KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Nou, ik denk dat die info niet klopt, denk dat er wel degelijk en relais in zit, zou ik me al heel sterk moeten vergissen, heb bij mijzelf (SMR 2011 kenteken 2012) het oude relais eruit gegooid en vervangen door de bijgeleverde, plug en play, werkt feilloos.

OK. Ik heb in mijn SMT ook gezocht naar het relais, maar nooit gevonden. Er klik-klakt niets.
Dus daarom nam ik die info voor waar aan. Sterker nog, omdat ik geen relais kon vinden (er werd een vervangend relais geleverd bij de KTM ombouwset!) ben ik pas gaan zoeken naar hoe dit kon.

Heb jij wel al een alarmlicht knop in je dash?

2011 SMT is mogelijk moderner dan 2011 SMR :+
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik denk dat die info niet klopt, denk dat er wel degelijk en relais in zit, zou ik me al heel sterk moeten vergissen, heb bij mijzelf (SMR 2011 kenteken 2012) het oude relais eruit gegooid en vervangen door de bijgeleverde, plug en play, werkt feilloos.

De SMT vanaf 2010 of 2011 heeft geen los knipperlichtrelais meer, maar het relais is onderdeel van de gevarenlicht schakelaar of iets dergelijks.
Dit is alleen bij de SMT's vanaf 2010 of 2011 met abs geloof ik.
Dit geldt niet voor de SMR, vandaar dat het bij jou wel plug & play was, maar bij de mensen met zo'n SMT niet.
 
De SMT vanaf 2010 of 2011 heeft geen los knipperlichtrelais meer, maar het relais is onderdeel van de gevarenlicht schakelaar of iets dergelijks.
Dit is alleen bij de SMT's vanaf 2010 of 2011 met abs geloof ik.
Dit geldt niet voor de SMR, vandaar dat het bij jou wel plug & play was, maar bij de mensen met zo'n SMT niet.

Oké...zelfs ik ben niet te oud om iets te leren :+ . Bedankt voor de info!
 
OK. Ik heb in mijn SMT ook gezocht naar het relais, maar nooit gevonden. Er klik-klakt niets.
Dus daarom nam ik die info voor waar aan. Sterker nog, omdat ik geen relais kon vinden (er werd een vervangend relais geleverd bij de KTM ombouwset!) ben ik pas gaan zoeken naar hoe dit kon.

Heb jij wel al een alarmlicht knop in je dash?

2011 SMT is mogelijk moderner dan 2011 SMR :+

Nee, heb ik niet, weet ook niet of de SMR's met ABS zoiets hebben. En toch moet iets die knippers aansturen, hoe dan ook. Anders blijft inderdaad weinig anders over dan er een aantal weerstanden tussen te zetten. Wel omslachtig dan.
 
Geloof me, het is zoals het is :]

Het knippert al jaren prima maar snel.

En bij een heftige regenbui loopt er vocht in de knippers :(

Verder prima spul, dat KTM :o
 
Ik heb net nieuwe TKC80 banden besteld voor m'n 950 en bedacht me dat het handig zou zijn om gelijk extra sterke offroad binnenbanden te monteren.
In de specificatie van de Michelin UHD 18 inch binnenbanden staat echter dat deze tot de maat 140/80 geschikt zijn, ik heb echter 150/70 besteld.
Qua omtrek scheelt het 1,5 centimeter.... kan dit gewoon of heeft iemand een suggestie waar ik dergelijke binnenbanden in de juiste maat kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allen,

Kreeg een mailtje dat Zen Overland zijn webshop gaat veranderen.
Mocht je daar nog wat willen bestellen dan kan het nog een week.

Uit ervaring weet ik dat er netjes geleverd wordt.

Greetz Richard
 
Zo na lange tijd maar weer eens even actief worden op het forum, Ik heb sinds enkele maanden een KTM SMR990 gekocht. Wat een fantastische machine zeg!! Geweldig dat sliden en het voorwiel met heliumgas vulling 😋

Ik zal eens even een plaatje van mij fiets met jullie delen.

Hebben jullie nog tips voor banden? Ik heb nu in drie maanden tijd een setje Pirelli trail 2 versleten😒
 
w34hb9W5BGyaf4Kk1


https://photos.app.goo.gl/w34hb9W5BGyaf4Kk1

Wat een onzin dat die die afbeelding niet weergeeft zeg!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de smr/smt gebruikers. Ik heb een smr remklauw (zon zwarte met dubbele zuiger), die ik op de superduke ga montoren. Heb hem helemaal uit elkaar en reviseerd, maar ik zit in dubio over die retaining clip (stalen plaatje) dat de remblokken op de plaats houdt. Moet deze precies in het midden van het remblok, of juist aan de achterzijde...?
(bonusvraag: er staat ook nog een pijltje op. welke kant op?)
 
Laatst bewerkt:
Van de week komen de spullen binnen om m'n motor te voorzien van 990 SD nokkenassen.
Kan niet wachten!
Iemand een suggestie waar ik hem af kan laten stellen?
Of kan ik hem gewoon bij een willekeurige motorzaak laten dyno-testen i.c.m. een Air-Fuel verhoudingstabel zodat ik zelf conclusies kan trekken?
Heb eigenlijk geen idee wat zoiets kost, ik ga de standaard 950-carburateurs behouden dus ff aanpassen is gelijk flink sleutelen om uberhaupt bij de sproeiers in de buurt te komen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de smr/smt gebruikers. Ik heb een smr remklauw (zon zwarte met dubbele zuiger), die ik op de superduke ga montoren. Heb hem helemaal uit elkaar en reviseerd, maar ik zit in dubio over die retaining clip (stalen plaatje) dat de remblokken op de plaats houdt. Moet deze precies in het midden van het remblok, of juist aan de achterzijde...?
(bonusvraag: er staat ook nog een pijltje op. welke kant op?)

Ik kan je niet helpen helaas, heb de SMR met de monoblocks...
 
Dan zal ik straks even kijken na mijn werk...misschien even een fotootje maken...

helaas, gaat niet werken zonder de klauw eraf te halen...spijt me...vraag het anders even op het lc 8 forum (LC8.nl) aan StevenD, die weet dat zeker wel
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik heb sinds kort m'n Yamaha super Ténére 750 (92') ingeruild voor een KTM 990 Adventure (08')

Nu een paar maanden mee gereden, on en off-road (baanbanden). Heel content van!

Met de Tenere reed ik op heidenhou k60 (snelheidsindex T helaas) veel off-road. Oa door water van +-70cm diep...

Nu maak ik mij wel zorgen over de accu en zekeringkast die bij de ktm extreem laag zitten...

Heeft iemand ervaring met het door water rijden??

Groeten
Joord
 
Terug
Bovenaan Onderaan