Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zet je toch de dodemansknop aan? Is de onsteking onderbroken. :)

Maar in principe krijg je motor er niets van als hij een winterslaap houdt.
Banden op drie bar, liefst de motor in zijn geheel opbokken, accu eruit/of erin en aan de druppellader, tank vol en eventueel met een brandstoftoevoeging. Happy wintertime. :)

Een ouderwetse carburateur/motor heeft er meer moeite mee.

Success met de startknop als de dodemansknop aan zit... :-D

Verder helemaal mee eens, mijn laatste Honda motoren heb ik gewoon in de garage gezet en lader er op. In het voorjaar gewoon starten en goed is, gaat normaliter zonder problemen.
 
Success met de startknop als de dodemansknop aan zit... :-D

Verder helemaal mee eens, mijn laatste Honda motoren heb ik gewoon in de garage gezet en lader er op. In het voorjaar gewoon starten en goed is, gaat normaliter zonder problemen.

trek je de bougie kabel los, bij de NC kan je er zo bij :+ .

of je blijft gewoon door rijden in de winter :P veel beter
 
Hoi Lui,

Wellicht wil ik me nc verpatsen voor een auto (komende lente)

Weten jullie misschien wat ik ervoor kan vragen en of ik de accessoires beter los kan verkopen?

Motor is uit '15 nc750x handgeschakeld, inc handvatverwarming km stand momenteel 56.000, verwachte km stand bij verkoop 61.000, geen schades.
Altijd onderhoud gehad volgens het 12.000 schema.

accessoires:
Givi verhoogd scherm
Puig rear hugger
Middenbok (denk sw-motech)
Leovince one einddemper met e-keur en verwijderbare killer
Sw motech cobra handkappen met extra verhoogstukje
sw-motech Hawk halogeen mistlampset

Na bijna 60k kilometers begint het motorrijden soms ze tol te eisen (ook auto ongeluk van achter gehad etc etc). Dus het woon-werk ga ik liever met de auto doen.

De goedkoopste nc is alnog 6000 euro maar met aanzienlijk minder km's,alleen mijne is wel top onderhouden.
 
Hoi Lui,

Wellicht wil ik me nc verpatsen voor een auto (komende lente)

Weten jullie misschien wat ik ervoor kan vragen en of ik de accessoires beter los kan verkopen?

Motor is uit '15 nc750x handgeschakeld, inc handvatverwarming km stand momenteel 56.000, verwachte km stand bij verkoop 61.000, geen schades.
Altijd onderhoud gehad volgens het 12.000 schema.

accessoires:
Givi verhoogd scherm
Puig rear hugger
Middenbok (denk sw-motech)
Leovince one einddemper met e-keur en verwijderbare killer
Sw motech cobra handkappen met extra verhoogstukje
sw-motech Hawk halogeen mistlampset

Na bijna 60k kilometers begint het motorrijden soms ze tol te eisen (ook auto ongeluk van achter gehad etc etc). Dus het woon-werk ga ik liever met de auto doen.

De goedkoopste nc is alnog 6000 euro maar met aanzienlijk minder km's,alleen mijne is wel top onderhouden.

Tja moeilijk is ook hoe de fiets er uitziet na de winter en wat iemand er voor wil geven en wat je er voor wilt hebben.
Wel jammer dat de motor plaats moet maken voor een auto, soms is het niet anders.
 
Hoi,
Verkopen of inruilen van je motor is volgens mij de huidige waarde momenteel beneden peil.
Ik ben ook gaan shoppen met mijn 750x met adventure pakket uit 2016 nieuw gekocht voor zo'n ca. 10000 euro (cat. waarde ca. 12000). Zij geven niet meer dan 6000 euro (met 14000 km + recente onderhoudsbeurt en nieuwe banden) bij een nieuwe model bijv. nc750x dct. Ook bij de duurdere Bmw modellen of de nieuwe kawa Z serie wordt je inruilwaarde minimaal hoger.

ik dacht 10 tot20 procent afschrijving is reeel, maar opties worden vrijwel niet mee gerekend bij inruil.

Dus ik ga nog genieten en sparen de komende jaren voordat ik de motor inruil ga inruilen.
In 2020 komen er weer een nieuwe euro norm, dus waarschijnlijk nieuwe modellen.
 
trek je de bougie kabel los, bij de NC kan je er zo bij :+ .

of je blijft gewoon door rijden in de winter :P veel beter
Voor wie is dat beter? In ieder geval niet voor de motor want pekel is vergif voor de motor en kou doet de berijder ook geen goed. Voor de winter hebben we toch auto's? Al is het maar een ouwetje....heerlijk met zo'n kacheltje aan :Y
 
Gewoon de motor kaal inruilen, en de rest verpatsen op MF :)
Dealer naaien is altijd leuk, want zij naaien jou ook.
't is het beste als je zelf er nog wat aan kan verdienen, want de dealer gaat sowieso de nieuwe eigenaar attent erop maken dat "de opties ook wel iets hebben gekost" :')

Even gekeken naar deze pijp, maar kost meer dan 500??? '(
Hmmm, ja, als je ook precies dezelfde neemt.
Ik geloof toch wel dat voor een prijs van 500€ voor een full system wel nog redelijk is.
Akra of Leovince kost rond de 500 voor alleen een slipon :')
Ik wil gewoon de decat hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Voor wie is dat beter? In ieder geval niet voor de motor want pekel is vergif voor de motor en kou doet de berijder ook geen goed. Voor de winter hebben we toch auto's? Al is het maar een ouwetje....heerlijk met zo'n kacheltje aan :Y

Moet zeggen heb de motor in de tectyl gespoten vorig jaar en hij is er goed door gekomen nu is de nc dtc ook veel plastic, auto ben ik niet zo van, heb er altijd weer spijt van als ik met de auto naar het werk moet, files en achteraan sluiten bij het stoplicht ik zet de handvat verwarming wel aan en blijf door kachelen tot het niet meer gaat dan gaan we wel met een auto.
Maar ieder zo zijn ding.
 
Ik rijd al 2 winters door met de NC,geen roestvorming hoor.

Maar jullie hebben de motor ingeruild bij de autohandelaar? Wist niet eens dat dat kon, ik denk eraan hem particulier door te verkopen....

Van de accessoires wist ik dat die geen meerwaarde geven tijdens de verkoop. Daarom wil ik die ook denk ik: of tegen meerprijs erbij verkopen, of de motor kaal meegeven
 
Ik rijd al 2 winters door met de NC,geen roestvorming hoor.

Maar jullie hebben de motor ingeruild bij de autohandelaar? Wist niet eens dat dat kon, ik denk eraan hem particulier door te verkopen....

Van de accessoires wist ik dat die geen meerwaarde geven tijdens de verkoop. Daarom wil ik die ook denk ik: of tegen meerprijs erbij verkopen, of de motor kaal meegeven


Dan beter accessoires los verkopen.
Op Marktplaats staat al een rode 750 s te koop van een dame die alles los verkoopt.
Hurric Pro2 voor 100 uuro vraagprijs. Handkappen, Radiateur beschermer, Hoge ruit,
 
Moet zeggen heb de motor in de tectyl gespoten vorig jaar en hij is er goed door gekomen nu is de nc dtc ook veel plastic, auto ben ik niet zo van, heb er altijd weer spijt van als ik met de auto naar het werk moet, files en achteraan sluiten bij het stoplicht ik zet de handvat verwarming wel aan en blijf door kachelen tot het niet meer gaat dan gaan we wel met een auto.
Maar ieder zo zijn ding.
Tja in jou geval snap ik het helemaal!
 
Hoi!

Nieuw op het forum dus nog een beetje zoekende.. Ik heb mijn vraag tevens in een eigen topic gezet (Rachelle_678 in "Tips aankopen NC700X") daar kreeg ik de tip dit te delen met deze groep, dus bij deze!

Afgelopen week heb ik het motorexamen gehaald en volgende week mag ik mijn rijbewijs ophalen! Om het plaatje compleet te maken ben ik nu op zoek naar een goede motor waar ik ervaring op kan op doen en welke ik kan gebruiken als woon-studie verkeer.

Mijn oog is gevallen op de NC700X van Honda. Het liefst eigenlijk de NC750X maar het prijsverschil is helaas te groot nu nog. Ik vind het uiterlijk van de NC700X erg prettig en ik word ook erg blij van het idee dat hij erg zuinig is en dat het een goede motor lijkt voor een beginner.

Ik heb een mooie NC700X gevonden waar ik interesse in heb en ik ben eigenlijk op zoek naar informatie/tips over het aankopen van deze specifieke motor.
 
Wat voor tips?
Afhankelijk van de kilometerstand is goed onderhoud altijd aan te raden (hoe meer kilometer, hoe belangrijker het onderhoudsverleden is)

Verder heeft een NC niet echt zwakke punten. Het is gewoon een goed doordachte motor met eigenlijk iets te weinig vermogen. Dat komt echter pas later naar voren (bij sommige mensen) als je echt gewend begint te raken aan de motor.
 
Te weinig vermogen: jazeker, maar voor beginnende rijders is dit ideaal :)
Zwakke punten?
- Zadelcomfort, al kan ik daar niet over spreken want ik heb nooit op het origineel gezeten
- Windschermpje: Volgens mij toch wel wat te klein om comfortabel snelweg te rijden.

Voor de rest prima motor met leuke stuur-en rij eigenschappen :)
 
Zadels zijn net als ruitjes erg persoonlijk en kan je dus geen advies over geven. Persoonlijk vind ik het standaardzadel van de X helemaal zo slecht niet. Ik heb veel slechtere zadels meegemaakt en maar weinig betere.

Ruitje is inderdaad te klein voor de snelweg. Wil je een ruit die geschikt is voor de snelweg, kom al gauw op een ruit uit die groter is dan de motor zelf
 
Laatst bewerkt:
Te weinig vermogen: jazeker, maar voor beginnende rijders is dit ideaal :)
Zwakke punten?
- Zadelcomfort, al kan ik daar niet over spreken want ik heb nooit op het origineel gezeten
- Windschermpje: Volgens mij toch wel wat te klein om comfortabel snelweg te rijden.

Voor de rest prima motor met leuke stuur-en rij eigenschappen :)


Kan je over twisten, te weinig vermogen. Mijn dct gaat als een kanon.!!!!!
 
Daarom is het vermogen ook persoonlijk. Er is gewoon veel persoonlijk (dat schreef ik ook)
Objectief gezien levert de NC ongeveer het minste vermogen per liter van deze hedendaagse nieuw verkrijgbare motoren. Het vermogen is zeker voldoende/adequaat maar we zijn meer gewend ondertussen. En verwachten blijkbaar ook meer.
 
Laatst bewerkt:
Daarom is het vermogen ook persoonlijk. Er is gewoon veel persoonlijk (dat schreef ik ook)
Objectief gezien levert de NC ongeveer het minste vermogen per liter van deze hedendaagse nieuw verkrijgbare motoren. Het vermogen is zeker voldoende/adequaat maar we zijn meer gewend ondertussen. En verwachten blijkbaar ook meer.

Klopt ook Athome. 54 pk moet voldoende zijn voor de NL wegen lijkt mijn.
Ga je Duitsland in of andere landen toeren dan zou je wel wat graag wat meer vermogen willen hebben.
En natuurlijk, als je zoals sommige elke dag rijd dan zou je ook meer willen hebben.
Fijt blijft dat het een relatief goedkope fiets is met redelijke goede eigenschappen.
Ik ben er blij mee. Ook dat ik deze fiets nog heb kenne betalen.
 
Klopt ook Athome. 54 pk moet voldoende zijn voor de NL wegen lijkt mijn.
Ga je Duitsland in of andere landen toeren dan zou je wel wat graag wat meer vermogen willen hebben.
En natuurlijk, als je zoals sommige elke dag rijd dan zou je ook meer willen hebben.
Fijt blijft dat het een relatief goedkope fiets is met redelijke goede eigenschappen.
Ik ben er blij mee. Ook dat ik deze fiets nog heb kenne betalen.

Hij gaat hard zat voor de wegen in NL.
En in Duitsland op de Autobahn gaat ie goed genoeg mee, 190Km/u is hard zat...
Je zal pas vanaf snelwegsnelheden merken dat je wat minder door kan trekken en het langer (en langer) duurt om nog harder te gaan.
Vooral als je de NC koopt voor zijn zuinigheid, gaat ie hard zat.

Ga je harder dan 150Km/u rijden kan je net zo goed een andere motor kopen want dan is de zuinigheid van je NC behoorlijk weg.
(Als ik mijn teller mag geloven: ongeveer 1 op 20 en minder vanaf 150Km/u)

Rij er tot nu toe iedere dag mee (NC750X wel, dus ietsje meer power) en voor NL gaat ie zeker hard zat en trekt ie snel genoeg op om de meeste auto's ruim achter je te laten bij 't verkeerslicht.


On a sidenote:
OEM Banden ergens rond de 13000Km vervangen ivm slijtage door M.PR4 en zeer tevreden.
32500+Km's op mijn teller ondertussen en nog 43 dagen tot mijn NC750X "1 jaar oud is."
De Pilot Road 4's zijn ondertussen na ongeveer 19000Km's (bijna) aangekomen bij de slijtage markers en staan op de nominatie om weer vervangen te worden.
 
Ik heb afgelopen weken een testrit gemaakt op de oude NC750X en het nieuwe model NC750X.
En ik ben zeer tevreden over het koppel van de motor, genoeg vermogen voor mij.

Dus over een aantal maanden gaat de Honda CBF600 de deur uit en komt er een NC750X voor in de plaats :)
Heb ook nog testgereden op de VFR800X.. maar wat moet je met zoveel vermogen op de nederlandse wegen?, zuipt benzine en is nog veel duurder in aanschaf en onderhoud ook.

De NC750X heeft lekker veel koppel tot 80km/u en doet niet onder voor menig ander motor of is juist sneller.

En heb al zat leuke addons gezien voor de NC

a0b9d393f7eb19c44ca17a1017738df3.png
 
Laatst bewerkt:
Kan je over twisten, te weinig vermogen. Mijn dct gaat als een kanon.!!!!!

Kanon idd uit 1870 met buskruid :+ nu hebben ze raketten en gaat het wat sneller.

Zonder dollen nc heeft aardig wat pit helemaal in de s mode en binnen wegen, op de snelweg moet je iets meer anticiperen bij inhalen maar is te doen.

Ik heb nog geen spijt van de aanschaf voor wat ik er mee doe ww verkeer
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt .minder vermogen.maar dik vet koppel. :Y
Heb ook wel 150+ pk gereden,maar minder fun. :N
Bij meer vermogen rij je op kwart gas ,als je rijbewijs je lief is :W
Bij NC 750 rij ik halfgas en keutel lekker mee en 1-30 haalbaar,
Ik geniet elke Km op de DTC en daar gaat het om _O-
 
Hallo allemaal, ik heb een vraag, Vrijdag mijn Transalp ingeruild voor een NC750X en even gekeken hoe hard hij kon gaan..... 167 topsnelheid.... lijkt mij aan de lage kant....

Kan er soms een begrenzer op zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan