Bo Bendsneyder deel 2

Vragende oogjes ;)
full
 
Bendsneyder zit er weer goed bij in FP1. Hij is zelf aardig in vorm de laatste races.
 
Bo is vaker in de ochtendsessie sterker, zodra de baantemperatuur in de middag wat omhoog gaat krijgt hij het lastiger. Wel een nette kwalificatie met p10 en zeer constante rondetijden.
 
Laatst bewerkt:
:^
Vandaag en gisteren ochtend zat hij constant bij de top 4. Die jongen heeft echt wel snelheid. Ik weet zeker dat we het beste nig niet van hem hebben gezien. Ben zeer benieuwd wat hij op de Moto2 kan laten zien, en vooral of hij genoeg kans krijgt.
 
Hij gaf ook aan dat hij op het rechte stuk wederom veel tijd verloor t.o.v. de andere.

Gaat de Moto2 na deze race ook testen op Valencia?
 
Hij gaf ook aan dat hij op het rechte stuk wederom veel tijd verloor t.o.v. de andere.

Gaat de Moto2 na deze race ook testen op Valencia?


Bo gaat volgende week donderdag en vrijdag volgens mij testen in Jerez en de maandag en dinsdag erop in Valencia!
 
Denk dat Bo blij is dat het er op zit. Als je van boven ziet hoe hard ze bij hem wegrijden op het rechte stuk dan lijkt me dat zeer frustrerend.
 
Zelfs in de slipstream bij McPhee en Mir trokken ze zo bij hem weg en dan mag je het constant weer dichtremmen, maar je komt dan gewoon nooit naar voren in zo'n groep. Heeft al het nadeel van zijn lengte en dan is de Honda ook nog eens een stuk sneller.
 
Bo heeft hele mooie dingen laten zien in de moto3, maar ben blij voor hem dat hij naar de moto2 kan!

Zal volgend seizoen zeker een hoop moeten leren, ben erg benieuwd!
 
Bo mag denk ik terugkijken op een positieve twee jaar, zelfs al was het ondanks zijn lengte en gewicht niet altijd even makkelijk. Heeft zich bij tijd en wijle goed laten zien, met als historische uitschieters een aantal keer op het podium in zijn eerste jaar als fabriekscoureur. Een Nederlandse coureur om trots op te zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe hij het in het team van Tech 3 gaat doen op in de Moto2 en wens hem natuurlijk alle succes! :}
 
Bo mag denk ik terugkijken op een positieve twee jaar, zelfs al was het ondanks zijn lengte en gewicht niet altijd even makkelijk. Heeft zich bij tijd en wijle goed laten zien, met als historische uitschieters een aantal keer op het podium in zijn eerste jaar als fabriekscoureur. Een Nederlandse coureur om trots op te zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe hij het in het team van Tech 3 gaat doen op in de Moto2 en wens hem natuurlijk alle succes! :}
Sluit ik mij bij aan 👍
 
Same. Hij is god zij dank competitief gebleken in de Moto3, en dat hebben we al heel lang niet meer gezien van Nederlandse rijders.
 
Merendeel van de races de meerdere geweest van zijn teamgenoot, die ik bij bekendworden van het Ajo zitje tipte als titelkandidaat..

Jammer dat de KTM niet opgewassen bleek tegen Honda. Benieuwd hoe hij uit de eerste testdagen komt in de moto2
 
Allemaal blije mensen blijkbaar die vonden dat het dit seizoen goed is gegaan. Op het gevaar af dat ik dan een azijnzeiker ben, ik vond het juist tegenvallend. Ik had toch echt wel wat meer gehoopt en ook wel verwacht. Er zullen ongetwijfeld reden aan te dragen zijn maar onder de streep was het een teleurstellend seizoen, 15e met 65 punten is toch echt niet waar ik van uit was gegaan.
 
Ik weet het niet. Ik vind dat hij goed gereden heeft. Aan de leiding in diverse races etc.

De eerste 7 zijn Honda's.. Bo is de 6e KTM coureur. Hij laat ook wat gevestigde namen achter zich.
Ik heb het idee dat we soms vergeten dat dit zijn tweede jaar in de moto3 is, waarbij zijn postuur nou niet echt voordelig is. Het werd vaak afgedaan als slap excuus, maar we hebben meerdere malen gezien dat hij op circuits met veel (of lange) rechte stukken keer op keer in het nadeel is.

Natuurlijk zou een top 10 in het eindklassement geweldig zijn. Maar de moto3 is enorm competitief, waarbij je eigenlijk de ervaring in het CEV gewoon moet meetellen als moto3 ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal blije mensen blijkbaar die vonden dat het dit seizoen goed is gegaan. Op het gevaar af dat ik dan een azijnzeiker ben, ik vond het juist tegenvallend. Ik had toch echt wel wat meer gehoopt en ook wel verwacht. Er zullen ongetwijfeld reden aan te dragen zijn maar onder de streep was het een teleurstellend seizoen, 15e met 65 punten is toch echt niet waar ik van uit was gegaan.
Denk dat je wat verder moet kijken dan alleen het puntenaantal. Circuits die Bo goed liggen eindigde telkens in een 0 score door pech. Daarnaast was lengte+ KTM dit jaar een enorm nadeel, zie ook maar de prestaties van Bulega die hetzelfde probleem had. Bo was altijd een van de snelste rijders in stuurgedeeltes dus de potentie heeft hij gewoon.

Nu kijken hoe het op een Moto2 machine gaat. Nadeel van het Tech3 team is dat je hem alleen kunt vergelijken met Gardner, wat geen slechte rijder is maar ook geen topper. Een man als Vierge was beter geweest om naast te rijden.
 
Achteraf gezien vind ik het een iets tegenvallend seizoen. De wintertesten waren zo ontzettend goed dat ik stiekem had gehoopt dat hij dit jaar voor meerdere overwinningen zou gaan. Natuurlijk genoten van diverse races dit jaar ik weet zeker dat hij beter kan. Het niveau in de Moto2 is zo hoog daar wordt het moeilijk ben ik bang.
 
Achteraf gezien vind ik het een iets tegenvallend seizoen. De wintertesten waren zo ontzettend goed dat ik stiekem had gehoopt dat hij dit jaar voor meerdere overwinningen zou gaan. Natuurlijk genoten van diverse races dit jaar ik weet zeker dat hij beter kan. Het niveau in de Moto2 is zo hoog daar wordt het moeilijk ben ik bang.

Dat had iedereen, tot Honda zijn ware gezicht/pakket liet zien/gelden.
Die maakten nog ff een enorme stap waar KTM geen antwoord op had.
KTM heeft volgens mij 1 overwinning (Mugello) door Migno.
 
Terug
Bovenaan Onderaan