Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Ligt allemaal aan je mengverhouding,je moet je motor er dan ook opnieuw bij afstellen.
Een oliepompje is al af fabriek afgestemd op de sproeiers,maar als je zelf gaat mengen
word het een ander verhaal.hoe vetter je smeert des te groter moet de sproeier zijn.
Yup, dat begrijp ik. Ik vond alleen het verschil tussen 100 en 120 daarin wel erg groot.
En de mengolie zal de bougie ook donkerder maken. Zo'n testbank met sensor lijkt me helemaal niet gek..
 
Wat doet Oma op een tweetakt?

Weinig leven in dit topic. Wellicht dat een post, met foto, van mijn nieuwste aanwinst dit kan veranderen. Sinds gisteren trotse eigenaar van een NS400R in Rothmans uitvoering (1986). Vandaag een ritje van bijna 160 km gemaakt en er zijn wel wat punten om aan te werken maar de basis lijkt me goed. Eerste wat ik ga doen is verse banden erom. De achterband is vierkant en de voorband is totaal uitgedroogd. Hopelijk is dit de oorzaak van het extreem lengterichel gevoelig zijn. Ook stuur loslaten bij welke snelheid dan ook, zelfs op goed asfalt, resulteert in heftig schuddende voorkant. Langer dan een seconde kun je het stuur niet loslaten, eindigt gegarandeerd in een tankslapper. Zijn er nog adviezen voor wat betreft bandenkeuze. Heb me er nog niet in verdiept maar ieder advies is welkom. Zitten momenteel Avons onder (AM20)

full


full
 
Zag dat er op www.autobandenmarkt.nl (hebben ook motorbanden) twee opties zijn.

Avon AM26 Roadrider, hiervan is de voorband een 120/80-16

en

Bridgestone BT45F, hiervan is de voorband een 110/90-16 (deze maat ligt er nu ook om)


Een set Bridgestone kost 191 euro een set Avon kost 155 euro. Ik sta open voor advies.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor bandjes goien jullie nou onder die lichte 2 taktjes?
Ik zoek wat goed-grippends voor mijn jawa..(en BT45 is misschien te hard rubber, want voor zwaardere motoren gemaakt?)
 
BT45 is prima ook voor lichte takjes,ik had ze ook onder mijn RD250LC zitten.
Het rubber van een BT45 is juist niet te hard,daarom zijn ze populair omdat ze veel
grip hebben.De BT45 is speciaal gemaakt om een goede vervanger te zijn voor de bakelieten banden van vroeger. :+ :Y
Er zijn wel alternatieven vooral als je een classic look wil behouden,namelijk de
Metzeler blok C banden.
 
Laatst bewerkt:
BT45 is prima ook voor lichte takjes,ik had ze ook onder mijn RD250LC zitten.
Het rubber van een BT45 is juist niet te hard,daarom zijn ze populair omdat ze veel
grip hebben.
Kijk.. omdat ze ook op grote BMNee's worden gemikt dacht ik...
Ik weet/meen te weten dat de BT45 een dual compound/zachter rubber op de zijkanten heeft..

De jawa zit tegen een bandenwissel aan dus ik dacht aan een setje pirelli city demons (gemnaakt voor lichte motoren dus zacht rubber?) maar de achetrband ervan krijg niet super recensies.. voor wat dat waard is..

Zijn er meer zachte dual compo-rubbers voor lichte barrels?

Jullie snappen, een jawa komt niet zo snel op gang als een japse 2 takt, duswil niet voor iedee bocht moeten remmen.. :+
 
Ik had ook de BT45 onder mijn GT750 zitten en die weegt wel een paar kilo's ook dat werkte super.
Verder zullen er nog wel meer keuzes zijn,maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou zeggen vraag het eens aan de Jawa mannen wat hun een goede band vinden.
Ik heb alleen maar ervaring met Jap 2 takten en zelfs de langzaamste is nog sneller
dan een Jawa,dus geen vergelijk. :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk.. omdat ze ook op grote BMNee's worden gemikt dacht ik...
Er is een speciaal versterkte versie voor de BMW K1100LT.
Die geeft een iets andere belasting op de koordlagen. :P
Maar zo bestaan er meer specials.

En de Pirelli's zijn gebaseerd op Angel GT rubber, maar het karkas is aangepast voor lichte motorfietsen. (Minder stug)

Worldbeater in "Alles over motorbanden Deel 7"
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook de BT45 onder mijn GT750 zitten en die weegt wel een paar kilo's ook dat werkte super.
Verder zullen er nog wel meer keuzes zijn,maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zou zeggen vraag het eens aan de Jawa mannen wat hun een goede band vinden.
Ik heb alleen maar ervaring met Jap 2 takten en zelfs de langzaamste is nog sneller
dan een Jawa,dus geen vergelijk. :+ ;)

Er is weinig ervaring wat betreft jawa en banden..
De meeste mensen die een jawa hebben tokkelen wat rond voor de fun en bandeigenschappen staat niet echt op de prio's..
 
Dit is wat Bridgestone zelf zegt over de BT45,
Een hoogwaardige diagonaalconstructie voor motorfietsen met een kleine en middelgrote cilinderinhoud (tot 500 cc).Een Jawa valt daar wel onder met z,n 350 cctjes :Y
Al was 350cc vroeger nog een middelzware motor,niet geschikt voor onervaren motorrijders :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk, Angel GT rubbert zegt me niets, maar dat andere wist ik niet..
Bij Duitse verzendhuizen zie je nog wel eens verschillende versies staan. Speciaal voor zware motoren.
Dit heeft met de product aansprakelijkheid en de Duitse wet te maken.
Maar er is erg weinig informatie over deze versies. Vandaar ik in het bandentopic vroeg of Blackbird het eens toe kan lichten.
De Angel GT is een moderne bewezen band voor mainstream motorfietsen, voor de lichte versie gebruiken ze de compound hiervan en refereren hierbij aan de Angel GT als marketing middel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan