Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Wat voor een motor heb je op het oog? Succes met de verkoop.
Weer een GS1150.
Een oud en gebruikt model, waar uiterlijk geen eer meer aan te behalen is.
Maar technisch dan wel weer vrij goed in orde.

Al met al dus weer een motor waar ik in verschillende opzichten minder zorgzaam voor hoef te zijn.
Kan ik weer wat meer klooien & baggeren.
Weer wat ondeugende dingen zoals trappetjes rijden en wat al nog meer.

Met deze doe ik dat niet.
Wel eens een keertje voorzichtig in de prut, maar daarna is het weer afspoelen en netjes houden.

De GS die ik voorheen had was ook van het soort: als'ie valt doen we eerst een kopje koffie.
En ik moet zeggen, dat reed toch wel bijzonder relaxed hoor.
 
Ga mijn motorscooter waarschijnlijk inruilen voor een injectie Pegaso van 2002 ondanks dat ik ietwat huiverig ben voor de Italiaanse bouwkwaliteit.

Het is helaas een hele kale dus ik moet op zoek naar een middenbok en een topkoffer, maar heeft dit model van 2002 nog specifieke gebreken??
 
Yep, Pegaso van 2002 gekocht met het originele bagagerekje. Nu kan ik een SW-Motech aluminium topkoffer overnemen die van een 1200GS afkomt maar dat plaatje zal waarschijnlijk niet passen of is dit makkelijk passend te maken???
 
Laatst bewerkt:
Yep, Pegaso van 2002 gekocht met het originele bagagerekje. Nu kan ik een SW-Motech aluminium topkoffer overnemen die van een 1200GS afkomt maar dat plaatje zal waarschijnlijk niet passen of is dit makkelijk passend te maken???

Dat zou ik niet zo weten.
Maar het meest belangerijker: GEFELICITEERD met de Peg!
Vele fijne en veilige km's makker!
 
Yep, Pegaso van 2002 gekocht met het originele bagagerekje. Nu kan ik een SW-Motech aluminium topkoffer overnemen die van een 1200GS afkomt maar dat plaatje zal waarschijnlijk niet passen of is dit makkelijk passend te maken???

Gefeliciteerd met de aankoop. Dat kan vast wel pas gemaakt worden maar het ligt eraan hoe handig je bent of dat makkelijk gaat ;)
 
Yes, moet gewoon een tussenplaatje (laten) maken om de sw-motech plaat op te bevestigen want die kan vast niet op de originele bagagehouder van de Pegaso.

En dan binnenkort die stampende 650 cc Italiaanse 1 cilinder in de schuur perkeren naast mijn andere stampende Italiaanse 1 cilinder met zijn dikke 49 cc.
 
Enigste punt waar iets op valt af te dingen, zou het variabele verbruik kunnen zijn.

Ik heb deze motor nu tweeënhalf jaar, en heb er zo ongeveer 7000 km mee gereden.
Ik rij zeldzaam op de snelweg, en eigenlijk kom ik nooit boven de 100 km p/u.

Nu zou ik graag willen weten of er hier leden hun verbruik bijhouden.
En zouden die dan hier een overzicht willen plaatsen?
Ik trap af:


188 / 15,5 = 1:12,5
(Grote beurd)
240 / 10,5 = 1:22,5
180 / 11 = 1:16,3
2x Vakantie:
134 / 6 = 1:22,3
104 / 6.5 = 1:16,0
173 / 9,8 = 1:17,6
175 / 7.15 = 1:24,5
140 / 7 = 1:20,0
256 / 17 = 1:15,0
146 / 7.4 = 1:19,7
266 / 14,5 = 1:18,3
170 / 9,72 = 1:17,5
215 / 14,7 = 1:14,6
Reserve vanaf 14 liter !!!
219 / 15 = 1:14,6
120 / 10,8 = 1:11, 0
BEGIN VAKANTIE
253 / 10 = 1:25,3
243 / 15 = 1:16,2
197 / 9,2 = 1:21,4
299 / 15,5 = 1:19,3
EINDE VAKANTIE
219 / 12,7 = 1:17,3
218 / 13 = 1:16,8
180 / 9,5 = 1:18,9
194 / 11,3 = 1:17,1
156 / 11,5 = 1:13.5
118 / 5,2 = 1:22,8
227 / 13,5 = 1:16,8
214 / 8,5 = 1:25,2
137 / 8 = 1:17,1
177 / 11,5 = 1:15,4
71,7 / 12 = 1:6
Koppakking vervangen.
(+/- 250 zonder teller)
127 / 10 =. 1:12,7
121 / 6.6 = 1:18,3
Vakantie:
255 / 14 = 1:18,2
240 / 11 = 1:21,8
251 / 13,3 = 1:18,9
260 / 12 = 1:21,6
237 / 10,5 = 1:22,5
94 / 7 = 1:13,4
Einde vakantie
95 / 4,5 = 1:21
140 / 6,8 = 1:20,6
205 / 8,2 = 1:25
203 / 14,75 = 1:13,8

Niet geheel ombelangrijk: bouwjaar 2004.

Niemand die zijn/haar verbruik bij houd?
Zou jammer zijn, ben wel erg benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn beauty op MP gezet.
Ondanks dat ik er zeer tevreden over ben, heb ik toch een ander op't oog.
Krijg er vast spijt van, maar bij deze: tadaa!
Dus geef het aub maar door!
Staat nog steeds te koop.
Helaas is de motor die ik op het oog had inmiddels al van eigenaar gewisseld.

En tja, en nou was ik van de week ff met de motor op pad, en dan ga je je toch hardop afvragen wat je denkt te winnen met bij de aanschaf van een (willekeurige) andere motor.
Want naast dat deze gewoon er gewoon te netjes bij staat, is'ie simpelweg perfect voor mij :t

Stiekem ben ik altijd en beetje bang dat ik er na een verkoop snel spijt van zou krijgen ...
Maar ja, iedereen wil weleens wat anders niet?
 
Staat nog steeds te koop.
Helaas is de motor die ik op het oog had inmiddels al van eigenaar gewisseld.

En tja, en nou was ik van de week ff met de motor op pad, en dan ga je je toch hardop afvragen wat je denkt te winnen met bij de aanschaf van een (willekeurige) andere motor.
Want naast dat deze gewoon er gewoon te netjes bij staat, is'ie simpelweg perfect voor mij :t

Stiekem ben ik altijd en beetje bang dat ik er na een verkoop snel spijt van zou krijgen ...
Maar ja, iedereen wil weleens wat anders niet?

Ik ben tenslotte ook weer terug bij mijn oude liefde.... :X
 
Kan ik me goed voorstellen. Het is ook gewoon een hele leuke motor. Voelt zich thuis op zowel bochtige weggetjes als de snelweg en zandpaden. Ik ga volgend jaar van A2 naar A en zou dan een zwaardere motor willen maar het liefst de Pegaso erbij houden. Denk alleen niet dat het financieel handig is voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga volgend jaar van A2 naar A en zou dan een zwaardere motor willen maar het liefst de Pegaso erbij houden. Denk alleen niet dat het financieel handig is voor mij.
Alles op z'n tijd.
Zou zonde zijn om niet eens wat anders te proberen.
Rij je lekker een poosje op wat anders, en stap je daarna weer terug op bv de Pegaso.
Zijn voorlopig nog wel te vinden op (oa) MP lijkt mij :Y
En anders zijn er nog wel verschillende andere mono's die er aardig in de buurt komen.

Mijn advies: grijp elke gelegenheid om iets anders te proberen met beide handen aan.

  • proefritjes
  • even ruilen met iemand
  • en maak nooit onderscheid in type / model / merk / vermogen of wat dan ook.
Des te meer waardeer je de motor waar je (uiteindelijk) op rijd cq terug komt :t
 
Laatst bewerkt:
Zo'n 1200GS zal wel heel wat meer wegen dan je Pegaso en zal ze net zo handelbaar zijn?

Heb zelf een R1100rs gehad, liep heerlijk, vooral rechtdoor 😀

De 1150GS die ik had was niet minder handelbaar.
Enkelt bij stapvoets wat lomp.
Net als de Pegaso een dijk van een fiets, maar dan met net ff meer on z'n mars.
Maar vegrijp mij niet verkeerd: onderaan de streep doen ze niet voor elkaar onder.
 
Vraagje, wat is standaard de bergruimte in een Pegaso van 2002? Kan er bijv. wat onder het zadel?
Ik las in het item dat de standaard Givi koffer achterop het rekje past met de universele plaat, dus daar zal ik ook eens naar zoeken, net als een middenbok.
En kan je makkelijk bij de accu voor de acculader?
 
Gisteren het laatste deel van dit forum doorgelezen en ik zag dat hier al iemand bij die Pegaso is geweest en dat ze met proefrijden 5 x af sloeg, nou lekker dan, straks maar even bellen!!
 
Gisteren het laatste deel van dit forum doorgelezen en ik zag dat hier al iemand bij die Pegaso is geweest en dat ze met proefrijden 5 x af sloeg, nou lekker dan, straks maar even bellen!!
Goed opgelet Gert!
Waar zo'n forum toch allemaal wel niet goed voor is :-)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, wat is standaard de bergruimte in een Pegaso van 2002? Kan er bijv. wat onder het zadel?
Heb even gekeken voor je.
Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn ...

full
 
En kan je makkelijk bij de accu voor de acculader?
Wat ik zelf heb laten maken op mijn Motor, is een aansteker aansluiting.

Daarmee kan je natuurlijk verschillende dingen opladen zoals de navigatie of je mobiel .

Maar het werkt ook de andere kant op: je kan daar ook een accu lader in pluggen.
Al met al een ideale manier van doen!
 
Laatst bewerkt:
Nou nou, vette bek qua opbergruimte, dat wordt op jacht naar een topkoffer.

Had op mijn vorige motor ook een aansteker-stekker op de accu, ga ik nu wel weer maken.

Heb JP Bak gebeld en hij vertelde dat het probleem inderdaad kwam door het lange stil staan, motor heeft een beurtje gekregen en het probleem is opgelost. Voor dat geld kan ik een nette van 2002 met die km stand niet laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan