Honda X-ADV

Die demo's bij Andre en van Wijk lijken al verkocht; da's vlot!
Van Wijk heeft trouwens een aanbod, enorm. Je voelt je als een kind in een snoepwinkel xD
 
Die demo's bij Andre en van Wijk lijken al verkocht; da's vlot!
Van Wijk heeft trouwens een aanbod, enorm. Je voelt je als een kind in een snoepwinkel xD


Oh, dan krijg ik nog 300 uuro van Hannes. })

Ja mooi he. ook heel veel helmen. echt veel..
Leuk ingerichte zaak ook. Top :t En nee; ik ken daar niemand
 
Dag allemaal,

Ik ga met spijt afscheid nemen van mijn X-adv.



Verkoop apart mijn:
-Orginele kofferdrager in gijze kleur
-Orginele koffer
-Termignoni uitlaat
-Orginele uitlaat-collector 300km gebruikt . Ideaal om te de-catten.

Kan geplaatst worden of deels gebracht.

Groeten
 
De rug speelt parten... Wil voeten lager hebben en stuur ook wat.

T-max 2016 had ik ook wat last.
T-max 2017 zit slechter op dat gebied.
Kymco stuur staat lekker laag.

Dus terug motor ipv scooter, vooral benen omlaag en wat naar achter.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ik ga met spijt afscheid nemen van mijn X-adv.



Verkoop apart mijn:
-Orginele kofferdrager in gijze kleur
-Orginele koffer
-Termignoni uitlaat
-Orginele uitlaat-collector 300km gebruikt . Ideaal om te de-catten.

Kan geplaatst worden of deels gebracht.

Groeten

Oei, dat is flink balen. -O-
 
Nee gewone motor geen scooter.
kLOTE MAN, OM ZO AFSCHEID TE MOETEN NEMEN VAN EEN SUPER MOOIE FIETS.
Sorry, knopje stond verkeerd.
Elke scooter heeft een klote zithouding voor rug patiënten. Je ontlast niet je onderrug.
Ik ben over gestapt op een Honda nc750s dct. zit je iets meer naar voren waardoor je je onder rug ontlast. Beter. En niet meer te schakelen want dat ging bij mijn ook niet meer.
Met schakelen trok het via de beenspieren zo door naar mijn rug.
Wil je met zulk beperking nog willen motorrijden zal je nogmaals een motor moeten kiezen die je rug ontlast.
Maar ik laat mijn deze vrijheid {motor rijden] niet ontnemen.
Je leeft maar een x. Dan maar voordat ik gaat rijden wat para's en pijnstillers in de mik.
Sterkte met je keus en rug uiteraard. Groet
 
Jempie,

Ja dat was voor mij ook de reden om na dag proefrijden met Honda X-ADV en NC 750 X DTC
uiteindelijk te kiezen voor de NC omdat vooral je voeten wat verder naar achter steken en wat sportievere houding ook.
Zag afgelopen week nog een mooie witte demo staan met 250km op de teller en rond de 8000euro. :Y :Y
 
Elke scooter heeft een klote zithouding voor rug patiënten. Je ontlast niet je onderrug.

Ben het er niet helemaal mee eens hoor.
Er zijn ook scooters waar je meer OP zit dan ERIN.
Mijn Yamaha Xmax250LS is zo'n geval.
Ik zit er veel meer op als in en daarmee is het zelfs op langere ritten heel goed uit te houden.
Ben het wel met je eens dat het bij een scooter nimmer zo gaat worden als een normale motorfiets wat betreft zithouding.
Maar het verschil tussen zithouding scooters onderling is er wel degelijk.
Vr gr
 
De SH300 van Honda, is er ook zo een waar je op zit, net als op een gewone motor.
 
Zit met zo'n beetje het zelfde in mijn hoofd als Jempie, ondanks een zadel upgrade is iig voor mij een scooter zithouding een ruk houding voor lange ritten vwb je rug, positie van de voeten is te hoog waardoor ik last krijg van te veel druk op de stuit, heb al op de volgende motoren test gereden, Triumph 1050 Tiger Sport, BMW 1200GSA en een Ducati Multistrada 950, allen zitten 1000x beter als mijn Integra, volgend jaar zal er naar aller waarschijnlijkheid een Multistrada 950 komen ter vervanging van de Integra.
 
Bij mij is het net andersom. Mijn rugklachten nemen juist toe op een motor. Ik kan beter op een scooter zitten vanwege de afwisseling van houding. Ik doe tochten van meer dan zes uur en op een scooter gaat dat veel beter.
 
Zit met zo'n beetje het zelfde in mijn hoofd als Jempie, ondanks een zadel upgrade is iig voor mij een scooter zithouding een ruk houding voor lange ritten vwb je rug, positie van de voeten is te hoog waardoor ik last krijg van te veel druk op de stuit, heb al op de volgende motoren test gereden, Triumph 1050 Tiger Sport, BMW 1200GSA en een Ducati Multistrada 950, allen zitten 1000x beter als mijn Integra, volgend jaar zal er naar aller waarschijnlijkheid een Multistrada 950 komen ter vervanging van de Integra.

Klopt ook. Vreselijke mooie scoot deze X-DV maar ten eerste had ik al de nc750 gekocht en ten 2e wilde ik toch niet weer de scooter zithouding hebbe. in mijn geval nooit meer.
 
Waarschijnlijk zal het ook naargelang de persoon kunnen verschillen.
Ik kan me voorstellen dat als iemand last krijgt van zijn rug tijdens het motorrijden dat geen pretje is.
Mijn vorige motor, een Kawasaki Z300 reed heerlijk.
Maar op de langere ritten wel eens last van een slapende linker hand.
Heel irritant en lag waarschijnlijk aan soort van trilling.
Ooit een Yamaha Tmax gehad en die machine was werkelijk een kwelling voor mijn onderrug.
Binnen een uur rijtijd al last van onderzijde rug.
Die Xmax was geen pret voor mien ruggetje maar toch wel een leuke fiets om mee te sturen.
Ik ben met zulk soort machines al heel snel klaar.
Maar kan me voorstellen dat er lieden zijn die met een Tmax van Amsterdam naar Barcelona rijden zonder een centje pijn.
Heb een Honda Dylan gehad.
Eenvoudig 150cc scootertje, maar met die dik 50.000 op de klok gezet en vakanties mee gereden in Engeland.
Zonder ook maar een centje pijn aan welk onderdeel van mijn lichaam.
Dus het zegt ook werkelijk geen ene drol of je nou een dikke, dure, goedkope of kleine fiets neemt.
Vr gr
 
bij naked en supersport kreeg ik last van me lies en me polsen.bij me allroads altijd last van zadels.bij scooters heb ik nergens last van omdat ik beter kan verzitten met been naar voren midden en achter plus het gebruikers gemak zorgt ervoor dat ik niet meer terug ga naar de motor.
 
Waarschijnlijk zal het ook naargelang de persoon kunnen verschillen.
Ik kan me voorstellen dat als iemand last krijgt van zijn rug tijdens het motorrijden dat geen pretje is.
Mijn vorige motor, een Kawasaki Z300 reed heerlijk.
Maar op de langere ritten wel eens last van een slapende linker hand.
Heel irritant en lag waarschijnlijk aan soort van trilling.
Ooit een Yamaha Tmax gehad en die machine was werkelijk een kwelling voor mijn onderrug.
Binnen een uur rijtijd al last van onderzijde rug.
Die Xmax was geen pret voor mien ruggetje maar toch wel een leuke fiets om mee te sturen.
Ik ben met zulk soort machines al heel snel klaar.
Maar kan me voorstellen dat er lieden zijn die met een Tmax van Amsterdam naar Barcelona rijden zonder een centje pijn.
Heb een Honda Dylan gehad.
Eenvoudig 150cc scootertje, maar met die dik 50.000 op de klok gezet en vakanties mee gereden in Engeland.
Zonder ook maar een centje pijn aan welk onderdeel van mijn lichaam.
Dus het zegt ook werkelijk geen ene drol of je nou een dikke, dure, goedkope of kleine fiets neemt.
Vr gr


Precies, ik beschouw zithouding als de basis.
Maar btw; Waarom nou altijd vanaf 020 naar ...........??? :r
Kan toch ook vanaf leeuwarden naar Koln zijn.????
 
Volgens de berichten (zelf aangehoord van dealers daar in de buurt) rijden er maar anderhalve man en een paardekop in het noorden op scooters, als dat zo is begrijp ik de start locatie wel :+
 
Jempie als ge uw voorste collector van de hand wilt, wat moet dat kosten, dan kan ik die gebruiken om later een ander uitlaat op te monteren.
Iedereen heeft wel eens last van zijn rug, ikzelf ben 2 maal geopereerd aan de rug ( spina bifida occulta -open rug niet zichtbaar met andere woorden), het enigste vervoersmiddel waar ik last van heb is mijn racefiets een veloke (thompson Maestro). de rest is wel te doen vind ik.
Na mijn crashtest ervaring is er wel meer waar ik last van heb, slapen handen pijnscheuten van in mijn kleine teen tot in de pols, manken langs alle kanten als ik afstap of rechtop uit mijn zetel kom, enfin waar een zwaar ongeval niet goed voor is, ik geniet er nog elke dag van ( foto kan je zien in het integra deel...
Uw zithouding en ergonomie van stuur hendels enz is heel belangrijk gelijk bij welk vervoersmiddel, als ge niet goed zit, dan krijg je pijn, bij de X adv valt het wel mee vind ik, mijn Z is erger van ergonomie aan het stuur sinds mijn ongeval. Ben toch blij dat ik nog kan genieten van mijn dagelijkse rit van en naar het werk.
 
Dag allemaal,

Bedankt voor de input.

Heb met veel plezier 9000km gereden met de x-adv.

Pluspunten zijn:
-goede wegligging op mooi wegdek, maar belangrijk ook op slecht wegdek, verkeersdrempels, putten enz
-verbruik vooral bij sportief rijden is het een groot verschil tov andere scooters. (is lager na collector zonder katalysator en aangepaste luchtfilter)

Minpunten:
-naarmate de banden slijten gaat hij zwaarder sturen. Had een setje michelin pilot 4 besteld maar niet kunnen testen.

-je moet al lange benen hebben om met platte voeten aan de grond te kunnen.

-het is geen offroad scooter zoals de marketing wil doen geloven. Maar je kan wel veilig bospaden rijden, zelf een niet te wild jumpje is mogelijk alleen snel op mekaar volgende schokken kan de vering niet aan (jammer dat er geen knopje is om de abs uit te zetten, kan wel door de motor op de middenbok te zetten en dan het achterwiel laten draaien door gasgeven, abs blijft dan uit tot je de motor terug herstart)


2018 model zal:
- tractie-controle hebben.
- offroad mode .. waarschijnlijk abs uit schakelbaar.
- En het leukste , in de manuele mode zal de motor 900 toeren meer kunne draaien alvorens de begrenzer ingrijpt. Zou één seconde sneller zijn op 100m.
-misschien ook een lagere versie in EU, is al beschikbaar in Azië. Maar dan ga je zeker de grond raken in de bochten.
Mvg
 
Zit met zo'n beetje het zelfde in mijn hoofd als Jempie, ondanks een zadel upgrade is iig voor mij een scooter zithouding een ruk houding voor lange ritten vwb je rug, positie van de voeten is te hoog waardoor ik last krijg van te veel druk op de stuit, heb al op de volgende motoren test gereden, Triumph 1050 Tiger Sport, BMW 1200GSA en een Ducati Multistrada 950, allen zitten 1000x beter als mijn Integra, volgend jaar zal er naar aller waarschijnlijkheid een Multistrada 950 komen ter vervanging van de Integra.


Ik heb n jaar gereden met n bmw 1200 gs 2010, maar die trillingen zijn al killing.
Het standaard zadel is rommel waar ik mn hond nog niet op laat zitten, want de pijn in je kont begint al na 30 minuten.
Die nieuwe zullen betere zadels hebben.

Het gewicht is zo fors en ook topzwaar, dat wil jij niet weten.
Ik ben zelf niet zo sterk, maar ik kreeg m in mn eentje met heel veel moeite uit mn tuinhuis.
Steppend terwijl je erop zit? Lukte mij nooit.

Neen, op mn aprilia 300 heb ik wel s ritten gedaan van 650 km. Goede windbescherming en geweldig zadel.
Op mn bmw was ik dan helemaal kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan