XJ/FJ 600/900 topic

welke clips bedoel je ?

de tank valt voor in 2 rubbers en ligt met de achterkant op een rubber waar wel origineel een ijzeren/metalen clip op zit (1) maar vaak met een schroef vast zit.

Het gaat om die metalen strip. Ik heb 2 xj's en bij beide ontbreekt die strip.
 
ah vandaar.

ik kan me niet voorstellen dat iemand dat overheeft, soms zijn originele onderdelen niet eens zo heel duur maar dit is toch een stripje van 12 euro...
ik heb er eigenlijk nooit opgelet hoe dat zit, op de afbeelding staat wel gewoon een bout afgebeeld, dus het is een clip om te borgen ofzo ?

ik kan je alleen helpen met het oem nr : 4K0-2411M-00-00

maar of dat er nou bij staat , Als iemand al zoiets te koop zet ;)

succes :)
 
Bedankt voor de reakties in deze, zal eens kijken en anders maak ik ze zelf wel van alustrip. 8-)
 
Hallo oma :W

Iemand een mening/ervaringen met de huidige banden voor de xj900?

Ben toe aan nieuwe. Ben gewend inmiddels aan bt45, oud en solide maar er schijnen wat modernere opties te zijn.

De bt45 geeft me absoluut een veilig gevoel daar dus geen gebrek aan.

Net een nieuwe gekocht met een combi voor maxxis promaxx, achter conti-tour, welke absoluut niet aan te bevelen is. De achterband gaat sowieso vervangen worden, daar zitten de droogte scheurtjes al in. Is er een band die redelijk combineert met de maxxis? Deze is echt nog nieuw, dus zonde om gelijk te vervangen (kan altijd nog als ik merk dat hij achter blijft).
 
Heb laatst deze band gekocht :

Band Michelin Pilot Activ 100/90-18 56V TL/TT, Voorband - BandenLeader.nl

Ze komen aardig goed uit deze test :

https://www.motorradonline.de/motor...youngtimerreifen-fuer-motorraeder.811715.html

De XJ900 is nogal gevoelig voor shimmy. Ik heb meerdere van die dingen gehad maar als er een BT45 als voorband onder zit shimmyen ze erg makkelijk. Daar schijn je met die Pilot activ geen last van te hebben. (Hij zit er nog niet onder). Momenteel zitten er Michilin macadams onder. Daarmee ook geen last van shimmy. Maar verder een waardeloze band. Veel te hard, totaal geen gevoel.

Ik heb nog geen ervaring met de nr 1 uit die test, de conti road attack 2 CR.
Die kost bij bandenleader.nl trouwens 117 euro.
 
Heb laatst deze band gekocht :

Band Michelin Pilot Activ 100/90-18 56V TL/TT, Voorband - BandenLeader.nl

Ze komen aardig goed uit deze test :

https://www.motorradonline.de/motor...youngtimerreifen-fuer-motorraeder.811715.html

De XJ900 is nogal gevoelig voor shimmy. Ik heb meerdere van die dingen gehad maar als er een BT45 als voorband onder zit shimmyen ze erg makkelijk. Daar schijn je met die Pilot activ geen last van te hebben. (Hij zit er nog niet onder). Momenteel zitten er Michilin macadams onder. Daarmee ook geen last van shimmy. Maar verder een waardeloze band. Veel te hard, totaal geen gevoel.

Ik heb nog geen ervaring met de nr 1 uit die test, de conti road attack 2 CR.
Die kost bij bandenleader.nl trouwens 117 euro.

Met de bt45 op mijn vorige fiets 0,0 shimmy maar wel zeer gevoelig op strepen en lasnaden en dergelijke.

Nu met de maxxis flinke shimmy maar 0,0 gevoelig op strepen enzo.

Misschien dan inderdaad maar de pilot activ proberen als hij zo goed uit de test komt.
 
900 project schiet niet echt op! Als iemand een donor motor nodig heeft? Blok en uitlaat 100%.
Alles mag weg voor € 150,=.
Kunststof delen zijn wel voor een deel verkocht dus echt als donor.
 
Voor MF leden gratis op te halen, of te verzenden tegen de verzendkosten.

Einde van de week gaan het naar de stort anders.


Wat zijn die twee kappen op de laatste foto? Ik heb deze helemaal niet (xj600 '86 gekocht compleet in onderdelen voor €10...) Waar horen deze kappen?


Edit: Ah zijn dat de kappen die aan het achterlicht vast zitten? Foutje, die heb ik wel
 
Laatst bewerkt:
Overigens zoek ik de beugels om de belly pan van een xj600 '86 vast te maken. Iemand enig idee waar ik dat vandaan tover?
 
Je boedoelt de onderkuip beugels?
Heb ik vast nog wel ergens liggen en anders een sloperij bellen?
 
Wat zijn die twee kappen op de laatste foto? Ik heb deze helemaal niet (xj600 '86 gekocht compleet in onderdelen voor €10...) Waar horen deze kappen?


Edit: Ah zijn dat de kappen die aan het achterlicht vast zitten? Foutje, die heb ik wel


Ja inderdaad aan het achterlicht
 
Hup, wegwezen OMA !!!

Stil hier, iedereen is toch al wel zo'n beetje uit de winterslaap ?


De eerste ritjes zijn al weer gemaakt :] :)

full

full

full

full



Vandaag maar eens olie, oliefilter, bougie's en cardanolie ververst. Kan deze "oude dame" er weer even tegen.

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan