Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand een idee ?.

Sinds gisteren blijft plotseling mijn remlicht constant branden.
Zowel op de handrem of voetrem geeft ie geen reactie.

Bij de scooters was dit regelmatig een defect contactje (lees schakelaar) dat aan de remhendel zit, bij het remmen bedien je het schakelaartje. Misschien kan je deze afkoppelen en kijken of het verschil geeft bij open/gesloten kring. Is ook zo bij de voetrem.
 
Smaller stuur, hoger ruitje, standaard koffers, quickshifter en tft display.

Jammer van het smaller stuur, onder andere dit maakt de Tracer nu net zo speels.
De GT krijgt, denk ik, ook cruise control. De nieuwe Tracer is niet sensationeel veranderd maar hij ziet er een stukje beter afgewerkt uit dan de onze.
Ik zal er mijn '15 er niet voor inruilen.
 

Op bovenstaand filmpje komen inderdaad wat veranderingen voorbij.
Of het allemaal standaard zal zijn ....

Ander dashboard, quickshifter, preloadadjuster

;)
 
Laatst bewerkt:
Bij de scooters was dit regelmatig een defect contactje (lees schakelaar) dat aan de remhendel zit, bij het remmen bedien je het schakelaartje. Misschien kan je deze afkoppelen en kijken of het verschil geeft bij open/gesloten kring. Is ook zo bij de voetrem.


Het is ondertussen verholpen.
Toch denk ik mijn eigen schuld.

Had me rempedaal te ver naar beneden gezet.
 
Volgens de site van Yamaha nl, heeft de 2018 Tracer 900 geen cruisecontrol en heeft ook nog het oude dashbord.
Ook de quickshifter is een optie.
De GT heeft dit allemaal wel.
 
Laatst bewerkt:
Leuke spullen op de GT, voor mij refen genoeg om in te ruilen. Helaas heb ik niets met de V-Strom styling/kleuren ...
 
Die kleuren zijn inderdaad even wennen, de GT met blauwe wielen ziet er niet verkeerd uit. Ik vind alleen die koffers niet mooi, heb nu alu koffers :-) Yamaha lijkt wel te luisteren naar hun klanten: turbulentie aangepakt, preload knop op achterveer, cruise control, beter zadel, hopelijk betere kettingspanners, etc. Hier staat meer info over de normale vs GT versie: Alles over de 2018 Yamaha Tracer 900, 900GT en Tracer 700

Jammer dat het brede stuur verdwijnt qua zit, kan wel de oplossing zijn voor pendelen op hoge snelheid. Prijzen zullen wel weer omhoog gaan. Volgend jaar eerst wat km's erbij zetten op mijn eigen Tracer en huis afbouwen incl. grote garage :-)
 
Volgens de site van Yamaha nl, heeft de 2018 Tracer 900 geen cruisecontrol en heeft ook nog het oude dashbord.
Ook de quickshifter is een optie.
De GT heeft dit allemaal wel.



verdere verandering tov voorgaande modellen qua chassis vering:
(FF ondervoorbehoud van 100% "kloppend" ...want het is info waar ik naar gezocht hebt..en van "her en der" internet geplukt heb../ ff wachten op de presskit of de eerste fiets "live")

Er is een iets andere swingarm geplaatst..die bovendien wat langer is (volgens yamaha is dat ivm zijkoffers?!? Tsjaa.. Ik denk zelf eerder dat er iemand bij yamaha naar de "pendelklacht" geluisterd heeft en ze zodoende én wat meer rijhoogte én een wat langere wielbasis creëren.

Shocks en vork zijn hetzelfde als bij voorgaande modellen.
Wat er veranderd is bij de "gewone" tracer is weinig...er is wat meer compressie demping toegepast in zowel shock als vork. de linkervork blijft "leeg" qua cartridge

Bij de Tracer GT wordt dezelfde vork toegepast..maar nu is de linkervorkpoot gevuld met een cartridge die de compressie demping voor zijn rekening neemt..en nu instelbaar is
De shock is hetzelfde als bij de gewone tracer..echter wordt er een hydraulic preload adjuster op gemonteerd wat bij een GT uitvoering absoluut wenselijk is!

De MT09SP..heeft dan wederom dezelfde vork..maar nu op BEIDE poten zowel instelbaar op rebound en compressie ! Aan de achterkant een 46mm Ohlins shock die instelbaar is en voorzien van gasreservoir en hydraulic preload! Ben enigzins verbaasd want die shock met de op een SP model niet noodzakelijke preload adjuster is een redelijke dure om OEM toegepast te worden.

Het is even afwachten hoe het allemaal in de praktijk zal "aanvoelen" ..ben met name benieuwd naar de vork van de GT , wat erin zit en of het werkend is..we zullen het zien als de eerste open gaat!

Ik vindt zelf de GT (dan wel liefst ook met een Ohlins shock erin) de meest toffe.
Een MT09 achtige overwegend zou dat mijn keus zijn.
')
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Weet niet of de prijzen al bekend gemaakt mochten worden.... dus of Yamaha dit heel leuk vindt..:)
 
Dealers moeten hun bestelde exemplaren gewoon afnemen bij Yamaha.
Ik zou als dealer ook richting klant z.s.m. enige indicatie verschaffen v.w.b. verkoopprijzen.

Dan kun je gelijk zien of er belangstelling is.
 
2.5K extra voor koffers, TFT scherm, cruise control en quick shifter. Nog iets vergeten? Vind het wel een beetje te veel.
Valt wel mee als je bedenkt dat ook de vering is aangepast. Als je bij de huidige de vering wilt aanpassen met Yamaha/Ohlins dan ben je daarvoor al 2k kwijt. De koffers kosten standaard ook al bijna € 800, en de qs €500.
 
Waarom heeft niemand erover dat de kuipruit verstelbaar is, en anders van formaat :+
Zijn pagina's volgeschreven over turbulentie namelijk ;)
 
De kuipruit was altijd al verstelbaar, al vanaf het eerste modeljaar.
 
Ja, maar bij de GT is deze nu makkelijker te verstellen met één hand. Handige upgrade op zich. Eenmaal in een goede positie dan zit je er doorgaans niet meer aan.
 
Valt wel mee als je bedenkt dat ook de vering is aangepast. Als je bij de huidige de vering wilt aanpassen met Yamaha/Ohlins dan ben je daarvoor al 2k kwijt. De koffers kosten standaard ook al bijna € 800, en de qs €500.
Ik denk niet dat de vering even goed zal zijn als Ohlings of Hyperpro's. Plus verbeterde vering is niet een upgrade. Je kan je motor niet verkopen zonder vering. Moet een minimale investering zijn ten opzichte vd vorige vering.
 
Ik denk niet dat de vering even goed zal zijn als Ohlings of Hyperpro's. Plus verbeterde vering is niet een upgrade. Je kan je motor niet verkopen zonder vering. Moet een minimale investering zijn ten opzichte vd vorige vering.
Zal zeker minder zijn dan Ohlings, maar de totaalprijs ook. Een complete Ohlings kost alleen al meer dan de 2,5.
Daarom vind ik de meerprijs van de GT voor het gehele pakket meevallen. Maar dat is uiteraard aan een ieder te bepalen.
De standaard Tracer is ook verbeterd terwijl de prijs waarschijnlijk niet hoger zal liggen. Het is maar net wat je ervoor over hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan