XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmm als je denkt dat XS'en in Nederland soms duur zijn... eens in Duitsland kijken:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...y=PS&minPowerAsArray=PS&scopeId=MB&usage=USED

deze.. :o :o

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...&pageNumber=1&scopeId=MB&usage=USED&fnai=next



15,000.... tja je kan het altijd proberen... maar aangezien hij niet in complete nieuwstaat/concoursconditie is en niet geheel origineel (kleine details) vind ik het een vrij kansloze vraagprijs. Verder wel een super mooie motor maar 5000 zou ik ook al goed betaald vinden.
 
Laatst bewerkt:
Je doet die 750 tank zeker niet los weg? :P

Zelf niet zo heel veel gedaan aan de 850 nog, vorige week thuis nog wel wat onderdelen uitgezocht. Miste nog het een en ander aan knopjes van de armaturen enz. maar alles is gevonden.

Nu weer voor 2 weken gaan werken, maar heb wel de remmen meegenomen. Zuigers kwamen met perslucht niet los, met de vetspuit gelukkig heel makkelijk. 1 zuiger is aan vervanging toe :)





 
De Yamaha dealer levert voor iets van 24 euro een nieuwe zuiger, seal, stofhoes en veer om de stofhoes vast te zetten.

En dan zit er ook nog een zakje met wat speciaal vet om de seal en zuiger te monteren.

Succes met de revisie ! En dat vast wel lukken
 
De Yamaha dealer levert voor iets van 24 euro een nieuwe zuiger, seal, stofhoes en veer om de stofhoes vast te zetten.

En dan zit er ook nog een zakje met wat speciaal vet om de seal en zuiger te monteren.

Succes met de revisie ! En dat vast wel lukken

ik dacht 41 euro.. kan me vergissen..?
 
Zal de computer vanavond even starten (ja hij heeft echt tijd nodig voordat er maar iets gelezen kan worden in een Excelficument) en kijken wat ik kan achterhalen.
 
Voor een remzuiger met seal (gekocht bij het opknappen van mijn XS850 in 2016)heb ik bij de Yamaha-dealer 25.81 betaald.

Ik zat er dus naast...







Maar toch ook weer niet heel ver :+
 
Je kan altijd via ebay op zoek gaan naar een uitlaat 3 in 1 van motad (rechtstreeks bij Motad UK voor 170 pond).
Heb er zelf een jaar gelden gekocht. Volledig in RVS en past prima.
Qua tijd zou goed moeten komen. Ik vaar voor mijn werk, en ben 2 weken weg, maar dan ook 2 weken thuis!

Uitlaat zal voorlopig een 3-1 worden die m’n vader nog heeft liggen. Een nieuwe laten maken in Duitsland kan altijd nog :)
full
 
Laatst bewerkt:
Winterklussie klaar. Oud kofferrekkie van Honda verzaagd en verlast. Met simpele machineknoppen in 2 minuten demonteerbaar om onder zadel te komen. Moet lukken denk ik zo !!
full
 
Machineknoppen lossen, 4 stuks in totaal en de hele achterdrager kun je eraf halen. Geen gereedschap nodig want dat zit onder je zadel.......... :+
full
 
Idd handig zo, maar heb je er nog wel iets van een slot op zitten ? Anders kan iemand anders ook zo met je hele topkoffer aan de haal gaan.
 
Ga in Juni een 13 daagse reis naar Schotland maken, op de XS met duo. Volgens mij best te doen met deze "trekker". Top koffer moet eraf om het geheel los te nemen. Die kan op slot/ vast aan de bagageplaat. Bovendien denk ik dat ze deze oude spul/ troep niet snel zullen stelen.
 
Ga in Juni een 13 daagse reis naar Schotland maken, op de XS met duo. Volgens mij best te doen met deze "trekker". [..]

Tja alles kan, vroeger deden ze niet anders, maar met 2 personen + bagage 13 dagen op een XS, daar zou je mij niet blij mee maken :+ en ik zou het ook zonde vinden van de XS om hem zo veel te gebruiken / zwaar te belasten, want je zal aardig gas moeten geven om het normale verkeer bij te houden, als je zo zwaar beladen bent.

Ook de remmen vind ik eigenlijk niet toereikend meer voor deze tijd (verkeersbeeld) als je zo zwaar beladen bent. Afstand houden en anticiperen ;) .

Ik vind het wel erg stoer als je het gaat doen..!!
 
Netjes gedaan met die koffers en stoer dat je gewoon met de XS gaat :t

Ik heb zelf een Kever uit '70 met trommelremmen die nog regelmatig de snelweg op gaat. Met anticiperen kom je inderdaad een heel eind :Y (en inhalen via de linkerbaan is altijd lachen ;) )
Aan het tripje naar de Eifel ook goede herinneringen, vooral omdat hij het überhaubt volhield en de heuvels overkwam, ga dat aleen niet nog eens doen _O-.

Veel plezier op je trip!
 
Hoezo zwaar beladen? In 1 dag naar Zwitserland en daar dan 2 weken rondtouren.
NB, die XS houdt tot op de dag van vandaag nog steeds vol, al ben ik er tegenwoordig wel wat zuiniger op.
full
 
Laatst bewerkt:
De trip naar Schotland kent nagenoeg geen snelweg kilometers. De route bestaat voornamelijk uit provinciale/ lokale wegen. Denk dat de gemiddelde snelheid erg laag zal liggen. Belading zal niet zou zwaar zijn en de remmen voldoen voor (mijn rijstijl) uitstekend. Inderdaad is motorrijden anticiperen.

Misschien heb ik het mis maar zal dat dan eerlijk vertellen als de trip gedaan is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan