Motovlog?

Ik blijf nog steeds prieken met sound!!!
Vandaag een nieuwe tas besteld waar de microfoon in kan. Hopelijk houdt die een hoop wind tegen! *O*
 
Ik blijf nog steeds prieken met sound!!!
Vandaag een nieuwe tas besteld waar de microfoon in kan. Hopelijk houdt die een hoop wind tegen! *O*

Een Wind muff/windscreen kan ook heel goed werken tegen windgeluiden :)
Bax Shop heeft er wel een paar goede zoals deze
Je kan 'm ook in een soort van foam plaatsen om ongewenste zakgeluiden te verminderen.
 
Ik gebruik Adobe Premier CC en RaceRender.

Het Adobe pakket kon ik goedkoop via mijn werk krijgen vandaar. Anders had ik misschien wat anders gebruikt.

RaceRender is om de data in een filmpje te plakken. Daarna moet het nog bewerkt worden met bijvoorbeeld Adobe Premier CC.

Dat RaceRender wil ik ook wel gaan proberen volgend jaar. Waarmee verzamel jij de data?
 
Zou er naar jullie mening interesse zijn in motovlogs/beelden van een actioncam van een lessende leerling tijdens AVB/AVD lessen?

Dan niet de volle les natuurlijk want dat is echt te lang & saai, maar een mooie edit van de lessen ca. 10-15 minuten lang ofzo met uiteraard de mooiste bloopers (oftewel fouten die ik maak)

Ik moet nog beginnen met lessen, en ikzelf dacht misschien is het wel interessant of wellicht zelfs leuk materiaal om mensen te laten lachen om het vanuit de first person te zien hoe een volledige newb de lessen volgt

Kan zelf niet echt vinden of dit al eerder gedaan is op YT. Sommigen hebben hun eerste les bijvoorbeeld wel gefilmd maar dat is dan door een ander van een afstand gedaan of door de rijschool zelf ipv via een actioncam op de helm

(Geen idee of het toegestaan is bij/door de rijschool, maar vraag het mij af of er überhaupt interesse voor bestaat om dat te bekijken )
 
Laatst bewerkt:
Zou er naar jullie mening interesse zijn in motovlogs/beelden van een actioncam van een lessende leerling tijdens AVB/AVD lessen?

Dan niet de volle les natuurlijk want dat is echt te lang & saai, maar een mooie edit van de lessen ca. 10-15 minuten lang ofzo met uiteraard de mooiste bloopers (oftewel fouten die ik maak)

Ik moet nog beginnen met lessen, en ikzelf dacht misschien is het wel interessant of wellicht zelfs leuk materiaal om mensen te laten lachen om het vanuit de first person te zien hoe een volledige newb de lessen volgt

Kan zelf niet echt vinden of dit al eerder gedaan is op YT. Sommigen hebben hun eerste les bijvoorbeeld wel gefilmd maar dat is dan door een ander van een afstand gedaan of door de rijschool zelf ipv via een actioncam op de helm

(Geen idee of het toegestaan is bij/door de rijschool, maar vraag het mij af of er überhaupt interesse voor bestaat om dat te bekijken )
Als de rijschool het ok vindt (gratis reclame toch?) denk ik dat mensen die willen gaan lessen het zeker interessant vinden.

Vooral als je dan het volledige verloop van iemand kan zien: steeds beter worden en uiteindelijk examens halen.

Als je het dan ook nog eens combineert met een goede uitleg en voorbeelden van de oefeningen dan kun je wel eens wat moois hebben gemaakt! :+
Kan het hier in het les topic gebruikt worden :P
 
Als de rijschool het ok vindt (gratis reclame toch?) denk ik dat mensen die willen gaan lessen het zeker interessant vinden.

Vooral als je dan het volledige verloop van iemand kan zien: steeds beter worden en uiteindelijk examens halen.

Als je het dan ook nog eens combineert met een goede uitleg en voorbeelden van de oefeningen dan kun je wel eens wat moois hebben gemaakt! :+
Kan het hier in het les topic gebruikt worden :P
Thanks voor de tips! Ja, dan kan het inderdaad ook in het les topic gebruikt worden. Maar vind het ook wel leuk om er een stukje humor in te gooien waar mogelijk. Bijvoorbeeld een compilatie van alle fouten die ik maak of dingen die gewoon misgaan. Ik zou het dan niet alleen droge les stof willen maken.

Ik ga het denk ik eens uitschrijven en wat verder onderzoeken nog. Misschien een scriptje ook wel handig om iig iets van een commentaar te kunnen geven of een uitleg inderdaad.

Sowieso moet ik nog een actioncam + mic dan aanschaffen, maar daar lees ik wel even dit topic nog voor door.
Las al goede dingen over de Hawkeye firefly :)
 
Ik zou het wel leuk vinden :)
Graag ook met sprekend commentaar, want tekstjes leest niemand graag :')
En ook graag geen slechte generic "alan walker - faded" muziekje op de achtergrond, dat is een echte afknapper :P
 
Ik zou het wel leuk vinden :)
Graag ook met sprekend commentaar, want tekstjes leest niemand graag :')
En ook graag geen slechte generic "alan walker - faded" muziekje op de achtergrond, dat is een echte afknapper :P
Check, geen tekst :)
Wat voor achtergrondmuziekjes zou je wel aanraden?
 
Inderdaad! Dat laatste geldt denk ik sowieso voor heel het internet. Die dames staan niet voor grap in bijna hun blote reet op dat hele Instagram & Youtube. Dat levert centen op :Y

Ik edit ook voor lol. Eigenlijk enkel de circuitdagen die ik rij. Daar is weinig spannends aan als je niet van circuitrijden houdt en het zijn allemaal 13 in een dozijn filmpjes.

Er gaat op deze manier al een hoop tijd in zitten en dan heb ik nog wel een beest van een computer om mee te renderen.

Als je dit vaak moet doen heb je er gewoon een dagtaak aan. Het is niet ff een vet filmpie in elkaar bakken. FF een filmpie in elkaar bakke is zo gedaan, maar het nog leuk om naar te kijken te maken is een hele kunst.
Nou nou.. beetje zwakjes om te zeggen dat je niet groot kan worden zonder je blote reet te showen.

Superbike racer is de enige die leuk is om naar te kijken die ook echt rijd. De rest van de motovloggers met veel volgers hebben hun aanhang toch meer vanwege hun karakter dan motor ritjes.

Het is idd een dag taak wat het voor vele lastig maakt, maar consistentie is key denk ik dan
 
no offense naar alle huidige motovloggers, maar wat ik tot nu toe heb zien voorbij komen qua motorvloggers is een beetje royal jordanian proberen te imiteren; ''Daily observations'' gedoe, alleen met een veel minder interessante omgeving en veel slechtere kwaliteit. Beetje zonde van je tijd is het dan.

Wat ik bedoel met actief is iemand die er echt aandacht en energie in steekt. 1x per week zou dan zeker (meer dan) voldoende moeten zijn, mits je er ook consistent mee bent i.p.v. 3x per jaar 3 maanden winterstop. :X

Wat ik aangeef is ook terug te zien aan de views die de vloggers pakken en het aantal subs.. Motor vloggen zou veel meer views kunnen pakken als je het mij vraagt, vooral omdat het niet heel groot is in Nederland. Wat ik zeg is alleen maar hopelijk opbouwende kritiek en is absoluut niet negatief bedoeld.

Zeker doorgaan met vloggen, ik heb op je gesubbed!

Thanks voor de sub :)

Ja voorheen deed ik al "Bits and Pieces", de eerste daarvan is al van April 2014 :+
RJ heeft in het begin een ontiegelijke goede start gemaakt en zichzelf daarna goed hoog weten te houden in de youtube seo. Dat werkt en loont echt.
Daar hebben een hoop nederlandse vloggers geen kennis van.
Denk ook dat meeste het doen voor eigen fun, in plaats de hoop om daarvan te kunnen leven. (zowel, dan zou een goede cursus seo een must zijn).

Een echte vlog kost inderdaad zomaar 3 uur werk, en dan zit je nog vrij basic met editten.
Aan de andere kant draait het bij de motovlog natuurlijk wel meer om de motor dan de fancyness van de vlog. En soms moeten bepaalde wegen eerst geopend worden.
Zo hoop ik zelf binnenkort weer in bezit te zijn van een tweede werkende camera, en dan kan er weer gespeeld worden met andere angles/shots.

Tips daarin zijn altijd welkom uiteraard :)


Terug komen op views en subs, naast bovenstaande punt, te veel Nederlands lijken ook vrij negatief te zijn tegenover vlogs. Slaat hier toch wat minder aan.
En youtubes algoritme is niet heel positief om ons overzees groot te krijgen.
Dus het is erg lastig om goed en snel te stijgen. Hoop dode subs vaak.
En dat terwijl er wel jaarlijkse meets, een google+ pagina en af een toe een uitje onder vloggers onderling georganiseerd worden. Dus de vloggers community zelf is wel levendig en actief.
 
Welke software draaien jullie voor editing? En op wat voor PC?


Basic pc, absoluut niet snel of een monster xD


Oudere versie van Magix Video Edit Pro.
Goedkoper dan alle dure editprogramma's en kan bijna net zo veel.
Laatst een gratis update en wat nieuwe functies om mee te spelen.

(goed excuus om een music video te editten O-) )
 
Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen fan ben van het intro stukje, na 1 keer kijken/lezen vond ik het wel genoeg. :P

Ben persoonlijk een fan van de korte intro's met een muziekje en beeld zonder tekst of enkel je YouTube naam
Bijvoorbeeld de intro van Meifesto, Premises187 of snowcat vind ik wel fijn

Skip de meeste intro's ook inderdaad.
Alles wat langer duurt dan 6 / 7 seconden wordt direct geskipped.
Vloggers zoals lithrides die een intro na een stukje clip hebben maken dat soms wat lastig op die manier.

En dank je :}
Zit te twijfelen om binnenkort een nieuwe intro te filmen, eentje die beter bij mijn outro past. Voorlopig nog maar een idee ;)
 
Skip de meeste intro's ook inderdaad.
Alles wat langer duurt dan 6 / 7 seconden wordt direct geskipped.
Vloggers zoals lithrides die een intro na een stukje clip hebben maken dat soms wat lastig op die manier.

En dank je :}
Zit te twijfelen om binnenkort een nieuwe intro te filmen, eentje die beter bij mijn outro past. Voorlopig nog maar een idee ;)
Ja ik denk inderdaad dat 6 à 7 seconden inderdaad een beetje de grens is qua intro's.

Ik weet niet zo goed hoe ik mij voel over de intro na een stukje clip.
Ik denk dat het echt heel sterk afhankelijk is van de clip, soms vind ik het erg vervelend maar andere keren is zo'n 'sneak preview' ook wel leuk/handig om te weten wat ik kan verwachten in de vlog.

Maar aan de andere kant denk ik dat het wel een groot risico met zich meebrengt om zo'n clip van tevoren te doen, want het kan ook zijn dat veel mensen na die sneak preview het hele filmpje niet verder gaan bekijken want de highlights hebben ze toch al gezien & misschien geen zin om te luisteren naar wat er allemaal in de monoloog wordt verteld :P

Dat is ook echt sterk afhankelijk van de editing skills, dat je net genoeg laat zien van de highlights maar nog wel veel vragen oproept bij het publiek over de context van wat er gebeurd.

Ja ik vind jouw intro lekker kort, maar krachtig. :t
Schrijf jij je ideeën uit of in een storyboard of een ander proces van tevoren of doe je je intro's & vlogs gewoon uit de losse pols wat je leuk lijkt op dat moment?
 
Thanks voor de sub :)

Ja voorheen deed ik al "Bits and Pieces", de eerste daarvan is al van April 2014 :+
RJ heeft in het begin een ontiegelijke goede start gemaakt en zichzelf daarna goed hoog weten te houden in de youtube seo. Dat werkt en loont echt.
Daar hebben een hoop nederlandse vloggers geen kennis van.
Denk ook dat meeste het doen voor eigen fun, in plaats de hoop om daarvan te kunnen leven. (zowel, dan zou een goede cursus seo een must zijn).

Een echte vlog kost inderdaad zomaar 3 uur werk, en dan zit je nog vrij basic met editten.
Aan de andere kant draait het bij de motovlog natuurlijk wel meer om de motor dan de fancyness van de vlog. En soms moeten bepaalde wegen eerst geopend worden.
Zo hoop ik zelf binnenkort weer in bezit te zijn van een tweede werkende camera, en dan kan er weer gespeeld worden met andere angles/shots.

Tips daarin zijn altijd welkom uiteraard :)


Terug komen op views en subs, naast bovenstaande punt, te veel Nederlands lijken ook vrij negatief te zijn tegenover vlogs. Slaat hier toch wat minder aan.
En youtubes algoritme is niet heel positief om ons overzees groot te krijgen.
Dus het is erg lastig om goed en snel te stijgen. Hoop dode subs vaak.
En dat terwijl er wel jaarlijkse meets, een google+ pagina en af een toe een uitje onder vloggers onderling georganiseerd worden. Dus de vloggers community zelf is wel levendig en actief.
Gaat vooral om content en creativiteit denk ik.. als je het over RJ hebt, die is niet zomaar groot geworden. Londen leeft heel erg. Hij staat bekend om zijn gefilter door al die drukte heen en zijn geweldige motoren.

Maar dat is geen excuus als je bijv. kijkt naar bakerxderek.. die gozer loopt rondjes te rijden, doelloos, maar het gelul er tussen door maakt zijn filmpjes nog vermakelijker dan televisie. ook nog eens tweede hands motoren die zowat uit elkaar vallen. Jake the garden snake is ook zo eentje die de camera gewoon aan kan doen en 10 minuten bij elkaar kan lullen, bullshit praten maar toppunt van vermaak heeft.

levendige locatie/karakter maakt het leuk.

Alleen rondjes rijden op een circuit of 80-wegen is niet heel boeiend denk ik.. dan kijk je toch liever naar een Rossi op tv.. (superbike racer is iniedergeval de enige die ik tot nu toe geweldig vind om naar te kijken en die ook echt kan rijden)

Ik ben iniedergeval een fan van het concept en ''volg'' ook redelijk wat grote youtubers ^_^
 
Laatst bewerkt:
Ja ik denk inderdaad dat 6 à 7 seconden inderdaad een beetje de grens is qua intro's.

Ik weet niet zo goed hoe ik mij voel over de intro na een stukje clip.
Ik denk dat het echt heel sterk afhankelijk is van de clip, soms vind ik het erg vervelend maar andere keren is zo'n 'sneak preview' ook wel leuk/handig om te weten wat ik kan verwachten in de vlog.

Maar aan de andere kant denk ik dat het wel een groot risico met zich meebrengt om zo'n clip van tevoren te doen, want het kan ook zijn dat veel mensen na die sneak preview het hele filmpje niet verder gaan bekijken want de highlights hebben ze toch al gezien & misschien geen zin om te luisteren naar wat er allemaal in de monoloog wordt verteld :P

Dat is ook echt sterk afhankelijk van de editing skills, dat je net genoeg laat zien van de highlights maar nog wel veel vragen oproept bij het publiek over de context van wat er gebeurd.

Ja ik vind jouw intro lekker kort, maar krachtig. :t
Schrijf jij je ideeën uit of in een storyboard of een ander proces van tevoren of doe je je intro's & vlogs gewoon uit de losse pols wat je leuk lijkt op dat moment?


Ja, bij sommige "previews" voor je intro wordt er interesse opgewekt, maar er zullen er ook zijn die bij bepaalde previews wegklikken.
Je geeft de vaste kijken niet direct hun gevoel van thuiskomen (om het zo maar te zeggen).
Maar je volgt wel de hollywood. (kijk maar naar alle series van HBO en netflix, kleine preview en dan pas intro).

Zelf vindt ik intro eerst fijner, al is het maar om hem bij sommige door te kunnen skippen _O-




De meeste vlogs zijn losse pols.
Onderwerp staat soms wel vast, maar soms is het ook maar net wat me bezig houd. Of ik doe een commute en kom thuis met een vlog (drift rant bijvoorbeeld).

Voor intro/outro en de meeste reviews proberen ik wel van te voren wat te verzinnen.
Wat leuke locaties zijn voor foto's of drive by.

Een enkele vlog is van te voren bedacht, soort van "shower idea" die is blijven hangen. Niet dat ze ooit zijn zoals je van te voren bedenkt hoor _O-

Uitschrijven zie ik de meerwaarde niet van in. Interactie met je omgeving en wat er gebeurd is juist belangrijk.
 
Gaat vooral om content en creativiteit denk ik.. als je het over RJ hebt, die is niet zomaar groot geworden. Londen leeft heel erg. Hij staat bekend om zijn gefilter door al die drukte heen en zijn geweldige motoren.

Maar dat is geen excuus als je bijv. kijkt naar bakerxderek.. die gozer loopt rondjes te rijden, doelloos, maar het gelul er tussen door maakt zijn filmpjes nog vermakelijker dan televisie. ook nog eens tweede hands motoren die zowat uit elkaar vallen. Jake the garden snake is ook zo eentje die de camera gewoon aan kan doen en 10 minuten bij elkaar kan lullen, bullshit praten maar toppunt van vermaak heeft.

levendige locatie/karakter maakt het leuk.

Alleen rondjes rijden op een circuit of 80-wegen is niet heel boeiend denk ik.. dan kijk je toch liever naar een Rossi op tv.. (superbike racer is iniedergeval de enige die ik tot nu toe geweldig vind om naar te kijken en die ook echt kan rijden)

Ik ben iniedergeval een fan van het concept en ''volg'' ook redelijk wat grote youtubers ^_^


Gruwelijke hekel aan Jack tegenwoordig.
En de meeste amerikaanse "clowns" om zo maar te zeggen (niks persoonlijks hoor).
Vroeger toen Jack nog een kleiner kanaal was wel alles gezien van hem. Zijn eerst Rhok jeans etc. Geniale test.
Maar op den duur verloor hij mij, hij volgde wat de massa wou denk ik.
Groot gelijk, wanneer je er van (kan) leven dan moet je ook een beetje luisteren en geven.


Creativiteit is vaak nog het lastigste denk ik.
Dat of een idee is net te moeilijk om uit te voeren, door gebrek aan kunde of tijd.


En voor sommige is het niks meer dan rijden en praten.
Die dagen heb ik ook wel eens _O-
 
Heb ook een hekel aan Jake, maar soms heeft hij wel leuke content, zoals hoe een motovlog helm maken enzo :)

DoItWithDan en 6F4Honda zijn zo de enigste vloggers die ik écht haat.
Doelloos rondrijden, onzinnige dingen, vrijwel altijd clickbait of eerst 5 minuten een product placment, daarna 1 seconde gebeurtenis in de titel, en dan voor de rest van de video gewoon brol.
Dat moet ik niet hebben.

C2W en Motonosity hebben nog degelijk materiaal :)
 
Het wordt denk ik 1 van onderstaande action cams.

  1. Hawkeye Firefly 8s
  2. ThiEYE T5e
  3. SJCAM SJ6 legend

Heb ook gekeken naar Git2 maar die viel af omdat die lijkt een soort wazigheid te hebben.

SJ7 star van SJCAM valt ook af want deze heeft geen digitale stabilisatie op 4K plus de batterij gaat heel kort mee. Ik had een review gelezen die gaf aan dat je beter dan de SJ6 kan hebben, misschien iets minder qua dynamic range maar batterij gaat langer mee en wel digitale stabilisatie op (interpolated) 4K.

De strijd is meer tussen Firefly 8s en ThiEYE T5e
Zijn erg vergelijkbaar qua prestaties dus nu is het denk ik meer een keus tussen welke accessoires erop passen zonder teveel modificaties. Wat dus eigenlijk weer de aantrekking is van de SJ6 legend omdat de meeste GoPro accessoires daar ook makkelijk op passen en SJCAM zelf een scala aan accessoires heeft.

Allen hebben als het goed is een mogelijkheid voor externe microfoon.

Moet nog even vergelijken wat ik precies in het pakket krijg bij aanschaf en de meerprijs bij extra batterij enzo. Dat zou eventueel de doorslag kunnen geven.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan