KTM SuperDuke 990 Deel 14

Dat is nog eens mooi zo'n electrische turbo :+

Is op hetzelfde principe gebaseerd zeker als kawa's destijds hadden met de lucht inlaten aan de voorzijde van de motor.Dit zou ook een soort van overdruk creeeren in het filterhuis. Je moest alleen zo gods gloeiende hard rijden wilde het enig resultaat hebben (van een procent of 1 _O- ).
Nee dan liever 14 ruggen bijbetalen voor een 1290. Vermogens winst? om en nabij 50% :]
 
Goedhart heeft ook gebeld. Sproeier heeft natuurlijk niet uitgehaald, dat dachten we al met z'n allen.
Na mijn vraag of ze al een oliedruk test hadden gedaan om te kijken of de oliedruk uberhaupt goed was? Nee dat hadden ze nog niet gedaan :?
Ze gooien het op te dikke olie, is 10W60 zo dik vroeg ik ze? nee eigenlijk niet nee, ze gaan er vanmiddag mee verder.
Het goeie gevoel wordt minder en minder.

Maar goed geduldig afwachten en straks 1000 euro kwijt zijn denk ik.

Er staat nog wel een mooie 1290 met weinig km's _O- _O-
 
Goedhart heeft ook gebeld. Sproeier heeft natuurlijk niet uitgehaald, dat dachten we al met z'n allen.
Na mijn vraag of ze al een oliedruk test hadden gedaan om te kijken of de oliedruk uberhaupt goed was? Nee dat hadden ze nog niet gedaan :?
Ze gooien het op te dikke olie, is 10W60 zo dik vroeg ik ze? nee eigenlijk niet nee, ze gaan er vanmiddag mee verder.
Het goeie gevoel wordt minder en minder.

Maar goed geduldig afwachten en straks 1000 euro kwijt zijn denk ik.

Er staat nog wel een mooie 1290 met weinig km's _O- _O-
IK zeg doen ! ;)
 
Goedhart heeft ook gebeld. Sproeier heeft natuurlijk niet uitgehaald, dat dachten we al met z'n allen.
Na mijn vraag of ze al een oliedruk test hadden gedaan om te kijken of de oliedruk uberhaupt goed was? Nee dat hadden ze nog niet gedaan :?
Ze gooien het op te dikke olie, is 10W60 zo dik vroeg ik ze? nee eigenlijk niet nee, ze gaan er vanmiddag mee verder.
Het goeie gevoel wordt minder en minder.

Maar goed geduldig afwachten en straks 1000 euro kwijt zijn denk ik.

Er staat nog wel een mooie 1290 met weinig km's _O- _O-

En hebben ze de koelslang al van de sensor gehaald?
 
Ze hadden er naar gekeken maar dat kon volgens de monteur niet het probleem zijn, de koelslang lag niet dicht genoeg bij de sensor, maar of ze echt gekeken hebben? tja daar ben ik dan weer niet bij geweest.

ff afwachten nog :o
 
Goedhart heeft ook gebeld. Sproeier heeft natuurlijk niet uitgehaald, dat dachten we al met z'n allen.
Na mijn vraag of ze al een oliedruk test hadden gedaan om te kijken of de oliedruk uberhaupt goed was? Nee dat hadden ze nog niet gedaan :?
Ze gooien het op te dikke olie, is 10W60 zo dik vroeg ik ze? nee eigenlijk niet nee, ze gaan er vanmiddag mee verder.
Het goeie gevoel wordt minder en minder.

Maar goed geduldig afwachten en straks 1000 euro kwijt zijn denk ik.

Er staat nog wel een mooie 1290 met weinig km's _O- _O-

Een van de eerste dingen die je in zo'n geval doet is toch oliedruk meten, en als die goed is kijken wat er mankeert aan de sensor?
Blijkt de oliedruk daadwerkelijk niet goed te zijn, dan ga je toch pas kijken wat daar de oorzaak van is.
|(

En er zijn genoeg mensen die met een 990 lc8 met 10w60 rijden, en dat gaat probleemloos bij iedereen, dus daar zal het niet aan liggen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me het ook niet aan liggen.

Kan er geen kanaaltje dichtzitten?

(flushen ze motoren ook wel eens?, hebben ze toen eens bij mijn auto gedaan)
 
De vraag is of er überhaupt een probleem met de druk is.
Verdachte nummer 1 is de sensor denk ik
 
Dat denk ik ook als de motor slechte oliedruk heeft zou ie toch aan alle kanten gaan rammelen denk ik.
De spanners voor de nokkenas-ketting zijn namelijk hydraulisch, geen olie druk dan klappert zo'n ketting behoorlijk.

Morgen weer ff een belletje er aan wagen, ben niks ongeduldig of zo |(

Als het straks maar niet een kant op gaat als die SD van pepe
 
Laatst bewerkt:
Wat de andere jongens al zeggen . Bij knipperend lampje Is stap 1 oliedruk testen is dat goed stap 2 sensor controleren .

Kunnen ze allemaal al gedaan hebben maar de baliemedewerker kan het niet overbrengen aan de telefoon of het is erger en de stageloper die al 10 uur lang alles losdraait weet het echt niet.😂
 
dat laatste mag ik hopen van niet, ligt ie helemaal uit elkaar en weet de stageloper niet meer hoe die in elkaar moet.
Dan wordt het pas lachen _O-
 
dat laatste mag ik hopen van niet, ligt ie helemaal uit elkaar en weet de stageloper niet meer hoe die in elkaar moet.
Dan wordt het pas lachen _O-

Of je krijgt hem mee terug, met een doosje losse delen erbij: dit hadden we nog over maar we wisten niet waar het hoort te zitten :?


:+
 
heb gebeld dit is er uitgekomen;

Diagnose gesteld naar tikkend geluid en oliedruklamp.
Tikkend geluid kwam uit de distributiekettingspanners.
Achterste kettingspanner was niet goed gangbaar.
Voorste kettingspanner was defect en spande ketting niet meer aan.
Oliesensor gaf een melding omdat er een puls ontstond door een defecte kettingspanner.


De olie druk is iig geval goed want daar zijn ze mee begonnen, best slim om dat ff te checken, toch :+
 
hhhmmmm behalve de rekening. complete grote beurt plus de uren voor het zoeken.
Ga geen bedragen noemen maar ik vind t wel heul veul geld

Nu moet ik zeker weer een paar jaar door blijven rijden :]

Meeting volgend jaar ben ik er dus zeker weer bij :+
 
Laatst bewerkt:
hhhmmmm behalve de rekening. complete grote beurt plus de uren voor het zoeken.
Ga geen bedragen noemen maar ik vind t wel heul veul geld

Nu moet ik zeker weer een paar jaar door blijven rijden :]

Meeting volgend jaar ben ik er dus zeker weer bij :+

Dat was wel een beetje te verwachten natuurlijk, dat mooie pand moet ergens van betaald worden. :P
 
:W Was het topic al kwijt :X

ook niet zo bezig geweest met de motor laatste tijd, zit overspannen thuis en 't weer is niet bepaald uitnodigend (nog buiten het feit dat er hier al pekel ligt)...

En daarbuiten; m'n nieuwe auto is vorig weekend geleverd dus daar ben ik lekker mee aan het rondcrossen *D

@FolkieS: lekker zo'n dikke rekening, ik wilde mijne ook naar Goedhart brengen maar als ik dat zo hoor ga ik daar nog maar eens over nadenken...
 
heb gebeld dit is er uitgekomen;

Diagnose gesteld naar tikkend geluid en oliedruklamp.
Tikkend geluid kwam uit de distributiekettingspanners.
Achterste kettingspanner was niet goed gangbaar.
Voorste kettingspanner was defect en spande ketting niet meer aan.
Oliesensor gaf een melding omdat er een puls ontstond door een defecte kettingspanner.


De olie druk is iig geval goed want daar zijn ze mee begonnen, best slim om dat ff te checken, toch :+

Oliesensor over de zeik omdat er trillingen worden gemaakt door een kapotte naks? En de rest van de trillingen in het blok dan :')
Vind het wel erg uit de lucht gegrepen. Maargoed, als ie het weer doet zal het wel *O*
 
Laatst bewerkt:
Yep, ik heb mij er ook bij neergelegd en bij de hoge kosten ook.

Tegenover de hoge kosten staat ook dat ie van top-tot-teen is nagekeken en weer in het ktm-onderhouds-register staat.
Dus even een middagje uithuilen, snel het geld overmaken, een half krat bier achterover lebberen en dan ben ik het morgen alweer vergeten _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan