De Yamaha T-Max 500 !!

Ik wil een Malossi vario aanschaffen voor mijn t-max 500. Nou zie ik op geen enkele afbeelding de plaat waar de sliders op zitten. Yamaha noemt dit de Cam. Zit die er bij?? Of moet ik de orginele Yamaha Cam gebruiken??
Gaan we komende zondag nog bij elkaar komen??
Gr Joop
 
Ik wil een Malossi vario aanschaffen voor mijn t-max 500. Nou zie ik op geen enkele afbeelding de plaat waar de sliders op zitten. Yamaha noemt dit de Cam. Zit die er bij?? Of moet ik de orginele Yamaha Cam gebruiken??
Gaan we komende zondag nog bij elkaar komen??
Gr Joop

Op ebay bieden ze complete sets aan voor net iets onder de 500 euries, dan heb je echt alles wat je nodig hebt voor de eerste en tweede variateur. Ik kan in ieder geval die zondag niet, en ga in die kouook niet ff anderhalf uur rijden voor plezier, misschien net iets te laat in seizoen.

Groeten
Theemaks
 
Zo de nachtvorst is begonnen hier, word dus minder ritjes maken voor mij en zal mijn Max wat vaker stil staan.
Hopelijk gaat de gemeente voorlopig nog ff geen pekel strooien.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Weer voorspelling zondag 12 is niet erg gunstig. Het maakt mij niet uit of het regent maar ik ga niet alleen in de brasserie zitten. Dus graag even aangeven of je komt komende zondag.
 
Wat je zoal niet tegen komt op de weg |( , kost me weer een nieuwe band ,en ze waren net nieuw.
Morgen wordt maxje opgehaald!

360.jpg

360.jpg
 
Dijkie das echt ff balen man, echt hè zul je zien als je net nieuw bandje hebt 😡😡.

JXP ik zal je niet vergezellen in de brasserie ga naar een concert zondag ✌🏻

Groeten
Theemaks
 
Ja Rene, is balen ,maar morgen is het weer voor elkaar hoor. :t
Gebeurde een paar kilometers voor ik thuis was.
Een knal en een geratel zeg, ik dacht zo mijn blokje is overleden. :?
ben al ratelend door blijven rijden, met de gedachte dat het goed mis was.
Maar thuis gekomen zag ik dat het maar de band was en er een bonk ijzer in zat, en de zijkant van het spartbord wat geschaafd.(wat dat geratel veroorzaakte)
Dus het viel achteraf mee. :)

Gerard,
 
Weer voorspelling zondag 12 is niet erg gunstig. Het maakt mij niet uit of het regent maar ik ga niet alleen in de brasserie zitten. Dus graag even aangeven of je komt komende zondag.

Voor nu een beetje te koud. Wat mij betreft schuiven we de rit door naar het voorjaar.
 
Weer voorspelling zondag 12 is niet erg gunstig. Het maakt mij niet uit of het regent maar ik ga niet alleen in de brasserie zitten. Dus graag even aangeven of je komt komende zondag.

Joop laten we het maar over slaan, en volgendjaar een beetje vroeg in het voorjaar doen.
Vind je ook niet?

Misschien zie ik je zaterdag wel weer bij Motoport :]
 
Op dit forum wordt vaak over J-Costa gesproken. Ik had hem zelf ook in mijn Majesty 400 zitten, was helemaal top.
Twijfel voor mijn Tmax nu tussen de Malossie of J-Costa vario. Malossie kost de helft van de J-Costa. Malossie heeft een zeer goede reputatie in race spulletjes voor scooters.

Heeft er iemand ervaring met de Malossie vario?
 
Dan doen we het in het voorjaar. Gerard dikke pech met dat band. Je heb toch eel een nieuwe genomen en geen prop laten plaatsen. Veel te listig met een voorband. Je heb er perslot maar 2. Zaterdag weet ik nog niet want mijn zoon wil op caravan jacht
 
Dan doen we het in het voorjaar. Gerard dikke pech met dat band. Je heb toch eel een nieuwe genomen en geen prop laten plaatsen. Veel te listig met een voorband. Je heb er perslot maar 2. Zaterdag weet ik nog niet want mijn zoon wil op caravan jacht

Er zit een nieuwe op Joop,zeker geen risico nemen :t
 
Er zit een nieuwe op, zeker geen risico nemen :t~[/quote]


Quanti ??
 
Laatst bewerkt:
ik zit te denken aan handvatverwarming. Ik zie dat je verschillende hebt. De ene heeft net iets meer warmtestandjes dan de ander. De ene is langer dan de ander. De ene wordt warmer dan de ander.
Iemand ervaring mee ? en eenvoudig aan te sluiten ?

Groeten
Theemaks
 
Handvatverwarming is heerlijk.
Heb de versie van Oxford, zit op de deksle van de linker rem middels een dubbelzijdig tape.
Is in diverse standen te zetten.
Rij gehele winter met tubaco handmoffen en zomerhandschoentjes.
Lekker hoor, wat ze ook vertellen.
Aansluiten stelt niet veel voor.
 
Ik heb een Malossi MRH next vario besteld. Nou moet ik alleen nog beslissen welke rolletjes ik er in laat zetten. Volgens mij zitten er rolletjes bij van 14gr en 16gr. Ik rij nu orgineel Yamaha met 14.9gr rolletjes van de 400. Ik hou van lekker snel optrekken maar hij moet niet nerveus worden. Wat zal ik doen????
Gr Joop
 
JXP ik zou de zelfde vario willen aanschaffen maar heb een aantal vragen.
Moet er ook een counterplate bij of is dit niet nodig?
Lees verschillende dingen mbt koeling enz.
Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
ik zit te denken aan handvatverwarming. Ik zie dat je verschillende hebt. De ene heeft net iets meer warmtestandjes dan de ander. De ene is langer dan de ander. De ene wordt warmer dan de ander.
Iemand ervaring mee ? en eenvoudig aan te sluiten ?

Groeten
Theemaks

Ik heb handvatverwarming van Dytona. Werkt prima. Voordeel van Dytona is dat het bedieningskastje lekker klein is. Van andere merken is deze vaak lomp groot.
 
JXP. Ben benieuwd naa de ervaring met de nieuwe vario.
Vooral op comstante snelheid snelweg, of het toerental dan wat zakt?
 
Vandaag handvatverwarming besteld via ebay. Deze komt uit China en schijnt heel erg warm te worden met klein bedieningsknopje op het handvat, en geen meedraaiende aansluitkabels, kosten ? €9,70 incl.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Malossi MRH next vario besteld. Nou moet ik alleen nog beslissen welke rolletjes ik er in laat zetten. Volgens mij zitten er rolletjes bij van 14gr en 16gr. Ik rij nu orgineel Yamaha met 14.9gr rolletjes van de 400. Ik hou van lekker snel optrekken maar hij moet niet nerveus worden. Wat zal ik doen????
Gr Joop

Word er bij deze malossi vario ook de deksel geleverd die over de gewichten heen gaan, of moet je je orginele vario deksel gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan