Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

pas goed op dat ze niet als een dolle gaan zitten frezen om je zittingen "op te schonen"
voor je het weet zit je buiten het stel bereik van je plaatjes en kun je met overmaatse kleppen aan de gang....
ff vlug nieuwe zittingen in persen is er niet bij..
 
Willem besteed het tegenwoordig uit aan keizer revisie dus heb ik de kop maar daar naar toe gebracht.Ik schrok wel erg van de prijs.
Er is eigenlijk niks kapot aan de kop, normale revisie kleppen slijpen,nieuwe klepelseals, vlakken en kleppen stellen dus niks bijzonders

Als ik jou was zou ik eens met Jan Smit bellen, deze werkt tegenwoordig samen en in het pand van Mike, van Assendelft motoren in Assendelft. Die man is een legende op het gebied van revisie etc!!
 
Als ik jou was zou ik eens met Jan Smit bellen, deze werkt tegenwoordig samen en in het pand van Mike, van Assendelft motoren in Assendelft. Die man is een legende op het gebied van revisie etc!!
Jan Smit is inderdaad erg goed heb ik gehoord. Als ik een kop helemaal zou willen laten tunen met grotere kleppen, twin-sparks en grotere in- en uitlaat kanalen dan zou ik m ook naar Smit brengen. Dan ben je toch al de max aan het betalen.
Voor een standaard revisie met inslijpen van kleppen, vlakken, klepseals, helicoils en nieuwe klepgeleiders, dan is dat zeker niet nodig.
De klepseals zou ik overigens wel zelf leveren aan de revisie man. Deze zitten in zo'n pakking set die je toch nodig hebt.
Kleppen stellen zou ik ook zelf doen, is eigenlijk zo gemakkelijk, dat het zonde is om hier geld aan uit te geven door het te laten doen. Vaak kun je een paar shims onderling nog wisselen, de overige kun je wel halen bij een locale motorbedrijf. Kosten iets van €3,- p/st. geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
't Heeft even helemaal niets met een Z1000 of andere klassiekers te maken,
maar wel met Kawa, dus leuk even te gaan buurten.
Kawasaki 2018 nieuwsshow in Militair Museum

Toegang is gratis voor iedereen met een rijbewijs na aanmelding op de Kawa websitie (zie bericht), dus ik moet nog wel even kijken hoe ik mijn zoon mee naar binnen krijg dan. Een rijbewijs heeft ie nog niet, en hij is eigenlijk net iets te groot voor in een rugzak.

Eens kijken hoe die Z900RS nou uiteindelijk is geworden na alle opwarmertjes ....
Voor 2017 was dit 'beloofd'

full
 
Laatst bewerkt:
Maar waarschijnlijk gaat het dit worden ...
Een rijdende hoop elektronica, maar 't ziet er wel gaaf uit. :Y
full
 
Aan deze teaser-pic is al te zien dat de tellers wel echte klokken lijken en niet zo'n modern 'TFT-plankje.'
Nou ja, we zullen het wel zien.

full


Wel een slechte fotograaf trouwens. Had ie nou niet even iets hoger kunnen gaan staan of kunnen wachten tot de vangrail was afgelopen? :X
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt wel heel erg op waar die dame op rijdt. en dit is voor een moderne motor echt wel mooi!!
full
 
als je naar de w800 klokjes kijkt hebben die ook gewoon een lcd schermpje, dus helemaal 'niet digitaal' hoeft ook niet

was de echte aankondiging niet ergens 24 of 26?
 
Hier met nog meer plaatjes, ook van de andere kant en in andere kleuren en 4-in-1 uitlaat.
SCOOP: 2018 Kawasaki Z900RS in beeld!

full


Achterkant ook gaaf hoor!
Met dat ronde achterlicht echt een knipoog naar het origineel.
Wel het spatbord verwijderen en het kenteken met een paar miniknippers onder een hoek van 45 graden onder het kontje monteren nog.

Ook in geel van de '73 Z1. Prachtig. :}
Ervan uitgaand dat dit er echt zo gaat komen is dit echt het mooiste dat ze de afgelopen 10 jaar bij Kawasaki op wielen gezet hebben, dus wordt het eindelijk weer een beetje mooi op de weg qua moderne fietsen.
:9~ :9~ :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Ik moet er ook steeds zelf achteraan bellen, hij ligt er al vanaf juli en ze hebben er nog niks aan gedaan. Alleen het vlakken is al 50 euro.

@kawakappie:
Ben je al wat wijzer geworden over de cilinderkoprevisie?
Ik ben wel benieuwd wat je laat doen, waar je het laat doen en wat de kosten schijnen te worden...
 
Ik ben van plan om er wiseco's in te zetten iemand nog tips over aanschaf en hoe groot kan ik gaan zonder dat ik de rest van mijn blok aan moet passen, 71 72 73 mm.?
Groet Milko
 
Ik heb de kop van de Z1000 naar evers in ede gebracht.
Gaat me maximaal 350 euro kosten
Kijk! Dat is een veel nettere prijs! Veel succes, zeker ook met de Wiseco's. Wordt wel een prijzig projectje zo... Houd je ons op de hoogte van alle vorderingen? Plaatjes zijn hier ook erg geliefd... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om er wiseco's in te zetten iemand nog tips over aanschaf en hoe groot kan ik gaan zonder dat ik de rest van mijn blok aan moet passen, 71 72 73 mm.?
Groet Milko
Ik heb wisecos in mijn Z1000 bij Jan Smit laten honen en niets aangepast, zelf er in zetten is best een werk zonder zuigerklemmen. Nu zou ik wat pvc pijp met tieribs pakken...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om er wiseco's in te zetten iemand nog tips over aanschaf en hoe groot kan ik gaan zonder dat ik de rest van mijn blok aan moet passen, 71 72 73 mm.?
Groet Milko

als je een 1015 cil blok hebt is 1075cc (72mm) de max.(ik heb mijne vorig jaar laten boren op 1075 bij smit)
pas wel op dat je de juiste compressie verhouding kit pakt (1:10.25) die andere is veel te hoog voor straatgebruik
heb je een 903(?)cc cil blok is 1015 cc max.
je kunt een 1015 ook laten boren op 1105 maar dat wordt links en rechts afgeraden ivm het feit dat de bussen dan erg dun worden (scheuren)
groter kan met beide blokken maar dan moet je verbussen...
 
Ik heb de kop van de Z1000 naar evers in ede gebracht.
Gaat me maximaal 350 euro kosten

wat gaat ie eraan doen dan??
Ik hoop wel dat je hem op het hart gedrukt hebt de kleppen binnen het stelbereik te houden....
ik durf deze koppen niet zomaar bij een revisie boer neer te leggen...vaak halen die te snel te veel weg en dan zit je opeens op het dunste plaatje met ingekorte stelen...
liever dan meer betalen bij een expert of zelf doen en er bovenop zitten.
ik heb in mijn kop APE geleiders geperst en dan ontkom je er niet aan de zittingen in lijn te snijden.
je bent dan zo een paar 10-en kwijt en als de oude kleppen dan al ingekort waren zit je zo op de onder grens van het stelbereik.
ff nieuwe zittingen plaatsen is niet zo eenvoudig bij deze koppen dus dan heb je een dingetje.
mijn diepste klep heeft nog .010 bereik over met max ingekorte stelen...
mischien ga ik er toch overmaat kleppen inzetten nog...
 
Deze man is wel bekend met dit soort koppen en ik heb goede referenties gezien. Dan ga ik voor 72 mm compressie verhouding kit?
Wat is het verschil daar ben ik niet zo bekend mee maar ik leer graag
 
Deze man is wel bekend met dit soort koppen en ik heb goede referenties gezien. Dan ga ik voor 72 mm compressie verhouding kit?
Wat is het verschil daar ben ik niet zo bekend mee maar ik leer graag

ik heb de 1075 kit (72mm boring) met 10.25:1 compressie verhouding.
er is er ook 1 met 12:1 compressie maar die raad ik niet aan voor op straat.
ik vraag me af of je daar met euro sprit mee wegkomt qua pingelen enzo....
gewoon lekker de eerste kit pakken en laten boren bij jan smit.
ik heb vorig jaar 500 voor de kit betaald en 150 voor het boren en honen.
ik heb er toen op gewacht (heel gezellig) en hij heeft me het dek van het cilinderblok ook nog ff gevlakt.
zorg wel dat je de pasvlakken super vlak hebt ivm de stalen pakking die wiseco tegenwoordig meelevert.
 
Jan Smit Powerparts? Die man is een begrip in het revisie en tuning werk. Afgelopen winter was ik daar voor een top-end revisie. Geen Kawasaki maar goed. Er stonden een aantal dragracers op de heftafels waaronder Kawasaki ZZR. Die man weet echt wel wat hij doet en waar hij over praat.

Hij heeft mijn cylinder gehoond en kleppen geslepen en geschuurd.

Inderdaad ook ouderwets gezellig daar. De beste man is relaxed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan