Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rossi ook al niet daarom is het ook zo knap van Zarco dat het hem wel lukt.

Ik denk dat we wel mogen stellen dat de '17 Yamaha een fiasco is geworden. Nog geen jaar geleden gingen Rossi en Vinales retesnel rond op de Yamaha M1, maar gaandeweg het jaar hebben andere banden, frames en aanpassingen niet uitgepakt zoals men het gewild heeft. De '16 Yamaha was goed en is dat natuurlijk nog steeds, en daar kan Zarco optimaal van profiteren. Zijn talent is eenvoudig te zien. Een vergelijking maken met de factory bikes op basis van Zarco, da's lastig.
 
Ja nu hopen dat Tech3 volgend jaar niet wordt opgescheept met die ‘17 rommel. Dan zien we Zarco en Folger niet meer terug.
 
v d mark goed gedaan 2.7 van de pole en 1.2 van crutchlow wel de laatste maar hij is wel een nieuwkomer als hij nog een paar keer kan trainen is die seconde er wel af en doe je mee voor de punten.
 
hij doet wat ik er van verwacht had. progressie boeken in een uiterst competitief veld. en op de positie waar ik hem wel had verwacht. hij doet het prima, niks mis mee. En of we ooit kunnen ervaren wat hij kan met meer ervaring en rijtijd blijft voorlopig nog een glazen bol.
 
hij doet wat ik er van verwacht had. progressie boeken in een uiterst competitief veld. en op de positie waar ik hem wel had verwacht. hij doet het prima, niks mis mee. En of we ooit kunnen ervaren wat hij kan met meer ervaring en rijtijd blijft voorlopig nog een glazen bol.

Precies .....en hij brengt de fietsen netjes terug en niet naar de sloop.
 
Hoop echt voor MvdM dat er in de race nog iets moois gaat gebeuren, komt nu 0.7 sec tekort op de volgende rijder in warm-up in racetrim dus.

Vraag me oprecht af of hij nog zo geniet als vooraf bedacht als je weekend zo loopt. Geloof dat hij zelf ook wel hogere verwachtingen heeft!?
 
Hoop echt voor MvdM dat er in de race nog iets moois gaat gebeuren, komt nu 0.7 sec tekort op de volgende rijder in warm-up in racetrim dus.

Vraag me oprecht af of hij nog zo geniet als vooraf bedacht als je weekend zo loopt. Geloof dat hij zelf ook wel hogere verwachtingen heeft!?

Ik had hem inderdaad minimaal rond P5 verwacht gezien de vele uren die hij dit seizoen al op een MotoGP fiets heeft gereden. Helemaal op een circuit waar hij een paar jaar geleden ook al heeft gereden.
En dan vind ik dat wij Nederlanders nog lage verwachtingen hebben en neerleggen.

Grote kans dat Michael gewoon niet meer start zometeen. Hij weet toch al dat een podium niet gaat lukken.
 
Laatst bewerkt:
Hoop echt voor MvdM dat er in de race nog iets moois gaat gebeuren, komt nu 0.7 sec tekort op de volgende rijder in warm-up in racetrim dus.

Vraag me oprecht af of hij nog zo geniet als vooraf bedacht als je weekend zo loopt. Geloof dat hij zelf ook wel hogere verwachtingen heeft!?

Hij is enkel bezig met wennen aan de M1 en zichzelf constant verbeteren.

Volgens mij gaat dat voorspoedig en dat heeft hij zelf ook aangegeven na de kwalificatie.

Tuurlijk rijdt hij liever op de 10e plaats, maar welke nieuwkomer niet?

Ik denk dat het vreemd is om jezelf af te vragen of hij wel geniet van het voor de 2e keer meedoen op het hoogste niveau met de beste rijders ter wereld.

Als hij daar niet van geniet kan hij beter naar huis gaan.

Ik vraag mij dit dan ook zeker niet af :)
 
Laatst bewerkt:
Ja nu hopen dat Tech3 volgend jaar niet wordt opgescheept met die ‘17 rommel. Dan zien we Zarco en Folger niet meer terug.

Heel erg jammer dat Folger ziek is geworden. Had hem graag nog mee zien doen want wat deed hij het goed zeg. Keek gisteren nog eens naar het klassement en stond versteld dat hij nog steeds 10e in het kampioenschap staat terwijl hij toch maar in 11 races punten heeft weten te behalen en al 3 races niet meer meedoet.

Weet iemand trouwens wat voor remschijven er gebruikt worden in de Moto2? Staal of Carbon?
 
Hij is enkel bezig met wennen aan de M1 en zichzelf constant verbeteren.

Volgens mij gaat dat voorspoedig en dat heeft hij zelf ook aangegeven na de kwalificatie.

Tuurlijk rijdt hij liever op de 10e plaats, maar welke nieuwkomer niet?

Ik denk dat het vreemd is om jezelf af te vragen of hij wel geniet van het voor de 2e keer meedoen op het hoogste niveau met de beste rijders ter wereld.

Als hij daar niet van geniet kan hij beter naar huis gaan.

Ik vraag mij dit dan ook zeker niet af :)

Ongelofelijk dat sommige nieuwkomers vanuit de Moto2 direct wereldkampioen worden of zelfs in de top 10 eindigen na een 1e seizoen :o
 
Heel erg jammer dat Folger ziek is geworden. Had hem graag nog mee zien doen want wat deed hij het goed zeg. Keek gisteren nog eens naar het klassement en stond versteld dat hij nog steeds 10e in het kampioenschap staat terwijl hij toch maar in 11 races punten heeft weten te behalen en al 3 races niet meer meedoet.

Weet iemand trouwens wat voor remschijven er gebruikt worden in de Moto2? Staal of Carbon?

https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_motorcycle_racing#Moto2_class zei:
Carbon brake discs are banned, only steel brake discs are allowed.

Ongelofelijk dat sommige nieuwkomers vanuit de Moto2 direct wereldkampioen worden of zelfs in de top 10 eindigen na een 1e seizoen :o

Uhm, pre-season testing?

Blijft ongelooflijk knap natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Misschien in bepaalde mate te vergelijken met de testtijden van Zarco vorig jaar toen hij in Valencia voor het eerst op de motogp bike stapte? Ok meer baankennis maar ook wel klasse verschil.
 
Misschien in bepaalde mate te vergelijken met de testtijden van Zarco vorig jaar toen hij in Valencia voor het eerst op de motogp bike stapte? Ok meer baankennis maar ook wel klasse verschil.

Als je de testresultaten van Valencia 16 erbij pakt en vergelijkt met de rookies die toen uit Moto2 overkwamen, krijg je dit beeld:

Na testdag 1:
1:32.4 Jonas Folger
1:32.4 Johann Zarco
1:32.5 Michael van der Mark (QP1 '17)
1:32.8 Alex Rins

Na testdag 2:
1:30.9 Jonas Folger
1:31.0 Johann Zarco
1:32.5 Michael van der Mark (QP1 '17)
1:33.7 Alex Rins

Pol Espargaro en Bradley Smith waren in de kwalificaties sneller dan hun opvolgers tijdens de testdagen.

Zo was ik gisteren nog teleurgesteld, maar als je de cijfertjes erbij pakt presteert Michael vergelijkbaar met de andere coureurs. Kijkend naar Zarco die op dit moment in Valencia aan de leiding gaat, en kijkend naar Michael die alweer een paar plekken gewonnen heeft, mogen we volgens mij gewoon trots zijn. Dit zijn prima prestaties. p25 in de kwalificatie lijkt slecht, maar dat valt reuze mee als je naar de tijden gaat kijken.
 
5 rijders achter hem, waarvan er 1 gecrasht en weer opgestaan, toch?




Keeeeuu-rig!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan