Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Assen idd.. ik lig nu met de ballen op t strand in tenerife.. 3 oktober Assen, 9 oktober seizoensafsluiter op Zolder.

Stiekem kan ik niet wachten en ken de vakantie zo voorbii zijn :+


Nog even wat anders. Toen ik de motor ( R1 ) ophaalde ben ik meteen gaan rondknorren ( zeikende regen en nieuwe banden
maja je wil wat )

Na een aantal km kwam het onvermijdelijke benzinelampje tevoorschijn en de bekende F-trip. Nu ken ik deze van de R6 en daar heb ik ooit nog 32 km op de ftrip gezet. Niet helemaal de bedoeling maar ik zocht t niet om in centrum eindhoven te tanken en dacht na de snelweg ( goeie 10km ) wel even te tanken.

De motor vond van niet :')

6.5 km op F-trip en het was over. GELUKKIG nog de afrit op kunnen sturen.. flink schudden en na een doorstart en 2 sec vol gas nog een heel eind gekomen om daarna nog n paar honderd meter te duwen.

Is dit normaal en zo nee waar ken dat in liggen? Denk dat ik t moet zoeken in de vlotter/brandstofpomp maar misschien dat hier meer geleerde zitten met ervaring

Mijn r1 kon ik ook geen 5km mee rijden als het lampje aan ging. Als ik volgas ging met lampje aan dan stotterde hij al. Erg kritisch.
 
Hallo Allemaal

sinds 21 juli dit jaar ben ik trotse eigenaar van een Yamaha R1 uit bouwjaar 1998.

2rduibm.jpg


1zmmr75.jpg
 
Daarnaast zijn we opzoek naar iemand met het nieuwe type Yamaha R1
30rsh8z.jpg



die zijn motor in een motorblad wilt terug zien & waarvan je uiteraard 1 van mee krijg zodra ze gedrukt zijn en ook nog is professionele foto's ervan wilt

eisen: liefst zo origineel mogelijk
de persoon die voor het motorblad schrijf een rondje erop laten rijden
voor shots voor in het motor blad ( dont worry hij heb er al op tig gereden )
bij interesse kan ik je er meer informatie over geven

dit omdat we een idee hadden voor een nieuw onderwerp in het motorblad.
1998 R1 tegen de nieuwe type R1
wat hebben ze veranderd in de tijd ect ect.

ben je geintreseerd ?
stuur me dan even een prive berichtje
en dan breng ik je in contact met de persoon van het motorblad

moet wel zeggen dat we ondertussen wel contact op nemen met importeur van Yamaha Nederland
en er ook zelf proberen voor te zorgen dat we er 1 via de importeur kunnen krijgen. dus ben je geintreseerd wees er dan snel bij ! :t
 
Gefeliciteerd met je echte OER R1! Mooi mooi!

Leuk idee omtrent old VS new R1, voor welk blad is het?


bedankt :}
ik ben er ook echt blij mee :Y
alleen ding rijd wel als een konijn op steroiden :X

Dat mag je zeker weten
: voor motorblad : motor revue
vaak klassiekers maar we krijgen ook nieuwe test motoren ect ect O-)
 
Probleeeemm !..

het valt me sinds donderdag avond op
waneer ik rem dat voorlamp uitgaat ( Xenon )
ik zie dat de dashboard knippert of minder fel gaat branden
ook het achterlicht knippert

dit merk ik ook als er totaal geen verlichting aan staat
en ik doe bijvoorbeeld hem in de vrij en knipperlicht naar rechts
zie ik het N lampje ook minder fel branden

dit doet mijn verdenken aan mijn accu maar die is gloedjenieuw daarnaast is die ook gewoon vol
het is wel een gell accu heeft dat er iets mee te maken ?

laadsysteem is prima

daarnaast gecontroleerd bolletjes allemaal goed geen corrosie of iets

wat kan het nog meer zijn ?
slechte massa ?
 
Laatst bewerkt:
Accuspanning en laadsysteem ook doorgemeten?
Ik heb ook dit soort symptomen meegemaakt, bij mij had de spanningsregelaar kuren als ie (erg) warm werd. Andere spanningsregelaar erop gezet en het probleem was over.
 
Accuspanning en laadsysteem ook doorgemeten?
Ik heb ook dit soort symptomen meegemaakt, bij mij had de spanningsregelaar kuren als ie (erg) warm werd. Andere spanningsregelaar erop gezet en het probleem was over.


Accu spanning & laadspanning is prima

is er een manier hoe ik de spannings regelaar kan doormeten? :X
 
Ja, de ingaande en uitgaande kant doormeten. Ingaande kant komt vanaf de dynamo en geeft (als je wat toeren maakt) zomaar 30V of meer. Uitgaande kant (naar de accu toe) zou uit m'n hoofd tussen 12,5V en 14,nogwat Volt moeten zijn.
In mijn geval zat er nogal wat variatie qua voltage naar de accu toe. Waarschijnlijk was er toch inwendig iets doorgebrand.
Hopelijk heb je er wat aan, succes :)
 
Ja, de ingaande en uitgaande kant doormeten. Ingaande kant komt vanaf de dynamo en geeft (als je wat toeren maakt) zomaar 30V of meer. Uitgaande kant (naar de accu toe) zou uit m'n hoofd tussen 12,5V en 14,nogwat Volt moeten zijn.
In mijn geval zat er nogal wat variatie qua voltage naar de accu toe. Waarschijnlijk was er toch inwendig iets doorgebrand.
Hopelijk heb je er wat aan, succes :)


op het oog zag de spanningsregelaar er nieuw uit,
stekker er even uit en in gedaan, geen viezigheid of iets op de pinnetjes, ik zou het iedergeval van het weekend even na checken alvast bedankt !
 
Hallo heren en dames natuurlijk. :W Sindskort eigenaar van een mooie Yamaha R1 2004. Bevalt tot zover prima. Hou ervan dat de motor smal. Over de power hoef ik jullie niets te vertellen natuurlijk haha.

Ik kom gelijk met een vraagje. De R1 heeft een alarm. die is uitgeschakeld, heeft ook zoeen lampje bij de kroonplaat maar knippert niet omdat die uitstaat. Heb er geen afstandsbedieningen bijgekregen, de vorige eigenaar gebruikte de r1 zonder alarm en heeft ze niet meer. Ik start de motor gewoon normaal, net alsof er geen alarm op zit. Alleen het alarm zit er nog op en hij werkt niet dus ik heb het liefst dat die verwijderd word.
2gy7dw7.jpg

Enig idee iemand welke alarm dit is en hoe te verwijderen.
 
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een betaalbare supersport voor naast m'n nakende liefde Nuda 900!

De s1000rr van BMW is mn droombike, maar nog even geen centen voor....

Dus m'n keuze geworden; een R1 met big bang! Vanaf 2006 dus?

Morgen ga ik naar een model kijken uit 2009.

Zijn er dingen waar ik op moet letten??
Tips bij het kijken/voelen van bike??

Alvast bedankt!

Joeee
 
Daarnaast zijn we opzoek naar iemand met het nieuwe type Yamaha R1
[afbeelding]


die zijn motor in een motorblad wilt terug zien & waarvan je uiteraard 1 van mee krijg zodra ze gedrukt zijn en ook nog is professionele foto's ervan wilt

eisen: liefst zo origineel mogelijk
de persoon die voor het motorblad schrijf een rondje erop laten rijden
voor shots voor in het motor blad ( dont worry hij heb er al op tig gereden )
bij interesse kan ik je er meer informatie over geven

dit omdat we een idee hadden voor een nieuw onderwerp in het motorblad.
1998 R1 tegen de nieuwe type R1
wat hebben ze veranderd in de tijd ect ect.

ben je geintreseerd ?
stuur me dan even een prive berichtje
en dan breng ik je in contact met de persoon van het motorblad

moet wel zeggen dat we ondertussen wel contact op nemen met importeur van Yamaha Nederland
en er ook zelf proberen voor te zorgen dat we er 1 via de importeur kunnen krijgen. dus ben je geintreseerd wees er dan snel bij ! :t

Ziekkkk vet
 
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een betaalbare supersport voor naast m'n nakende liefde Nuda 900!

De s1000rr van BMW is mn droombike, maar nog even geen centen voor....

Dus m'n keuze geworden; een R1 met big bang! Vanaf 2006 dus?

Morgen ga ik naar een model kijken uit 2009.

Zijn er dingen waar ik op moet letten??
Tips bij het kijken/voelen van bike??

Alvast bedankt!

Joeee
Netjess husqy nuda is mooie machine. als ik mijn centjes heb gespaard zal het ook een nuda of ktm 990 sm worden. speelfactor +1000.

De R1 big bang begint vanaf 2009. Dus kijk of je een echte big bang te pakken hebt en niet een 2008 model die in 2009 verkocht is.

voor 2004-2009 is gewoon de normale R1. de big bang oftewel crossplane zit anders in elkaar. maakt gewoon zeer bruut geluid, meer koppel en meer pk. (scheelt max 10pk dacht ik)

btw een r1 2009 en een 2010 s1000rr scheelt ongeveer 1500-2000 euro. als je echt voorkeur hebt voor een bmw zou ik gewoon even doorsparen want veel verschil is het niet. persoonlijk vind ik de r1 2009 wel mooier dan de bmw. meer karakter ofzo 8-)
 
Laatst bewerkt:
Netjess husqy nuda is mooie machine. als ik mijn centjes heb gespaard zal het ook een nuda of ktm 990 sm worden. speelfactor +1000.

De R1 big bang begint vanaf 2009. Dus kijk of je een echte big bang te pakken hebt en niet een 2008 model die in 2009 verkocht is.

voor 2004-2009 is gewoon de normale R1. de big bang oftewel crossplane zit anders in elkaar. maakt gewoon zeer bruut geluid, meer koppel en meer pk. (scheelt max 10pk dacht ik)

btw een r1 2009 en een 2010 s1000rr scheelt ongeveer 1500-2000 euro. als je echt voorkeur hebt voor een bmw zou ik gewoon even doorsparen want veel verschil is het niet. persoonlijk vind ik de r1 2009 wel mooier dan de bmw. meer karakter ofzo 8-)

Thanks voor je antwoord!

Die 2009 modellen op kenteken, dat moet dan toch goed zijn?
Kenteken nagekeken;

Bouwjaar: 04-2009
Datum Eerste Toelating Nederland 05-2016
Datum laatste tenaamstelling 11-2017

Dus vanuit buitenland.
Het kan wel een schadebakje zijn, ivm kuipdelen voor wat zwart is ipv blauw.
Vandaar de wat lagere prijs ten opzichte van vergelijkbare motoren.


Die BMW....ja liever tussendoor een dikke bike ipv sparen.
Ik verzilveren m'n geld liever! *D Morgen kan ik wel dood zijn...blablabla
Dan maak ik een groot deel ervan wel weer los als ik echt die BMW wil halen ..

En de sound van de big bang blokjes zijn magisch te noemen!
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Ik zie nu dat het een 2008 is die ik wilde bekijken....aan de koplampen idd

Helaas....😪

[afbeelding]
Ah jammer. Nou heb je even geluk dat ik je heb uitgelegd, want verder dan mij is niemand op dit topic lijkt het.. :?

De 2008 is ook een monster machine. 180pk onder je kont, Meer power dan je eigenlijk gaat gebruiken. Als de prijs redelijk is zou ik het wel overwegen als ik jou was. Dubbele akrapovic potten eronder en je hebt ook bruut geluid. Vanaf 2004 zit je eigenlijk altijd goed met een R1 :Y

je hebt trouwens PM
 
Laatst bewerkt:
Is idd het 2007/2008 model..

Ik zou op beiden modellen eerst eens een proefritje maken voor je overgaat tot aankoop. Motorkarakter van een big bang is totaal anders en deze zijn vaak ook ietsjes duurder dan voorgaande modellen.

Is idd rustig hier :X
 
Is idd het 2007/2008 model..

Ik zou op beiden modellen eerst eens een proefritje maken voor je overgaat tot aankoop. Motorkarakter van een big bang is totaal anders en deze zijn vaak ook ietsjes duurder dan voorgaande modellen.

Is idd rustig hier :X
Wel een idee ja haha!
Hoe omschrijf je het verschil? van de 'normale' en big bang?
Big bang meer schokkend etc?
 
zal Oma maar ff wegpesten en me voorstellen.

Naam is Tom en ik ben op het moment aan het zoeken voor een Leuke R1.
Model zal denk ik een RN12 worden. vind de uitlaten zo onder de zadel erg mooi.

Iemand nog tips en tricks voor een nub kwa R1's en dingen waar ik specifiek op moet letten?

Ga voor een R1 voor de looks :P en het vermogen. komende van een YZF600r thundercatje en ST1100 pan european wilde ik eens een echt monster proberen.

Naked bikes laat ik nog even wachten ;) misschien als 2de fiets later.
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren en dames natuurlijk. :W Sindskort eigenaar van een mooie Yamaha R1 2004. Bevalt tot zover prima. Hou ervan dat de motor smal. Over de power hoef ik jullie niets te vertellen natuurlijk haha.

Ik kom gelijk met een vraagje. De R1 heeft een alarm. die is uitgeschakeld, heeft ook zoeen lampje bij de kroonplaat maar knippert niet omdat die uitstaat. Heb er geen afstandsbedieningen bijgekregen, de vorige eigenaar gebruikte de r1 zonder alarm en heeft ze niet meer. Ik start de motor gewoon normaal, net alsof er geen alarm op zit. Alleen het alarm zit er nog op en hij werkt niet dus ik heb het liefst dat die verwijderd word.
[afbeelding]
Enig idee iemand welke alarm dit is en hoe te verwijderen.
Beetje laat,maar beter laat dan nooit,is vrij simpel zorg dat je een origineel bedradingsschema te pakken krijgt,ros dat kastje van het alarm er uit,volg de draden die vanuit het kastje komen en kijk waar die naar toe gaan,daarna is het een kwestie van die
draden verwijderen en eventuele originele onderbroken draden weer aan elkaar solderen.
Het is even werk maar valt uiteindelijk wel mee als je een schema kan lezen en basis kennis
van elektronica heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan