KTM SuperDuke 990 Deel 14

[afbeelding]

Tis nummer 85.

:+

Zal binnenkort ff goede pic maken. Heb het laten doen bij tijger leathers. 150,- was ik kwijt. Denk dat ik aanstaande lente weer terug ga voor een extra laag foam. Nog iets meer comfort.

Beter laat dan nooit :+

219uo29.jpg


Deze dus.
 
Productief avondje wel :)

Filter schoon gemaakt, onder de tank / binnenkant frame gepoetst, en de zijkant van de radiotor ff opnieuw gespoten...

2e0tdag.jpg


keemw3.jpg


yijxh.jpg
 
@lompje waar heb jij die itg base plate vandaan?

Goeie vraag. Dacht ergens van een ktm / superduke / adv rider forum. Heb even door mn paypal zitten bladeren. Heb em gekocht van een griek, georgios fragkopoulos. 45 eus... inmiddels dik 2 jaar geleden, dus geen idee of ie nog steeds lekker bezig is met zn figuurzaag.
 
Mocht je nou niks vinden... morgen ligt de tank er ook nog af. Kan ik em eventueel even overtrekken op papier en naar je toe sturen. Kan je em zelf maken van een plaat alu.
 
Ik heb "de griek" destijds, 2 jaar geleden, gewoon een mailtje gestuurd (gfrago@otenet.gr).

Kreeg toen snel een reactie en betaald in BritsePonden heeft toen netjes het verschil weer terug betaald omdat het een euro prijs was.
 
Productief avondje wel :)

Filter schoon gemaakt, onder de tank / binnenkant frame gepoetst, en de zijkant van de radiotor ff opnieuw gespoten...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goed bezig!
Die zijkantjes van de radiateur moet ik ook nog even bijwerken. Hebben in de afgelopen jaren aardig wat steenslag opgelopen.

Ik krijg als het goed is vandaag m'n olie binnen, binnenkort ook maar eens beginnen aan het onderhoud.
 
dankje lompje, zit daar wel aan te denken.

Z'n itg filter met de sas afdekplaatjes (heb jij die ook? en hoe heb je dat met de foutmelding gedaan?)
 
Laatst bewerkt:
Als je het SAS systeem met zo'n open filter laat zitten moet je alleen zorgen dat het systeem schone lucht aanzuigt. Dus klein filtertje op het slangetje plaatsen. Ik heb die van mij toen in China besteld. Nu heb ik het SAS systeem eraf.

Als je de SAS plaatjes op de cilinder bedoelt, die koop je voor een prikkie en de foutmelding haal je eruit met tuneECU.
 
dacht aan ze samen met die base plate te bestellen. (eens kijken naar alle soorten filters) is toch winter dus nu rij ik toch niet veel.


Nog andere upgrades wat jullie gedaan hebben? Rc8 kelken bijv?
 
dacht aan ze samen met die base plate te bestellen. (eens kijken naar alle soorten filters) is toch winter dus nu rij ik toch niet veel.


Nog andere upgrades wat jullie gedaan hebben? Rc8 kelken bijv?

Ik heb er een tijdje rc8 kelken ingehad, maar had het gevoel dat die vooral een dip in het middengebied gaven, waardoor de piek heftiger lijkt, heb ze toen weer gewisseld voor de originele. Vond ik fijner rijden.
Heb de RC8 kelken nog wel liggen, dus mocht je het willen proberen mag je ze hebben. Al denk ik dat verzenden net zoveel kost als een setje nieuwe. Die dingen kosten 3,69 euro per stuk.
Part nummer is: 61241040000
 
Motohooligan airbox, sas en 2nd butterflies verwijderd, fmf apex dempers met killers. Lambdasensors ook verwijderd BTW.

Maar die rc8 kelken was puur een gevoelskwestie, ik heb hem nooit op de bank gehad met de rc8 kelken, alleen met de originele.
 
Laatst bewerkt:
Dat geeft minder motorrem, en in eerste instantie een wat soepelere gasreactie.
Maar sommige tuners zeggen dat hij juist soepeler te krijgen is met de butterflies er nog in, maar fatsoenlijk afgesteld.
 
Deze week onderhoud laten doen door Goedhart Motoren. Ik vind het voor mijn gevoel wel prettig als de hele motor even wordt nagekeken door de dealer op slijtage delen die ik zelf niet zo goed kan controleren (lager spelingen bijvoorbeeld) en kleppen stellen. Volgens Goedhart is de motor in goede staat en zijn er geen punten die aandacht nodig hebben. Wel hebben ze de oliesproeier vervangen die verstopt zat.

Er is Goedhart wel iets bijzonders opgevallen over de voorband/voorwiel.
2 jaar geleden nieuwe banden laten monteren door een plaatselijke motorzaak.
Het blijkt dat de velg een draairichting heeft en de band een draairichting. Deze bleek bij mijn voorband niet gelijk aan elkaar te zijn. De draairichting van de velg was goed op de motor gezet, maar de band draait dus eigenlijk in de verkeerde richting.
Heeft verder niet heel veel consequenties gehad. Ik heb er 2 jaar mee gereden en niets gemerkt maar het hoort niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan