KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Nooit op een FJR gereden. De afgelopen 12 jaar alleen op een Suzuki Bandit 1200, een Triumph Speed Triple en nu dan een half jaar de SDGT. Maar als ik een FJR zie word ik er niet warm of koud van. Ik vind het een saai vervoermiddel. Rijdt vast geweldig en is vast comfortabeler en praktischer dan een SDGT. Dus met gezond verstand koop je geen SDGT. Tot zover de nuttige analyse. Nu wil het geval dat ik dit jaar vanaf maart op mijn SDGT 20.000 km heb weggestuft. Alleen pretkilometers, voornamelijk in het buitenland en ook een dag op Assen waar ik 2:10 minuten deed over een rondje. Ik heb ervan genoten. Voor mij is de SDGT een waanzinnig ding die briljant rijdt en waar ik alles mee kan. Ook drie weken vakantie. Moeiteloos. Als ik serieus praktisch en comfortabel van A naar B wil...dan pak ik de auto.
ja niets aan toe te voegen alleen dat ik met de SDGT in Frankrijk 600km op een dag binnendoor reed en dat best ging.
 
Niet huilen, gewoon antwoord geven ;)
_O-

Nou goed...

Dus stel je mocht één motor houden waar je alles mee moest doen...
Aldus, als je het zo stelt: ik zou de hele bende verkopen, nier erbij, een arm mss, en dan nam ik een Ronax... })

klein beetje improviseren mss, af en toe, maar met een tailpack erop zou ik er goed mee moeten kunnen leven: met de S1000RR reed ik tenslotte ook heel Europa door
 
_O-

Nou goed...Aldus, als je het zo stelt: ik zou de hele bende verkopen, nier erbij, een arm mss, en dan nam ik een Ronax... })

klein beetje improviseren mss, af en toe, maar met een tailpack erop zou ik er goed mee moeten kunnen leven: met de S1000RR reed ik tenslotte ook heel Europa door
In dat geval zou een Suter mmx 500 ook nog kunnen, kost ongeveer evenveel organen :P

Suter MMX 500 - Motorcycles
 
al mijn spullen nu binnen.
volgende week gaan alle accessoires er dan op.
gelijk k aar voor volgendjaar.
 
Nieuwe koffers voor mijn SDGT gekregen. Onder garantie. Lees hier hoe het ging.

.....en de nieuwe koffers:
2017-11-04_141716.jpg
 
Ben ik nou de enige die op de EICMA een bijgewerkte Superduke GT had verwacht (TFT scherm, koplamp, QS U/D, ...)?
 
Ben ik nou de enige die op de EICMA een bijgewerkte Superduke GT had verwacht (TFT scherm, koplamp, QS U/D, ...)?
De tekenen waren er wel een beetje naar: Mogelijke spy foto's begin dit jaar (overigens denk ik dat dit gewoon een R was met een windscherm). En een prijsverlaging van het huidige model.

Maar ze zitten nog niet aan de gebruikelijk 3 jaar cyclus. En mogelijk hebben ze nog een voorraad van het huidige model die ze eerst kwijt willen voor ze de geüpdatete aankondigen...
 
Ik zou zelf wel een beetje balen als komend jaar het nieuwe model al te koop zou zijn :P krijg de mijne nml. pas na de winter.

Waarschijnlijk dus pas laat in 2018 de upgrade van de GT. Als ze dan weer met zo'n mooie inruilactie komen in 2019 of 2020 ;)

Gekkigheid, eerst maar eens überhaupt van dat ding gaan genieten, kan niet wachten :9
 
hoop dat ik de goede krijg .
zal er opletten als ik hem volgende week ophaalt.

Let gewoon op de sluiting van het deksel aan de voorkant. Als die een kier laat zien zijn het de oude. De nieuwe sluiten strak aan op de rand. Zie de foto.
 
Ik zou zelf wel een beetje balen als komend jaar het nieuwe model al te koop zou zijn :P krijg de mijne nml. pas na de winter.

Waarschijnlijk dus pas laat in 2018 de upgrade van de GT. Als ze dan weer met zo'n mooie inruilactie komen in 2019 of 2020 ;)

Gekkigheid, eerst maar eens überhaupt van dat ding gaan genieten, kan niet wachten :9

Da's helemaal waar. Ik verwacht pas een upgrade eind volgend jaar. En dat ik dan inruil is niet waarschijnlijk. Of het moet financieel interessant zijn maar dat verwacht ik niet.
 
Da's helemaal waar. Ik verwacht pas een upgrade eind volgend jaar. En dat ik dan inruil is niet waarschijnlijk. Of het moet financieel interessant zijn maar dat verwacht ik niet.
Zelfs al zouden ze dezelfde actievoorwaarden weer doen (€2000 inruilkorting + gratis kofferset), dan moet je het dat nog steeds maar waard vinden t.o.v. de afschrijving.

Van de andere kant, als ze met de normale catalogusprijs rekenen en je hebt 'm zoals ik gekocht met die korting, dan kan de inruilprijs misschien best wel interessant zijn.

Ach, allemaal glazen-bol-kijken. Gewoon lekker knallen met dat ding :]
 
De tekenen waren er wel een beetje naar: Mogelijke spy foto's begin dit jaar (overigens denk ik dat dit gewoon een R was met een windscherm). En een prijsverlaging van het huidige model.

Maar ze zitten nog niet aan de gebruikelijk 3 jaar cyclus. En mogelijk hebben ze nog een voorraad van het huidige model die ze eerst kwijt willen voor ze de geüpdatete aankondigen...
Met mijn 1190 Adv is op zich niets mis, maar hij is eigenlijk te groot; ik zit te ver van het stuur af dus ik zoek iets compacters. Hoe mooi een 1290 SAS ook is, daarmee heb ik ongetwijfeld hetzelfde probleem.

Ik had gehoopt op een nieuwe SuperDuke GT met alle nieuwigheden die de 1290 SAS ook heeft.
Als KTM nog een voorraad oude / huidige modellen heeft weg te werken ligt dat aan hun eigen planning, daar heb ik geen boodschap aan :)
Ik voel weinig voor het investeren in een huidig model waarbij ik én alle goodies mis en een exemplaar heb dat ik over een paar jaar niet meer aan de straatstenen kwijt raak.
 
Ik voel weinig voor het investeren in een huidig model waarbij ik én alle goodies mis en een exemplaar heb dat ik over een paar jaar niet meer aan de straatstenen kwijt raak.
Nou nou, overdrijven is ook een vak ;)

Kun je het stuur niet iets meer naar je toe draaien of een ander stuur monteren?
 
Nou nou, overdrijven is ook een vak ;)

Kun je het stuur niet iets meer naar je toe draaien of een ander stuur monteren?
Ja hoor, stuurverhogers, stuur-naar-je-toe-blokken, hogere/lagere zadels, hele rimram, helpt allemaal niet.

Wel mooi, zo in het zwart
 
Met mijn 1190 Adv is op zich niets mis, maar hij is eigenlijk te groot; ik zit te ver van het stuur af dus ik zoek iets compacters. Hoe mooi een 1290 SAS ook is, daarmee heb ik ongetwijfeld hetzelfde probleem.

Ik had gehoopt op een nieuwe SuperDuke GT met alle nieuwigheden die de 1290 SAS ook heeft.
Ik heb een proefrit gemaakt op de SDGT, en ik vind dat je daarop toch ook nog wel wat naar voren geleund zit. In ieder geval tot wat ik gewend ben. Hij is compact in de lengte, maar de zit is toch wel redelijk hoog. Voor mij is dat geen probleem (bijna 190), maar als je wat korter bent misschien lastig.
Als KTM nog een voorraad oude / huidige modellen heeft weg te werken ligt dat aan hun eigen planning, daar heb ik geen boodschap aan :)
Ik voel weinig voor het investeren in een huidig model waarbij ik én alle goodies mis en een exemplaar heb dat ik over een paar jaar niet meer aan de straatstenen kwijt raak.
Het maakt mij ook terughoudend om nu een nieuwe SDGT aan te schaffen, misschien moet ik eens naar een 2e hands kijken, die ik dan t.z.t. eventueel kan omruilen. Weet ik gelijk of hij mij bevalt. Want zo'n proefrit is natuurlijk maar een heel korte ervaring...
 
Ik voel weinig voor het investeren in een huidig model waarbij ik én alle goodies mis en een exemplaar heb dat ik over een paar jaar niet meer aan de straatstenen kwijt raak.

Ja hoor, stuurverhogers, stuur-naar-je-toe-blokken, hogere/lagere zadels, hele rimram, helpt allemaal niet.

Ik koop nooit een motor met het idee om hem een jaar later weer op te doeken. Voor mij is het gewoon hobby. Als je zo'n ding koopt en daarbij de restwaarde belangrijk vindt, dan komt er maar één brommer in aanmerking: de BMW GS1200. Daar pas je vermoedelijk ook beter op. Tenminste, ik hoor nooit klachten van die tienduizenden die erop rondrijden.

Welke goodies mis je dan precies?
 
Laatst bewerkt:
Het maakt mij ook terughoudend om nu een nieuwe SDGT aan te schaffen, misschien moet ik eens naar een 2e hands kijken, die ik dan t.z.t. eventueel kan omruilen. Weet ik gelijk of hij mij bevalt. Want zo'n proefrit is natuurlijk maar een heel korte ervaring...

Huren voor een dag? Dat heb ik gedaan. Bij Goedhart. 500 km rijden en je weet alles wat je weten wilt. Vorige week stonden er drie 2e-handsen beneden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan