Hardtail dragstyle project

luchtfilter aansluiting in wording. De aangelaste montage plaat moet iets dikker want dit oogt niet echt solide, lomp kan ook lekker zijn. En de aansluiting van de carter ventilatie moet er nog aan. :9
full
 
Yep :), Zodra ze binnen zijn gaat het project weer beginnen. Volop nieuwe ideeën waarvan dit er één van is.
 
Je bent goed bezig. Bij mij bleef het bij een motor helemaal uit elkaar en weer opbouwen, maar geen verbouwingen of zelfbouw.
 
is wel een lang draadje , is al enkele jaren bezig dit ....

Zo wordt het ook wel een lang draadje.... _O- |( Nu weer terug op Topic.

Na bijna 3 jaar afwezigheid vol andere belangrijke zaken dan motoren bouwen pakken we de draad weer op. ;)

Plannen zien er als volgt uit:
-Andere benzine tank. Inmiddels een engels wiel aangeschaft dus nu daar maar eens mee aan het stoeien gaan.
-nieuw voorspatbord
-Gaten in de downtube dichtlassen zodat de bekabeling er mooi doorheen kan.
-Kroonplaten uitwisselen (met dank aan Scheffers)
-Nieuwe stuurtje maken.
-Koelwatertankje beter in de lijnen van de motor vormen.
-Een hoop elektra etc. wegwerken
 
Nou, Roy, dat zijn weer snode plannen voor de Hardtail Dragstyle. Ik ga hem hier weer volgen tot half februari. Daarna is het hier 5 maanden stil, maar internet is gelukkig wereldwijd voor handen.
 
Scheffers heeft weer eens mooi werk geleverd, plaatjes passen perfect. Vanmorgen nog ff de scherpe kantje eraf geschuurd en toen de zaak maar eens samengebouwd.

full
 
Zo, dit gaat echt een stukje beter dan de meeste verbouw projecten.
:t

Mag ik de beugel meteen achter het onderblok links lelijk vinden?

En die punt onderin is een kwestie van smaak. Bedoeld om eea op te vullen, neem ik aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, dit gaat echt een stukje beter dan de meeste verbouw projecten.
:t

Mag ik de beugel meteen achter het onderblok links lelijk vinden?

En die punt onderin is een kwestie van smaak. Bedoeld om eea op te vullen, neem ik aan?

Weet zo ff niet welk beugeltje je bedoeld. Maar ik heb het vermoeden de verlenging van de zijdeksel dat tevens luchthapper en koelwater tankje is. Dat is idd niet een heel fraai ding, gaat dan ook een andere voor gemaakt worden...heb inmiddels een english wheel :P Mooie rondingen maken.

En die punt onderin zit momenteel alleen de claxon in. En het geleid mooi de wind op topsnelheid :$ Moet ik ook nog ff kijken wat ik ermee doe.
 
Laatst bewerkt:
De beste wensen iedereen en veel motor plezier het aankomend jaar.

Inmiddels weer wat tijd aan het project kunnen spenderen en een ander stuur gemaakt dat iets dikker is zodat het beter bij de kroonplaten smoelt. De uiteinde worden nog dunner zodat standaar afmeting handvaten etc. passen.

full
 
De beste wensen iedereen en veel motor plezier het aankomend jaar.

Inmiddels weer wat tijd aan het project kunnen spenderen en een ander stuur gemaakt dat iets dikker is zodat het beter bij de kroonplaten smoelt. De uiteinde worden nog dunner zodat standaar afmeting handvaten etc. passen.

[afbeelding]
:9~
 
Ziet er weer goed en uniek uit, Roy. Heb zelf ook met enige regelmaat iets gemaakt wat dan later toch weer over moest omdat het me niet beviel. En dat kun je beter bij twijfel wel doen. Anders blijft het je irriteren als het geheel klaar is.
Beter iets langer over doen en dan echt helemaal naar je zin. Of niet, Roel?
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier voor het last gepost heb.Het project ligt gelukkig niet helemaal stil

Plannen in 2017 zagen er als volgt uit:
-Andere benzine tank. Inmiddels een engels wiel aangeschaft dus nu daar maar eens mee aan het stoeien gaan.
-nieuw voorspatbord
-Gaten in de downtube dichtlassen zodat de bekabeling er mooi doorheen kan.
-Kroonplaten uitwisselen (met dank aan Scheffers)
-Nieuwe stuurtje maken.

-Koelwatertankje beter in de lijnen van de motor vormen.
-Een hoop elektra etc. wegwerken

Sheetmetal1.jpg


Koplampsteunen gemaakt van oude R1 kroonplaat.
koplamp steun.jpg
 
Laatst bewerkt:
Achterspatbord iets strakker om het wiel gemaakt en de aansluiting op het zadel verbeterd.
Sheetmetal2.jpg


Volgende klus is het maken van de tank dat de contouren van het frame mooier volgt.
Sheetmetal3.jpg


Tussendoor ook een buigbakje afgemaakt dat al maanden in de hoek lag om max 2mm plaatstaal te kunnen buigen van 1000mm breed.
buigbank.jpg
 
Nou, Roy, dat staat inderdaad niet stil. Krijgt met al die aanpassingen toch weer een heel andere look denk ik. En op je nieuwe plek ook wel de ruimte om het allemaal op een prettige manier te kunnen doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan