Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Heb er zelf niks aan gedaan en doe het ook niet. Hij is vanmorgen opgehaald voor een grote beurt. Om na de beurt weer vrolijk verder te rijden. Zo lang er geen sneeuw of pekel op de weg ligt rij ik door. Dat wil zeggen als mn enkel het toelaat deze is zwaar gekneusd. Vandaar op laten halen normaal breng ik hem.
 
Wat verfresten van de remschijven gepoetst bij de CBR. Vorige eigenaar lijkt delen zwart gespoten te hebben zonder deze te demonteren |(
 
Aan mijn CBR1000F,zelf gedaan,

Olie in blok ververst plus nieuw oliefilter geplaatst
kletting gesmeerd
remblokken voor vernieuwd
remolie vernieuwd
nieuwe voorband laten leggen en balanceren, zelf voorwiel eruit gehaald
nieuwe accu geplaatst
nieuwe bougies gemonteerd
 
Aan mijn CBR1000F,zelf gedaan,

Olie in blok ververst plus nieuw oliefilter geplaatst
kletting gesmeerd
remblokken voor vernieuwd
remolie vernieuwd
nieuwe voorband laten leggen en balanceren, zelf voorwiel eruit gehaald
nieuwe accu geplaatst
nieuwe bougies gemonteerd

Lol, klinkt als de to do list voor mijn CBR1000F :+
 
Eindelijk tijd gevonden om de afstellingen na te lopen, bleken toch niet helemaal in orde meer. Cilinderkleppen opnieuw gesteld op TDC, gaskleppen/vaccuum gesteld bij 60 graden, 3500rpm en stationair met behulp van manometer & diagnostisch programma.
Kleine 4 uur zoet geweest maar motor loopt weer als een zonnetje. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste fix aan mijn eerste motor *O*

Achterlampje was stuk deze vervangen, dus in dit geval ook lekker simpel :]
 
Laatst bewerkt:
Eerder gisteren: Handmoffen gemonteerd, is veel warmer dan gewoon handkappen en winterhandschoenen :)
Wel nog koud, maar is al een heuse verbetering dan handvatverwarming.
Daarvoor moest ik wel m'n handkappen verwijderen eer die moffen erop passen :')

Dezelfde dag nog m'n decat erop gemonteerd en damn wat een geluid :)
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst de motor laten lopen met het onlangs aangeschafte Laser rvs uitlaatsysteem;jammie,jammie...
Carbs gesynchroniseerd en aan de voorzijde nieuwe remblokken,klauwen gereviseerd en Hell remleidingen erop gezet.
En de rem vervolgens ook nog hard gekregen,kortom topdag!!! *O*
 
Bellypan schoongemaakt, ontdaan van de zwarte vlekken, en de accu nieuwe schroefjes en boutjes gegeven, gaat veel makkelijker in-en uit elkaar nu :)
 
full


Afgelopen zondag een sportdempertje gemaakt, met soort van db-killer. 8-)

Vandaag sportdemper verloren op de snelweg............. |(

Zondag maar een nieuwe maken, heb alleen geen bocht stukjes meer. Dus het wordt een ander
design. Ik zet hem ook beter vast dan 2 puntlasjes. (weer wat geleerd B| )
 
Zullen je medeweggebruikers ook blij mee zijn geweest.
Of stuiterde die in een keer de berm in?
Zo'n demper moet je toch altijd nog extra met een steuntje of beugel monteren, dan kun je ook gewoon een klem gebruiken ipv laswerk.
 
Reed niemand achter mij, ben meteen aan de kant gegaan. Rijkswaterstaat meteen ingeligt, die hebben hem niet gevonden en geen klachten gehad. Dus denk dat hij in de middenberm ligt.
Had een 54mm klem nodig, maar die waren op bij de praxis. Volgende zet ik echt goed vast
 
Nieuwe voorband gemonteerd
Nieuwe lagers en keerrringen in het voorwiel
Op zoek geweest naar de verschrikkelikk irritante resonantie tussen 3000 en 3500 toeren (deels opgelost)
Uitgezocht waarom mn groot licht wel werkt met de pass knop maar niet met de schakelaar (nieuw relais nodig)
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal vandaag maar...nieuwe lagers, crosswielen gemonteerd, remsysteem gemonteerd en vloeistof vervangen, de doppen in het kistje een vast plekje gegeven... :t

23758049_1542312365857411_1969222010_n.jpg

23718135_1542312395857408_1142500996_n.jpg

23718042_1542214112533903_1840520831_n.jpg
 
Ieder z'n ding natuurlijk, maar als je dan zo'n pijp klust, zou je die rand dan niet een beetje afwerken met een metaalvijl? :t
 
Paar oude moertjes vervangen voor mooie nieuwe van de kph van de MT07. Verder droevig naar buiten gekeken ivm het weer, had graag nog ff een rondje gedaan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan