Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
_O-

vanochtend toch op de motor naar werk. Geeft Triumph je gewoon keurig een waarschuwing dat de luchttemperatuur gewoon erg koud is, de rijder een mafkees, en dat wegdelen bevroren kunnen zijn _O-

Dat viel wel mee, maar 0,0 graden celcius was wel wat frisjes. Had de wintervoering er ook wel in kunnen doen...
 
Beste Speed Triple liefhebbers,

ik heb jullie hulp nodig. Ik ben Alex rijd al een tijdje op een Honda CB500 uit '96, heel makkelijk beginnersfietsje. Maar ik ben nu echt wel toe aan (veel) meer power en een motor met stoere looks.
Nu was ik laatst bij een maatje die een Speed Triple heeft, ik kwijlde al bij het starten en was eigenlijk al verslaafd na een rondje van 5 minuten. sindsdien ben ik in elke vrije seconde aan het zoeken naar een 2dehands Speed triple voor een leuke prijs.
Deze denk ik gevonden te hebben, alleen heb ik jullie advies/ervaring nodig..
Het gaat om een Speed Triple 1050 uit 2005 met 72.500km(!) op de teller en als omschrijving kreeg ik: 'Behalve de versleten voorband verkeert de motor in redelijke staat'
ik zou 'm heel graag even in het echt willen zien en even proefrijden maar ik wil ook graag jullie advies hierbij, waar moet ik bijvoorbeeld op letten qua slijtage en andere dingen die komen kijken bij deze leeftijd/kilometerstand (ik weet ook niet of dit veel is voor een Triumph)

Alvast bedankt!

groetjes,

Aanstormend Speed Triple liefhebber
 
@ Alex
De standaard slijtage delen zoals banden (ca 250-300€) , ketting (100€), tandwielen (50€) , rem blokken (50€) , rem schijven (250€) altijd goed controleren.
Vervangen is best prijzig.

Wat is de onderhouds history ? elk jaar nieuwe olie ? Wanneer kleppen gecontroleerd / gesteld , Wanneer bougies vervangen.
Wat is de staat van de vering , ooit eens geserviced ? Wiel lagers en balhoofd lagers?

Het zijn alle maal potentiele reparatie items bij zo'n km stand.
Kan je deze reparatie zelf uitvoeren of wordt dat de "garage".

Dan hebben we het nog niet over de staat van het blok en looks.

Kortom als de prijs ernaar is (laag genoeg) en het lijkt allemaal ok dan :]
Bij twijfel ff verder kijken. Er zijn hele mooie van 10j oud en goed onderhouden.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer kleppen gecontroleerd / gesteld.
vering ooit eens geserviced?
Wiellagers en balhoofdlager?
Vooral deze punten idd. Bij zo'n kilometerstand zijn dat dingen die wel een opfrisbeurtje kunnen gebruiken als dat nog nooit gedaan is.

Verder nog de startmotor en de dynamo, beide beetje zwakke plekken van de Speed t/m 2007.

Service van de vering voor en achter zal toch zeker minimaal 300 Euro kosten, reken maar op meer. En als je dat toch laat doen wil je die misschien ook wel meteen upgraden met wat andere veren, dan reken maar op 600 Euro.

Balhoofdlager laten vervangen kost ook een paar honderd denk ik, wiellagers iets minder? Iemand ervaring mee?

Dus goed naar de onderhoudshistorie kijken, anders wordt goedkoop heel snel duurkoop.
 
Beste Speed Triple liefhebbers,

ik heb jullie hulp nodig. Ik ben Alex rijd al een tijdje op een Honda CB500 uit '96, heel makkelijk beginnersfietsje. Maar ik ben nu echt wel toe aan (veel) meer power en een motor met stoere looks.
Nu was ik laatst bij een maatje die een Speed Triple heeft, ik kwijlde al bij het starten en was eigenlijk al verslaafd na een rondje van 5 minuten. sindsdien ben ik in elke vrije seconde aan het zoeken naar een 2dehands Speed triple voor een leuke prijs.
Deze denk ik gevonden te hebben, alleen heb ik jullie advies/ervaring nodig..
Het gaat om een Speed Triple 1050 uit 2005 met 72.500km(!) op de teller en als omschrijving kreeg ik: 'Behalve de versleten voorband verkeert de motor in redelijke staat'
ik zou 'm heel graag even in het echt willen zien en even proefrijden maar ik wil ook graag jullie advies hierbij, waar moet ik bijvoorbeeld op letten qua slijtage en andere dingen die komen kijken bij deze leeftijd/kilometerstand (ik weet ook niet of dit veel is voor een Triumph)

Alvast bedankt!

groetjes,

Aanstormend Speed Triple liefhebber


Goeie keuze zo'n Speed!
Mijn '08 heeft inmiddels ruim 90.000 gereden en buiten slijtagedelen alleen de dynamo stuk gehad.
 
Beste Speed Triple liefhebbers,

ik heb jullie hulp nodig. Ik ben Alex rijd al een tijdje op een Honda CB500 uit '96, heel makkelijk beginnersfietsje. Maar ik ben nu echt wel toe aan (veel) meer power en een motor met stoere looks.
Nu was ik laatst bij een maatje die een Speed Triple heeft, ik kwijlde al bij het starten en was eigenlijk al verslaafd na een rondje van 5 minuten. sindsdien ben ik in elke vrije seconde aan het zoeken naar een 2dehands Speed triple voor een leuke prijs.
Deze denk ik gevonden te hebben, alleen heb ik jullie advies/ervaring nodig..
Het gaat om een Speed Triple 1050 uit 2005 met 72.500km(!) op de teller en als omschrijving kreeg ik: 'Behalve de versleten voorband verkeert de motor in redelijke staat'
ik zou 'm heel graag even in het echt willen zien en even proefrijden maar ik wil ook graag jullie advies hierbij, waar moet ik bijvoorbeeld op letten qua slijtage en andere dingen die komen kijken bij deze leeftijd/kilometerstand (ik weet ook niet of dit veel is voor een Triumph)

Alvast bedankt!

groetjes,

Aanstormend Speed Triple liefhebber


Kijk uit met een Speed triple. Het is besmettelijk. Maar als je zelf 2 werkende handen en een semifatsoenlijke hersens hebt dan kun je het zelf nog lang rijdende houden.
Ik heb er een uit 2007 en heb er over een 'ton' zelf mee gereden. Mijn dichtsbijzijnde dealer is op 2500 km in Miami. Ik heb er wel gedoe mee gehad maar het meeste is niet moeilijk en je gaat de brommer steeds beter kennen. Motorisch gewoon onverwoestbaar bij goed onderhoud, net een japanner. Ik moet de 100.000 km klep controle nog doen maar alle kleppers staan nog binnen de toleranties. Voor de rest moet ik af en toe wat vervangen. Het wordt nog steeds hard gebruikt en mijn rider skills groeien nog steeds. Vooral op art 5 niveau. Maar dat hebben we hier toch niet.

Gewoon kopen dat ding en rije. Don't worry be happy.


:W
 
Vooral deze punten idd. Bij zo'n kilometerstand zijn dat dingen die wel een opfrisbeurtje kunnen gebruiken als dat nog nooit gedaan is.

Verder nog de startmotor en de dynamo, beide beetje zwakke plekken van de Speed t/m 2007.

Service van de vering voor en achter zal toch zeker minimaal 300 Euro kosten, reken maar op meer. En als je dat toch laat doen wil je die misschien ook wel meteen upgraden met wat andere veren, dan reken maar op 600 Euro.

Balhoofdlager laten vervangen kost ook een paar honderd denk ik, wiellagers iets minder? Iemand ervaring mee?

Dus goed naar de onderhoudshistorie kijken, anders wordt goedkoop heel snel duurkoop.


heel erg bedankt voor deze informatie! maar wat Se Sua zegt; ik beschik zelf ook over 2 werkende handen en een semifatsoenlijk stel hersens _O- daarnaast heb ik ook wel de ruimte om aan de fiets te werken.
ik heb een proefrit/bezichtiging aangevraagd en ga er (hopelijk zaterdag) even langs met iemand die er een wat professionelere kijk op heeft dan ik

hij staat trouwens bij motoport: *O*

21l4oyb.jpg
 
Balhoofdlager laten vervangen kost ook een paar honderd denk ik, wiellagers iets minder? Iemand ervaring mee?

Vorig weekend mijn wiellagers aan de voorkant laten vervangen, de speed (36K op de teller) stuurde laatste tijd meer en meer beroerder, even langs de dealer. Flink wat speling op de wiellagers, half uur later 75,- kwijt en weer heerlijk, dus dat valt mee :]
 
heel erg bedankt voor deze informatie! maar wat Se Sua zegt; ik beschik zelf ook over 2 werkende handen en een semifatsoenlijk stel hersens _O- daarnaast heb ik ook wel de ruimte om aan de fiets te werken.
ik heb een proefrit/bezichtiging aangevraagd en ga er (hopelijk zaterdag) even langs met iemand die er een wat professionelere kijk op heeft dan ik

hij staat trouwens bij motoport: *O*

[afbeelding]
Als je het meeste zelf kunt doen dan gewoon kopen joh. Op het eerste gezicht ziet ie er nog hartstikke netjes uit! :)

Zo'n ding aan alle kanten upgraden is trouwens wel verslavend, hadden we dat al genoemd? ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan