Wat een pech... spiegel eraf

Smart thinking :}
Ik ga inmiddels zelden motorrijden zonder wat duct tape mee te nemen, aangezien de mijne alles los probeert te trillen.

Als ik mij niet vergis is de linker spiegel verplicht om mee te rijden...

@Top Du Grond dat is best een slim idee.. ik ga er eens naar kijken!! Dank
@ Rob RD.. Zelfs geen simpele boormachine in huis...
Geen probleem. Je hebt trouwens gelijk, motorfietsen van na 26 november 1975
moeten een linkerbuitenspiegel hebben.
 
Ander spiegeltje thuis laten komen van internet.nu bestellen en betalen is dinsdag in huis.niet naar de dealer gaan want dan betaal je je blauw en vergeten ze misschien te bestellen.
 
Buitenspiegel?
Ja, ze bedoelen waarschijnlijk dat van die dodehoekspiegels niet tellen.
gewikt-gewogen-hunter-create-riderscan-dodehoekspiegel.jpg


http://mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voertuig-eisen-motorfiets.pdf
 
Laatst bewerkt:
Zo spiegel gehaald op marktplaats en de oude spiegel voor nu vastgetapet aan mijn handvat. Wat een briljant idee! Dank jullie. Morgen maar laten monteren 😎 Moet eerlijk bekennen dat ik de spiegel ook wel miste vandaag!! Ondanks het extra kijken of mijn schouder.
 
laten monteren? beter zelf doen ,spaart geld en is simpel klusje

Ja idd twee (inbus) boutjes achter de zwarte afdek kapjes los draaien, inbus sleutel zin in je gereedschap set van je motor, boutjes er uit oude spiegel (Wat er nog wat van over is) weg.
Nieuwe spiegel op zijn plek en boutjes weer vast, dopjes er op en klaar is Lotjeh
 
Laatst bewerkt:
Vervelend voor je, gelukkig een niet al te dure les. Een spiegel vervangen moet je echt niet laten doen, is zoals al gezegd één van de simpelste dingen om zelf te doen, zelfs tanken zonder druppels op je lak te morsen is lastiger. ;)
 
Lekker toch, motor laten vallen en eigenlijk alleen de spiegel stuk.

Count your blessings :t
 
O ja en die kunnen alleen maar afwassen...
nou ik ken een vrouw die wel met sleutels overweg kan,
Dat is wel handig ja, als je nog boodschappen vpor het avond eten moet doen.



Zonder gekheid denk dat er genoeg zijn die het beter kunnen dan mij, al is het maar omdat ze meer geduld hebben. :X
 
O ja en die kunnen alleen maar afwassen...
nou ik ken een vrouw die wel met sleutels overweg kan,
Idd. Mijn vrouwtje heeft vooral kantoorwerk gedaan.
Tijdje geleden bij onderhoud aan mijn motor, mijn vrouwtje wil helpen, dacht dat gaat weinig geven. Ze vraagt welke boutjes los moeten om dat grote kuipdeel links eraf te halen, toon ze, ze draait ze los. Ik haal nog enkele andere dingetjes los, en dan trek ik dat kuipdeel los, ze kijkt.
Ik ga naar de wc, grote boodschap doen, ik kom terug ...
... rechter kuipdeel is er ook al af :o
Ze had ze nog wel in de hand, want, "I can't unplug that little cable there", en ze wijst naar het fichke van de pinker, die in de kuip verwerkt zit.

"Good job!" zei ik haar :t

Ik haal de pinker kabel los, neem het kuipdeel over, en zij zo fier als een gieter!*
maar gelukkig niet zo een groene die oversteekt :P



On topic:
Met die breuk gaat lijmen niet lukken. De kracht die op dat punt terecht komt door de trillingen is gewoon veel te groot voor zo een kleine oppervlakte om met zelfs de beste contact/seconden lijm op te lossen.

Er zijn hier gelukkig al verschillende andere mogelijkheden genoemd. En een nieuwe spiegel is niet verschrikkelijk duur en als je die niet via China besteld, binnen enkele dagen geleverd.

Hoe het in NL zit weet ik niet, maar in B moet een motor op zijn minst een linkerspiegel hebben.
Een auto moet een linker spiegel en een binnenspiegel hebben. Indien geen binnenspiegel is er wel een rechterspiegel verplicht, naast de reeds verplichte linkerspiegel uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan