Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rea zou veel meer weg zijn van zijn familie, en zou geen enkele race meer winnen want die zitjes zijn niet beschikbaar. Dat zijn de belangrijkste redenen. Liever god en koning in de Superbikes met een relatief relaxed leven, dan zo'n beetje doen wat Bayliss indertijd deed (te laat overstappen, niet competitief genoeg, alsnog terug naar de Superbikes).

Bij vlagen was hij dan wel briljant op de Ducati.
 
Dat was volgens mij 2006. Nicky Hayden werd toen geloof ik derde, én wereldkampioen omdat VR tijdens de race onderuit ging.
 
Ergens ben ik het hier mee eens, maar dit klopt natuurlijk niet helemaal.
De weg die je bewandeld is in de racerij ook erg bepalend.

Een Johnny Rea is in mijn ogen echt een betere coureur dan bijv. Sam Lowes, Karel Abraham en Loris Baz..

Maar Rea was niet altijd zo geweldig dat hij nu is op de ZX10RR. Hij is nu onaantastbaar i.c.m. die ZX10RR omdat hij echt belachelijk goed rijdt met dat ding, maar ik ben wel benieuwd wat hij doet op die klote Fireblade of de R1M.

Rossi was en is bijzonder goed op de Honda en de Yamaha. Op die Duc zat meer dan P6 er niet in.
De rijder moet goed zijn, de motor moet goed zijn en het moet ook matchen, want op dit wereldniveau maken "kleine" dingetjes een groot verschil.

Rea op de motor van Lowes of Baz zie ik nu ook niet direct top 10 rijden.
 
Laatst bewerkt:
Had je MvdM in een Manta gezet dan had ik gezegt ja :P

Offtopic
Niets mis met een Manta.
Alleen jammer dat de huidige Manta verkoper denkt dat hij een oude Ferrari
in bezit heeft.
De prijzen die ze vragen :X
(en denk wel dat ik de zwakke plekjes weet te vinden na 14jaar Manta's gehad te hebben)

Ontopic
We gaan het morgen zien, lekker vrije dag, besteden vóór de kijkbuis
En genieten, bakkie thee erbij, pootjes op tafel, pennywafels in hand bereik, en niemand
die mij lastig valt O-)
 
Laatst bewerkt:
@ Gerrit : Valencia idd, klapper van een wedstrijd !

@ Tcat : grappig dat je over manta's begint, zag er gister nog 1 op de snelweg hier rijden en zag er beetje uit als zon Groep b rallye ding.
Heb er niet heel veel van gezien aangezien hij aan t tuffen was en ik hem met 180 voorbij kwam :P
 
DOMUO1jWsAIYU1J.jpg:large
 
Morgen maar flink zn best doen. Misschien kan ie Folger wel opvolgen. Als die jongen steeds wat ziekelijk is hebben ze daar niet veel aan vogend seizoen. Ze hebben een stabiele goede coureur nodig. 110% morgen💪
 
Lees net op MotoGP.com dat ze erachter zijn wat Folger mankeert en er ook iets tegen kunnen doen. Hij schijnt het al sinds 2011 te hebben, wat mogelijk zijn onregelmatig presteren in de Moto2 verklaard.
 
Morgen maar flink zn best doen. Misschien kan ie Folger wel opvolgen. Als die jongen steeds wat ziekelijk is hebben ze daar niet veel aan vogend seizoen. Ze hebben een stabiele goede coureur nodig. 110% morgen💪

Folger heeft het syndroom van Gilbert, de ernst en de mate waarin kunnen wel sterk verschillen.
Het wordt omschreven als een onschuldige, niet-gevaarlijke ziekte.
Met enkele kleine aanpassingen zoals een dieet kun je normaal leven.
 
Folger heeft het syndroom van Gilbert, de ernst en de mate waarin kunnen wel sterk verschillen.
Het wordt omschreven als een onschuldige, niet-gevaarlijke ziekte.
Met enkele kleine aanpassingen zoals een dieet kun je normaal leven.


Klopt helemaal maar het heeft hem de afgelopen jaren toch wel vaak parten gespeeld blijkbaar aangezien hij zelf aangeeft dat hij al vaak erg ziek is geweest en er ook zo weer boven op krabbelde.
Ik las ook ergens dat het erfelijk is, hadden ze het dan niet wat eerder kunnen weten ?!
 
Het heeft hem vaak parten gespeeld omdat ze de oorzaak dus niet wisten.
Nu ze de oorzaak wel weten, kun je er schijnbaar vrij gemakkelijk op inspelen door een vet-arm dieet tot je te nemen. Hierdoor wordt de lever minder belast, waardoor de vermoeidheid af zal nemen.
 
Het heeft hem vaak parten gespeeld omdat ze de oorzaak dus niet wisten.
Nu ze de oorzaak wel weten, kun je er schijnbaar vrij gemakkelijk op inspelen door een vet-arm dieet tot je te nemen. Hierdoor wordt de lever minder belast, waardoor de vermoeidheid af zal nemen.
Dat kan 90% van de bevolking wel gaan doen. :X
 
Maar Rea was niet altijd zo geweldig dat hij nu is op de ZX10RR. Hij is nu onaantastbaar i.c.m. die ZX10RR omdat hij echt belachelijk goed rijdt met dat ding, maar ik ben wel benieuwd wat hij doet op die klote Fireblade of de R1M.

Rossi was en is bijzonder goed op de Honda en de Yamaha. Op die Duc zat meer dan P6 er niet in.
De rijder moet goed zijn, de motor moet goed zijn en het moet ook matchen, want op dit wereldniveau maken "kleine" dingetjes een groot verschil.

Rea op de motor van Lowes of Baz zie ik nu ook niet direct top 10 rijden.
Wat hij liet zien op dat oude lijk van een Honda was ook geweldig, won er zelfs nog races mee. Alleen kampioen worden was teveel gevraagd met die fiets. Guintolli laat nu bijvoorbeeld ook zien dat een rijder weldegelijk verschil kan maken. 't is gewoon een rekensommetje, rijder+motor=resultaat. Is de motor te slecht, dan zal de rijder ook het verschil niet meer goedmaken. En een middelmatige rijder zal met een goede motor ook wel resultaten behalen, maar geen eeuwige roem behalen. Bij Rea vallen alle puzzelstukjes nu op zijn plek. Daarnaast heeft de rijder nog gedeeltelijk invloed op de ontwikkeling van de motor, wat ook zijn invloed heeft op het sommetje.

Maar kijk weer uit naar komend weekend, 2 weken geleden was voor het eerst dat ik de trainingen ook volgde :]
 
Idd. Rea kan alleen maar verliezen als hij uit de WSBK stapt. En hij heeft al gereden in de MotoGP.

Ik weet alleen niet hoe eerzuchtig Rea is?
 
Wat hij liet zien op dat oude lijk van een Honda was ook geweldig, won er zelfs nog races mee. Alleen kampioen worden was teveel gevraagd met die fiets. Guintolli laat nu bijvoorbeeld ook zien dat een rijder weldegelijk verschil kan maken. 't is gewoon een rekensommetje, rijder+motor=resultaat. Is de motor te slecht, dan zal de rijder ook het verschil niet meer goedmaken. En een middelmatige rijder zal met een goede motor ook wel resultaten behalen, maar geen eeuwige roem behalen. Bij Rea vallen alle puzzelstukjes nu op zijn plek. Daarnaast heeft de rijder nog gedeeltelijk invloed op de ontwikkeling van de motor, wat ook zijn invloed heeft op het sommetje.

Maar kijk weer uit naar komend weekend, 2 weken geleden was voor het eerst dat ik de trainingen ook volgde :]

Zo kan je indirect waarschijnlijk wel zeggen dat Sykes nadelige gevolgen heeft ervaren van het succes van Rea
 
Mag vd mark de maandag erna nog meetesten? Zal toch wel handig zijn dat de 2017 m1 tech 3 wel de nodige rondjes draait,ook voor het team...
 
Bron racesport....

Nu we het toch over het testen hebben, ga je aanstaande dinsdag en woensdag hier in Valencia ook testen met de Monster Yamaha Tech 3 machine?

“Nee helaas, ik vlieg zondagavond na de race terug naar Nederland. Het is eigenlijk meer een Yamaha dingetje dat ik hier niet ga testen. Yamaha heeft namelijk heel veel nieuwe dingen om hier in Valencia te testen. Hierbij hebben ze mijn crew nodig om alles te prepareren en zal Johann (Zarco) alleen het testwerk voor zijn rekening nemen. Mijn crew zal dan met name de vele aanpassingen moeten doen aan één van zijn machines.”

Lees het net...
 
Laatst bewerkt:
En voor de keyboard helden die denken dat hij wel zo ongeveer rond de 10e plek zal eindigen..

Is het te makkelijk om te zeggen dat je, nu je een Grand Prix hebt gereden, hier hoger kunt eindigen en een puntje of misschien een paar punten er kunnen zitten?

“Nee, dat is lastig. Alle andere jongens hebben hier al vaker gereden en hebben zoveel meer ervaring. Je loopt gewoon zoveel achter op de andere mannen dat het ook hier heel lastig zal worden. Je moet gewoon zoveel afstellen aan een MotoGP fiets, dat kost veel tijd en het probleem is dat als je weer een stapje maakt en harder rond gaat dat er dan weer andere problemen de kop opsteken. Maar dit weerhoudt me er echter niet van om komend weekend hier opnieuw weer mijn stinkende best te doen.”

Bron: Racesport.nl

Lijkt me duidelijk dus.

Gewoon lekker rijden en genieten en leren heel veel leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan