Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Die is bijzonder mooi ja maar ik denk dat je dan leegloopt op je onderhoudskosten. De KTM is trouwens ook een twin. (parallel)
Maatje van me heeft de 1200. Onderhoud valt best mee, de interval is 15.000km en ik rijd er maar 5000 per jaar. De 950 heeft ook veel minder electronica en techniek aan boord dan zijn grote broer. Maar goed, het blijft een Italiaan
 
Mooi ding die nieuwe ktm.
Meer offroad dan allroad,gericht.

Mijn tiger 800 blijft voor mij de ideale en betrouwbare alles kunner,en blijft zeker nog enkele jaren
Als ik wat anders zou willen zou het een motor zijn met een lager gewicht,zoals de tracer 700 bij voorbeeld,maar die heeft dan weer een klein 17inch voorwiel,niet ideaal voor wat ofroad.
 
Ik heb vandaag de Puig tourruit gemonteerd en oh man, wat ben ik BLIJ!

Blij omdat ik al sinds ik de fiets heb (juni) e rtegenaan hik dat de Tiger zo oncomfortabel is op de snelweg vanwege de herrie om mijn helm. Maar nu met de Puig ion de laagste stand gaat de turbulentie onder mijn helm door en ben ik daarvan verlost.

En ik had ook last van pendelen boven de 160, veroorzaakt door mijn topkoffer (Givi V47). Maar dat is nu ook verdwenen, hij rijdt nu bij 190 nog stabiel.

Dit had ik maanden eerder moeten doen.
tiger_puig1.jpg
tiger_puig2.jpg
 
Ik heb vandaag de Puig tourruit gemonteerd en oh man, wat ben ik BLIJ!

Blij omdat ik al sinds ik de fiets heb (juni) e rtegenaan hik dat de Tiger zo oncomfortabel is op de snelweg vanwege de herrie om mijn helm. Maar nu met de Puig ion de laagste stand gaat de turbulentie onder mijn helm door en ben ik daarvan verlost.

En ik had ook last van pendelen boven de 160, veroorzaakt door mijn topkoffer (Givi V47). Maar dat is nu ook verdwenen, hij rijdt nu bij 190 nog stabiel.

Dit had ik maanden eerder moeten doen.
[afbeelding][afbeelding]
Nice!
Ik heb de hoge touringruit van Triumph, maar die is ook niet alles. Toch maar 'ns zo'n Givi proberen dan.
 
Zwaarvallend buurtfeest? 'T zal de drank wel weer zijn. :+
Het is van 10.00 tot 17.00 u dus je hebt tijd genoeg om uit te slapen en ff langs te fietsen. :] :)
 
Whoops . My bad. Kan ik ook ff uitslapen. :)

Ben wel benieuwd naar dat nieuwe windscherm met deflectors. Wie weet past dit ook op mijn huidige tiger. Had al gezien op het overzicht op motorfreaks.nl dat de beste upgrades alleen op de duurste modellen zitten. Wat dat betreft kijken ze iets te veel naar BMNee. B|
 
Laatst bewerkt:
De deflectors staan los (met twee bouten aan de zijkant) van het windscherm.
Eén bout komt al zeker overeen met een bout van de "oude" 800. Verder heb ik het niet zo nauwkeurig bekeken want ik heb ter plekke gewoon de nieuwe Tiger 1200 besteld.
Elektrisch verstelbaar touringscherm met buitenwaartse spoiler en 2 deflectors in kleur.
(en geen ketting).
Benieuwd wat de Tiger 800 MY2014 volgend jaar nog gaat opbrengen.
 
Dat ligt er aan hoeveel kilometers er op staan. Zolang je onder de 40.000 km zit zou dat nog een redelijk bedrag moeten zijn. Daarboven zijn dealers minder geneigd om nog een behoorlijk bedrag te bieden. Zeker i.c.m. de leeftijd. 40k is een beetje een psychologisch omslagpunt heb ik zo het idee.
Voor mijn VFR kreeg ik i.i.g. geen drol meer terug. (1996 en 150k. op de teller :) ) Om nog een nieuwe tiger te kunnen kopen zal ik binnen 2 jaar moeten inruilen of hem gewoon moeten oprijden. Wat natuurlijk heel goed kan. 200k. is totaal geen probleem met een tiger. (Wellicht rijden we tegen die tijd allemaal electrisch. ?)
 
43.000 Km (dus zo'n 45.000 tegen de verkoop).
Zou eerder denken dat een Tiger 800 van 4 jaar oud die er bijna gloednieuw uitziet en +40.000 probleemloze km's heeft gedaan er beter voorkomt dan eentje van 5-6 jaar die meer stil heeft gestaan dan gereden. Maar soit. Gratis gaat ie niet de deur uit. Dan blijft hij gewoon in huis en wordt hij de 100% offroadmachine (ben ik tenminste van die vervelende bandenwissels af) en voor wintergebruik (strooizout waar ik nu de auto neem). Die 60 € per jaar zal de zaak niet maken.
Elektrisch is geen optie. Heb het ook overwogen. Maar voor de prijs van een full loaded Tiger 1200 met onbeperkt gebruiksgemak heb ik ocharme een naked bike met beperkt gebruiksgemak die er dan nog eens uitziet als een blok batterijen met twee wielen met een hoop plastic rond om het enigszins op een motor te doen lijken. Uitstekend voor woon-werkverkeer zo'n e-bike. Maar dan kan ik net zo goed een speedpedelec voor gebruiken en over 5 jaar mag ik waarschijnlijk niet eens meer gaan werken dus dan doet het er helemaal niet meer toe en is het 100% hobby.
Zelf zal ik eerder met een elektrische fiets rijden dan met een e-bike.
De keuze is eigenlijk ook op de 1200 € gevallen omdat het verschil tussen de nieuwe 800 en "oude" 800 niet van die aard was om over te schakelen. En als er een nieuwe aankoop kwam moest het bijna in 2018 gebeuren (om fiscale redenen). De Tiger 1200 kwam dus (voor mij) op een juist moment. En hij zit de GS nu wel erg dicht op de hielen (spijtig genoeg ook inzake prijs).
 
Laatst bewerkt:
Ik had denk ik moeten zeggen dat we misschien over 20-25 jaar allemaal electrisch rijden.
Ik zie het zelf voorlopig ook niet zitten om electrisch te gaan rijden maar de ontwikkelingen gaan snel. Zowel op technisch gebied als op het gebied van milieurestricties. Met mijn VFR zou ik nu al geen vignet meer krijgen in Frankrijk want carburatie (euro 0) :(
Ik ga vanmiddag wel even kijken maar ik heb denk ik het besluit al genomen dat ik mijn 2015 XCX ga oprijden. Ik vind ook de verbeteringen niet van dien aard dat ik direct een nieuwe wil. Ik besteed het geld dat ik bij moet lappen dan liever aan een avontuurlijke vakantie zolang het nog kan.

(of wie weet over 2 jaar een KTM 790 adventure. :) )
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de nieuwe triumph,s bekeken in het militair museum in Soest.
Wat een geweldige locatie trouwens.

De aanpassingen aan de 800 zijn niet opvallend,maar wel doeltreffend.
Beter scherm,minder grote/lichtere uitlaatdemper,kortere 1e versnelling ,betere verlichting zijn de belangrijkste.

Of ik mijn 2015 xrx in zou willen ruilen op de 2018 vroeg een triumph medewerker? Nee hoor,daarvoor zijn de verschillen veel te klein.


Verder de 1200 goed bekeken,deze heeft een sonja bakker kuur gehad en is 11kg afgeslankt,knap gedaan.

De bobber en speedmaster zijn mooi en perfect afgewerkt,maar meer voor een rondje rond de kerk.
 
Yup. Ben benieuwd wat daar de specs van zijn. Ik wacht rustig af. De vergelijkingstesten komen vanzelf.
Over testen gesproken. De nieuwe tiger wordt in februari aan de pers voorgesteld. Rond die tijd krijgen de dealers ook de prijzen.
 
Beter scherm. check! puig.
Led verlichting. check! cyclops.
Lichtere uitlaat. Check! Superpole hexacone titanium.
Kortere versnelling. 15 tands voortandwiel staat op to do list.

:+

Als van de nieuwe de brembo's echt veel beter zijn zet ik die indien uitwisselbaar er ook op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan