Van der Heyden Motors & Scooters failliet

Dat iemand het niet met je eens is betekent niet dat hij je niet begrijpt.

Dat ben ik helemaal met je eens, zoals je zult begrijpen.




Gelukkig versta ik het dan wel :+

En dan begrijpen we elkaar :+



Nee, dat is misschien niet 'netjes' inderdaad. Het is echter wel een realiteit en daar zul je je als ondernemer op aan moeten passen. Ik denk dat je er een behoorlijke analyse op los kunt laten. Want als zoiets structureel aan de orde is in je winkel dan doe je gewoon echt iets fout.

En ik lees uit Ashyri haar hele verhaal nou ook niet precies dat ze helemaal met voorbedachte rade naar een winkel toe gaat om te passen om vervolgens het spul online te bestellen. Ze zegt alleen dat ze wel eens in een winkel past om het vervolgens dan toch online te bestellen (subtiel maar belangrijk verschil). Dus waarom lukt het die winkel dan niet om haar iets te verkopen? Zeker in de wetenschap dat prijs maar een onderdeel is bij de keuze van iemand om tot een koop over te gaan.
Prijs als excuus geven waarom je iets niet kunt verkopen, is een excuus van een slechte verkoper.

Daarom betrek ik die andere zaken erbij. Wat jij zwart/wit stelt zijn volgens mij 'klanten' die bijna niet voor komen. Zelfs iemand die van te voren naar de winkel toe gaat om alleen te passen om het vervolgens online te bestellen is gewoon te beïnvloeden in de winkel. En ik weet zeker dat die mensen ook gewoon direct tot een koop over te halen zijn. Zeker wanneer ze kennelijk al weten dat ze iets willen hebben. Dat zijn de mooiste klanten die je kunt hebben! Die weten nu welk product ze willen hebben én wat jij gewoon op dat moment direct kunt leveren. Je moet ze alleen niet stilletjes je winkel uit laten gaan zodat ze lekker online kunnen gaan bestellen..

*O* SadBunny begrijpt het! :+

Jij begrijpt het ook !! Die boodschap haal ik tenminste uit de eerste 7 woorden van je reply.

Alles wat daarna komt....Dat snap/versta en begrijp ik ook, echt wel. En ik ben het er mee eens, absoluut.
Alleen boeit me dat niet, dat is het pakkie aan van de winkelier.




Even de hele discussie samenvatten:[afbeelding]

Ik drink sowieso geen bier.

Misschien ligt het daar aan ?
 
Laatst bewerkt:
Even de hele discussie samenvatten:
full
 
Dat ben ik helemaal met je eens, zoals je zult begrijpen.En dan begrijpen we elkaar :+

Ti capisco completamente :+

Ik vind het zelf ook niet zo netjes om de winkel in te lopen en dan online te kopen.

Persoonlijk vind ik een winkel aangenamer en koop ik het meeste van mijn spullen uit een winkel. Dat haalt helaas niet weg dat voor niet essentiële spullen ik toch liever online dingen koop die goedkoper zijn.

Schoonmaakspullen, beschermende kleding, onderhoudspullen en dergelijke haal ik van een winkel waar ik tevens informatie kan winnen over het gebruik, advies en dergelijke.
 
Jij begrijpt het ook !! Die boodschap haal ik tenminste uit de eerste 7 woorden van je reply.

Alles wat daarna komt....Dat snap/versta en begrijp ik ook, echt wel. En ik ben het er mee eens, absoluut.
Alleen boeit me dat niet, dat is het pakkie aan van de winkelier.
*O* Woohoo! We begrijpen elkaar stiekem gewoon prima! *O*

Nu kan ik eindelijk rustig gaan slapen :o
 
Dat is wat ik ervan maak inderdaad, want zoals eerder gezegd zou ik voor een paar euro of een tientje verschil of twintig euro verschil niet online gaan shoppen en het wel gewoon in de winkel kopen. Maar als het 50 euro of meer prijsverschil is, waarbij de winkel niet bereid is om dan korting te geven van 20, 30 of meer om dichter bij de online prijs te komen dan ga ik het gewoon in de winkel passen en online kopen. En dan boeit het mij echt niet hoe zo'n winkel er over denkt, hoe die daar last van heeft etc. Dan hadden ze maar korting moeten geven als ze willen dat ik het daar koop.

Dus daarom vraag ik jou waarom je denkt waarom mensen over het algemeen genomen niet hetzelfde zouden doen in dat geval?

Omdat niet iedereen een volstrekt a-sociale is, zoals jij?

Jij betrekt de service, kosteloos, van de winkel, om de klandizie vervolgens te gunnen aan een webshop die geen service verleent en dus goedkoper is dan de fysieke winkel.

Dat je liever online koopt i.v.m. de prijs, soit, maar dat je in een winkel gaat passen om vervolgens online te kopen omdat men weigert jou korting te geven?

Misschien kom je beter tot je recht op de markt in Marrakesh, kun je in alle sinaasappels knijpen terwijl je bakkeleit over de prijs, en als je dan niet voldoende korting krijgt dan zijn de sinaasappels in ieder geval mooi beurs!

Domme gans.
 
Laatst bewerkt:
Omdat niet iedereen een volstrekt a-sociale is, zoals jij?

Jij betrekt de service, kosteloos, van de winkel, om de klandizie vervolgens te gunnen aan een webshop die geen service verleent en dus goedkoper is dan de fysieke winkel.

Dat je liever online koopt i.v.m. de prijs, soit, maar dat je in een winkel gaat passen om vervolgens online te kopen omdat men weigert jou korting te geven?

Misschien kom je beter tot je recht op de markt in Marrakesh, kun je in alle sinaasappels knijpen terwijl je bakkeleit over de prijs, en als je dan niet voldoende korting krijgt dan zijn de sinaasappels in ieder geval mooi beurs!

Domme gans.
Misschien kom je beter tot je recht als je niet zo zou zeiken als een oud wijf. Ik blijf gewoon lekker doen wat ik zelf wil

Domme koe. :W
 
Omdat niet iedereen een volstrekt a-sociale is, zoals jij?

Jij betrekt de service, kosteloos, van de winkel, om de klandizie vervolgens te gunnen aan een webshop die geen service verleent en dus goedkoper is dan de fysieke winkel.

Dat je liever online koopt i.v.m. de prijs, soit, maar dat je in een winkel gaat passen om vervolgens online te kopen omdat men weigert jou korting te geven?

Misschien kom je beter tot je recht op de markt in Marrakesh, kun je in alle sinaasappels knijpen terwijl je bakkeleit over de prijs, en als je dan niet voldoende korting krijgt dan zijn de sinaasappels in ieder geval mooi beurs!

Domme gans.

Weer iets geleerd vandaag, om je om korting vraagt ben je asociaal. :z

Ik oriënteer me eerst op internet als ik bijvoorbeeld een nieuwe motorjas nodig heb, dan weet ik ook meteen de prijzen.

Marges zijn groot op (motor)kleding. Diversen webshops bieden bijvoorbeeld jassen met met adviesprijs van 500euro aan voor 400euro, dat kan prima met een inkoopprijs van 200euro.

Als je dan om korting vraagt in een winkel waar men de adviesprijs wil hebben dan ben je meteen asociaal en willen ze je meteen de winkel uit hebben? Prima, ze hadden 200euro aan me kunnen verder, maar ze wilden 300euro verdienen, nu hebben ze niks verdiend en blijven ze zitten met hun spul. :)

Ohja, er zijn ook normale zaken motorzaken waarbij de prijzen wel (nagenoeg) overeenkomen met de internetprijzen.
 
Weer iets geleerd vandaag, om je om korting vraagt ben je asociaal. :z

Ik oriënteer me eerst op internet als ik bijvoorbeeld een nieuwe motorjas nodig heb, dan weet ik ook meteen de prijzen.

Marges zijn groot op (motor)kleding. Diversen webshops bieden bijvoorbeeld jassen met met adviesprijs van 500euro aan voor 400euro, dat kan prima met een inkoopprijs van 200euro.

Als je dan om korting vraagt in een winkel waar men de adviesprijs wil hebben dan ben je meteen asociaal en willen ze je meteen de winkel uit hebben? Prima, ze hadden 200euro aan me kunnen verder, maar ze wilden 300euro verdienen, nu hebben ze niks verdiend en blijven ze zitten met hun spul. :)

Ohja, er zijn ook normale zaken motorzaken waarbij de prijzen wel (nagenoeg) overeenkomen met de internetprijzen.

Begrijpend lezen blijft toch lastig voor sommigen, geeft niks: leg ik het gewoon even uit...

Om korting vragen is niet a-sociaal, hoewel in sommige gevallen wel redelijk kansloos, wel a-sociaal is om service te betrekken bij bedrijf A, om vervolgens klandizie te gunnen aan bedrijf B en er vervolgens nog bij te vermelden dat het je 'niet boeit' wat bedrijf A daarvan vindt, dan wel daar hinder van ondervind.

Zo duidelijker?

Als je nog meer hulp nodig hebt dan laat het maar even weten, mag ook per PB! :)
 
Laatst bewerkt:
Omdat niet iedereen een volstrekt a-sociale is, zoals jij?

Jij betrekt de service, kosteloos, van de winkel, om de klandizie vervolgens te gunnen aan een webshop die geen service verleent en dus goedkoper is dan de fysieke winkel.

Dat je liever online koopt i.v.m. de prijs, soit, maar dat je in een winkel gaat passen om vervolgens online te kopen omdat men weigert jou korting te geven?

Misschien kom je beter tot je recht op de markt in Marrakesh, kun je in alle sinaasappels knijpen terwijl je bakkeleit over de prijs, en als je dan niet voldoende korting krijgt dan zijn de sinaasappels in ieder geval mooi beurs!

Domme gans.
Volledig met je eens, al die randfiguren die denken dat zij de prijs kunnen bepalen van iets dat te koop wordt aangeboden horen i.d.d. thuis op die markt. Ik ben zelf een 15 tal jaren zelfstandig geweest en wanneer er bij mij zo een ''figuur'' de prijs kwam bepalen stond hij/zei heel snel buiten of werd het gesprek beeindigd. A-sociale mensen en het ergste is dat ze er nog trots op zijn.
 
Als ik als verkoper onderdelen zou moeten gaan zoeken voor een klant waar ik dan enige tijd mee bezig ben omdat ze specifieke eisen stellen aan het product is het niet meer dan redelijk om bovenop het artikel een marge te doen voor de moeite en tijd die erin gestoken word. Dan zijn er klanten die dan mopperen dat het te duur is, of dat het gewoon online daar en daar maar dat kost en dan afzien van de koop. :/
Ik snap dat soort mensen niet echt, ze weten het gewenste artikel prima zelf te vinden, vragen het toch een ander en zijn dan bewonderd dat het duurder is. :?
 
Volledig met je eens, al die randfiguren die denken dat zij de prijs kunnen bepalen van iets dat te koop wordt aangeboden horen i.d.d. thuis op die markt. Ik ben zelf een 15 tal jaren zelfstandig geweest en wanneer er bij mij zo een ''figuur'' de prijs kwam bepalen stond hij/zei heel snel buiten of werd het gesprek beeindigd. A-sociale mensen en het ergste is dat ze er nog trots op zijn.


Met wel een mogelijke consequentie dat je vroeg of laat je deuren kan gaan sluiten. Was ik toch mooi voor die 200 euro gegaan ipv 300 ... Beter 3x een dubbeltje dan 1x een kwartje
 
Als ik als verkoper onderdelen zou moeten gaan zoeken voor een klant waar ik dan enige tijd mee bezig ben omdat ze specifieke eisen stellen aan het product is het niet meer dan redelijk om bovenop het artikel een marge te doen voor de moeite en tijd die erin gestoken word.

Nee, nou wordt ie mooi.

Omdat jij een klant niet direct kan vertellen wat iets moet kosten moet ie maar extra betalen voor de "service".

En dan teleurgesteld zijn als ie het niet koopt... Kom jij alles direct bij de eerste keer, nog zonder de prijs te weten?
 
Laatst bewerkt:
Nee, nou wordt ie mooi.

Omdat jij een klant niet direct kan vertellen wat iets moet kosten moet ie maar extra betalen voor de "service".

En dan teleurgesteld zijn als ie het niet koopt... Kom jij alles direct bij de eerste keer, nog zonder de prijs te weten?

Het gaat dan om een artikel die niet in een catalogus staat of voor een oudere motor. Niet om marges bovenop je winkelvoorraad adviesprijs. :9
 
Volledig met je eens, al die randfiguren die denken dat zij de prijs kunnen bepalen van iets dat te koop wordt aangeboden horen i.d.d. thuis op die markt. Ik ben zelf een 15 tal jaren zelfstandig geweest en wanneer er bij mij zo een ''figuur'' de prijs kwam bepalen stond hij/zei heel snel buiten of werd het gesprek beeindigd. A-sociale mensen en het ergste is dat ze er nog trots op zijn.
Je bent bekend met het concept van een vrije markt en marktwerking etc.? Het is de klant zeker wel die uiteindelijk de prijs 'bepaalt'.
Maar ik neem aan dat bij jou het geld ook met kruiwagens tegelijkertijd binnen kwam? Dan kun je nog eens lekker gesprekken afkappen en je klant buiten zetten. Niet alle ondernemers zitten in zo'n riante positie.
 
Als ik als verkoper onderdelen zou moeten gaan zoeken voor een klant waar ik dan enige tijd mee bezig ben omdat ze specifieke eisen stellen aan het product is het niet meer dan redelijk om bovenop het artikel een marge te doen voor de moeite en tijd die erin gestoken word. Dan zijn er klanten die dan mopperen dat het te duur is, of dat het gewoon online daar en daar maar dat kost en dan afzien van de koop. :/
Ik snap dat soort mensen niet echt, ze weten het gewenste artikel prima zelf te vinden, vragen het toch een ander en zijn dan bewonderd dat het duurder is. :?
Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn maar is het misschien dan niet eens tijd voor een opfriscususje verkopen 'closing the deal'?
Je hebt iemand geholpen, staat fysiek bij je in de zaak, je hebt het onderdeel erbij wat ie wil hebben. En dan... Ketst de koop toch ineens af vanwege de prijs.

Wellicht dat jouw ervaring en die van de klant niet helemaal overeenkomen. En dat ie jouw werk/service kennelijk niet als zo danig heeft ervaren dat ie er meer geld voor over heeft.

Ik vind dat soort dingen altijd reuze interessant om over na te denken. Gebeurt dit namelijk best vaak dan is er zeker winst te behalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan