Kawasaki Z900RS

vester86

MF veteraan
6 aug 2007
12.859
115
tussen maas en waal
Wat vinden we ervan? Ik ben helemaal om!
full
 
2018 Kawasaki Z900RS

Technical Specs
Engine 948 cc liquid-cooled, 4-stroke inline-four,16v, DOHC
Power 110 bhp @ 8500rpm
Torque 72.6 ftlb (99 Nm) @ 6500rpm
Frame High-tensile steel trellis
Suspension 41mm inverted front fork with compression and rebound damping / Horizontal Back-link, gas-charged rear shock Brakes Dual semi-floating 300 mm front discs / Single 250 mm, single-piston caliper
Tyres 120 / 70ZR17 Front / 180 / 55ZR17 Rear
Seat Height 835 mm
Kerb Weight 215 kg
Fuel Tank 17 litres

Het instapmodel Z900RS in zwart kost €12.999, de café begint bij €13.499
 
Laatst bewerkt:
Om ben ik niet zo snel maar ik vindt het mooi dat deze Retro Bike er nu komt. Ziet er op de foto's mooi uit in ieder geval.
 
Filmpje waar de nieuwe Z900 in te zien is,begint bij 2.30
En nog 1,
En nog 1,
 
Laatst bewerkt:
2018 Kawasaki Z900RS

Technical Specs
Engine 948 cc liquid-cooled, 4-stroke inline-four,16v, DOHC
Power 110 bhp @ 8500rpm
Torque 72.6 ftlb (99 Nm) @ 6500rpm
Frame High-tensile steel trellis
Suspension 41mm inverted front fork with compression and rebound damping / Horizontal Back-link, gas-charged rear shock Brakes Dual semi-floating 300 mm front discs / Single 250 mm, single-piston caliper
Tyres 120 / 70ZR17 Front / 180 / 55ZR17 Rear
Seat Height 835 mm
Kerb Weight 215 kg
Fuel Tank 17 litres

Hee MrEd
Als het aan mij ligt komt de Z900RS hier in de garage te staan, daar wil ik mijn ZRX1200R op inruilen. :Y
Ik vind het een super "retro" bike. :t

Heb je ook nog een aanschaf prijs bij de hand :?

GREETZ
 
Niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af, en waarschijnlijk ben ik niet de enige, waarom geen stereo-vering en 4 uitlaatdempers?
 
Niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af, en waarschijnlijk ben ik niet de enige, waarom geen stereo-vering en 4 uitlaatdempers?


Daarom een misser imo, zo zit er totaal geen verhouding in de motor :N
en ze hadden dan ook nog wel wat meer peper in z n reet mogen stoppen :Y
 
Smaken verschillen, maar ik vind 'm mooi. Alleen jammer dat er maar 111 pk inzit.
Jaja,ik kom nog uit de tijd van de originele Z900,dat was toen een monster superbike met
82pk,alleen geschikt voor de zeer ervaren motorrijder,ik heb zelf een 73 er gehad en die vond ik toen al meer dan snel genoeg :] ,dusssss is 111pk meer dan genoeg
voor op de openbare weg :Y .Jij gaat echt niet die 111pk constant gebruiken,zeker niet met een naked,dat lukt je gewoonweg niet in het verkeer. :N
Blok is speciaal op een hoog koppel ontworpen,daar heb je met een naked meer aan dan veel pk,s. :Y
 
Laatst bewerkt:
Jaja,ik kom nog uit de tijd van de originele Z900,dat was toen een monster superbike met
82pk,alleen geschikt voor de zeer ervaren motorrijder,ik heb zelf een 73 er gehad en die vond ik toen al meer dan snel genoeg :] ,dusssss is 111pk meer dan genoeg
voor op de openbare weg :Y .Jij gaat echt niet die 111pk constant gebruiken,zeker niet met een naked,dat lukt je gewoonweg niet in het verkeer. :N
Blok is speciaal op een hoog koppel ontworpen,daar heb je met een naked meer aan dan veel pk,s. :Y


Vroeger was Kawa wat vermogen betreft ook een merk met durf,dat hadden ze met dit ding ook weer is kunnen laten zien,omdat het kan })
 
PK's zijn een stuk inrukwekkender wanneer je houten remmen en een spaghett frame hebt :+

achterkant mag wel wat omhoog, maar da's snel gefixt. Mooi titanium uitlaatsysteem eronder en de spatborden wat aanpassen en een setje bar-ends en het wordt al wat :)
 
Ik vind hem mooi.
Imo de beste retro-fiets die Kawasaki gemaakt heeft, al is een ZRX, of een ietwat verbouwde Zephyr ook wel gaaf.
Ik heb ergens op MF al wel foto's gezien van een uitlaten fabrikant die al een 4-4 maakt, volgens mij in het Z1 900 topic :t
 
PK's zijn een stuk inrukwekkender wanneer je houten remmen en een spaghett frame hebt :+

achterkant mag wel wat omhoog, maar da's snel gefixt. Mooi titanium uitlaatsysteem eronder en de spatborden wat aanpassen en een setje bar-ends en het wordt al wat :)

Tja ik had er 1 met een Rickman frame en Lockheed remmen,zou zelfs vandaag de dag nog heel goed mee kunnen met moderne fietsen :] :P
 
PK's zijn een stuk inrukwekkender wanneer je houten remmen en een spaghett frame hebt :+

achterkant mag wel wat omhoog, maar da's snel gefixt. Mooi titanium uitlaatsysteem eronder en de spatborden wat aanpassen en een setje bar-ends en het wordt al wat :)


Idd, daarom heb ik mijn Z1000 ook weer verkocht,wat een werk om een beetje hard te gaan :Z ,
Met m n XT lijkt alles snel :t
 
Oh ja, en als ik toch bezig ben, Sinterklaas, alstublieft ook een chromen voorspatbord en spaakwielen..

Maar, zoals ik al zei, ik vind het in de basis al zeker niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Het gerucht gaat dat dit moois zo tussen de 13-14k moet gaan kosten......Nog maar even op de definitieve prijs wachten dan...
 
Niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af, en waarschijnlijk ben ik niet de enige, waarom geen stereo-vering en 4 uitlaatdempers?
Tja daar ik nog uit die tijd ben weet ik dat het eerste wat de vuilnisbak in verdween die
vreselijke uitlaten waren,en een fatsoenlijke 4 in 1 er voor in de plaats kwam :Y ,bij
de nieuwe heeft Kawa dat al voor je gedaan *O* ,waarschijnlijk werkt er nog iemand bij Kawa die dat nog weet :P ;)
 
Ik vind m ook geslaagd,maar stiekum gaat mijn intresse meer uit naar de cafe racer uitvoering. Ben benieuwd wat er op het prijskaartje komt te staan...
 
Schitterende fiets! :Y Hou wel van al die retro achtige fietsen. Tis maar net waar je de fiets mee vergelijkt maar ik ben blij dat er nu eindelijk eens een retro fiets is met veel vermogen en koppel. Echt super fun de Duc Scrambler (heb ik gehad) of de Street Twin of Guzzi V7 (op gereden) maar miste echt vermogen om alles eruit te halen om het voor mij leuk te blijven houden.
Ben wel erg benieuwd naar het geluid want dat is dan weer meestal (in mijn oren) niet het sterkste punt van een 4 cilinder..
 
Niet verkeerd. Alleen vraag ik mij af, en waarschijnlijk ben ik niet de enige, waarom geen stereo-vering en 4 uitlaatdempers?
Dit is voor mij de perfecte mix tussen retro en de huidige techniek. :9
Ik vind hem mooi.
Imo de beste retro-fiets die Kawasaki gemaakt heeft, al is een ZRX, of een ietwat verbouwde Zephyr ook wel gaaf.
Ik heb ergens op MF al wel foto's gezien van een uitlaten fabrikant die al een 4-4 maakt, volgens mij in het Z1 900 topic :t
De W650/W800 vond je mislukt? ;)
 
Dit is voor mij de perfecte mix tussen retro en de huidige techniek. :9De W650/W800 vond je mislukt? ;)

Hehe, ik had je al eerder verwacht, zat je te pitten gisteren? :+
Vind de W serie ook leuk, maar die is meer een retro op basis van de oude kawa-twin, die weer gebaseerd was op de BSA A10. En past dus niet echt in het plaatje van de oude Z serie. :) :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan