Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het nu had geweten dat mijn nieuwe Dunlops Roadsmart III zo'n goede wegligging hebben zou ik bij aflevering de OEM Dunlopbanden meteen verwisselen. Ik heb gelukkig maar 1 jaar en met 14000 km verder niet zo lekker gereden als op met mijn nieuwe banden nu . Wat een verschil, je neemt de bochten veel sneller en het geeft meer vertrouwen bij elke weersomstandigheid. Als ik mag adviseren, meteen andere nieuwe banden erop. En het is een wereld van verschil. Ik zeg doen voor zeg maar ca. 300 euro. Je nieuwe banden in plaats van je af fabriek banden maakt motorrijden echt geweldig. Nu al 1500 km lekker relaxed en sportief getoerd.
 
Demper is een Ixil Hyperlow, weinig demping in zo'n kleine uitlaat :)
Geen idee wat de hitte afgifte zal zijn, maar zal wel mee moeten vallen.
Die Leovince heeft ook een bobbel dat lijkt op een cat, maar is dat dan een cat of gewoon een bobbel met een stuk pijp erdoor?
En ja dat hoop ik ook :) Volgens de tracking wordt ie woensdag(!) al geleverd, maar als het aan de Belgen ligt zal het misschien pas volgende week zijn, maar we zien wel :)


Die bobbel van de Leovince 8069 decat pipe is een soort demper. Er zit geen katalysator in!
Is gewoon recht toe recht an. :t
Denk dat ze hier mee de Wouten willen doen geloven dat er wel een in zit. :t
Dus de uitlaat flow gaat lekker vol gas naar buiten zonder weerstand. :t
 
Hallo, voor de NC750S had ik oom een Honda Transalp XL600V '99 met Continental Trail Attack banden. Fijne banden, bij droog wegdek kun je tot op de randen rijden! Bij nattigheid voorzicht7ger doen uiteraard. Toen ik de NC kocht was deze voorzien van Bridgestone BT023 banden. Deze banden bevallen me goed, had in het begin m'n twijfels maar nooit onzekere glij momenten meegemaakt. Wat ik ooit bij Dunlops wel heb gehad, jaaaren geleden, weet niet meer welk type maar ik vond het 3x niks. Ik heb ook nog een xjr1200 waar ik Bridgestone S20 op heb liggen, die zijn snel 'weg' maar ik vind de geweldige grip belangrijker.


Ik heb ook de Bridgestone BT023 Sport Touring eronder nc750s en ben ook zeer tevreden.
Maar dat had ik al gelezen ergens dus rijd ze gewoon op.{duurt wel ff hoor!} :Y
 
Misschien toch maar wachten tot 2018 model uit is voordat ik een Honda NC ga aanschaffen.

EICMA: model-update 2018 Honda NC750X

Honda heeft haar goed verkopende NC750X model voor 2018 een upgrade gegeven. Belangrijkste update is de komst van de Honda Selectable Torque Control (HSTC), waarmee het in twee standen instelbare traction control bedoeld wordt. Daarnaast zijn der nog aanpassingen aan de voorvork, waar de veervoorspanning instelbaar is met een externe draaiknop, terwijl er nu Showa Dual Bending Valves (SDBV) in de voorvork zitten. Op de DCT-versie wordt er nu gesproken over een "koppelingsgevoel" bij de aan/uit positie van het gashendel. De nieuwe S mode is instelbaar in drie sportieve standen.

EICMA: model-update 2018 Honda NC750X
 
Die bobbel van de Leovince 8069 decat pipe is een soort demper. Er zit geen katalysator in!
Is gewoon recht toe recht an. :t
Denk dat ze hier mee de Wouten willen doen geloven dat er wel een in zit. :t
Dus de uitlaat flow gaat lekker vol gas naar buiten zonder weerstand. :t

Haha wat leuk :) Vandaag is mijn pijp aangekomen *D Wat een geluid icm een te kleine demper zonder db killers, doet me weer denken aan m'n XF :9~ :9~

Straks er mee rijden :)
 
Haha wat leuk :) Vandaag is mijn pijp aangekomen *D Wat een geluid icm een te kleine demper zonder db killers, doet me weer denken aan m'n XF :9~ :9~

Straks er mee rijden :)


Goed man, leuk toch.!! Gaat jij geen spijt van krijgen.
Elke rit is awsome. :}
Verschil hoor jij echt wel dat je deze combi genomen hebt. :Y
 
Misschien toch maar wachten tot 2018 model uit is voordat ik een Honda NC ga aanschaffen.

EICMA: model-update 2018 Honda NC750X

Honda heeft haar goed verkopende NC750X model voor 2018 een upgrade gegeven. Belangrijkste update is de komst van de Honda Selectable Torque Control (HSTC), waarmee het in twee standen instelbare traction control bedoeld wordt. Daarnaast zijn der nog aanpassingen aan de voorvork, waar de veervoorspanning instelbaar is met een externe draaiknop, terwijl er nu Showa Dual Bending Valves (SDBV) in de voorvork zitten. Op de DCT-versie wordt er nu gesproken over een "koppelingsgevoel" bij de aan/uit positie van het gashendel. De nieuwe S mode is instelbaar in drie sportieve standen.

EICMA: model-update 2018 Honda NC750X

Kan je doen, je kan ook dit huidige model kopen met korting straks.
Ik heb de mijne 2015 model ook met fikse korting gekocht in 2016.
Het punt is; Wil je paar duizend uuro meer betalen voor sommige dingen waar je misschien niet veel aan hebt of zelden tot nooit gebruikt.
 
Haha wat leuk :) Vandaag is mijn pijp aangekomen *D Wat een geluid icm een te kleine demper zonder db killers, doet me weer denken aan m'n XF :9~ :9~

Straks er mee rijden :)

Ik wacht af op het filmpje :)

En @ blauwetulp, ik zal de advertenties in de gaten houden.
Als ik ergens een goede deal zie dan pak ik hem waarschijnlijk wel :) , bedankt voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Zijn subtiele verbeteringen die mijn doorvoert voor 2018. Dat de vering niet meer instelbaar is, is leuk meegenomen maar ik verwacht er zelf weinig schokkends van. De veerkarakteristiek zal waarschijnlijk nagenoeg niets veranderd zijn. De instelbaarheid zal ook niet te veel aan veranderen. Het budget laat het toe om het te monteren en daarom doet Honda het.

Dat koppelingsgevoel ben ik wel benieuwd naar. Ik gok dat ze bedoelen dat de koppeling wat directer aangrijpt bij overschakelen. Daar zit nu nog een behoorlijke slip op voor een soepeler overgang naar de volgende versnelling
 
Hmmm, ik heb toch zo het gevoel dat m'n motor met de decat meer inhoudt op hogere snelheden (of dat kan ook maar een gevoel zijn). Nog geen top speed geprobeerd met de NC met decat en open pijp.
Misschien straks maar eens doen :+
Nog geen ECU reset gedaan, geen K&N, dus met een mapping van cat+slipon.

Onderaan in de rev range heb ik niet veel te klagen, kan het zijn dat ie te arm draait?
Katalysators moeten dacht ik toch een rijk mengsel hebben om niet beschadigd te worden :?

Wat kan ik over het geluid zeggen behalve het gruwelijk is?
Niet echt veel :P
 
Er zijn in het verleden paar keer een test gedaan met de invloed van een demper op de prestatie.
Daar kwam uit dat Akrapovic ongeveer de duurste is maar zo ongeveer de enige die NIET voor een vermogensdaling zorgt. Juist goedkope dempers zorgen voor de meeste vermogensdaling. Daarnaast is het verwijderen van de DB-killer over het algemeen (zeker als er geen kat meer aanwezig is) ook niet gunstig voor je vermogen.

Dus een goedkope demper, zonder DB-killer en geen katalysator kan een duidelijk merkbare achtergang van je vermogen betekenen.
 
Akra heeft natuurlijk wel in de prijs meer R&D verwerkt, dus zal het wel normaal zijn :)
De decat is gewoon een vervangstuk voor de katalysator, geen rare bochtjes/performance baffles enzovoorts.
Zal maar eens kijken of ik de 175 nog haal. If so, kan ik dan gerust doorrijden zonder enige mapping en filtervervanging.
Volgens mij rijdt Premises187 ook nog steeds met de standaard luchtfilter, een volledige Blackwidow uitlaatlijn.

Verbruik stijgt denk ik ook wel, maar dat kan ook zijn door mijn rechterhand :')
 
Er zijn in het verleden paar keer een test gedaan met de invloed van een demper op de prestatie.
Daar kwam uit dat Akrapovic ongeveer de duurste is maar zo ongeveer de enige die NIET voor een vermogensdaling zorgt. Juist goedkope dempers zorgen voor de meeste vermogensdaling. Daarnaast is het verwijderen van de DB-killer over het algemeen (zeker als er geen kat meer aanwezig is) ook niet gunstig voor je vermogen.

Dus een goedkope demper, zonder DB-killer en geen katalysator kan een duidelijk merkbare achtergang van je vermogen betekenen.

Zou best kunnen, maar of ik nou 54 56 of 52 pk heb weet ik niet. is niet te meten las ik. vind ik niet zo belangrijk. Als ik na dit alles nog maar 40 pk zou hebben zou het wat anders zijn. Hij moet gewoongoed rijden en dat doet ie. :t .Heb genoeg koppel, dus. :t
mijn feeling zegt dat ie als een raket gaat, of word mijn gevoel overstemd door het geluid? O-)
 
Ik vraag mij af.. Op het moment heb ik op de CBF een leovince uitlaat zitten.
Kan ik deze denken jullie meenemen naar de NC750X als ik aan het verloopstuk kan komen?

Als ik kijk naar de uitlaat van leovince die geleverd wordt voor de NC750X, volgensmij is het gewoon dezelfde als ik heb.

Motorrad Auspuff, Leo Vince, ABE, Modell One EVO
 
Ik vraag mij af.. Op het moment heb ik op de CBF een leovince uitlaat zitten.
Kan ik deze denken jullie meenemen naar de NC750X als ik aan het verloopstuk kan komen?

Als ik kijk naar de uitlaat van leovince die geleverd wordt voor de NC750X, volgensmij is het gewoon dezelfde als ik heb.

Motorrad Auspuff, Leo Vince, ABE, Modell One EVO

Tuurlijk, is altijd passend te maken.
Genoeg uitlaat boeren in NL die een verloop kunnen make. {lassen}. suc6
 
Update: de 171 gehaald met wind tegen, duurde wel wat langer dan normaal, maar het is haalbaar :)
Is dus prima te doen zonder filter upgrade
 
En vandaag filmpje gemaakt van de Blackwidow Decat :)

Mmm vind het net wat te veel van het goede, dempers doen niet veel meer en ik vind dat de motor teveel richting een chopper geluid gaat, denk dat ik de decat met de originele demper of goede lange sport demper mooier vind klinken, maar goed smaken verschillen en dat is maar goed ook. ;)
 
Mmm vind het net wat te veel van het goede, dempers doen niet veel meer en ik vind dat de motor teveel richting een chopper geluid gaat, denk dat ik de decat met de originele demper of goede lange sport demper mooier vind klinken, maar goed smaken verschillen en dat is maar goed ook. ;)

No Mick, Your kiding me!!!!!MACHTIG MOOI MAN.
 
Mmm vind het net wat te veel van het goede, dempers doen niet veel meer en ik vind dat de motor teveel richting een chopper geluid gaat, denk dat ik de decat met de originele demper of goede lange sport demper mooier vind klinken, maar goed smaken verschillen en dat is maar goed ook. ;)


Deze sound hoor je btw alleen hard als je het gas flink open doet.
 
Vraagje : mijn pa heeft een NC 750 x met led verlichting, hij klaagt er over dat hij zo weinig licht zou geven. Zelfs zo erg dat hij in een tunnel in de Alpen niks meer zag. Bekend probleem? Afstelling van de lampen heb ik voor een koplamp apparaat gecontroleerd
 
Mmm vind het net wat te veel van het goede, dempers doen niet veel meer en ik vind dat de motor teveel richting een chopper geluid gaat, denk dat ik de decat met de originele demper of goede lange sport demper mooier vind klinken, maar goed smaken verschillen en dat is maar goed ook. ;)

Niet met je eens, maar dat mag.
Vind het juist totaal niet klinken zo'n dure Akra met nog bijna steeds een stofzuiger geluid.
Weinig rendement voor 485 uuro.
Ixil koop je al voor 150 2e hands of zoals nu bij Marktplaats een Hurric Pro2 voor vraagprijs; 100 uuro.!!
 
't geluid is inderdaad luid, maar het valt wel goed mee. Langere dikkere sportdemper zal wel helpen met het geluid wat dieper en minder rauw klinkt :) In de trant van skorpion serket ;)

Deze is in ieder geval stiller dan m'n XF5650 _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan