JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Woon bij Groningen stad in de buurt. Er stonden vorige maand een paar leuke op speurders, maar toen moest ik eerst nog een andere motor verkopen.. De 640 op marktplaats lijkt wel interessant, maar Amsterdam is me net iets te ver met de kar.
Denk je er om dat je er niet zo'n idiote prijs voor gaat betalen? 640 amsterdam.. even kijken..oh ja dat pakket..
 
Geen onbekend verschijnsel.. die cylinderbussen zitten op hun plek. De alu gieterij van de overstroomkanalen is een ramp. Ik denk dat ze hierom werkelijk minder pk's hebben dan opgegeven.
Dit is een reden om een 634 blok netjes te overhalen en er in te frutten...
Is er een mogelijkheid de rand tussen bus en cylinder op te vullen zonder dat het in de cylinder vefdwijnt tijdens het rijden? alu lassen of zoiets?(ik roep maar wat hé)
 
Ik denk dat het erg moeilijk(..) is.. vraag anders eens bij het draaien/frezen topic..Daar zitten de ijzervreters..
 
Vandaag weer eens verder gegaan met de 125cc (355?)van een kennisje.
Het was een echte schuur vondst , contact slot ( in de tank met ampere meter) van binnen total geoxideerd , ben nu zover dat alles werkt , motor start goed moet wel ff goed warm draaien want als tie koud is en je geef ineens veel gas dan wilt tie stil vallen .
Alles werkt electrisch ,,,,behalve de volt regelaar , deze zit rechtstreeks op de ontsteking geschroefd .
Nu had ik er nog 1 liggen van mijn 356 omdat ik daar een vape in had gezet , maar ik krijg hem niet goed gemonteerd de rotor blijft in de stator aan lopen dus ik vermoed dar het stator huis krom is zou het anders niet weten want alle maten van rotor en statorhuis zijn hetzelfde.
Had ook nog een stator liggen van mijn 360 die ook nog ff geprobeerd , deze liep ook mooi vrij maar spannings regelaar werkt ook niet .
Nu zit ik eraan te denken om een iets modernere stator te zoeken bv van een 634 en dan met zo'n aluminium kastje als spannings regelaar .
Dus bij deze de vraag heeft iemand nog wat liggen .
gr Hans
 
Vandaag weer eens verder gegaan met de 125cc (355?)van een kennisje.
Het was een echte schuur vondst , contact slot ( in de tank met ampere meter) van binnen total geoxideerd , ben nu zover dat alles werkt , motor start goed moet wel ff goed warm draaien want als tie koud is en je geef ineens veel gas dan wilt tie stil vallen .
Alles werkt electrisch ,,,,behalve de volt regelaar , deze zit rechtstreeks op de ontsteking geschroefd .
Nu had ik er nog 1 liggen van mijn 356 omdat ik daar een vape in had gezet , maar ik krijg hem niet goed gemonteerd de rotor blijft in de stator aan lopen dus ik vermoed dar het stator huis krom is zou het anders niet weten want alle maten van rotor en statorhuis zijn hetzelfde.
Had ook nog een stator liggen van mijn 360 die ook nog ff geprobeerd , deze liep ook mooi vrij maar spannings regelaar werkt ook niet .
Nu zit ik eraan te denken om een iets modernere stator te zoeken bv van een 634 en dan met zo'n aluminium kastje als spannings regelaar .
Dus bij deze de vraag heeft iemand nog wat liggen .
gr Hans
Ik heb nog wel van dat 634 spul liggen Hans, maar ik heb geen idee of dat op die 125cc past. Iemand die veel van dynamo's en ontstekingen weet en ze ook repareert (heeft ook een testbank gebouwd) is Jan van Egdom.
 
Is er een mogelijkheid de rand tussen bus en cylinder op te vullen zonder dat het in de cylinder vefdwijnt tijdens het rijden? alu lassen of zoiets?(ik roep maar wat hé)
Ik heb dat een keer gedaan met aluminium soldeer (alutite)gekocht op een beurs uitlaataansluiting ermee gemaakt was een stuk uit gebroken het zit nog steeds.
Er is een internet site www.alutite.nl
 
Ik zou zeggen scoopen die hap- als het frame netjes recht is- voordat hij weg is..
634's zijn goede motoren..12V kit er op en gaan!

(nu wachten op reactie van onze purist :9 )
 
Als ik ruimte had kocht ik hem, gewoon omdat ik nog steeds de 634 een leuke motor vind! Maar ik heb al 4 motoren, en geen ruimte..... -O-
Bevind zich wel in Ouddorp, is vlak bij waar ik woon, relatief gezien dan.
Het lijkt me echt iets voor iemand hier, vandaar dat ik dat plaats. :)
 
Als ik ruimte had kocht ik hem, gewoon omdat ik nog steeds de 634 een leuke motor vind! Maar ik heb al 4 motoren, en geen ruimte..... -O-
B)
Wat is dat nou voor excuus..?
dqVvge9.jpg
 
full

Heel de garage staat vol met onderdelen en mijn slaapkamer ook ondertussen....
Je hebt wel een punt, ruimte is er altijd wel.
 
Bedankt Sammie, is wel een beetje topic vervuiling natuurlijk....
Ik ben 5 jaar bezig geweest om die Honda zo te krijgen, want zo zag ie er niet uit toen ik hem kocht.
Is nu, op de kabels na origineel 1969.(buitenmantels horen grijs te zijn ipv zwart).
Mijn oude 634 heb ik aan Sebas verkocht zoals je weet, maar ik vind ze nog steeds iconisch. :t
 
Wel, een beetje vervuiling mag hoor.. voor jou wel.. als het nou een nieuweling is waarvan we de nestlucht nog niet eigen gemaakt hebben is het anders natuurlijk.. :X
Maarre, die honda zal je vast serieus geld hebben gekost, maar ik denk dat 't wel eens een heel goede investering kan zijn.. :Y

Kijk, laat ik ook eens- gedeeltelijk- ondeugend doen..
aQw7NSQ.jpg


u2u5elA.jpg

en dan..
zou photobucket het al weer doen?

en..
 
Ik zou zeggen scoopen die hap- als het frame netjes recht is- voordat hij weg is..
634's zijn goede motoren..12V kit er op en gaan!

(nu wachten op reactie van onze purist :9 )
Mooi ding, nog met zo'n Cali koplamp. Maar ik heb eindelijk weer ruimte in de woonkamer bovendien kan ik toch maar op één rijden, en dat is mijn trouwe beestje ;)

full
 
Wel, een beetje vervuiling mag hoor.. voor jou wel.. als het nou een nieuweling is waarvan we de nestlucht nog niet eigen gemaakt hebben is het anders natuurlijk.. :X
Maarre, die honda zal je vast serieus geld hebben gekost, maar ik denk dat 't wel eens een heel goede investering kan zijn.. :Y

Kijk, laat ik ook eens- gedeeltelijk- ondeugend doen..

Ik dan ook maar ?:)

full

honda
full

camping
full

hondb
 
:} Leuke foto's soojo! Hondb lijkt me echt een trouwe vriend. Zoals alle huisdieren dat zijn, ik heb alleen meer iets met katten, maar eigenlijk scheelt dat weinig. Op hun eigenwijze gedrag na dan. Ik hoop dat deze 634 zijn weg vind naar dit topic. Want daarom plaatste ik hem hier. Ik weet dat Hooijer mijn 634 leuk vond, maar sebas was hem voor. :)

Edit, hij is belastingvrij, want van 77, en als de huidige eigenaar de belasting betaald heeft neem je dat over, en het jaar erna ben je vrij. Lekker pruttelen ermee dus! *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo, al was het maar dit topic weer wat in leven te houden, het is zo rustig de laatste tijd..
z9AcCEp.jpg

KDcL8m9.jpg

UC8Mcde.jpg

iLP4bvl.jpg

Lb8J8oN.jpg

2cUyuho.jpg





 
Ze heeft lang haar, verder weet ik niets van haar. Ik heb haar gevonden als kitten van 5 weekjes oud, op een Engelse begraafplaats uit WO1, waar ik was om onderzoek te doen naar WO1 in België. Kwam uit het niets naar me toe, en ik kon haar niet laten daar, dus mee genomen naar m'n huis.Onderweg heeft ze al mijn broodbeleg opgegeten *D De dierenarts vertelde me dat ze slechts hooguit 5 weekjes oud was, de dag erna toen ik haar liet inenten en onderzoeken op dingen.... Ik ben erg gevoelig met dieren Sammie. Belle is nu 12, en ziet me als haar familie..dat ben ik dan ook. :) Er was geen huis in de verre omgeving te zien, dus waarschijnlijk gedumpt aldaar..ben nog naar allerlei dierenartsen gegaan in Ieper, maar niemand moest haar. Dus wederom een illegale belg naar hier! Ik ben er blij mee. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel van dat 634 spul liggen Hans, maar ik heb geen idee of dat op die 125cc past. Iemand die veel van dynamo's en ontstekingen weet en ze ook repareert (heeft ook een testbank gebouwd) is Jan van Egdom.
Bedankt voor je aanbod Jo , ik heb hem gezegd dat hij maar voor een Vape moet sparen .
 
Ze heeft lang haar, verder weet ik niets van haar. Ik heb haar gevonden als kitten van 5 weekjes oud, op een Engelse begraafplaats uit WO1, waar ik was om onderzoek te doen naar WO1 in België. Kwam uit het niets naar me toe, en ik kon haar niet laten daar, dus mee genomen naar m'n huis.Onderweg heeft ze al mijn broodbeleg opgegeten *D De dierenarts vertelde me dat ze slechts hooguit 5 weekjes oud was, de dag erna toen ik haar liet inenten en onderzoeken op dingen.... Ik ben erg gevoelig met dieren Sammie. Belle is nu 12, en ziet me als haar familie..dat ben ik dan ook. :) Er was geen huis in de verre omgeving te zien, dus waarschijnlijk gedumpt aldaar..ben nog naar allerlei dierenartsen gegaan in Ieper, maar niemand moest haar. Dus wederom een illegale belg naar hier! Ik ben er blij mee. *D
Mooie poes Coert. Mijn hond heb ik uit het asiel gehaald. Was in het bos achtergelaten, vastgebonden aan een boom. Was al oud en is al een tijd geleden dood gegaan. Was een Karelische berenhond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan