Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pas nog proef gereden op een BMW S1000XR, was iets te veel!! van het goede voor mij.

Dat is het hem vaak, mijn vorige motoren waren ook snelle fietsen maar je kunt er niets mee in nl op de weg, kost je je rijbewijs enzo |( en dat is duur en niet leuk.
Had voor het circuit een zx10r geweldig ding maar niet voor zandvoort en klijne circuits waar ik vaak op rij, nu ij de nc een sv650 gekocht ook voor het circuit en echt veel meer fun lekker volgas en alles uit die motor halen dat is leuk.
 
Hallo allemaal, ik heb een vraag, Vrijdag mijn Transalp ingeruild voor een NC750X en even gekeken hoe hard hij kon gaan..... 167 topsnelheid.... lijkt mij aan de lage kant....

Kan er soms een begrenzer op zitten?

Zal tegenwind zijn :)
Heb met m'n verhoogd windscherm met NC700X non DCT de 175 aangetikt een paar dagen geleden.
 
Pas nog proef gereden op een BMW S1000XR, was iets te veel!! van het goede voor mij.

Voor mijn ook hoor. Het gaat zo achtelijk hard. Tuurlijk zit het in je pols ook, maar het verlijd tot.....
Moet altijd zo'n ding opendraaien anders rijd het bijna niet.
Zeker niet in de woonwijk of stad,
 
Zo, net een Blackwidow Decat besteld, ben benieuwd of het veel gaat uitmaken :)
Is wel wat geld voor een stuk buis, maar zolang ik ervan kan genieten is het geen probleem :+

Hopelijk kan ik die een dezer weken ontvangen :)
 
Zal tegenwind zijn :)
Heb met m'n verhoogd windscherm met NC700X non DCT de 175 aangetikt een paar dagen geleden.

Die van mij heeft DCT en een verhoogd scherm. Wat jullie zeggen misschien dat dat het is... ik kwam op Engelstalige sites de tekst tegen dat ze het over een "rev limiter"
 
Ik heb hiervoor een Transalp gehad en die ging heerlijk door de bochten ook korte bochten naar links en rechts etc..

Deze motor heeft 3000 km op de teller en de banden zijn zo goed als nieuw en toch heb ik nu twee keer gehad dat de achterkant in zo'n korte bocht wilde uitbreken (net alsof je wegglijd) en dat maakt mijn rijden niet zekerder in de bochten....

Kan het zijn dat de banden die standaard op de motor zit geen fijne banden zijn of kan dat een beetje rijgedrag van de motor zijn..... ?

Hij ligt anders in de bocht dan de transalp (deels ook door het lage zwaartepunt misschien).......

Ik ga niet anders een bocht in als met mijn andere motoren dus laten we zeggen dat ik uit te sluiten ben....

zou het aan de motor kunnen leggen
de banden
of toch aan mij :)

ik hoor graag jullie feedback
 
Die van mij heeft DCT en een verhoogd scherm. Wat jullie zeggen misschien dat dat het is... ik kwam op Engelstalige sites de tekst tegen dat ze het over een "rev limiter"

Anders in sport modus/manueel wat langer in 5 zitten, want 6 is praktisch een overdrive om te touren (welja bij de non dct), Je hoort het ook aan de motor als je van 5 naar 6 schakelt dat er een grotere rev drop is dan van 4 naar 5 :)
 
Ik heb hiervoor een Transalp gehad en die ging heerlijk door de bochten ook korte bochten naar links en rechts etc..

Deze motor heeft 3000 km op de teller en de banden zijn zo goed als nieuw en toch heb ik nu twee keer gehad dat de achterkant in zo'n korte bocht wilde uitbreken (net alsof je wegglijd) en dat maakt mijn rijden niet zekerder in de bochten....

Kan het zijn dat de banden die standaard op de motor zit geen fijne banden zijn of kan dat een beetje rijgedrag van de motor zijn..... ?

Hij ligt anders in de bocht dan de transalp (deels ook door het lage zwaartepunt misschien).......

Ik ga niet anders een bocht in als met mijn andere motoren dus laten we zeggen dat ik uit te sluiten ben....

zou het aan de motor kunnen leggen
de banden
of toch aan mij :)

ik hoor graag jullie feedback

Standaard Dunlop ’s zeker dingen gelijk er af laten halen zijn levensgevaarlijk, ik heb geklaagd bij de dealer zijn ook div stukjes op internet te vinden dat die banden niet deugen.
Ik ben gecompenseerd door Honda Nederland met een X bedrag om accessoires uit te zoeken maar was een uitzondering vertelde ze, maar ik vind dat iedereen moet klagen ze zouden een recal moeten doen op de banden, ze worden nu ook met Bridgestones geleverd.
Heb er nu MPR 4 onder, super banden slijten alleen harder en een beetje hapering bij mij.
 
Die van mij heeft DCT en een verhoogd scherm. Wat jullie zeggen misschien dat dat het is... ik kwam op Engelstalige sites de tekst tegen dat ze het over een "rev limiter"

Rev limiter is wat je tegen komt als je 'm op manueel zet en 'm in de 1e/2e/3e versnelling naar de 8000 toeren probeert te trekken.

Deze motor heeft 3000 km op de teller en de banden zijn zo goed als nieuw en toch heb ik nu twee keer gehad dat de achterkant in zo'n korte bocht wilde uitbreken (net alsof je wegglijd) en dat maakt mijn rijden niet zekerder in de bochten....

Kan het zijn dat de banden die standaard op de motor zit geen fijne banden zijn of kan dat een beetje rijgedrag van de motor zijn..... ?

De standaard banden zijn idd een groot discussiepunt voor veel NC gebruikers. (Zowel de Dunlop's als de Bridgestones)
Heb ze (Bridgestone) zelf tot ~13000Km "op gereden" (konden nog wel wat meer Km's mee maar dat ter zijde) en daarna laten vervangen door Michelin PilotRoad 4's
Ondanks dat de banden nog niet ingereden waren voelden ze al veel beter aan en had ik er meer vertrouwen in.

Heb er nu MPR 4 onder, super banden slijten alleen harder en een beetje hapering bij mij.

Ik heb ze iets harder dan normaal opgepomt:
~2,7 voor & 2,9~3,0 achter. na 18500+Km's zijn m'n banden aangekomen bij de slijtage-markers.
(dat is al ~5000Km meer dan de standaard bridgestones die er op zaten voor mij)


Zo, net een Blackwidow Decat besteld, ben benieuwd of het veel gaat uitmaken :)
Is wel wat geld voor een stuk buis, maar zolang ik ervan kan genieten is het geen probleem :+

Hopelijk kan ik die een dezer weken ontvangen :)

Ik ben benieuwd naar wat je bevindingen zijn van de De-Cat... Heb je ook een (K&N) open luchtfilter?
 
Laatst bewerkt:
Mensen,
Ik ben bekend met de NC750 x dct. Ik heb er al 1 gehad. Maar dit was altijd solo, puur woon werk. Nu zoek ik een brommer om naar de noordkaap te gaan, met mijn vriendin achterop en 3 koffers. Is de nc 750 hier ook nog geschikt voor. Of gaat het lagere vermogen dan echt parten spelen?

Ik zoek dus eigenlijk alleen ervaringen van mensen die vaak duo met volledige bepakking reizen op langere afstanden.
 
@Okami_Xci, nee, maar zal normaal niet veel uitmaken. ECU reset uitvoeren en gewoon rijden. Leert vanzelf aan naar het schijnt :)
Anders later een K&N aanschaffen.
 
Zo, net een Blackwidow Decat besteld, ben benieuwd of het veel gaat uitmaken :)
Is wel wat geld voor een stuk buis, maar zolang ik ervan kan genieten is het geen probleem :+

Hopelijk kan ik die een dezer weken ontvangen :)


Mooi man. :t En demper had je ook al toch?
Ik heb mijn Leovince decat pipe nog ingewikkeld met echte titaium uitlaat wrap/tape.
Dan schijnt de ijzer/rvs geluid te verdwijnen en de hitte afgifte blijft binnen.
Uitstroming word ook beter. En het geluid beterder zeg maar.
Was maar een info hoor. Hoopt dat ie snel binnen is voor jouw. :Y
 
Mensen,
Ik ben bekend met de NC750 x dct. Ik heb er al 1 gehad. Maar dit was altijd solo, puur woon werk. Nu zoek ik een brommer om naar de noordkaap te gaan, met mijn vriendin achterop en 3 koffers. Is de nc 750 hier ook nog geschikt voor. Of gaat het lagere vermogen dan echt parten spelen?

Ik zoek dus eigenlijk alleen ervaringen van mensen die vaak duo met volledige bepakking reizen op langere afstanden.


Dan weet je dat je waarschijnlijk toch te kort gaat komen.
Denk beter een andere bike nemen.
 
2 Personen, 3 koffers en Noordkaap. Het zal vast lukken maar je plaagt de NC daar echt wel mee.
Een andere bike zal meer plezier geven. Zoek het vooral in de cc's en minder in het vermogen.
 
Dan wordt het de ktm 1050 adventure. Ergens wist ik dit al, de uitkomst van deze vraag. Maar ik heb wel een zwakke plek voor de nc. Zeker ook voor het verbruik.

ik ga jullie topic weer verlaten. Mijn vermoeden is hier al bevestigd. Toch jammer.
 
Mooi man. :t En demper had je ook al toch?
Ik heb mijn Leovince decat pipe nog ingewikkeld met echte titaium uitlaat wrap/tape.
Dan schijnt de ijzer/rvs geluid te verdwijnen en de hitte afgifte blijft binnen.
Uitstroming word ook beter. En het geluid beterder zeg maar.
Was maar een info hoor. Hoopt dat ie snel binnen is voor jouw. :Y

Demper is een Ixil Hyperlow, weinig demping in zo'n kleine uitlaat :)
Geen idee wat de hitte afgifte zal zijn, maar zal wel mee moeten vallen.
Die Leovince heeft ook een bobbel dat lijkt op een cat, maar is dat dan een cat of gewoon een bobbel met een stuk pijp erdoor?
En ja dat hoop ik ook :) Volgens de tracking wordt ie woensdag(!) al geleverd, maar als het aan de Belgen ligt zal het misschien pas volgende week zijn, maar we zien wel :)
 
Shit, de accu van mijn NC is kapot denk ik ;( . Ach, dat mag ook best wel een keer na 5 jaar en 34000 km.
Hij hangt nu voor een half uur aan de lader. Maar kijken of hij dan wel wil starten.
 
Ik heb afgelopen weken een testrit gemaakt op de oude NC750X en het nieuwe model NC750X.
En ik ben zeer tevreden over het koppel van de motor, genoeg vermogen voor mij.

Dus over een aantal maanden gaat de Honda CBF600 de deur uit en komt er een NC750X voor in de plaats :)
Heb ook nog testgereden op de VFR800X.. maar wat moet je met zoveel vermogen op de nederlandse wegen?, zuipt benzine en is nog veel duurder in aanschaf en onderhoud ook.

De NC750X heeft lekker veel koppel tot 80km/u en doet niet onder voor menig ander motor of is juist sneller.

En heb al zat leuke addons gezien voor de NC

[afbeelding]

weet niet of het adventure pakket voor de NC nog leverbaar is, maar er was toen zo actie bij aanschaf van een NC het pakket voor weinig heb ik er toen ook op genomen, dan heb je al de helft van je lijstje 12v aansluiting en handvat verwarming, NC750X “Travel Edition” noemen ze het zie ik
Testmotor_Honda_nc750x_18.jpg


voordeel van de Honda Zij koffers je kan de zelfde sleutel als voor de motor gebruiken, top koffer weer niet |( , had toen al een maatje klijnere top koffer besteld voor WW en daar past de sleutel weer wel op, ik vind het ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Shit, de accu van mijn NC is kapot denk ik ;( . Ach, dat mag ook best wel een keer na 5 jaar en 34000 km.
Hij hangt nu voor een half uur aan de lader. Maar kijken of hij dan wel wil starten.
Ik heb in augustus een accu door 1x opnieuw opladen een maand langer in leven kunnen houden.
En vorige week bij een andere motor wel 1,5 dag.. maar stuk is stuk. :Y
Je merkt het nu gelijk met de lage temperaturen. -O-

Toch nog op het werk kunnen komen? ;)
 
Ik heb hiervoor een Transalp gehad en die ging heerlijk door de bochten ook korte bochten naar links en rechts etc..

Deze motor heeft 3000 km op de teller en de banden zijn zo goed als nieuw en toch heb ik nu twee keer gehad dat de achterkant in zo'n korte bocht wilde uitbreken (net alsof je wegglijd) en dat maakt mijn rijden niet zekerder in de bochten....

Kan het zijn dat de banden die standaard op de motor zit geen fijne banden zijn of kan dat een beetje rijgedrag van de motor zijn..... ?

Hij ligt anders in de bocht dan de transalp (deels ook door het lage zwaartepunt misschien).......



Ik ga niet anders een bocht in als met mijn andere motoren dus laten we zeggen dat ik uit te sluiten ben....

zou het aan de motor kunnen leggen
de banden
of toch aan mij :)

ik hoor graag jullie feedback
Hallo, voor de NC750S had ik oom een Honda Transalp XL600V '99 met Continental Trail Attack banden. Fijne banden, bij droog wegdek kun je tot op de randen rijden! Bij nattigheid voorzicht7ger doen uiteraard. Toen ik de NC kocht was deze voorzien van Bridgestone BT023 banden. Deze banden bevallen me goed, had in het begin m'n twijfels maar nooit onzekere glij momenten meegemaakt. Wat ik ooit bij Dunlops wel heb gehad, jaaaren geleden, weet niet meer welk type maar ik vond het 3x niks. Ik heb ook nog een xjr1200 waar ik Bridgestone S20 op heb liggen, die zijn snel 'weg' maar ik vind de geweldige grip belangrijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan