Ketting mist rollen

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?
 
Hmmm ... ik heb ooit gereden tot mijn tandwielen er zo uitzagen:
full

full

Er ontbrak toen niet één rolletje in de ketting.
Als er bij jou wel rolletjes ontbreken, hoe staat het met je tandwielen?
Ik was al blij dat ik toen nog thuisgeraakt was, want soepel rijden deed dat niet meer ... integendeel ...

Ik zou er alvast geen goed gevoel bij hebben om te rijden met ontbrekende rolletjes. Dat klinkt immers als versletener dan versleten ...
 
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?

Eerlijk zeggen. Wat denk je er zelf nou van? Doorrijden met een rotte ketting, en morgen hier op M-F klagen dat jouw ketting gebroken is, en ook nog een fijne carterventiletie heeft achter gelaten?

En nee, ik hoef geen foto's te zien hoe jouw spul er nu bij staat. :N
 
Bedenk je ff wat er gebeurd als je de gebroken ketti tegen je been krijg, en stel dan je vraag nog een keer.....

Wat in het leven kan zo belangrijk zijn dat je met zulk slecht materieel daar heen wil?
 
Mijn ketting liep sinds vandaag opeens niet meer zo soepel en bij controle bleek dat ik meerdere rollen mis. Er zit dan alleen nog de pin waar de rol op zat.
Dat dit niet de bedoeling is snap ik natuurlijk maar totdat mn nieuwe ketting binnen is heb ik mn motor wel nodig, kan ik hier nog verantwoord mee rijden?

Een antwoord op je vraag? NEE! Niet meer meer rijden! En niet alleen de ketting vervangen maar ook je tandwielen. Als dit op 1 april was gepost had ik er niet op gereageerd.....
 
Serieus ?
Wat wil je ?
- ketting in je achterwiel en plat gaan
- ketting door je versnellingsbak naar binnen
- ketting die je been sloopt
- of gewoon op de vluchtstrook eindigen omdat de ketting weg is.

Het leven is keuze's maken....
 
Laatst bewerkt:
Het is wel iets genuanceerder als er nu gesteld wordt, mijn remmen en banden zijn nog keurig en mn kwtting was dat voor gisteren ook nog. 2 weken terug heb ik het voorste kettingwiel vervangen en ieder weekend check ik de ketting, die heeft geen harde stukken, roest en staat netjes op spanning zonder het einde van het stelbereik te halen. Gisteren leek het tijdens het rijden dat er harde stukken in zaten maar dat blijkt dus het missen van rollen te zijn, dit ben ik zelf niet eerder tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Uiteraard heb ik een nieuw kettingset besteld.
 
Het is wel iets genuanceerder als er nu gesteld wordt, mijn remmen en banden zijn nog keurig en mn kwtting was dat voor gisteren ook nog. 2 weken terug heb ik het voorste kettingwiel vervangen en ieder weekend check ik de ketting, die heeft geen harde stukken, roest en staat netjes op spanning zonder het einde van het stelbereik te halen. Gisteren leek het tijdens het rijden dat er harde stukken in zaten maar dat blijkt dus het missen van rollen te zijn, dit ben ik zelf niet eerder tegen gekomen vandaar mijn vraag.
Uiteraard heb ik een nieuw kettingset besteld.
Niet zo handig om alleen het voorste tandwiel te vervangen als de ketting zo ver heen is.
 
... einde van het stelbereik ...
... de ketting is nog niet aan zijn maximale toegestane lengte.
Er is niet iets zoals "einde stelbereik" of "maximale kettinglengte".
Die streepjes op de achterbrug dienen enkel en alleen om uw wiel te richten, en die beginnen eerder, en eindigen later dan het bereik van de (originele) ketting/tandwielen.

Al zijn die streepjes trouwens meestal niet zo betrouwbaar ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is niet iets zoals "einde stelbereik" of "maximale kettinglengte".
Die streepjes op de achterbrug dienen enkel en alleen om uw wiel te richten, en die beginnen eerder, en eindigen later dan het bereik van de (originele) ketting/tandwielen.

Al zijn die streepjes trouwens meestal niet zo betrouwbaar ...

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan