olie op het circuit erg heet en dus dunvloeibaar wordt. Ligt er misschien aan hoeveel rondjes je rijdt.

Sessies van 20 minuten.
Dusch niet zoveel.
Heet wordt ie wel ,getuige dat de koel fan aanslaat op het moment dat ik het paddock inrijd.
Moet er wel bij zeggen dat ik dit jaar een blok heb afgeschreven,na 6 jaar, circuit gebruik.
Drijfstang door het carter :')
daar ging dus 15w 50 volsyntheet in van kroon.
 
Laatst bewerkt:
En al een compensatie fiets gekocht,voor die SRAD van je? *:)
Eind 2018 misschien ?
Motul is wel DE cliche olie van het monument.Het heilige sap :P ,het wonder glijmiddel }) ,waar de meute achteraan loopt :t

Welnee Shell is ook goed maar MOTUL is beter en de 300V die glijdt als een paling door je hand. :+

Ben MOTUL gaan gebruiken omdat dat dit het Suzuki huismerk is.
 
Laatst bewerkt:
Eind 2018 misschien ?Welnee Shell is ook goed maar MOTUL is beter en de 300V die glijdt als een paling door je hand. :+

Ben MOTUL gaan gebruiken omdat dat dit het Suzuki huismerk is.

Kijk,dat bedoel ik. :P

Dat de 675 plofte was ik ook wat schuldig aan,te lang,en op een later tijdstip ook nog eens bewust :$ ,doorgereden op een slecht functionerende injector klep.
Het ding liep een tijd als een harley :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gebeld met valvoline.
De 5w40 volsyntheet jaso ma2,van de action, kan dus gewoon,veilig, in de motorfietsen :t
Ik twijfel toch om het in mijn daytona 675 circuit frikandel te gooien,veel toeren,zware belasting witte wel :')



Dus, je gaat eerst voor de zekerheid de fabrikant bellen met de vraag of die olie in een motorfiets gebruikt kan worden, de fabrikant geeft hierop aan dat de olie inderdaad in een motorfiets gebruikt kan worden.

Maar nu twijfel je alsnog om het in je motorfiets te gebruiken :?



Die olie kan echt wel tegen een half uurtje volgas, of denk je dat deze olie speciaal ontworpen is om rustig rond te tokkelen?

;)
 
Kijk,dat bedoel ik. :P
Maar die MOTUL 300V is echt goed Harrie zo glad als een paling.Als ik dat goedje aan mijn handen heb kan ik geen boutje meer vastdraaien.Dan heb ik zoiets, oke dan zal het ook wel beter helpen voor minder wrijving minder slijtage in mijn blok ??

MOTUL 300V

MOTUL 5100

Castrol EDGE 10W60

Er staan meer films op met olie merken/soorten die deze man test.



Dat de 675 plofte was ik ook wat schuldig aan,te lang,en op een later tijdstip ook nog eens bewust :$ ,doorgereden op een slecht functionerende injector klep.
Het ding liep een tijd als een harley :+

Oh maar ik refereerde niet ernaar dat olie de boosdoener is dat je blok klapte.Er zijn ook blokken die stuk lopen met MOTUL.
 
Laatst bewerkt:
Maar die MOTUL 300V is echt goed Harrie zo glad als een paling.Als ik dat goedje aan mijn handen heb kan ik geen boutje meer vastdraaien.Dan heb ik zoiets, oke dan zal het ook wel beter helpen voor minder wrijving minder slijtage in mijn blok ??

MOTUL 300V

MOTUL 5100

Castrol EDGE 10W60

Er staan meer films op met olie merken/soorten die deze man test.Oh maar ik refereerde niet ernaar dat olie de boosdoener is dat je blok klapte.Er zijn ook blokken die stuk lopen met MOTUL.

Hij heeft er wel werk van gemaakt maar of het allemaal zo wetenschappelijk / nuttig is.

Ik ben iig blij dat mijn overstap van Motul 300V Factory naar 7100 volgens dit schema alleen maar voordelen heeft, ik heb er weinig van gemerkt, anders dan dat ie het nog steeds doet.

Ik mis ook niet de 1-2pk die 300V me extra zou opleveren tov 'normale' olie :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft er wel werk van gemaakt maar of het allemaal zo wetenschappelijk / nuttig is.

Ik ben iig blij dat mijn overstap van Motul 300V Factory naar 7100 volgens dit schema alleen maar voordelen heeft, ik heb er weinig van gemerkt, anders dan dat ie het nog steeds doet.

Ik mis ook niet de 1-2pk die 300V me extra zou opleveren tov 'normale' olie :P


Erin gehad Motul, speed 1050, olie verbruik 100 cc op 1000 km. uitlaat aanslag en rook naar verbrande olie, die er achter reed, hey dat ding stinkt naar olie!

Nu is dat meten van oliepijl van die speeds super irritant! ff laten lopen ff wachter pijlstok geheel erin draaien en dan aflezen. als je weet dat hij geen olie verbruikt rijdt gewoon wel fijner..

Daarvoor had ik er motorex in crosspower geen olieverbruik! olie heeft er 10.000 km erin gezeten! uitlaat sloeg zelfs wit uit naar langere stukken rijden..

Dus maar weer Motorex :P

full
 
Erin gehad Motul, speed 1050, olie verbruik 100 cc op 1000 km. uitlaat aanslag en rook naar verbrande olie, die er achter reed, hey dat ding stinkt naar olie!

Nu is dat meten van oliepijl van die speeds super irritant! ff laten lopen ff wachter pijlstok geheel erin draaien en dan aflezen. als je weet dat hij geen olie verbruikt rijdt gewoon wel fijner..

Daarvoor had ik er motorex in crosspower geen olieverbruik! olie heeft er 10.000 km erin gezeten! uitlaat sloeg zelfs wit uit naar langere stukken rijden..

Dus maar weer Motorex :P

[afbeelding]

Ik wil niks zeggen ,maar,dus zeg ik ook niks :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan