Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 2 sleutelbossen, 1 voor de motor, en 1 voor huis.
Op lokatie gaat de motorbos als LAATSTE in zak vd jas (want huis zit er al in).

Bij het naar huis gaan, pak ik toch ALTIJD eerst de huissleutels uit de zak, want motorbos zit onder-op of is niet voelbaar.....

Ben ik de enige die dat heeft?
 
Wat een hufter zeg! Als vrachtwagen chauffeur zou je juist moeten weten dat motorrorrijders meestal vlot weg zijn als het even kan.
Ik had laatst precies zo’n situatie waarbij mijn voorganger amper 60 reedt op een 80 weg met dubbel doorgetrokken streep. Ik ben er toen wel langs gegaan zodra het kon. Waarom? Veiligheid! Degene die achter op komt verwacht niet dat het zo langzaam gaat en wie is dan de sjaak bij een aanrijding? Moi! Weet het, het mag niet, maar wel vanuit mijn eigen veiligheid de beslissing genomen.

De enige juiste keuze. Zoals mijn instructeur altijd mooi zei. Liever de CJIB dan RIP.
 
Ik heb 2 sleutelbossen, 1 voor de motor, en 1 voor huis.
Op lokatie gaat de motorbos als LAATSTE in zak vd jas (want huis zit er al in).

Bij het naar huis gaan, pak ik toch ALTIJD eerst de huissleutels uit de zak, want motorbos zit onder-op of is niet voelbaar.....

Ben ik de enige die dat heeft?


Gewoon een extra setje huissleutels aan je bosje motorsleutels? Maar eigenlijk, waarom een bosje motorsleutels? 2 is toch genoeg? Motorsleutel en een sleutel voor je slot. Tenminste zo heb ik het.
 
De enige juiste keuze. Zoals mijn instructeur altijd mooi zei. Liever de CJIB dan RIP.

Hahah, mooie woordspeling.
Maar inderdaad. Ik heb van mijn motorinstructeur ook geleerd dat je eigen veiligheid echt het allerbelangrijkste is. Ik had al helemaal uitgedacht wat ik zou zeggen als ik wel aangehouden zo worden door de politie. Die zouden in elk geval wel begrip hebben voor mijn keuze. Of ze wel of niet bekeuren ligt aan wie je voor je hebt denk ik.
 
Trouwens,
Vandaag echt veel motorrijders op de weg gezien! Retourtje Den Bosch Noordwijk gereden, in koekblik helaas, maar wel veel motorrijders gezien, ondanks regen.


Blij te zien dat ik lang niet de enigste ben die zich niet laat afschrikken door een beetje kou en nattigheid op de weg.
Come high water or hell...
 
Nee hoor, over het algemeen zijn het de fijnste mede-weggebruikers, voor motorrijders dan. Meermaals meegemaakt dat een Alto-achtig dingetje geen ruimte kon of wilde maken in de file, maar zo'n enorm gevaarte wel... :}

Joh! Dat is zo. Ook ooit eens meegemaakt dat een Ka mij er uit wilde trekken.
Ik lag in een deuk op mijn motor, maar heb toch even gedemonstreerd hoe de regels van snelheid+gewicht ook alweer in elkaar zitten... *O* :]
 
Joh! Dat is zo. Ook ooit eens meegemaakt dat een Ka mij er uit wilde trekken.
Ik lag in een deuk op mijn motor, maar heb toch even gedemonstreerd hoe de regels van snelheid+gewicht ook alweer in elkaar zitten... *O* :]


nog leuker is om ze te laten winnen :Y
 
Ik heb 2 sleutelbossen, 1 voor de motor, en 1 voor huis.
Op lokatie gaat de motorbos als LAATSTE in zak vd jas (want huis zit er al in).

Bij het naar huis gaan, pak ik toch ALTIJD eerst de huissleutels uit de zak, want motorbos zit onder-op of is niet voelbaar.....

Ben ik de enige die dat heeft?
De motorsleutel heb ik in de zak van mijn motorjas en de huissleutelbos in de broekzak. Nooit een probleem! _O-
 
Vanavond naar huis vanaf een verjaardag. A10, voeg vlot in omdat er een aankomt met redelijke snelheid. Omdat het iets te vlot gaat laat ik hem voorbij zodra er ruimte is.
Politie ... Volgen.

fotofinish op 127 km/u gem. bij een piek van ongeveer 140.
 
Vanavond naar huis vanaf een verjaardag. A10, voeg vlot in omdat er een aankomt met redelijke snelheid. Omdat het iets te vlot gaat laat ik hem voorbij zodra er ruimte is.
Politie ... Volgen.

fotofinish op 127 km/u gem. bij een piek van ongeveer 140.

En hoe hard mag je daar? Vind het nogal meevallen namelijk.
 
80 of 100 afhankelijk van het stuk, wordt dus zo en zo een dure prent helaas. Ik dacht trouwens dat die verkeersunit was opgeheven?
 
Vanavond naar huis vanaf een verjaardag. A10, voeg vlot in omdat er een aankomt met redelijke snelheid. Omdat het iets te vlot gaat laat ik hem voorbij zodra er ruimte is.
Politie ... Volgen.

fotofinish op 127 km/u gem. bij een piek van ongeveer 140.
Laatste keer dat ik dat daar had was het met 167 .. na correctie :X
 
Laatst bewerkt:
Het was op het 100 deel. Ik denk dat de echte reden van staande houding is geweest dat ik een linksrijder groot licht gaf terwijl er 3 banen rechts leeg waren.
Ben al blij dat ik daar niet rechts voorbij ging, was vast duurder geworden.
Unit zit tegenover ArenA, ik was het laatste klusje en werd daarheen meegenomen vanaf de RAI.
 
Me net dood ge-ergerd aan een blik,en heb me geheel tegen mijn natuur in, ingehouden *O* *O* Ben best trots op mezelf. :t

Kom in het blik van de vrouw met mijn zoon van judo naar huis,ik rijdt een rotonde op,en net als ik de eerst 1/4 passeer,drukt een andere blikker hem ertussen ipv zijn beurt af te wachten (reed niemand achter mij). Dus een beschaafde toet klonk.
Blikker blijft staan,rijdt niet door ofzo,dus wat scherper ingestuurd, en een stukje midden verhoging mee gepakt en door gereden.

Hij blijft achter mij rijden (gescheiden rijstroken,dus weinig keus) Bij de eerste verkeerslichten gaat hij links voorsorteren,ik rem rustig voorde auto voor me, gooit hij hem ineens naar rechts,en voegt voor me in,dat werd dus hard remmen.Laat maar,flapdrol.

Bij groen,eerste autorijd weg,hij blijft staan, sta er te kort op om voorbij te steken,ek ik blijf rustig staan,mijn zoon zegt nog, rijd hij bij oranje zeker hard weg.

Op dat moment rijd hij weg,met groen,ik ook. maar hij gaat tergend langzaam,en blijft 35-40 rijden. verkeerslichten erna groen,dus met sukkelgangetje door.Daarna zijn er geen gescheiden rijstroken meer,maar wel een doorgetrokken streep. (ik speelde met de gedachte die 175 diesel pk's even wat leven in te blazen) was nog een midden geleider,en dan vrij spel.
Gaat die gast vol in de ankers,tijdens het remmen raw naar rechts en neemt de afslag de woonwijk in. Nou,die zijn we kwijt,rustig verder gereden,was gelukkig nog niet begonnen met een onbesuisde inhaal actie O-) O-)

Mijn zoon begon met de nabespreking,en samen waren we het snel eens,we hebben juist gehandeld.
Hij zei wel,dat die vent op de rotonde bezig was met uitstappen,had ik dus niet gezien, anders had ik dit wel kunnen voorzien en had ik misschien niet zo wijs gehandeld, maar hem bij voorbaat niet de kans gegeven om hem ertussen te gooien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan