KTM super duke 1290 R - deel 3 - ''Unleash the Beast!!!''

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind dat juist super, komende vanaf de R1 waar ik de rc19 brembo pomp op heb gezet, andere remleidingen, wave schijven en brembo straat/race remblokken en dan nog kon het niet tippen aan de standard setup van de SD.

ZO toch nog iets positiefs gemeld over de SD. *O*
En misschien straks nog wel een fotootje. O-)

G :} oed bezig ..man
 
nou dan maar enkel vrolijke dingen :+

ik vindt dat de remmen beter kunnen van de superduke, iedereen zegt wel dat het DE beste stoppers zijn maar ik heb ze toch al beter geweten ( zelfs op de ouwe ducati met de P4 )
Het is wel zo als je gewoon goed doorknijpt dan stopt de fiets echt wel goed maar ik mis het fijne gevoel.
Heb eerst eens een andere rempomp besteld ( 17mm ..19 zal ook weer teveel van het goede zijn )
Maar anders nog remblokken.. zal me daar ook nog eens moeten in verdiepen.
brembo z04 of de 07BB37sc ?


Vind ik ook, vind de remmen echt niets. Als ik op mijn maat zijn s1000r stap heb ik echt het gevoel van: Dat remt nu eens lekker! Mijn maat had dan uiteraard het tegenovergestelde, die verschoot enorm de eerste keer dat hij moest remmen.

Ik zou waarschijnlijk voor een RCS 18/19 gaan en daarnaast is Beringer wel echt topspul of Braking schijven. *O*
 
why de 17 mm pomp? (de 19 mm pomp van brembo is toch de meest gebruikte in de racerij? )

Bij mijn vorige gsxr ook, schijven (wave), stalen remleidingen en blokken (brembo sinter road) maar dat laatste merkte ik pas echt.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik ook, vind de remmen echt niets. Als ik op mijn maat zijn s1000r stap heb ik echt het gevoel van: Dat remt nu eens lekker! Mijn maat had dan uiteraard het tegenovergestelde, die verschoot enorm de eerste keer dat hij moest remmen.

Ik zou waarschijnlijk voor een RCS 18/19 gaan en daarnaast is Beringer wel echt topspul of Braking schijven. *O*


ja raar eh .. ik weet echt niet hoe het komt dat de superduke zo flauw remt, stoppen doet het wel, maar het is niet zo BRUUT zoals overal beschreven, m'n ducati die remt knetterhard kan ik perfect de remdruk doseren en strepen trekken als het moet met het voorwiel en dat is met een PT pomp 16x, en de p4 klauwen standaard blokjes ..

heb al vaak 19's geprobeerd maar dat is idd meer voor op het circuit, dat is gewoon vinger erop hard remmen en er terug af .
voor op straat en de doseerbaarheid is 17 voldoende, dat is ook wat brembo zegt



The last generation calipers have a much higher modulability than the larger pistons calipers, reducing braking distances in the straight and increasing speed along corners, so far you can also brake along the first part of the corner and when you stop braking the load transfer between front and rear is smoother.

The motorcycles that have benefited immediately are the Ducati Panigale with Brembo M50 calipers and Aprilia RSV4 with M430 calipers .

Along with these calipers a different master cylinder is required, , that's why Brembo has introduced the 17RCS .

The 17RCS then arises halfway between the 15RCS and 19RCS sharing the possibility of variation of the fulcrum common to the entire range .





ik zal eens een mailtje sturen ivm die beringers mail gestuurd! reken op zo'n 400 euro per schijf ( gietijzer dan wel te verstaan ) dacht dat inox net iets goedkoper was
( die gietijzeren remmen echt gewoon debiel hard ...standaard is wss ookal voldoende voor een top piloot..en beringer is zowiezo overkill voor m'n skills, maar dat is gans die superduke )


nuja die Z04 blokjes zullen ook al een hele verbering zijn!


Austin racing uitlaat is nog in fabricatie blijkbaar
de openflash competoeter is al in Amsterdam!
De motohooligan parts zijn nog in sanfrancisco B|

elke dag als een malle die usps website bezoeken :+
 
Laatst bewerkt:
Wel gereden toch vandaag ??


Nee, had een ander project in de planning staan, nl. stoelverwarming aansluiten en coderen van mijn auto, had daar onlangs met leer bekleed interieur geplaats, maar leer in de winter zonder stoel verwarming is not done.

Maar wie weet, ben de gehele week nog vrij.
 
Nee, had een ander project in de planning staan, nl. stoelverwarming aansluiten en coderen van mijn auto, had daar onlangs met leer bekleed interieur geplaats, maar leer in de winter zonder stoel verwarming is not done.

Maar wie weet, ben de gehele week nog vrij.
Vandaag en morgen cursus lekker binnen zitten hele dag....en nog mooi weer ook zul je zien dat het woensdag weer bagger is -O- -O-
 
hier ook niet gereden '( nieuwe badkamer moet erin , anders krijg ik op m'n flikker van de vriendin ..als ik nu die badkamer doe mag ik nog wat goodies voor de superduke kopen! :9
 
wat een lelijk HOK! :r

ja sorry toen ik die zag als prototype dan dacht ik van jaaaa! dat wordem! m'n eerste nieuwe fiets ! die koop ik direct als die zo in de winkel komt!!! :9~ :9~ :} :}


toen zag ik wat er uiteindelijk is van gekomen .. zelfs al met een hoop powerparts zul je niet aan het originele idee van " the scalpel" komen denkik ..daarmee dat het de 1290 is gewordn die heeft nog veel van z'n radicale looks behouden


btw als ik me niet vergis .. prijs moest iets van sub 10k zijn
 
Laatst bewerkt:
Zelfde hier als Sorage, Als je "The Scalpel" ziet denk je, Woahhh, Zo een hooligan ding!

en oke, emissie normen halen kan niet met die uitlaat setup, maar al de rest was toch zeker mogelijk geweest en evt powerpart die uitlaat? Vind het alleszins een zwak resultaat. Als dat de concurrentie moet worden voor de Mt07 - XSR - Zreeks - Street Triple of zelfs een simpele monster (!) gaat dat best wel eens tegenvallen denk ik.
 
Graag!!! :} :}

de verstopte afvoer moet je er bij nemen en een meer dan verdubbeling in je waterverbruik zul je ook moeten incalculeren :+
 
G :} oed bezig ..man


Het was ff zoeken.
rc7rvfqb0p3mi.jpg
 
Graag!!! :} :}

de verstopte afvoer moet je er bij nemen en een meer dan verdubbeling in je waterverbruik zul je ook moeten incalculeren :+

Ben wel wat gewend!



@larger :9~ mooie machine! Had hem in real life nog gezien met andere wielen en remachijven volgens mij ;) .
Zijkapjes achter zie ik er nog niet op zitten, deze had je laatst nog gekocht toch ? Nog andere mods in de planning? Rottwieler kit nog monteren? })
 
foto uit de oude doos, kappen zitten erop, deze worden nog een keer wit gespoten en dan een setje costum made stickers derop die ik op en duist forum tegenkwam, wel duur die sticker (€100), tenminste als ik hem hou.

Dat geld ook voor de Rottweiler set.
 
Jipp, is idd netjes en respect dat men de moeite neemt om te antwoorden, het 1 en het ander is besproken, het was niet alleen dit geval voor mij maar een optel som met wat ik in het verleden ook heb mee gemaakt waar door ik een ontevreden gevoel had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan