KYMCO's C Series Concept

Ik woon midden in Haarlem en hier heb je "tijdens het rijden" continue de parkeerrem nodig, bij de bruggen, grachten, singels etc.

Beste Klaas In NL. heb je praktisch geen parkeerrem nodig als je staat geparkeerd.
Ja of je moet halverwege 'Kopje Bloemendaal' of de 'Snijders of Cauberg Limburg' wonen.
Het is puur een zeer welkom handigheidje ter ontspanning als je weer eens voor een stoplicht van een brug staat... Helaas zijn er van beide veel in Haarlem.

Ik kan dus helaas niet zonder parkeerrem anders had ik hem er ook vanaf gesloopt.
Ik heb hier ook nog 2 nieuwe radiale remklauwen van Kymco in de kast liggen, en heb al een paar keer op het punt gestaan een adapter >> axiaal naar radiaal op mijn achterbrug te monteren zodat ik mijn ex. radiale voor-remklauw achter kan plaatsen.....

ombouw naar radiaal en zonder parkeerrem
image.php


.....maar steeds wordt ik weer met de feiten op mijn neus gedrukt dat ik hier waar ik woon de handrem veelvuldig gebruik tijdens het stilstaan voor de stoplichten van de ophaalbruggen, draaibruggen, brug-bruggen.
Ik laat hem dus maar zitten, want eenmaal gewend aan het systeem is het 100% niks zonder.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Wat is trouwens de reden dat hier een parkeerrem volledig mechanisch gescheiden moet zijn van de al aanwezige remmen?

Zijn zat voorbeelden dat er enkel een pal cq hendeltje op een rem hendel zit die deze hendel in aangeknepen toestand vasthoud, werkt IMO meer dan prima en scheelt aardig wat knaken / gewicht en ziet er ook fraaier uit.

Chinese-ATV-font-b-Hydraulic-b-font-font-b-Brake-b-font-Master-Cylinder-Left-Lever.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen flauw idee, vraagje voor de makers misschien.
Yamaha Majesty, Sym MaxSym, Kymco Xciting en AK en er zullen er nog wel een paar zijn die het zo hebben zitten.

Het combi systeem is helaas te complex en luistert dusdannig nauwkeurig dat als je er even niet bij blijft je problemen kan ondervinden.
In die zin is de slogan "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg"
wel aardig van toepassing.
 
nou ik heb meer dan 200.000 km ondertussen op de scooters afgelegd.
ik gebruikte juist altijd de pakeerrem en zo min mogelijk de bok.
vooral in landen als frankrijk duitsland intalie heuvel op is de zijstandaart en parkeerrem beter dan tegen de heuvel in opbokken haha

deze concept lijkt op een Honda concept geloof ik of eerder een combi van Honda en ducatie.
die hadden ook een concept scooter die hier op lijkt
 
Laatst bewerkt:
11 November (EICMA) komt steeds dichterbij.

Naast de 2 wiel versie zal er ook een 3 wiel versie worden onthult.

0d2YsD.png


DI7vPQ.png
 
zeker op de motorblok van de k50.
deze concept schreeuwt om een nieuwe motorblok van tussen de 800 en 1000cc 2 cilinders en 200plus gps.
hij is in iedergeval heel mooi
 
Terug
Bovenaan Onderaan