BMW R1100RS/R1150RS/R1200ST en R1200RS ervaringen deel 5

Gefeliciteerd, de zwarte ziet er strak uit :Y
Heb je die bronzen versie ook in het echt gezien?
 
Ik zal mij hier even bekend maken, voorlopig als "meelezer", omdat ik m'n GS afgelopen week heb ingeruild voor een in 2018 te ontvangen RS. Ik heb bij het doorbladeren van dit topic al een aantal voor mij bekende "nicks" gezien uit het GS of Sportboxertopic, zoals Boxertal, Boxerdame, glk, Ron, Motormaniac en Detox hoewel ik die eigenlijk nog nooit op een RS heb gezien.

Oh ja, het wordt een zwarte maar zonder de stijlvariant want dat brons is niet mijn stijl. Ik heb wel de motorspoiler besteld en verder alle beschikbare opties. Nu wachten op de lente. ;)

De GS moet een geweldige motor zijn (heb ik me laten vertellen, zelf nog niet op zo’n apparaat gereden), ik hoop dat de nieuwe RS je niet teleur zal gaan stellen (ik denk dat je vast wel een proefritje hebt gedaan voordat je de knoop hebt doorgehakt). In het zwart ziet ie er op de foto’s buitengewoon aantrekkelijk uit, die motor spoilers zullen daar goed bij staan. Ik hoop tzt je RS in het echt te mogen bewonderen. Welkom hier en gefeliciteerd met de aanschaf van een hele fijne motor!
 
Ik zal mij hier even bekend maken, voorlopig als "meelezer", omdat ik m'n GS afgelopen week heb ingeruild voor een in 2018 te ontvangen RS. Ik heb bij het doorbladeren van dit topic al een aantal voor mij bekende "nicks" gezien uit het GS of Sportboxertopic, zoals Boxertal, Boxerdame, glk, Ron, Motormaniac en Detox hoewel ik die eigenlijk nog nooit op een RS heb gezien.

Oh ja, het wordt een zwarte maar zonder de stijlvariant want dat brons is niet mijn stijl. Ik heb wel de motorspoiler besteld en verder alle beschikbare opties. Nu wachten op de lente. ;)

Haa. Ten Cats..jij ook hier ?? 😃😃
Ja behalve dat dit het rs forum is kom je ( soms) ook jou bekende mf-ers tegen..
Rijden immers andere boxers of bmw dan de rs...wel zo leuk !
Erik...nogmaals van harte met die prachtige zwarte rs..triple black inleveren en toch weer een zwarte terug.
 
Gefeliciteerd, de zwarte ziet er strak uit :Y
Heb je die bronzen versie ook in het echt gezien?

Nope, maar ik vind ook de aluminium afdekking (tank) niet fraai op een donker gekleurde motor dus ik vind het wel best zo. Ik ga gewoon op zwart. ;)
 
Laatst bewerkt:
De GS moet een geweldige motor zijn (heb ik me laten vertellen, zelf nog niet op zo’n apparaat gereden), ik hoop dat de nieuwe RS je niet teleur zal gaan stellen (ik denk dat je vast wel een proefritje hebt gedaan voordat je de knoop hebt doorgehakt). In het zwart ziet ie er op de foto’s buitengewoon aantrekkelijk uit, die motor spoilers zullen daar goed bij staan. Ik hoop tzt je RS in het echt te mogen bewonderen. Welkom hier en gefeliciteerd met de aanschaf van een hele fijne motor!

Ik heb uiteraard een rondje van circa 100km gereden voordat ik de knoop heb doorgehakt. Ik ben er van overtuigd dat de RS beter bij mijn rijstijl past dan de GS hoewel m'n 2016 LC versie ook een dijk van een motor is. Maar het is simpelweg tijd voor wat anders. Na 5 GSsen dus nu een RS.

Allen, dank voor het welkom in dit topic.
 
Nope, maar ik vind ook de aluminium afdekking (tank) niet fraai op een donker gekleurde motor dus ik vind het wel best zo. Ik ga gewoon op zwart. ;)
Volgens de brochure is de aluminium tankafdekking van 'glasgestraald RVS', en zou natuurlijk ook door een zwarte te vervangen zijn. Mijn keuze zou waarschijnlijk ook de zwarte zijn, al heb je met een bronzen exemplaar waarschijnlijk wel iets wat je niet vaak tegenkomt :/
 
Op MotorRad net een proef configuratie gemaakt en dan ben je bijna €19.000 😳 kwijt! En dat is dan de middenklasse voor het motorrijden!
Tja, dat is de middenklasse van BMW motorrijden....maar ik neem aan 'fully loaded'? Maar inderdaad, zelfs een leuk aangeklede RS heb je voor dat geld al (half-full loaded ;) )
Je kan ook een hele leuke/goede fiets rijden voor een échte middenklasse prijs, maar dan moet je bij Suzuki, Kawasaki, Yamaha c.s. zijn denk ik....
 
Laatst bewerkt:
@thijs, Tsja, dat kan ook...

Ik had een aantal motorzaken benaderd. Alleen BMW heeft gereageerd. Dus daar heb ik nu een afspraak staan.

De komende maanden ga in ieder geval verder met mijn leuke oriëntatie! 😄
 
Ik werd onlangs er opmerkzaam op gemaakt dat het kan gebeuren dat je de motorfiets niet kunt starten na een val: Internet levert het volgende op: Adventure Rider

Ik zou mij voor kunnen stellen dat bij modellen met "Cornering ABS" de hellinghoek sensor er voor zorgt dat de motor niet gestart kan worden.

Dit geldt in ieder geval voor de RS model 2017 en fietsen die een ABS upgrade hebben laten uitvoeren.

Remedie, na contact met de BMW Motorrad dealer: accu ontkoppelen, daarna kun je weer starten.

Dit is geen oproep om het uit te proberen....

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
@thijs, Tsja, dat kan ook...

Ik had een aantal motorzaken benaderd. Alleen BMW heeft gereageerd. Dus daar heb ik nu een afspraak staan.

De komende maanden ga in ieder geval verder met mijn leuke oriëntatie! 😄

Meer Value-For-Money is er bijna niet te vinden, een RS met alle opties(<-Klik!, gespot door Thijs, die verdiend de Kudo's), behalve de diefstal gevoelige Keyless Ride, die zit er dan weer niet op. En dat dan net onder de 13k...

De eerlijkheid gebied me wel te melden dat, als tijd geen ding is, het aan te raden is nog even te wachten tot er 2017 modellen of jonger voor een fatsoenlijk bedrag op de markt verschijnen. Die Post-2017 bak is naar mijn smaak net een tandje (of tig tandjes...) soepeler/gebruiksvriendelijker.
 
Laatst bewerkt:
@jeroen, thx, voor deze super fiets! 👍

Ik ga eind november weer eens een dagje rijden. Nu bij de BMW dealert! Ik ga de winter kijken wat ik echt ga doen. Vanaf maart staat ook de F850GS bij de dealer🤘....

Ik moet zeggen het rijden op de RS en dromen over andere RS-en of zo iets is erg leuk! Vooral in combinatie met met plezier voor een doel werken en dan andere keuze mogelijkheden ontwikkelen...
 
Vandaag en gisteren mijn weekend besteed aan een beurt voor 'de blauwe', die is weer tiptop in orde voor wederom 10.000 km. Nog wel met de standaard vering..... toch nog te weinig tijd. Nu staat de grijze in de garage voor noodzakelijk onderhoud, ik loop al 4500 km achter :$ dus komende weken die onder handen nemen zodat 'ie klaar is voor de winter. Vandaag ook de Twinmax gebruikt in combinatie met de GS911. Leuk speelgoed! Ook makkelijk bij het spoelen van de ABS en de noodzakelijke 'bleed test'. Alles kwam keuring door de tests. Toch altijd weer spannend, want dat spoelen is toch wel een zorgvuldig klusje voor een amateur service monteur zoals ik ben
 
Nope, maar ik vind ook de aluminium afdekking (tank) niet fraai op een donker gekleurde motor dus ik vind het wel best zo. Ik ga gewoon op zwart. ;)


En nu twijfel ik weer. Ga ik voor zwart of toch voor zwart met brons.... :? Gelukkig heb ik nog even voor de definitieve bestelling door m'n dealer wordt geplaatst.

En ik twijfel, omdat het "Frozen" brons gewoon mat is. En dat vind ik wel fraai als dat inderdaad zo is. Ik moet 'm eigenlijk eens in het echt zien. Weet iemand waar er eentje staat?
 
Die vraag heb ik zaterdag ook gesteld, maar zover bekend niet in Nederland.

Op de foto vind ik deze er wel anders uitzien dan op de BMW site:

full
 
😂🤣😂 ik vind dat bruin brons wel erg mooi! Ziet er uit als lekkere chocolade!

Vandaag ff op en naar Amsterdam geweest. Niet het beste weer maar dat was niet het ergste.

Halverwege naar Amsterdam hield de motor in en had ik knallen in de uitlaat. Het leek erop dat de ontsteking verkeert getimed stond. Op een gegeven moment bij een tankstation gestopt. Alles uit gezet, weer gestart en verder gelopen als een zonnetje/naaimachinetje. Rarara, wat kan dat zijn geweest.
 
😂🤣😂 ik vind dat bruin brons wel erg mooi! Ziet er uit als lekkere chocolade!

Vandaag ff op en naar Amsterdam geweest. Niet het beste weer maar dat was niet het ergste.

Halverwege naar Amsterdam hield de motor in en had ik knallen in de uitlaat. Het leek erop dat de ontsteking verkeert getimed stond. Op een gegeven moment bij een tankstation gestopt. Alles uit gezet, weer gestart en verder gelopen als een zonnetje/naaimachinetje. Rarara, wat kan dat zijn geweest.

Mogelijkheden:

  • De electronisch kontaktpunten "Hall" sensors
    (heb je die niet onlangs vervangen? Nieuw?)
  • Defecte bobine
  • Spanningsdoorslag door de natte bougiekabels

Hall-sensor - Wikipedia

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan