Van der Heyden Motors & Scooters failliet

2 weken geleden een GoPro Session gekocht bij Mediamarkt...
Let even op wat er toen gebeurde;

- heeft u al een geheugenkaart? Ja de heb ik. Zeker weten niet nodig want er moet wel een hele snelle in hoor ivm 4K! Ja zeker weten, mijn klasse 10 kaart werkt perfect. Neeee die is veel te traag want blablabla B|

- ik kan u iets aanbieden, loop even mee. Een GoPro pole ding weet ik veel. Nee niet nodig, dank u wel. B|

- een software programma misschien om uw video’s te bewerken? Normaal €59,95 maar omdat u een GoPro koopt voor de helft van de prijs. Nee dank u geen interesse B|

- om het helemaal mooi te maken meneer, we kunnen u een waardebon twv max €175 aanbieden als u overstapt op Essent! Zullen we eens kij... NEE! Ik wil gewoon die verdomde camera afrekenen! Maak die order snel in orde wil je :(


Ik snap internetshoppers wel.
 
Je bent bekend met het concept van een vrije markt en marktwerking etc.? Het is de klant zeker wel die uiteindelijk de prijs 'bepaalt'.
Maar ik neem aan dat bij jou het geld ook met kruiwagens tegelijkertijd binnen kwam? Dan kun je nog eens lekker gesprekken afkappen en je klant buiten zetten. Niet alle ondernemers zitten in zo'n riante positie.
Dat niet alle ondernemers in zo'n riante positie zitten ? Wanneer je een bedrijf start met een gezonde financiele situatie, kun je i.d.d. zelf bepalen welke prijs eraan een bepaald product/dienst hangt. Ga je daar onder zitten is dat het begin van het einde. Ik heb het met collega ondernemers om me heen veel zien gebeuren (onder de prijs gaan), uiteindelijk verdwenen ze allemaal omdat ze hun sociale bijdragen van het personeel, leningen, reparaties e.d. niet meer konden betalen. Immers omzet is niet alles, er zit ook een andere kant aan inkomsten. Toen ik besloot (mede door medische redenen) te stoppen met de zaak, kon ik een gezond bedrijf te koop aanbieden waar ik dan ook de vruchten van geplukt heb. En dat soort klanten die zelf denken te bepalen hoeveel een product/dienst mag kosten die ben je beter kwijt dan rijk.
 
2 weken geleden een GoPro Session gekocht bij Mediamarkt...
Let even op wat er toen gebeurde;

- heeft u al een geheugenkaart? Ja de heb ik. Zeker weten niet nodig want er moet wel een hele snelle in hoor ivm 4K! Ja zeker weten, mijn klasse 10 kaart werkt perfect. Neeee die is veel te traag want blablabla B|

- ik kan u iets aanbieden, loop even mee. Een GoPro pole ding weet ik veel. Nee niet nodig, dank u wel. B|

- een software programma misschien om uw video’s te bewerken? Normaal €59,95 maar omdat u een GoPro koopt voor de helft van de prijs. Nee dank u geen interesse B|

- om het helemaal mooi te maken meneer, we kunnen u een waardebon twv max €175 aanbieden als u overstapt op Essent! Zullen we eens kij... NEE! Ik wil gewoon die verdomde camera afrekenen! Maak die order snel in orde wil je :(


Ik snap internetshoppers wel.

bol.com | GoPro HERO Session


ook nog een euro goedkoper,en dan geen gezeur _O-
mediamarkt is ook echt wel de shit onder de winkels :r
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2 weken geleden een GoPro Session gekocht bij Mediamarkt...
Let even op wat er toen gebeurde;

- heeft u al een geheugenkaart? Ja de heb ik. Zeker weten niet nodig want er moet wel een hele snelle in hoor ivm 4K! Ja zeker weten, mijn klasse 10 kaart werkt perfect. Neeee die is veel te traag want blablabla B|

- ik kan u iets aanbieden, loop even mee. Een GoPro pole ding weet ik veel. Nee niet nodig, dank u wel. B|

- een software programma misschien om uw video’s te bewerken? Normaal €59,95 maar omdat u een GoPro koopt voor de helft van de prijs. Nee dank u geen interesse B|

- om het helemaal mooi te maken meneer, we kunnen u een waardebon twv max €175 aanbieden als u overstapt op Essent! Zullen we eens kij... NEE! Ik wil gewoon die verdomde camera afrekenen! Maak die order snel in orde wil je :(


Ik snap internetshoppers wel.

Die hebben daar bij mijn eerste "Nee. B| " Meestal wel in de gaten hoe laat het is.
 
2 weken geleden een GoPro Session gekocht bij Mediamarkt...
Let even op wat er toen gebeurde;

- heeft u al een geheugenkaart? Ja de heb ik. Zeker weten niet nodig want er moet wel een hele snelle in hoor ivm 4K! Ja zeker weten, mijn klasse 10 kaart werkt perfect. Neeee die is veel te traag want blablabla B|

- ik kan u iets aanbieden, loop even mee. Een GoPro pole ding weet ik veel. Nee niet nodig, dank u wel. B|

- een software programma misschien om uw video’s te bewerken? Normaal €59,95 maar omdat u een GoPro koopt voor de helft van de prijs. Nee dank u geen interesse B|

- om het helemaal mooi te maken meneer, we kunnen u een waardebon twv max €175 aanbieden als u overstapt op Essent! Zullen we eens kij... NEE! Ik wil gewoon die verdomde camera afrekenen! Maak die order snel in orde wil je :(


Ik snap internetshoppers wel.

Ja nou noem je ook een winkel op :X
Daar kom ik principieel niet. Als je hun reclames ziet, dan weet je al genoeg.
 
Ik had een cadeaubon van de MM dus kwam er helaas niet onderuit daar te kopen :/

Dat is dan ook de enige legitieme reden om naar de MM te gaan. Om je er daarna nooit meer te vertonen. Hopelijk krijg je nooit meer een cadeaubon van die toko _O-
 
Ik koop de laatste tijd toch wel meer uit een winkel dan online.
Tenzij het echt voor prul is, dan bestel ik het liever op Ali.

Webshop heeft de kans van passen, testen, echt vasthouden, etc.. allemaal niet. Daar tuur je gewoon op een schermpje naar te kleine thumbnails van het product, en als je het direct nodig hebt, dan kan je het direct meenemen :) (PS: op de verpakking zelf staat er ook info die je online moeilijk kan vinden)

Als er daar nu zo iemand staat te bazelen om dingen etc... aan te smeren, dan ga ik gewoon mee in hun verhaal, maar op het einde zeg ik: "interessant verhaal, maar toch liever niet" :')

En natuurlijk:
Garantie! Als je in persona zelf komt hebben ze minder zin in discussie, en krijg je voornamelijk je zin als klant zijnde :)
Onlangs nog een 2 jaar oud helmpje ingeruild met een versleten visierdichting. Kreeg ik het volledige bedrag terug om een nieuwe helm te kopen *D
Al 2x gedaan, 1x met m'n LS2 FF370, en 1x met m'n HJC IS Max II.
Ik geloof dat dit veel langer ging duren bij een online winkel dan bij een echte brick store.
 
Wat sommigen hier dus niet snappen is hoe je ontevreden kunt zijn dat er iemand naar je koopwaar komt kijken, alleen maar omdat hij het plan heeft om niets te kopen.
Wat sommigen hier ook niet snappen is dat het niet om "het kijken" gaat. Een klant die alleen maar kijkt kost (bijna?) niets.
Een klant die anderhalf uur van je tijd in beslag neemt omdat hij 5 motorpakken wil passen, en van tevoren al weet dat hij geen enkele intentie heeft om ze bij je te kopen omdat "alles goedkoper te verkrijgen is via Internet", DIE klanten kosten je wel geld.
 
Met wel een mogelijke consequentie dat je vroeg of laat je deuren kan gaan sluiten. Was ik toch mooi voor die 200 euro gegaan ipv 300 ... Beter 3x een dubbeltje dan 1x een kwartje
Nee, dat is niet zo. Echt niet....
Als ik als verkoper 3 facturen moet maken voor de 3 verkopen van een dubbeltje ben ik echt duurder uit dan bij die ene factuur van een kwartje. Ik kies dus voor dat ene kwartje, en niet voor de 3 dubbeltjes.
 
Niet dat alleen maar al die passers die niks kopen laten hun zweet in de kleding achter.een ander die het dan wel koopt krijgt dat er gelijk gratis bij.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat is niet zo. Echt niet....
Als ik als verkoper 3 facturen moet maken voor de 3 verkopen van een dubbeltje ben ik echt duurder uit dan bij die ene factuur van een kwartje. Ik kies dus voor dat ene kwartje, en niet voor de 3 dubbeltjes.
Als dat de bandenprijzen zijn is dat het omrijden wel waard. :t
 
Niet dat alleen maar al die passers die niks kopen laten hun zweet in de kleding achter.een ander die het dan wel koopt krijgt dat er gelijk gratis bij.
Dat krijg je ook bij webshops van mensen die dingen retour sturen omdat ze hier zo zeuren over het passen in de winkel, dus dan maar 3 verschillende maten online bestellen en de verkeerde weer terugsturen, dus dat maakt dan ook niet uit of je nou in de winkel koopt of online besteld. Dat zweet waar je het over hebt krijg je dan uiteindelijk toch wel erbij.

Edit: En nee het zal niet helpen als de mensen die niet kopen in de winkel, maar wel passen dat niet meer zouden doen.
Want dan heb je de zeikerds nog die hier op het forum zitten, die ongetwijfeld extreem veel zweten en stinken (is een aanname), die volgens zichzelf wel iets kopen zodra ze een product ook maar met 1 vinger aanraken in de winkels, die moeten ook nog een paar maten passen die dan ook nog weer teruggehangen worden voordat ze de juiste maat gevonden hebben die ze dan uiteraard direct afrekenen.

Dus eigenlijk zouden ze elke maat die ze gepast hebben er dan ook maar bij moeten kopen ook al is dat niet de juiste maat, want ja, de winkelier heeft wel alle moeite en tijd ingestoken om ze in dat te kleine (of te grote) pak te hijsen. Zou niet eerlijk zijn als ze dat dan ook niet kopen terwijl ze wel hun stinkzweet erin achterlaten en die winkelier het allemaal weer netjes moet ophangen of opvouwen zonder het verkocht te hebben. Kost ook weer tijd, geld & moeite.
 
Laatst bewerkt:
Niet dat alleen maar al die passers die niks kopen laten hun zweet in de kleding achter.een ander die het dan wel koopt krijgt dat er gelijk gratis bij.

Geil man! Dat paszweet van Ashyri in jouw motorpak!
 
Dat krijg je ook bij webshops van mensen die dingen retour sturen omdat ze hier zo zeuren over het passen in de winkel, dus dan maar 3 verschillende maten online bestellen en de verkeerde weer terugsturen, dus dat maakt dan ook niet uit of je nou in de winkel koopt of online besteld. Dat zweet waar je het over hebt krijg je dan uiteindelijk toch wel erbij.

Edit: En nee het zal niet helpen als de mensen die niet kopen in de winkel, maar wel passen dat niet meer zouden doen.
Want dan heb je de zeikerds nog die hier op het forum zitten, die ongetwijfeld extreem veel zweten en stinken (is een aanname), die volgens zichzelf wel iets kopen zodra ze een product ook maar met 1 vinger aanraken in de winkels, die moeten ook nog een paar maten passen die dan ook nog weer teruggehangen worden voordat ze de juiste maat gevonden hebben die ze dan uiteraard direct afrekenen.

Dus eigenlijk zouden ze elke maat die ze gepast hebben er dan ook maar bij moeten kopen ook al is dat niet de juiste maat, want ja, de winkelier heeft wel alle moeite en tijd ingestoken om ze in dat te kleine (of te grote) pak te hijsen. Zou niet eerlijk zijn als ze dat dan ook niet kopen terwijl ze wel hun stinkzweet erin achterlaten en die winkelier het allemaal weer netjes moet ophangen of opvouwen zonder het verkocht te hebben. Kost ook weer tijd, geld & moeite.
Onder welke steen ben jij uitgekropen :?
 
Ik vind het grappig dat mensen online winkelen associeren met een snel geld verdienen. Een webshop heeft een grotere voorraad nodig dan een winkel want een webshop moet van alles bieden. Een webshop heeft dus ook een grotere magazijn. Tevens heb je bij een webshop de WKOA waardoor je alles mag retourneren binnen 14 dagen. In een winkel gekocht zit je er mee opgescheept, niet alle winkels geven geld terug. Je hebt extra kosten als webshop zoals verzenden, het ontvangen van geretourneerde producten etc.
 
Ik denk dat de verkoopsters geiler zijn. Bedoel, dr moet toch een reden zijn dat al die passende mannen en vrouwen het plots zo warm krijgen dat ze beginnen te zweten.

Nou van dat gewriemel van de verkoopster kan ik het behoorlijk warm krijgen ja :+
 
Ik vind het grappig dat mensen online winkelen associeren met een snel geld verdienen. Een webshop heeft een grotere voorraad nodig dan een winkel want een webshop moet van alles bieden. Een webshop heeft dus ook een grotere magazijn. Tevens heb je bij een webshop de WKOA waardoor je alles mag retourneren binnen 14 dagen. In een winkel gekocht zit je er mee opgescheept, niet alle winkels geven geld terug. Je hebt extra kosten als webshop zoals verzenden, het ontvangen van geretourneerde producten etc.


Dit geldt voor de ene webwinkel wel, voor de andere weer niet. Genoeg webwinkels hebben geen voorraad, maar sturen enkel de opdracht door naar de groothandelaar, die het direct doorstuurt naar de klant. Zoals het voorbeeld eerder genoemd in dit draadje van de laminaathandelaar die vanuit zn zolderkamertje zn webshop runde.
 
Ik vind het grappig dat mensen online winkelen associeren met een snel geld verdienen. Een webshop heeft een grotere voorraad nodig dan een winkel want een webshop moet van alles bieden. Een webshop heeft dus ook een grotere magazijn. Tevens heb je bij een webshop de WKOA waardoor je alles mag retourneren binnen 14 dagen. In een winkel gekocht zit je er mee opgescheept, niet alle winkels geven geld terug. Je hebt extra kosten als webshop zoals verzenden, het ontvangen van geretourneerde producten etc.

Veel webshops werken voor een groot deel met dropshipping, daarmee houden ze de voorraad beperkt. Met een veel grotere klantenkring dan de fysieke winkel op de hoek ooit kan krijgen kunnen ze kosten over een veel groter aantal orders verdelen en met die enorme aantallen bij hun leveranciers veel lagere prijzen afdwingen... als er een flinke investeerder achter zit die een aantal jaar flink verlies draaien op kan vangen zoals bij Zalando word het bijzonder moeilijk om daartegen te concurreren... daar rekenen ze natuurlijk ook op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan