Wat een pech... spiegel eraf

Lotjeh

MF'er
27 apr 2017
37
0
En daar is ze weer.. helaas geen geluk met die motor van mij of ben ik toch een beetje een kluns.... anyway hier komt..

Net om 16:45 uur wilde ik mijn mooie Kwawazaki ER6F pakeren voor de deur. Blaadjes op de grond, standaard misschien wel niet goed uitgeklapt Jullie voelen hem vast al aankomen... Mijn mooie motor aan zijn kant gelegd. Gelukkig valt de schade wel mee. Beetje lak schade (godzijdankt niet goed te zien) en mijn linkerspiegel eraf.

Natuurlijk wat moterzaaken afgebeld maar uiterraard gaat alles dicht om 17:00 en zijn ze tot dinsdag niet meer open. Wat nu?? De spiegel is afgebroken op het schaneer punt (uiteraard) ik heb hem al geprobeerd aan elkaar te tapen en te lijmen met contactlijm voor een noodoplossing, maar helaas geen succes en ik heb toch wel een beetje afhankelijk ervan...

Hebben jullie nog idee wat ik kan doen om te overbruggen??
Thank you!!!
 
Laatst bewerkt:
doe es een foto van de breuk? Als je genoeg oppervlakte hebt misschien lijmenmet superlijm of anders 2componentenkit.
 
Met een fotootje komen er misschien wel wat ideeën hoe het tijdelijk te fiksen is. Afhankelijk van de constructie kun je ook je rechter spiegel naar links verplaatsen (vanuit het idee dat het ter overbrugging misschien niet zo erg is om eventjes met 1 spiegel te rijden)
 
zonder spiegel gaan rijden. Ik had ze ook niet op mijn ex-supermoto.
 
De trein is zo gek nog niet, alleen hebben die ook last van de blaadjes. :Y

Of een fiets bietsen c.q huren voor de dagen dat je brommer stuk is. :]
 
doe es een foto van de breuk? Als je genoeg oppervlakte hebt misschien lijmenmet superlijm of anders 2componentenkit.
full
 
Even posten waar je woont, en wellicht ook even in het betreffende regiotopic. Misschien weet iemand nog een zaak, of heeft een medeforummer nog een uit te lenen spiegeltje in een la liggen?
 
Een paar dagen zonder spiegel op een motor is toch nog wel te doen?
Had op mijn schakelbrommer ook geen spiegels, gewoon goed omkijken en d'r is niks aan de hand.
 
Gaatje er in boren van rest steel en met iets kortere spiegel rijden, of in beide stukje draad tappen en draadend er in met elkaar verbinden.
 
Gaatje boren door het kniegewrichtje [ vanaf de onderkant ] gaatje boren in de steel en vanaf de onderkant een parker er doorheen draaien, eventueel een beetje lijm ertussen.
Mick 85 is mij net voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha.. wat toepasselijk..... doet mij denken aan mijn werk, als jullie het zo beschrijven. Maar houd dat wel? of moet ik hem dan uiteindelijk toch vervangen?
 
Motozoom in Amsterdam Sloterdijk is een kwartiertje rijden vanaf Haarlem en die zijn morgen van 12 tot 17 uur open.

Weet niet of ze de benodigde spullen hebben hoor...
 
Laatst bewerkt:
heb je een boormachine? Je mag ook naar rèswèk komen.
 
wat wordt er moeilijk gedaan :?

Als je zo nodig twee spiegels nodig hebt. Houdt het restant van de steel onder je linker handvat (iig niet in de weg van je vingers die naar je koppelingshendel moeten). Beetje ducttape eromheen wrappen en je hebt je eigen homemade bar end mirror.
 
wat wordt er moeilijk gedaan :?

Als je zo nodig twee spiegels nodig hebt. Houdt het restant van de steel onder je linker handvat (iig niet in de weg van je vingers die naar je koppelingshendel moeten). Beetje ducttape eromheen wrappen en je hebt je eigen homemade bar end mirror.

Smart thinking :}
 
Waar we ons tegenwoordig al niet meer door tegen laten houden :X
Vroeger was een spiegel op de motor een optie, zin 2 spiegels eigenlijk al verplicht want na de spiegel as optie was er maar 1 spiegel verplicht.
 
Als ik mij niet vergis is de linker spiegel verplicht om mee te rijden...

@Top Du Grond dat is best een slim idee.. ik ga er eens naar kijken!! Dank
@ Rob RD.. Zelfs geen simpele boormachine in huis...
 
Als ik mij niet vergis is de linker spiegel verplicht om mee te rijden...

@Top Du Grond dat is best een slim idee.. ik ga er eens naar kijken!! Dank
@ Rob RD.. Zelfs geen simpele boormachine in huis...

Zoals eerder in dit topic genoemd, aan het eind van je stuur tapen a la "bar-end mirror"...
Dan rij je iig met... maar het is wel een tijdelijke fix die je het best gebruikt om naar je plek van reparatie mee te rijden en niet veel meer...
 
En daar is ze weer.. helaas geen geluk met die motor van mij of ben ik toch een beetje een kluns.... anyway hier komt..

Net om 16:45 uur wilde ik mijn mooie Kwawazaki ER6F pakeren voor de deur. Blaadjes op de grond, standaard misschien wel niet goed uitgeklapt Jullie voelen hem vast al aankomen... Mijn mooie motor aan zijn kant gelegd. Gelukkig valt de schade wel mee. Beetje lak schade (godzijdankt niet goed te zien) en mijn linkerspiegel eraf.

Natuurlijk wat moterzaaken afgebeld maar uiterraard gaat alles dicht om 17:00 en zijn ze tot dinsdag niet meer open. Wat nu?? De spiegel is afgebroken op het schaneer punt (uiteraard) ik heb hem al geprobeerd aan elkaar te tapen en te lijmen met contactlijm voor een noodoplossing, maar helaas geen succes en ik heb toch wel een beetje afhankelijk ervan...

Hebben jullie nog idee wat ik kan doen om te overbruggen??
Thank you!!!

Kun je hem niet ergens onderop vastmaken met tape ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan