Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W
zooo iemand moest even 17 berichten multi-quoten om alles weer recht te zetten! :X

Maar wat ik vandaag meegemaakt heb!?!
14 auto's waarin de bestuurder aan het appen was.
19 auto's met defecte verlichting
1 auto zelfs zonder zn lampen aan terwijl het alweer donker was
8 auto's die onnodig gingen remmen
471 auto's die onnodig links bleven rijden
daarna nog 763 auto's die vergaten naar rechts te gaan terwijl het wel kon
en één motor die ze bijna allemaal rechts inhaalde O-)
2 auto's die door rood reden
3 auto's die met 80 gingen invoegen op een 130km weg
41 auto's die geen richting aangaven bij verlaten rotonde
1 politieauto met zwaailicht maar zonder sirene (VOA busje)
2 auto's die zonder te kijken of richting aan te geven even mijn baan op kwamen schuiven
1 auto die zn spiegels nog ingeklapt had zitten :?
en 2 auto's met pech langs de weg.
En dan op de terugweg nog regen ook.

Nou niets meegemaakt vandaag dus, doorsnee donderdag. -O- :+

(en highking een smiley betekent dat je me niet helemaal serieus moet nemen, wat sowieso verstandig is)

Met wat variatie op de genoemde onderwerpen is dit volgens mij een doordeweekse normale dag in het verkeer. Toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik zag iemand op een MP3 met Roof helm en fluor-hesje in de regen.
Dat was toch wel een onverwachte combinatie.
 
Geen zin ? Of vanwege hun werkzaamheden op dat moment geen tijd ?


Zij hebben geen zwaailicht en sirene nodig om door rood te rijden, daar hebben ze al vrijstelling voor, ook zonder "O&G"

Laten we van het goede uit gaan en dat het voor het werk is.

Ze zijn alleen door op het laatste moment het licht en de toeters en bellen aan te zetten ineens een voorrangsvoertuig geworden.

Door het op het allerlaatste moment te doen, soms zelfs voorbij de stopstreep, kan je daar als weggebruiker nauwelijks nog op anticiperen en is het dus een bezopen actie.

Wellicht zullen niet alle mannen en vrouwen in het blauw dit zo doen en het kan wellicht ook een keer een foutje zijn, maar het gebeurd i.i.g. nog steeds zo vaak dat je er genoeg mensen over hoort klagen. Het afdoen als iets dat niet kan of niet gebeurd is dan ook onzin.

Als je er als burger over klacht wordt er gedaan dat het niet kan of niet bestaat. Als de reactie zou zijn dat er wellicht een keer een foutje gemaakt wordt maar dat er over deze zaken met regelmaat gesproken wordt en er instructies worden gegeven om dit te voorkomen, dan zou dat heel wat meer vertrouwen geven.
 
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.
 
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.

Niet goed opgelet hoe hard hij mocht :?
 
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.

Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik bij Waardenburg reed. De file was alweer vaart aan het maken terwijl ik er nog tussen door crosste zeg maar. Ik zag een politie auto verderop rijden en twijfelde even of ik mijn cross-beleid door zou zetten. Maar nog geen seconde later begon die politie auto ruimte voor me te maken!
Nou... dank u meneer/mevrouw van de politie... !
 
Gisteren weg naar huis, rijdt er een busje met een oudere meneer voor me 60 km op een weg waar je 80 km mag met een inhaalverbod.

Ik kan dus niet harder en mag en kan ook niet inhalen i.v.m. de drukte op de tegenliggende baan.

Achter me nadert een vrachtwagen welke 2 meter achter me komt rijden, ik neem aan dat hij toch ook wel ziet dat ik niet harder kan door die meneer voor me…

Ik gebaar met mijn linkerkant zo van “waarom?” waarop de chauffeur met zijn groot licht begint te seinen.

Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.

Ik vraag me af waarom zo’n lulhannes zo dicht op een motorrijder welke niet harder kan rijden, wilt gaan kleven.

Ik heb bij het eerder afslaan dan hem nog wel een gedeelte van het kenteken gelezen en de bedrijfsnaam, heeft het zin om melding te maken bij het bedrijf?
 
Niet goed opgelet hoe hard hijzij mocht :?
Was vanmorgen in de spits, waarschijnlijk rijdt ze daar elke dag.
Maar meestal kan je niet zo hard omdat er file staat dus wist ze inderdaad niet hoe hard zou nou eigenlijk mocht.

Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik bij Waardenburg reed. De file was alweer vaart aan het maken terwijl ik er nog tussen door crosste zeg maar. Ik zag een politie auto verderop rijden en twijfelde even of ik mijn cross-beleid door zou zetten. Maar nog geen seconde later begon die politie auto ruimte voor me te maken!
Nou... dank u meneer/mevrouw van de politie... !

Heb ik ook wel eens gehad inderdaad, is wel fijn :]


Vaak trap ik in de tunnel eventjes 2 versnelling naar beneden om even lekker te brullen. :X Maar vandaar reed die politie-polo direct naast me dus maar eventjes rustig aan gedaan -O-

Politie agent was trouwens wel een van de weinig die direct naar rechts ging als er ruimte was dus hij gaf wel het goede voorbeeld :)
 
Gisteren weg naar huis, rijdt er een busje met een oudere meneer voor me 60 km op een weg waar je 80 km mag met een inhaalverbod.

Ik kan dus niet harder en mag en kan ook niet inhalen i.v.m. de drukte op de tegenliggende baan.

Achter me nadert een vrachtwagen welke 2 meter achter me komt rijden, ik neem aan dat hij toch ook wel ziet dat ik niet harder kan door die meneer voor me…

Ik gebaar met mijn linkerkant zo van “waarom?” waarop de chauffeur met zijn groot licht begint te seinen.

Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.

Ik vraag me af waarom zo’n lulhannes zo dicht op een motorrijder welke niet harder kan rijden, wilt gaan kleven.

Ik heb bij het eerder afslaan dan hem nog wel een gedeelte van het kenteken gelezen en de bedrijfsnaam, heeft het zin om melding te maken bij het bedrijf?
Vrachtwagen chauffeur dacht mogelik: hee die motorrijder snapt ook niet waarom dat busje niet sneller gaat, laat ik even met mijn lichten gaan seinen (naar dat busje dus). Zich niet bewust van hoe het op jou overkomt. Dit is tenminste een mogelijkheid. Als je een melding wil maken naar dat bedrijf, zou ik het doen vanuit deze gedachtegang. Wie weet leert hij er iets van.
 
Het is wel een uiterst gevaarlijke positie voor de motorrijder. Klem tussen een busje en een vrachtwagen. Je zou denken dat de vrachtwagenchauffeur beter zou moeten weten..
 
Het is wel een uiterst gevaarlijke positie voor de motorrijder. Klem tussen een busje en een vrachtwagen. Je zou denken dat de vrachtwagenchauffeur beter zou moeten weten..

Maar ja, het is een vrachtwagenchauffeur. Zie daar je antwoord.
 
Gisteren weg naar huis, rijdt er een busje met een oudere meneer voor me 60 km op een weg waar je 80 km mag met een inhaalverbod.

Ik kan dus niet harder en mag en kan ook niet inhalen i.v.m. de drukte op de tegenliggende baan.

Achter me nadert een vrachtwagen welke 2 meter achter me komt rijden, ik neem aan dat hij toch ook wel ziet dat ik niet harder kan door die meneer voor me…

Ik gebaar met mijn linkerkant zo van “waarom?” waarop de chauffeur met zijn groot licht begint te seinen.

Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.

Ik vraag me af waarom zo’n lulhannes zo dicht op een motorrijder welke niet harder kan rijden, wilt gaan kleven.

Ik heb bij het eerder afslaan dan hem nog wel een gedeelte van het kenteken gelezen en de bedrijfsnaam, heeft het zin om melding te maken bij het bedrijf?

Wat ik meestal doe als iemand op mij geen afstand houdt, dan ga ik afstand houden voor twee. Als er dan iets gebeurt heb ik in ieder geval tijd om iets te doen.

Dus niet extra langzaam rijden om te pesten, maar gewoon marge maken voor mijn veiligheid.
 
Ook gedaan maar toen kwam hij nog dichter erop rijden

Wat een hufter zeg! Als vrachtwagen chauffeur zou je juist moeten weten dat motorrorrijders meestal vlot weg zijn als het even kan.
Ik had laatst precies zo’n situatie waarbij mijn voorganger amper 60 reedt op een 80 weg met dubbel doorgetrokken streep. Ik ben er toen wel langs gegaan zodra het kon. Waarom? Veiligheid! Degene die achter op komt verwacht niet dat het zo langzaam gaat en wie is dan de sjaak bij een aanrijding? Moi! Weet het, het mag niet, maar wel vanuit mijn eigen veiligheid de beslissing genomen.
 
Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.

Heb ik ook wel eens gehad en er voor gekozen om die rotonde helemaal rond te gaan om vervolgens mijn weg te vervolgen. Zo kwam ik niet meer voor die klever te zitten maar er achter. Waarom? Mijn eigen veiligheid. Ik wil op de motor niet zo'n :r op mijn kofferrek hebben. Dan maar 10 seconden later.
 
Wat een hufter zeg! Als vrachtwagen chauffeur zou je juist moeten weten dat motorrorrijders meestal vlot weg zijn als het even kan.
Ik had laatst precies zo’n situatie waarbij mijn voorganger amper 60 reedt op een 80 weg met dubbel doorgetrokken streep. Ik ben er toen wel langs gegaan zodra het kon. Waarom? Veiligheid! Degene die achter op komt verwacht niet dat het zo langzaam gaat en wie is dan de sjaak bij een aanrijding? Moi! Weet het, het mag niet, maar wel vanuit mijn eigen veiligheid de beslissing genomen.

Zat ik ook aan te denken, om als er een gaatje was toch maar de wet te overtreden...

Ik zit er nog aan te denken om hem voor een rotonde er op aan te spreken, maar dan moet ik de motor neer zetten en naar hem toe lopen, het is wel mogelijk hij kan dan geen kant op omdat er voor de rotondes de rijbanen gescheiden worden door een vluchtheuvel.

Heb ik ook wel eens gehad en er voor gekozen om die rotonde helemaal rond te gaan om vervolgens mijn weg te vervolgen. Zo kwam ik niet meer voor die klever te zitten maar er achter. Waarom? Mijn eigen veiligheid. Ik wil op de motor niet zo'n :r op mijn kofferrek hebben. Dan maar 10 seconden later.


Was idd ook een optie geweest, volgende keer dat maar doen.

Net het bedrijf gebeld en het kenteken doorgegeven, ze wisten al wie het was, leek er een beetje op dat ik de man aan de lijn hoorde denken van "o hij weer...." Telefoonnummer doorgegeven en ze zouden me terugbellen.
 
Maar ja, het is een vrachtwagenchauffeur. Zie daar je antwoord.
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel... :}
 
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel... :}

mwha, voor wat betreft ruimte maken heb je gelijk dat kan een vrachtwagen met oplegger beter dan een kleiner voertuig en dat is best raar eigenlijk.

Het gewoon van baan wisselen zonder te kijken of er iets naast zit en bumperkleven kunnen ze ook veel beter.

Vanmorgen nog op de linkerbaan van de A20. Ik haal een oud 206-je in welke zelf, via de middenbaan, een vrachtwagen op de rechterbaan aan het inhalen is. Vrachtwagen denkt goh laat ik maar eens naar de middenbaan gaan waardoor ik ineens samen met het 206-je op de linkerbaan zit. Dat ging opzich prima maar de bestuurder van de 206 had aan zijn gezicht te zien een schone onderbroek nodig toen deze zich realiseerde dat ik daar ook nog zat.

Toen schrok de beroepschauffeur pas wakker en ging weer voor de helft terug naar de rechterbaan. Ik toen gas erop, de 206 in de ho-ijzers en de vrachtwagen alsnog weer naar de middenbaan. En waarom... rechterbaan reed waarschijnlijk niet zo lekker...

Afgelopen dinsdag een vrachtwagen op de A4 die gewoon naar de linkerbaan komt terwijl ik hem aan inhalen ben. Ik had het ook niet meer verwacht want 30m verder begon het inhaal verbod voor vrachtauto's. Anderzijds had ik natuurlijk beter moeten weten wat zo'n bord lijkt juist een oproep voor deze mannen om juist te gaan inhalen.

Het slechtste ruimte maken doen de overrijpe (semi bejaarde) dames die in een taxibus de kids naar school brengen. Ze hebben privé waarschijnlijk een Alto en denken in het taxibusje dat ze groter zijn dan een truck met oplegger.
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel... :}

Eensch, van die kolossen heb ik weinig/geen last. Die andere autootjes echter...
 
Ik vind de vrachtwagens over het algemeen een stuk minder irritant dan al die hinderlijke bedrijfswagens. Met name het bumperkleven en niet gebruiken van de spiegels. Gisteravond op de A27 bij Utrecht komende uit Hilversum ook weer zo’n hals die het verdomd om zn spiegels te gebruiken. Reed al een poosje links met een gangetje van 100. Bij Utrecht komt er een rijstrook bij en inmiddels was de snelheid gezakt tot 90, dus ik dacht een baantje op te schuiven en dat bedrijfshok nog even snel voor de 100 voorbij te gaan. Met dat ik naast hem rij bedenkt hij ook ineens naar links te komen. Het scheelde niet veel.
 
Laten we van het goede uit gaan en dat het voor het werk is.

Ze zijn alleen door op het laatste moment het licht en de toeters en bellen aan te zetten ineens een voorrangsvoertuig geworden.

Door het op het allerlaatste moment te doen, soms zelfs voorbij de stopstreep, kan je daar als weggebruiker nauwelijks nog op anticiperen en is het dus een bezopen actie.

Wellicht zullen niet alle mannen en vrouwen in het blauw dit zo doen en het kan wellicht ook een keer een foutje zijn, maar het gebeurd i.i.g. nog steeds zo vaak dat je er genoeg mensen over hoort klagen. Het afdoen als iets dat niet kan of niet gebeurd is dan ook onzin.

Als je er als burger over klacht wordt er gedaan dat het niet kan of niet bestaat. Als de reactie zou zijn dat er wellicht een keer een foutje gemaakt wordt maar dat er over deze zaken met regelmaat gesproken wordt en er instructies worden gegeven om dit te voorkomen, dan zou dat heel wat meer vertrouwen geven.

Zoals gezegd: Het is ook zeker niet de bedoeling dat men O&G op die manier gebruikt.

Richtlijnen geven hetzelfde aan. Liever niet midden in de rij voor het stoplicht de zooi aan, maar soms is de situatie nu eenmaal niet anders, maar dan is het niet de bedoeling dat de boel na het verkeerslicht weer uit gaat.

Ik leg graag eea uit, maar ben ook vaak genoeg ook bijzonder kritisch geweest over 'de politie'. In dit geval zoals je het nu omschrijft heb je dus gewoon gelijk en een dergelijke klacht zou ik je ook gewoon gelijk in geven hoor !
En er word ook intern over gesproken.

Overigens is het iets dat in de grote steden vaker voorkomt dan daarbuiten. Dat is te verklaren door meer verkeerslichten uiteraard en meer werkdruk en in verhouding veel meer meldingen met een spoedeisend karakter.
Zoals gezegd mag men ook zonder O&G door rood, soms is het wel handig om dan extra op te vallen door even alleen blauwblauw te gebruiken maar jezelf ervoor gooien mag natuurlijk nooit, ook niet met O&G !


Letterlijke tekst uit de "brancherichtlijn politie":
Het in en uit schakelen van de optische en/of geluidssignalen dient op zodanige wijze te geschieden
dat dit geen onvoorziene schrikreacties geeft bij de overige weggebruikers. Zeker moet worden
voorkomen dat dit in of uitschakelen gebeurt vlak voor of op een kruisingsvlak.
 
Laatst bewerkt:
Ojaa en er reed een politie-Polo op de snelweg en opeens durfde de auto voor me opeens niet meer 130 te rijden terwijl er genoeg ruimte was.
ging iets van 105 rijden schuin achter de politie auto..
Zo irritant en dan ook niet gelijk naar rechts als het kan.

Soms kan dat heeeel vervelend zijn idd, zeker als ze voor je rijden :+
 
Ik heb het wel een keer meegemaakt dat ik bij Waardenburg reed. De file was alweer vaart aan het maken terwijl ik er nog tussen door crosste zeg maar. Ik zag een politie auto verderop rijden en twijfelde even of ik mijn cross-beleid door zou zetten. Maar nog geen seconde later begon die politie auto ruimte voor me te maken!
Nou... dank u meneer/mevrouw van de politie... !

Damn... soms zijn het dus echt net mensen ? :P


Vaak trap ik in de tunnel eventjes 2 versnelling naar beneden om even lekker te brullen. :X Maar vandaar reed die politie-polo direct naast me dus maar eventjes rustig aan gedaan -O-

Politie agent was trouwens wel een van de weinig die direct naar rechts ging als er ruimte was dus hij gaf wel het goede voorbeeld :)

Nu gaat het uit de hand lopen....





Zat ik ook aan te denken, om als er een gaatje was toch maar de wet te overtreden...Was idd ook een optie geweest, volgende keer dat maar doen.

Net het bedrijf gebeld en het kenteken doorgegeven, ze wisten al wie het was, leek er een beetje op dat ik de man aan de lijn hoorde denken van "o hij weer...." Telefoonnummer doorgegeven en ze zouden me terugbellen.
:^



Netjes :) :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan