Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is toch altijd wat he
2 van de 3 Suzuki dealers waar ik al info gevraagd heb hierover waren zelfs niet op de hoogte van de teller blokkage. De andere wel, en het betreft volgens hem enkel dit model (GSX F 1998-2006), die het heeft, maar had geen idee hoe het te resetten of dergelijke.

Zijn argument: "nieuwe km teller bestellen?" :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze twee dingen zijn intussen aangekomen.
De 7 pins relais werkt.
Er steken nu rode LED's in mijn achterpinkers.
(LED's die ik al heel lang had liggen, maar had geen zin in geklojo met weerstanden ...)

Heb intussen ook witte pinkerglaasjes besteld
Knipperlichtglaasjes Suzuki GSX750F 98-06 wit | mPartz.nl
Incl zending naar B wel 27€, maar de rode kleur van de LED's zal wel zuiverder zijn. Zijn nu ook rood, maar de oranje glaasjes breken de kleur wel een beetje.

Er zullen later echter andere (ook rode) pinkers opkomen wanneer ik (eindelijk eens) het GIVI Wingrack terug plaats ...

----------

De USB lader met voltmeter valt wat groot uit. Zal nog eens goed moeten kijken waar ik die proper, deftig en gebruiksvriendelijkmkan monteren.
 
2 van de 3 Suzuki dealers waar ik al info gevraagd heb hierover waren zelfs niet op de hoogte van de teller blokkage. De andere wel, en het betreft volgens hem enkel dit model (GSX F 1998-2006), die het heeft, maar had geen idee hoe het te resetten of dergelijke.

Zijn argument: "nieuwe km teller bestellen?" :')

Gelukkig heb ik al een adresje gevonden voor de km teller ;)
 
Nog even mijn tip voor een goede motorhoes:

full


Zie hem toevallig in bovenstaande advertentie staan.
Ik heb hem van de Action. :P

Sinds een paar dagen in gebruik, en beste hoes ooit. :t

Ik meen dat precies deze hoes bij de Action dus €9,95 kost. Kan iets meer zijn. :P

Lekker zwaar ding trouwens en gevoerd. :}
Moet er nog eentje bij halen voor de andere motor.
 
Voor diegenen die het nog niet doorhadden, er is een facebook GSX-F groep. (Met een link naar MF :+ )

Daar kan het misschien makkelijker zijn om niet-MF'ers en MF'ers bij elkaar te laten komen bij een MFGSXFM (Motor Forum GSXF Meet) *O*

Dus bij deze dan graag een pb'tje sturen om een link aan te vragen.
 
Vandaag heb ik de kappen er weer helemaal afgehaald om iets aan de schroeven te herstellen. Ik heb elke keer met de laatste bout aandraaien helemaal onderin de onderste kap moeite, ervaren jullie dit ook?
 
Vandaag heb ik de kappen er weer helemaal afgehaald om iets aan de schroeven te herstellen. Ik heb elke keer met de laatste bout aandraaien helemaal onderin de onderste kap moeite, ervaren jullie dit ook?

Die zit er bij mij niet op :+

Ik zou hem eigenlijk moeten bestellen, is wel zo handig.
 
Vandaag heb ik de kappen er weer helemaal afgehaald om iets aan de schroeven te herstellen. Ik heb elke keer met de laatste bout aandraaien helemaal onderin de onderste kap moeite, ervaren jullie dit ook?
Het schroefdraad is dan niet helemaal fris meer. :Y
(Bij mij was het aan ene kant, bij een vorige eigenaar te vaak - net niet helemaal recht er in gedraaid)
Je kan er een tap doorheen draaien of als het een losse carrosserie bevestiging is vervangen.

Mooie prijs deze. _O-
5PCS M3 M4 M5 M6 M8 HSS Machine Hand Screw Thread Metric Plug Tap Drill Set
Brand New

full


$1.72
Buy It Now
Free international shipping
131 Sold

Willekeurig voorbeeld, is niet precies dezelfde..

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo DKP ( uber xenon master).
Ik wil mijn lamp gaan vervangen door xenon en volgens mij moet ik dan
een H7 setje bestellen (geen ali).
Dit klopt toch? of raad je LED aan?
gaat trouwens om een 98 model.
gr Peter
 
Hallo DKP ( uber xenon master).
Ik wil mijn lamp gaan vervangen door xenon en volgens mij moet ik dan
een H7 setje bestellen (geen ali).
Dit klopt toch? of raad je LED aan?
gaat trouwens om een 98 model.
gr Peter
Ik zou wel eens aan een LED durven denken eerlijk gezegd.
Maar xenon is ook leuk natuurlijk.
In beide gevallen moet het dus idd een H7 fitting zijn.

Let wel, je hebt er een adapter voor nodig. Heb dat destijds ook moeten doen. Als ik me niet vergis een adaptor voor Honda auto's ... ja klinkt raar, maar het was zoiets denk ik. En die adaptor moest ik ook een beetje mishandelen om de xenon bulb kabel erdoor te krijgen ... dacht ik toch ...

Ik zal na het weekend mijn oude laptop eens opstarten en alle foto's overzetten op mijn huidige, kans is groot dat ik er nog foto's van heb.

Ene ... AliExpress is niet slecht hoor ;)
Maar uiteraard, als jij anders wilt is dat ook goed uiteraard. Elders zijn ze ook niet te duur eigenlijk.

Als je ook je grootlicht wil upgraden, ben je wel beter af met LED, want door de gescheiden functie kan je niet effectief flashen met een xenon. Voor langere stukken op grootlicht (onverlichte wegen) is de opwarmtijd van ee 15tal sec natuurlijk geen hinder.
 
Langzamerhand raak ik gewend aan de benzine tank. Vol (schuine motor) is de wijzer net boven de benzinemeter. en na ongeveer 12 liter verbruik zit het net bij de rode rand.... Wat dus betekent dat ik 3 liter te gaan heb tot ik op de reserve rijd en dan nog 5 liter overhoud in de motor.

Blijkbaar rijd ik 1 op 18. (Dit zal ik verbeteren met tijd)
Wat dus betekent dat ik 54 kilometer te gaan heb tot de reservetank aan moet en daarna nog 90 km op de reservetank kan rijden.

Heel interessant dit allemaal uitzoeken :+
 
Langzamerhand raak ik gewend aan de benzine tank. Vol (schuine motor) is de wijzer net boven de benzinemeter. en na ongeveer 12 liter verbruik zit het net bij de rode rand.... Wat dus betekent dat ik 3 liter te gaan heb tot ik op de reserve rijd en dan nog 5 liter overhoud in de motor.

Blijkbaar rijd ik 1 op 18. (Dit zal ik verbeteren met tijd)
Wat dus betekent dat ik 54 kilometer te gaan heb tot de reservetank aan moet en daarna nog 90 km op de reservetank kan rijden.

Heel interessant dit allemaal uitzoeken :+

Heel interessant ja totdat je met een lege tank op de snelweg staat haha :+
 
Zo, de Suuz net afgetankt met Competition102, accu eruit, Verheul erover, accu op zolder aan de druppellader. Wachten tot het voorjaar. :W

Wat me wel opviel was dat de motor nu een maand stilgestaan had en hij niet wou starten. Uiteindelijk aan de startkabels gehangen en na heel lang elke keer even starten kwam hij pas weer tot leven. Wat zou dit kunnen zijn en hebben jullie dat ook .

Ik hoop dat ik hem in het voorjaar nog weer aan de praat krijg als het nu al na een maand zoveel moeite kost! :$
 
Ik kom erachter dat mijn benzinekraan een beetje begint te lekken als hij op de jiffy staat. Wat is wijsheid. Nieuwe erin of reviseren. En is eventueel reviseren erg lastig?
Gr peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan