Even voorstellen

TonM

Rookie
8 nov 2017
2
0
Nijmegen
Hallo,

Sinds kort heb ik het rijbewijs A in bezit. Dit was al jaren een jongensdroom die ik door alle dagelijkse rompslomp nog niet eerder had kunnen verwezenlijken. Nu 58 jaar oud dan toch het rijbewijs behaald en dit weekend een grafietgrijze BMW R850R, bouwjaar 2000 met 76.000 km op de teller bij een particuliere verkoper gekocht.
Als starter ben ik bewust begonnen met een niet al te zware en makkelijk bestuurbare motorfiets op leeftijd. Tevens moet deze passen bij mijn 1.95 m lengte. Heb er inmiddels enkele ritjes mee gemaakt: geweldig! Wel meteen een nieuwe voorband plus remblokken voor moeten laten plaatsen door Jensen in Nijmegen (was hard nodig volgens de monteur).
Ben een nieuwkomer in deze motorwereld. Op het forum hoop ik goede suggesties te vinden en tips te krijgen bij vragen die ik vast en zeker zal krijgen.
 
Hallo,

Sinds kort heb ik het rijbewijs A in bezit. Dit was al jaren een jongensdroom die ik door alle dagelijkse rompslomp nog niet eerder had kunnen verwezenlijken. Nu 58 jaar oud dan toch het rijbewijs behaald en dit weekend een grafietgrijze BMW R850R, bouwjaar 2000 met 76.000 km op de teller bij een particuliere verkoper gekocht.
Als starter ben ik bewust begonnen met een niet al te zware en makkelijk bestuurbare motorfiets op leeftijd. Tevens moet deze passen bij mijn 1.95 m lengte. Heb er inmiddels enkele ritjes mee gemaakt: geweldig! Wel meteen een nieuwe voorband plus remblokken voor moeten laten plaatsen door Jensen in Nijmegen (was hard nodig volgens de monteur).
Ben een nieuwkomer in deze motorwereld. Op het forum hoop ik goede suggesties te vinden en tips te krijgen bij vragen die ik vast en zeker zal krijgen.
Welkom! Veel veilige en vrolijke km's gewenst!

Hier ook een R850R van 2000, maar rood en 89.000 km. Een fijne machine, past bij mijn 1.96 m lengte _O- Ga je veel plezier van hebben.

Ben ook klant bij Jensen. Hou je remleidingen in de gaten, heb zowel voor als achter al moeten laten vervangen. Gelukkig gaven niet alle remmen het tegelijk op *O*
 
Beste Max,


Bedankt voor je welkomstboodschap. Ook al meteen een goede tip, zal zeker op de remleidingen letten. Wat zijn dan eigenlijk de 'symptomen': lekkage of wegvallen van de remwerking? Lijkt me in ieder geval geen feestje als dit gebeurt, zeker bij hogere snelheid! :X
Zal bij Jensen zeker het technische onderhoud blijven laten doen, heb hier erg goede verhalen over gehoord en gelezen. Zoek daarnaast toch ook nog een enthousiaste en deskundige hobbyist voor de vloeistofbeurtjes. Tips daarover in regio Nijmegen zijn dan ook erg welkom!

Vriendelijke groet,

Ton 8-)
 
Beste Max,


Bedankt voor je welkomstboodschap. Ook al meteen een goede tip, zal zeker op de remleidingen letten. Wat zijn dan eigenlijk de 'symptomen': lekkage of wegvallen van de remwerking? Lijkt me in ieder geval geen feestje als dit gebeurt, zeker bij hogere snelheid! :X
Zal bij Jensen zeker het technische onderhoud blijven laten doen, heb hier erg goede verhalen over gehoord en gelezen. Zoek daarnaast toch ook nog een enthousiaste en deskundige hobbyist voor de vloeistofbeurtjes. Tips daarover in regio Nijmegen zijn dan ook erg welkom!

Vriendelijke groet,

Ton 8-)
Bij de achterrem viel de remdruk in één keer weg. Heel erg is dat niet, want zonder achterrem kun je nog wel doorrijden. Bij de voorrem ging het heel langzaam. Hij voelde steeds sponziger aan en ten slotte trok ik de hendel helemaal tegen het handvat aan. Dan zit je niet lekker op je fiets, dat verzeker ik je. Allemaal goed afgelopen gelukkig. Maar denk dus niet, als je zoiets merkt, dat 't allemaal wel meevalt :N

Ik laat alles doen bij Jensen.* Zo'n klus is het olie wisselen toch niet en als ze dan toch met een beurt bezig zijn, vooruit maar. Ze doen het daar in 10 minuten en zelf ben ik als niet geroutineerd sleutelaar er echt wel een poos mee bezig.

Ik heb de fiets om erop te rijden, niet om eraan te sleutelen of te poetsen. Ieder zijn hobby!
Misschien komen we elkaar wel ergens tegen :t

* Een mede-MF'er heeft me geholpen de valbeugels erop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
:W Ton
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan