Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je bedoelt dat het net is alsof de pomp lucht pompt?
zou vreemd zijn, de pomp zit ondergedompeld in de brandstof. Als je de boel toch los hebt kun je nog kijken hoe de opbrengst van de pomp is, staat in het WPHB omschreven.
Beste is de brandstof druk ook te meten, maar daar heb je een speciale nippel voor nodig.
Ik zou ook de regelaar eens goed onderzoeken, als de pomp plots snel gaat draaien kan daar misschien wel wat fout gaan.
by the way, mijn frame wordt ook flink warm, of jouwes warmer wordt weet ik natuurlijk niet.
dat is precies wat ik bedoel...toerental/frequentie vliegt dan ook omhoog van de pomp.

een schroef van een boot zit ook ondergedompeld...en caviteerd ook en is dus geen garantie dat het niet gebeurdt.
hoe hoger de temp van de vloeistof hoe groter de kans is.
pomp gaat sowiezo uit elkaar en kijk dan wel wat ik wel of niet kan meten.
en desnoodsmeer expertiseinschakelen.
 
dat is precies wat ik bedoel...toerental/frequentie vliegt dan ook omhoog van de pomp.

een schroef van een boot zit ook ondergedompeld...en caviteerd ook en is dus geen garantie dat het niet gebeurdt.
hoe hoger de temp van de vloeistof hoe groter de kans is.
pomp gaat sowiezo uit elkaar en kijk dan wel wat ik wel of niet kan meten.
en desnoodsmeer expertiseinschakelen.

Bij een boot spelen meerdere factoren ook een rol, maar ik heb eens gegoogeld en dit was de eerste hit.

Cavitatie | Pomprevisie.nl

Interessant, het zou zomaar eens kunnen dus dat toch het filter roet in het eten gooit.
Mijn gedachte gaat uit van te kort brandsof bij het pompgedeelte door een slecht doorlatend filter, wat ik dan wel vreemd vind is dat het alleen bij hoge temperaturen voorkomt en op hoogte.
Zou de ijlere lucht op hoogte een factor zijn?, De fireblade ging op hoogte boven de 1700-2000 mtr wel merkbaar anders lopen, ik vind het de SP wel aardig doen daar in de Alpen.
Ook omdat je zei dat je geen idee had wanneer die vervangen is en gezien de km stand is dat geen verkeerd idee deze te vervangen.
Als ik me goed herinner geeft ten Kate 48000 op voor vervanging van het filter.
Zou wel het meest simpele zijn als het probleem daarmee opgelost zou zijn, mocht het iets electronisch zijn zal het niet meevallen het zelf te vinden omdat we daar de middelen gewoon niet voor hebben.

Mijn pomp heb ik, qua opbrengst, een beetje getest door hem in een afwasteiltje te hangen en hem aan te sluiten aan de acculader.
Pas wel op met vonkvorming , voorzichtigheid en gezond verstand geboden.
Je zou zo de opbrengst met het oude filter en daarna met het nieuwe kunnen vergelijken,
ik ben benieuwd.
 
.
full
 
Thanx, kan echt niet wachten tot het in kleur is. Zodra de kontkuip binnen is, dan maak ik gelijk een afspraak met FZRene voor de paint job...

Edit: De lamphouder wordt nog wel zwart gespoten, hoef geen bling op mijn brommert :N
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor andere radiateuren, deze was al beschadigd en gerepareerd toen ik de sp 9 jaar geleden kocht.
Imitatie, maar ziet er dergelijk uit, zijn iets dikker, zowel de lamellen als de bak.Ze passen zonder aanpassingen.

360.jpg


360.jpg


360.jpg


Gasklephuizen en kelken gemonteerd, inlaat iets aangepast,

360.jpg


360.jpg


Voor en na, alleen de rand weggehaald voor een mooier verloop,

360.jpg



360.jpg
 
Laatst bewerkt:
ziet er gaaf uit,mooi klusje

Tijd voor andere radiateuren, deze was al beschadigd en gerepareerd toen ik de sp 9 jaar geleden kocht.
Imitatie, maar ziet er dergelijk uit, zijn iets dikker, zowel de lamellen als de bak.Ze passen zonder aanpassingen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gasklephuizen en kelken gemonteerd, inlaat iets aangepast,

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor en na, alleen de rand weggehaald voor een mooier verloop,

[afbeelding]


[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan