Milieuzones... En ik mag gewoon Rotterdam en Utrecht in

Scheepsbemanningen komen al vele jaren uit lagelonenlanden, voornamelijk de Filippijnen.
Dat weet ik maar al te goed ;)
Komt vooral omdat die gekend zijn als de beste bemanningsleden :t
En nee, die hebben geen vrije tijd aan boord.
O jawel! En meer dan je denkt! En dat is geen gedacht, ik ken er genoeg die in de scheepvaart zitten. Ook familie. Ze gaan zelfs van tijd tot tijd aan land en ook daar hebben ze vrije tijd, hotel (wel de goedkoopste) wordt betaald door de rederij. Heb nog geen van hen horen klagen dat ze te hard moeten werken en te weinig verdienen.
En als er alleen zeilvaart zou overblijven (zou ik niet erg vinden), zou dat pas gebeuren na de laatste vlucht van een vliegtuig.
Larie en apekool ...


...
Overigens mij beschuldigen van belediging en vervolgens in de eerstvolgende regel je eigen vrouw "vrouwtje" noemen.... over denigrerend gesproken :') :')
Da bericht was eigenlijk meer ironisch bedoeld dan serieus ... al is zeggen dat ze trager in reactie zijn toch wel evenveel gezegd als ze zijn minderontwikkeld ...

En vrouw klinkt zo formeel, in B zeggen we al snel "mijn vrouwtje", zelfs als ze niet zo klein zijn, dat klinkt gewoon liever, schattiger enz ;)
En ja, ik weet dat ze niet groot is..
Dat is een feit, en ze wil maar niet meer groeien :+
precies, terug OT maar weer
:^ da dus :t
 
Dat weet ik maar al te goed ;)
Komt vooral omdat die gekend zijn als de beste bemanningsleden :tO jawel! En meer dan je denkt! En dat is geen gedacht, ik ken er genoeg die in de scheepvaart zitten. Ook familie. Ze gaan zelfs van tijd tot tijd aan land en ook daar hebben ze vrije tijd, hotel (wel de goedkoopste) wordt betaald door de rederij. Heb nog geen van hen horen klagen dat ze te hard moeten werken en te weinig verdienen.Larie en apekool ...
Aah, ik zie opeens dat je op alle punten gelijk hebt!
Sorry voor het misverstand.
 
Scheepsbemanningen komen al vele jaren uit lagelonenlanden, voornamelijk de Filippijnen.
En nee, die hebben geen vrije tijd aan boord.
En als er alleen zeilvaart zou overblijven (zou ik niet erg vinden), zou dat pas gebeuren na de laatste vlucht van een vliegtuig.

Een zeilboot... Men is ook al bezig met een boot met zonnecelletjes.

Ik weet dat er zeewaardige jachten gebouwd worden die vrijwel helemaal door de computer bestuurd worden. Hoe moet het zeil staan, kan de boot daar wel varen, welke route is de optimale route, hoe omzeilt de boot zwaar weer....

Ik gok (weet het dus niet zeker) dat je een ouderwetse theeclipper met de juiste hardware alleen de wereld over kan zeilen. Misschien kan het zelfs met (een af en toe uitvallende) internetverbinding helemaal onbemand.
Qua arbeidsloon hoeft een zeilboot dus niet duur te zijn.

800px-The_Maltese_Falcon_%282906785674%29.jpg



Weer even terug on topic: Wat gaan wij doen aan deze geen-stank-gekte? De stadscentra nog meer mijden?
 
Ik weet dat er zeewaardige jachten gebouwd worden die vrijwel helemaal door de computer bestuurd worden. Hoe moet het zeil staan, kan de boot daar wel varen, welke route is de optimale route, hoe omzeilt de boot zwaar weer....

Ik gok (weet het dus niet zeker) dat je een ouderwetse theeclipper met de juiste hardware alleen de wereld over kan zeilen. Misschien kan het zelfs met (een af en toe uitvallende) internetverbinding helemaal onbemand.
Qua arbeidsloon hoeft een zeilboot dus niet duur te zijn.

[afbeelding]
Er ligt zo'n boot bij ons voor de deur in Schiedam. :Y
Ze hebben het over honderden miljoenen voor het hydraulische systeem. :?
Ligt er nu al een hele tijd om af te bouwen - misschien wel een jaar.
 
Laatst bewerkt:
Op de motor vind ik een fikse storm nu al heel wat. Zo een zeil op mijn motor, ik weet het niet hoor.
 
100% gelul. CO2 is plantenvoedsel. Er is veel te weinig CO2 in de atmosfeer op dit moment. Daardoor blijven planten zo klein en willen sommige helemaal niet groeien.

Hahaha _O- Over gelul gesproken, man man man. Ik hoop dat je een grapje maakt maar ik vrees het ergste.
 
Laatst bewerkt:
Op de motor vind ik een fikse storm nu al heel wat. Zo een zeil op mijn motor, ik weet het niet hoor.
Als kind (ergens in het begin van mijn tienerjaren) samen met een kameraadje een kruis gemaakt met balkjes uit de doe het zelf zaak en achteraan aan de fiets bevestigd met een oud laken erover gespannen. Niet zo er groot, zie het iets groter als een uitgevouwde regenjas, pakweg anderhalve m2, en zo aan zee de dijk over ...

... ging gewoon beestig!!! Tot er een agent ons aanmaande daarmee te stoppen (en terecht!) wegens veel te geveaarlijk.

Hebben daarna wat verlaten straatjes opgezocht en nog een tijdje doorgegaan ... tot een van ons lelijk op zijn gezicht ging ... toen hadden we er genoeg van _O-


Die stevige val werd veroorzaakt door:
Alleen overstag gaan is even wennen. ;)
... bij het passeren van een zijstraat (waar we ondanks het rustige karakter vergaten dat daar ook wel eens auto's konden uitkomen) de wind plots in de zij kregen |( _O-

[me=DKP]herbeleeft het hele gebeuren weer door erover te pennen, beginnend met het gevoel van euforie, gevolgd door gevoel van verontwaardiging dat het niet mocht, en uiteindelijk de helse pijn van de val ... yes that was me ... met de bijhorende teleurstelling als in "einde avontuur" ... [/me]
 
Alles is een afval product. Benzine is bijvoorbeeld een restproduct dat vrijkomt bij de raffinage van LPG

LPG is een restproduct dat vrijkomt bij productie/behandeling van aardgas en aardolie.
Diesel is een restproduct dat vrijkomt bij productie van benzine.
De reden dat wij in Nederland diesel zijn gaan rijden is omdat Amerika een enorm overschot aan diesel had.
Die verstookten immers het meest op een kilometer met die ruim over bemeten benzinemotoren van ze.
En autoloze zondag hebben ze nooit gekend.
 
Toch hoor ik dat tweetakten in binnensteden geweerd worden, maar zijn dat alleen scootertjes? Zijn er al gebieden waar je met bepaalde motoren niet mag komen?
 
Die staan niet onder mijn raam te roken en stinken. Dat doen die smerige tweetakten en ouwe barrels wél. Wanneer ik (Utrecht) de binnenkant van m'n raam met een doekje afveeg dan is dat gewoon grijs van de troep die er in de lucht zit.

Die troep is vooral fijnstof. En het interessante is dat fijnstof veroorzaakt door voertuigen vooral komt door slijtage van banden en remmen. Omdat een elektrische auto veel zwaarder is dan een diesel-/benzineauto van gelijke afmetingen zal het verbieden van diesels en promoten van elektrisch vervoer juist leiden tot meer dan minder fijnstof.
 
Toch hoor ik dat tweetakten in binnensteden geweerd worden, maar zijn dat alleen scootertjes? Zijn er al gebieden waar je met bepaalde motoren niet mag komen?
ook RD's en Trabies en Sabies 96 :Y

en de solex :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan