Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijd voor andere radiateuren, deze was al beschadigd en gerepareerd toen ik de sp 9 jaar geleden kocht.
Imitatie, maar ziet er dergelijk uit, zijn iets dikker, zowel de lamellen als de bak.Ze passen zonder aanpassingen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gasklephuizen en kelken gemonteerd, inlaat iets aangepast,

[afbeelding]

[afbeelding]

Voor en na, alleen de rand weggehaald voor een mooier verloop,

[afbeelding]


[afbeelding]



waar ik ook benieuwd naar bben:
aansluiting voor de Thermoschakelaar, is die aanwezig?
en wil je bijhouden hoeveel koelvloeistof er meer in gaat?
De radiateurs zijn dikker, dus verwacht ik met meer vloeistof ook meer koeling.
 
Aansluiting zit erin, er ging ongeveer 0,4 liter meer in dan eruit kwam.

Ok, thanks,
Dus bijna 20% meer inhoud, zal naar mijn idee zeker merkbaar beter koelen.
Persoonlijk vind ik dit een mooiere oplossing dan de frontmount radiateurs,
de radiateurs vind ik wel gaaf staan maar de lege gaten aan de zijkant vind ik geen gezicht.

Ik zie dat de rads $200 kosten per stuk, lees ik dat goed?
Ik dacht dat ik ze wel goedkoper (ook van GPI) gezien had. Heb ze ooit ook eens via een soort importeur in Alkmaar gevonden, maar die kan ik niet meer vinden.
 
Nee, dat is per set. Controleer ook goed je thermostaat, als het toch los ligt zou ik hem preventief vervangen.
 
Nee, dat is per set. Controleer ook goed je thermostaat, als het toch los ligt zou ik hem preventief vervangen.

Ik heb geen last met de koeling op dit moment, ik heb de rechter in mijn eerste jaar al vervangen voor een nette 2e hands,
de linker heb ik zelf dicht"gelast", maar ben wel aan het zoeken geweest naar een alternatief.
De schijterigheid weerhield me om "uit china" te kopen, maar zoals ik dit zie kan dat dus gerust.
 
zijn er hier mensen die hun achterremklauw hebben verplaatst onder de achterbrug?
ik vind dit erg gaaf maar hoe hebben jullie dat gedaan met de remleiding?
 
zijn er hier mensen die hun achterremklauw hebben verplaatst onder de achterbrug?
ik vind dit erg gaaf maar hoe hebben jullie dat gedaan met de remleiding?

Ik heb de bracket liggen maar nog geen klauwtje gescoord. Staat niet bovenaan m'n prioriteitenlijstje,
maar gaat nog wel eens gebeuren.

Milco heeft het volgens mij recent gedaan. Leiding moet wat langer denk ik en aan de wielzijde van de achterbrug naar beneden.

EDIT: kijk maar bij MC SP1 op de OP!
 
Laatst bewerkt:
Mijn shock vandaag ook weer terug gekregen, was geen revisie nodig alleen service.
360.jpg


Hier hoe de leiding bij mij zit, achter de brug langs,beetje vies, laatste ritje door de polder...

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Mijn shock vandaag ook weer terug gekregen, was geen revisie nodig alleen service.
[afbeelding]

Hier hoe de leiding bij mij zit, achter de brug langs,beetje vies, laatste ritje door de polder...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

HK in Tiel?

ik heb een prijsopvraag gedaan voor revisie/service van de vorkpoten en de std achterschokbreker,
Ik denk dat ik eerst de vorkpoten laat doen.
Ze zweten wat en HK denkt dat het met polijsten weer goed komt, hij raadt me aan om toch andere veren te monteren.
de veren zaten binnen de tolerantie dus heb ik die vorig jaar niet vervangen.
De achterschok halen ze helemaal uit elkaar en vervangen de glijbussen en keerringen, de veer hoeft niet. ik ben nog lang geen 85 kg. :}
 
Bij BRS suspension in Maastricht.

Voorvork hem ik vorig jaar nog ververst en nieuwe keeringen gemonteerd,die laat ik een volgende keer controleren.

Heb jij een aftermarket shock achter?
 
Laatst bewerkt:
Bij BRS suspension in Maastricht.

Voorvork hem ik vorig jaar nog ververst en nieuwe keeringen gemonteerd,die laat ik een volgende keer controleren.

Heb jij een aftermarket shock achter?

Nee, gewoon de originele.
Volgens de contactpersoon van HK is het geen slechte schokbreker, iets wat ik ook al eens ergens gelezen had.
Natuurlijk is er altijd beter, maar dat prijskaartje dat daar aan hangt bevalt me minder.
2e hands voor een nette prijs zijn altijd zo weg, en ik moet zeggen dat het voor mij met de std schokker ook prima gaat, mijn knieen rijdt ik toch niet aan de grond. _O-
 
Afgelopen zondag de 1e van de 2 SP2's voorzien van de EVO shift kit. 2 weten meer dan 1, en 1 had momentsleutel mee die 127Nm kon trekken....



Arty Farty filter over de foto's voor wat special effect!


medium.clutch.jpg.041716e95bb21048773857f666309dfa.jpg



medium.clutch2.jpg.d01847e25ae821ea8bc4f75455dd3b3b.jpg



Unstake that nut! (and stake it again)
medium.clutch3.jpg.fda786c20c3b40de46b6c0a85e6f53e0.jpg



medium.clutch4.jpg.c6a36d28c687b55d55cbeeb0049d0b61.jpg



We konden niet uitvogelen HOE deze tandwielen te blokkeren, dus maar ff een markering aangebracht om zeker te gaan dat de nokken as goed staat...
medium.clutch10.jpg.635f4d92812145f1528061cae94df3d3.jpg


medium.clutch5.jpg.1fc21362c293765b7b64016fbe12aae9.jpg


medium.clutch7.jpg.d28a75bddeb224a425db03db182eaa11.jpg



De EVO heeft een lager/ronder profiel
medium.clutch8.jpg.7af8d25315a0ab685de5f9b5d6363861.jpg



Zoek de verschillen!
medium.clutch9.jpg.feb3ae0eeb1b6e78a109339b93547ebe.jpg




Assorted parts,,,,,
medium.clutch11.jpg.a0003c3ada8b480a244fa6d703fc06e4.jpg





OOOOHHH nice new cover!!!
medium.clutch12.jpg.86978c9179ff32d035d3894e00f2a5ea.jpg


Reden voor vervanging....
medium.clutch14.jpg.a945d8b79c00ccb78976ca6c4aef5e0f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zondag de 1e van de 2 SP2's voorzien van de EVO shift kit. 2 weten meer dan 1, en 1 had momentsleutel mee die 127Nm kon trekken....



Arty Farty filter over de foto's voor wat special effect!


[afbeelding]


[afbeelding]


Unstake that nut! (and stake it again)
[afbeelding]


[afbeelding]


We konden niet uitvogelen HOE deze tandwielen te blokkeren, dus maar ff een markering aangebracht om zeker te gaan dat de nokken as goed staat...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


De EVO heeft een lager/ronder profiel
[afbeelding]


Zoek de verschillen!
[afbeelding]



Assorted parts,,,,,
[afbeelding]




OOOOHHH nice new cover!!!
[afbeelding]

Reden voor vervanging....
[afbeelding]
Lekker bezig :t
 
is dat duur zo een tandwiel, of is het meer dan alleen een tandwiel?

Ehhmmm ja, dat wel. $239.95 voor de set. Plus $20.00 voor het speciale lagertje, anders is het een gewoon lagertje (denk niet dat je verschil gaat merken, maar ja, als je toch bezig bent... *D ). Plus $48.00 voor shipping. Plus wat de douane er nog voor wil hebben.

Kost een paar centen dus. Maar ja, als je de ambitie hebt MC SP1 bij te houden, kan je deze stap niet overslaan :+
 
Laatst bewerkt:
Ehhmmm ja, dat wel. $239.95 voor de set. Plus $20.00 voor het speciale lagertje, anders is het een gewoon lagertje (denk niet dat je verschil gaat merken, maar ja, als je toch bezig bent... *D ). Plus $48.00 voor shipping. Plus wat de douane er nog voor wil hebben.

Kost een paar centen dus. Maar ja, als je de ambitie hebt MC SP1 bij te houden, kan je deze stap niet overslaan :+
hahahahaha
klopt dit is een musthave
dus vuurbloed waar wacht nog op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan