ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Als je het zo bekijkt heb je inderdaad gelijk, als hij aan die kant los is moet alsnog de hele as eruit ja.
 
Heren vraagje: de 2e cilinder word veel warmer dan de rest 100 a 150 gr meer. Hebben jullie ideeën. De inlaat rubbers naar cilinder zijn oké al getest. Hij loopt nu mooi eerst stotterde hij maar dat kwam door de vacuüm slang die geknikt zat. Carborateur zijn synchroon.
 
loopt misschien te arm, verstopte sproeiers. Vind je het leuk om het the IR thermometer te spelen of was er een reden dat je het controleerde? :+

als je de originele bochten hebt; die zijn dubbelwandig. wellicht dat bij die bocht de binnen- en buitenbuis elkaar raken waardoor deze warmer is aan de buitenkant.
 
loopt misschien te arm, verstopte sproeiers. Vind je het leuk om het the IR thermometer te spelen of was er een reden dat je het controleerde? :+

als je de originele bochten hebt; die zijn dubbelwandig. wellicht dat bij die bocht de binnen- en buitenbuis elkaar raken waardoor deze warmer is aan de buitenkant.

Bij toeval gemeten omdat hij stotterde en niet goed liep dat is nu verholpen door vacuüm slang. Zitten rvs bochten op. Hij loopt niet te arm de carborateur uit mekaar gehad alles gecontroleerd geen vuil erin. Vlotter gelijk. Nog meer ideeën. Zagen alleen dat van die cilinder de bougie kabel mantel gebroken is dus dat zou het misschien ook nog kunnen zijn. Er zit tovami kit met k&n filters op.
 
Kontroleer de kleur van je bougies eens. Hier kun je ook aan ziet of hij te arm staar. Wordt hij wat wit.
 
*D
full
 
Bougie kabel vervangen / inkorten is een goed idee. Verder kan ik zo gauw niet iets bedenken, wellicht nog even een compressietest doen om te zien of daar wat mis gaat?

standaard bochten zijn ook RVS maar ik neem aan dat je aftermarket bochten hebt :)

Vind die turbo eruit zien als een slecht stukje loodgieterswerk. Volgens mij kan je ook alleen naar rechts sturen? Mooie kleur, mooie wielen (maar te bling) en een standaard zadel maakt em ook niet echt af :P
 
Bougie kabel vervangen / inkorten is een goed idee. Verder kan ik zo gauw niet iets bedenken, wellicht nog even een compressietest doen om te zien of daar wat mis gaat?

standaard bochten zijn ook RVS maar ik neem aan dat je aftermarket bochten hebt :)

Vind die turbo eruit zien als een slecht stukje loodgieterswerk. Volgens mij kan je ook alleen naar rechts sturen? Mooie kleur, mooie wielen (maar te bling) en een standaard zadel maakt em ook niet echt af :P

Compressie meten is volgende stap. Klep kan te strak staan zeggen ze mengsel van die carborateur te arm. Maar dat zou je aan bougies moeten zien en die zijn goed.

De kabel van bougie kap zit toch vast erin geklonken he of kan je die los trekken??
 
losschroeven, zit een soort houtschroef in de dop die de kabel inschroef. Loshalen, stukje afknippen en weer inschroeven.
 
Hallo iedereen,
Eventjes me voorstellen. Ik ben Dirkie, Westvlaming ( België)en lees hier al geruime tijd mee. Ik ben 54 jaar jong en al zo'n 36 jaar motorrijder. Destijds op 16 jarige leeftijd begonnen met 'n Kreidler RS elektronik, om op 18 jarige leeftijd over te schakelen op 'n 125cc ( Kawasaki KH125). De belangrijkste fietsen waarmee ik gereden heb zijn:
- Honda: CB 400 four, CB 400 n, CB 900F( bol d'or), VF750F, VFR750F
-Kawasaki: KH125, Z650
-Suzuki: GT380
Moto Guzzi: 850 LeMans
Ducati: 900SS( supersport), Monsters4r, Multistrada 1200S Touring.
Na 4 rugoperaties gaat het motorrijden niet meer zo goed. Daarom heb ik dit jaar de Ducati Multistrada verkocht, maar zonder motor is toch ook niet leuk.
Zodoende ben ik terug gekeerd naar de basis, en heb 'n Kawasaki ZRX 1100 van 1999 als hobbyfiets. Deze heb ik gekocht van eerste eigenaar ( sterfgeval) met zo'n 18000km op de teller.
Het enige dat ik nog maar gedaan heb aan de fiets, is de uitlaatdemper veranderd door één van Ixil, en de motorfiets gepoetst.
Wat staat er nog op het programma:
- velgen laten herspuiten( poederlakken) al of niet in combinatie met polijsten.
- nieuw stuur monteren ( origineel), want is iets scheef.
Wenselijk maar niet noodzakelijk:
- dynojet 3 en andere luchtfilter(s). Wat raden jullie aan? Ik heb de indruk dat de motor bij 8000t/min inhoud.
- achtervelg vervangen door 5,5j ( om 180/55/17 te kunnen monteren). Wat heb je allemaal nodig om dit te realiseren?( achterrem, tandwiel, tussenstukken, as ??)
Deze wenselijke zaken zal ik enkel uitvoeren als het financieel niet de spuigaten uitloopt.
Heb genoeg ervaring met m'n Ducati's gehad
 
Laatst bewerkt:
Welkom Dirkie! Mooie rooie :]

Gezien je rugproblemen is een setje verhoogde risers misschien ook nog een idee? Wellicht heb ik nog een origineel stuur...

stage 3 met K&N pods werkt goed en klinkt mooi. Breder achterwiel hebben meerdere mensen hier gedaan en is genoeg info over te vinden :)
 
Welkom Dirk, ik heb een Ivan jet kit. Is wel op Ebay te vinden. Verder ook een K&N filter. Ivan is goed met hulp en zeer eenvoudig zelf te monteren en af te stellen. Ik heb dan wel een 1200 maar dat zal niet heel veel uitmaken qua set denk ik.
 
oeps vorige foto staat verkeerd, moet nog leren omgaan met dit forum :$ [afbeelding]

Hallo Dirkie , Ben ook van West Vlaanderen, Jabbeke , ik rij echt graag met m'n ZRX mijn mening is dat het toch eerder een sportieve houding heeft , je kan zoals eerder vermeld stuurclamps monteren. De mijne is niet meer origineel , onderdelen aan forum leden verkocht.
misschien komen we elkaar eens tegen op een rondrit , mijn laatste rondrit van zondag voor de winterstop is volledig geeindigd als een verzopen waterkieken.
Succes

Luc ;)
 
Hallo Dirkie

Welkom hier op het forum, en veel lees plezier hier!
Ik hoop ondanks je rug problemen dat je veel veilige kilometers kunt maken op de ZRX.
Het originele stuur is in dit geval een must heb ik ondervonden had nl ook kloterij met m'n rug ondertussen is er ook trammelant met de schouder bij gekomen, maar ja we zien wel .
GREETZ
 
Hee Mannen, helaas moet ik mijn motor verkopen, jullie kennen hem allemaal, uniek ding, zou hem normaal gesproken nooit verkopen, maar heb geen andere keuze

Mag weg voor 4000€

Spread the word, ga binnenkort een advertentie maken, komt er nog aan dus
 
Hee Mannen, helaas moet ik mijn motor verkopen, jullie kennen hem allemaal, uniek ding, zou hem normaal gesproken nooit verkopen, maar heb geen andere keuze

Mag weg voor 4000€

Spread the word, ga binnenkort een advertentie maken, komt er nog aan dus


Verkoop je je velgen dirk...kunnen we wat regelen misschien...
 
Hee Mannen, helaas moet ik mijn motor verkopen, jullie kennen hem allemaal, uniek ding, zou hem normaal gesproken nooit verkopen, maar heb geen andere keuze

Mag weg voor 4000€

Spread the word, ga binnenkort een advertentie maken, komt er nog aan dus

Balen Dirk!!!

Hoop dat je het bedrag er voor zal krijgen. Wellicht op eBay.de zetten.

Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan