Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Ik heb nu 20300km op de teller en heb hem vanaf 18050km dus kan er nog niet heel veel over zeggen.

Behalve dat één van mijn voorvorken wat zweet maar dat gaan we in de winter wel aanpakken als het bij een beetje zweten blijft.
 
Afgelopen week proefgereden met een 848 Superbike en een Streetfighter bekeken. Erg gaaf! De superbike zit is niks voor mij maar van de Streetfighter lijkt toch ideaal. En het geluid, vermogen, motorloop is precies wat ik zoek. Nu toch maar langzaam op zoek naar een 848 Streetfighter. Wel eerst een keer proefrijden natuurlijk.

Mocht iemand zijn rode Streetfighter kwijt willen voor een mooie prijs neem gerust contact op! (ik hoef geen nieuwe met heel weinig kilometers. Mag wel maar daar is het budget nog niet naar :))
 
Ja ze zijn mooi he!
Mijn zoektocht begon ook met een rode sf848 maar kwam toch bij een titanium sf1098S uit.
Nooit geen spijt gehad, rijdt ook soepel, snel(ler) en de donkere brom met de rinkelende koppeling heeft toch wel wat.

Succes!
 
Wie weet toch ook maar eens opstappen. Hoe lang gaat zin droge koppeling eigenlijk mee, is dat veel onderhouds gevoeliger?
 
Geen idee, mijne heeft 36.000 km erop staan.
Setje platen kost niet veel en binnen 10 minuten te wisselen.
 
Voor het juiste geld is alles te koop ;)
Maar denk niet dat je budget het toelaat als ik je verhaal lees.

848 StreetFighter 2012 (matzwart) met Titanium Termi's. 123pk aan het wiel gemeten.
21.000 KM Met volledige (Italiaanse) historie (incl. 1098 stuurdemper).
 
Laatst bewerkt:
Hoe bevalt jullie het comfort op langere termijn?

Ik snap dat het geen tourmotor is maar ik hoor ook mensen die na 2 uur rijden niet liever willen dan afstappen wegens pijntjes.

Nou ben ik aardig fit dus denk dat het meevalt. Maar met een proefrit van een uur tot 90 minuten weet je dat ook niet. Huren zal ook lastig worden ben ik bang...
 
Ik vind het een heerlijke motor om mee te rijden. Herken het verhaal niet dat je na twee uren kapot bent.

Heb er sinds kort ook een quickshifter op en stuurdemper en dat maakt het alleen maar leuker!
 
Maar gauw even proefrijden! Ben na een proefrit ook erg gecharmeerd van de S1000R. Ben benieuwd naar de Duc.
 
Ben 2 meter lang en de SFS is niet slechter als een andere naeked.
Wel een ander stuur , standaard had voor mij een rare kromming.
 
Gisteren proefgereden met een 848 Streetfighter. Erg lekkere motor! Mijn volgende motor wordt waarschijnlijk wel een Streetfighter. Wat een pracht van een apparaat!

Enige twijfel is nog of ik niet toch een 1098 moet proberen. Het is veel gevaarlijker voor Mn rijbewijs maar de extra paardjes lijken me toch wel lekkerder.

Ben wel bang dat het ten koste van het comfort en running costs gaat. Ga hem ook gebruiken naar Mn werk e.d.

Het vermogen van de 848 is lekker maar niet buitenaards zoals ik bijvoorbeeld de s1000r ervaarde.

Wat denken jullie?
 
Ik zou het gewoon doen, de SF848 :P

Zelf ben ik van een Ducati 1098S over gestapt op een SF848. Naast de betere zithouding voor de lange ritten, vond ik het blok met iets minder power erg prettig. Het vermogen scheelt zeker ten opzichte van een 1098 blok, maar daardoor kan je het op de openbare weg goed benutten zonder heel veel te snel te gaan.

Het is maar wat je zelf wilt.
 
Onder et motto beter goed gejat dan slecht bedacht, iemand een goede plaats om de laad kabel te verbergen?
onder het zadel kan maar dan moet ik een extra gat boren in het zwarte afdek klepje...
 
Gisteren proefgereden met een 848 Streetfighter. Erg lekkere motor! Mijn volgende motor wordt waarschijnlijk wel een Streetfighter. Wat een pracht van een apparaat!

Enige twijfel is nog of ik niet toch een 1098 moet proberen. Het is veel gevaarlijker voor Mn rijbewijs maar de extra paardjes lijken me toch wel lekkerder.

Ben wel bang dat het ten koste van het comfort en running costs gaat. Ga hem ook gebruiken naar Mn werk e.d.

Het vermogen van de 848 is lekker maar niet buitenaards zoals ik bijvoorbeeld de s1000r ervaarde.

Wat denken jullie?

S1000R stond ook hoog op mijn lijstje destijds maar vanwege de prijs afgehaakt. SF848 getest SF1098 maar vond de 1098 te bruut voor woon/werk of stadsverkeer. Uiteindelijk gekozen voor de SF848 en nog geen moment spijt van. Ook met de 848 ga heel snel veeeeel te snel. Wheelies geen probleem!

Ik gebruik hem in de zomermaanden ook dagelijks als woon/werk verkeer. :}
 
Ik denk dat ik gewoon voor een 848 ga! Hopelijk kom ik eruit met de verkoper.

Bijna 10k toch veel geld voor een motor van deze leeftijd en 20.000km.
 
De markt bepaalt de juiste prijs. Om die reden ben ik gaan shoppen in Duitsland destijds. Dan kan ik een paar jaar goedkoop rijden en zelfs nog goed verkopen in NL.
 
Ja ik zie er in Düsseldorf bij Ducati eentje voor 8k. Die heeft alleen geen quickshifter en geen Termignoni. Termignoni kost natuurlijk ook een bak geld. En ik weet niet of hij de volledige beurt inclusief kleppen en riemen krijgt. Misschien maar even geduldig blijven :)
 
Hoi Mannen,sinds gisteren na 24 jaar mijn laatste Ducati gehad te hebben de gelukkige eigenaar van een zwarte SF848,17000km gelopen.
Gekocht bij MP voor een heel nette prijs.Ik had eerst op een S4R uit 2007 gereden,maar dat
rijd toch heel anders dan de SF die wat moderner aanvoelt en uitziet.Dus toen de SF maar
geprobeerd en die beviel beter,dus die aangeschaft.Hij heeft bij 15000 een beurt gehad en toen
zijn ook de riemen vervangen,ik kan er dus weer even tegen.
Ik ga wel wat zaken nog veranderen ,zoals andere uitlaatdempers en een ander stuur.
Maakt het wat uitlaten betreft nog uit wat je kiest,Akra of Termi,s of een ander merk?
00014341414141436A44A.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooie Streetfighter!

Kun je voor mijn beeldvorming vertellen wat hij gekost heeft? Mag ook per pb natuurlijk.
 
8500,-,de S4R waar ik op gereden heb werd 7395,- voor gevraagd .S4R is uit 2007 de SF uit 2012,km stand S4R ongeveer 24000,SF 17000.
Beide zijn goed onderhouden,de S4R had wel meer accessoires,maar de modernere zit en
looks gaven toch de doorslag om voor de SF te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een goede deal inderdaad! Ik vind zelf de Termignonis het mooist trouwens. Maar Akrapovic is natuurlijk ook altijd goed
 
Ik heb eentje gezocht met Termi erop want die kosten nieuw echt een vermogen.
Quickshifter kun je achteraf nog makkelijk installeren en is goedkoper dan een setje Termi's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan