Honda CB1000R Meetingpoint deel 7

Quot, mooie motor, het zwarte voorspatbord valt op bij een witte motor. Wat voor uitlaat heb jij?

Thanks! Net weer wat anders.
Ik had een akrapovic gezien bij Pajic, dus die heb ik erop laten zetten i.c.m. de-cat en een powercommander 5.

Had zo'n korter model nog niet ergens anders gezien. Ze hebben het tussenstuk geheel op maat gemaakt zodat de einddemper in een mooie lijn door loopt. Zal nog een keer een fatsoenlijke foto maken en posten.

full

full
 
Thanks melvincent! Jij gaat hier dus zelf ook naartoe?

Ik heb daar in juni mijn CB1000r gekocht, zit bijna op de 6000 klm.beurt
Ga er dan voor het eerst heen voor onderhoud, moet nog ff zien hoe ze het daar doen.
Wat ik wel weet is, dat het een hele goede motorzaak is, en erg vriendelijk!!!
 
Staat er ergens een "how to" mbt het verversen van de remvloeistof van een CB1000R ABS? :?
Bij de CB1000R ABS van mijn motormaat moet ie nu eens een keer vervangen worden. :Y
Ik heb wel vaker vervangen maar alleen bij motoren zonder ABS.

Dus laat maar ff horen,
Hans
 
Wat een MEGA tegenvaller de nieuwe CB1000R.
Stond echt op mijn verlanglijst voor 2017/2018.
Had gehoopt dat hij een beetje het uiterlijk van de laatste generatie Hornet 600 zou krijgen maar dan met 150 PK of meer.

Als ik er nu naar kijk is het echt een bij elkaar geraapt zooitje:

Uitlaat van een VMAX 1700
Rond koplampje van zo'n retro geval (past niet bij een naked)
BMW 1200GS achterspatbord
etc.

Zonde, misschien maar eens een testritje op de nieuwe Yamaha MT-09 SP ABS maken.

Arthur
 
Laatst bewerkt:
Wat een MEGA tegenvaller de nieuwe CB1000R.
Stond echt op mijn verlanglijst voor 2017/2018.
Had gehoopt dat hij een beetje het uiterlijk van de laatste generatie Hornet 600 zou krijgen maar dan met 150 PK of meer.

Als ik er nu naar kijk is het echt een bij elkaar geraapt zooitje:

Uitlaat van een VMAX 1700
Rond koplampje van zo'n retro geval (past niet bij een naked)
BMW 1200GS achterspatbord
etc.

Zonde, misschien maar eens een testritje op de nieuwe Yamaha MT-09 SP ABS maken.

Arthur

Over smaak valt te twisten....
Ik vind de koplamp en het veel mindere gebruik van plastic juist heel mooi.
Ik vind hem zo wat hebben van de MV Brutale/Dragster en dat vind ik beide gave machines. Juist de koplamp-partij vind ik minst geslaagd aan de oude CB. De nieuwe is lekker kaal.. :}

Ik had ook wat meer PK`s verwacht, maar weet zeker dat de 145 ruim voldoende zijn om op binnen wegen met jan en alleman mee te komen.
 
Dat ze de Cb1000R een hypernaked noemen is wel ver gezocht.

Ik vind hem ook alleszins niets om rekening mee te houden bij aanschaf van een nieuwe naked.
 
Zo op beeld gezien loop ik er ook niet warm voor.
Uitlaat is in verhouding met de rest van de motor erg groot en lomp ding. Het retro achtige spreekt me ook niet aan.
Achterspatbord/kentekenplaathouder mag er gelijk af en uiteraard andere spiegels.

Kortom, voor vervanging van mijn huidige CB1000R lijkt de nieuwe me op dit moment geen kanshebber. Maar in mijn geval is bet plan nog een paar jaar met deze te doen.
 
Staat er ergens een "how to" mbt het verversen van de remvloeistof van een CB1000R ABS? :?
Bij de CB1000R ABS van mijn motormaat moet ie nu eens een keer vervangen worden. :Y
Ik heb wel vaker vervangen maar alleen bij motoren zonder ABS.

Dus laat maar ff horen,
Hans
Ik heb ook een ABS-model en ik vervang de remvloeistof gewoon zoals elke andere motor.
Namelijk met een zuig apparaat voor op de compressor.

Pas als er lucht in het systeem zit of komt, dan heb je een uitdaging. Als je gewoon de oude remvloeistof voor nieuwe vervangt is het geen probleem.
 
Ik heb ook een ABS-model en ik vervang de remvloeistof gewoon zoals elke andere motor.
Namelijk met een zuig apparaat voor op de compressor.

Pas als er lucht in het systeem zit of komt, dan heb je een uitdaging. Als je gewoon de oude remvloeistof voor nieuwe vervangt is het geen probleem.

OK, da's duidelijk. :t
Ik/we hebben niet zo'n vacuum ding dus wss zal hij het ergens (moeten) laten doen.
Bedankt. :}
 
Hallo motorvriendjes!

Ik heb een vraagje en hoop dat een hondaguru deze voor me kan beantwoorden.

Mijn oog is gevallen op een cb1000r met ongeveer 18000 op zijn klokje uit bouwjaar 2009. Maar ik heb ongeveer netzoveel ervaring met nakeds ( of honda's ) als met een vrouw tevreden houden. Ik vind de cb1000r veruit het mooist, maar heb als backup de gsx-s 750 op het oog ( Z's zijn imho spuuglelijk ).

Nu mijn vragen, waar moet ik op letten bij een brommerke als dat? Zijn er nog dingen die ik in beschouwing moet nemen?
Heeft iemand hier een tevreden vriendin?!

Alvast bedankt!!
 
Hallo motorvriendjes!

Ik heb een vraagje en hoop dat een hondaguru deze voor me kan beantwoorden.

Mijn oog is gevallen op een cb1000r met ongeveer 18000 op zijn klokje uit bouwjaar 2009. Maar ik heb ongeveer netzoveel ervaring met nakeds ( of honda's ) als met een vrouw tevreden houden. Ik vind de cb1000r veruit het mooist, maar heb als backup de gsx-s 750 op het oog ( Z's zijn imho spuuglelijk ).

Nu mijn vragen, waar moet ik op letten bij een brommerke als dat? Zijn er nog dingen die ik in beschouwing moet nemen?
Heeft iemand hier een tevreden vriendin?!

Alvast bedankt!!

Het is een Honda, dus weinig problemen :)
Specifieke problemen zijn niet bekend, dus let op de normalen dingen als onderhoudshistorie, bandenslijtage, ketting/tandwielen en remmen.

Persoonlijk zou ik gaan voor een model zonder ABS (heb ik wél erop zitten, vind het geen toevoeging) ivm minder gewicht en betere remmen.
 
Ik ben juist heel blij met met ABS.
Aangezien ik ook de achterrem gebruik tijdens het remmen kwam ik met mijn vorige fiets nog wel eens met een kwispelende achterzijde op een bocht aan gevlogen }) . Daardoor had ik een nogal ruwe rijstijl ontwikkeld.
Nu met ABS blijft de achterkant rustig omdat er niks meer blokkeert als ik harder in mijn voorrem begin te knijpen en is mijn rijstijl een stuk zuiverder geworden. O-)

Ik kom nooit op het circuit, dus misschien is het dan fijner als hij harder remt, maar in de bergen rem hij mij hard zat en vind ik het ABS een fijn vangnet.
 
thanks voor de info! ander vraagje, ik heb namelijk vooral ervaring op supermoto's (530 en 620 waren het grootst) en enduro's (vooral 2-takt 200-250's). Nu lees ik dat veel mensen 1000cc dinosaurussen afraden aan beginners. Aan de andere kant lees ik dat de cb1000r een relatief 'makkelijke' fiets is. ik heb dik 10 jaar rij-ervaring op 2-wielers waarvan 80% in de modder, maar dus niets van dit formaat, vermogen en met deze zithouding. Ik zie mezelf dan ook als nieuwkomer in dit genre. In hoeverre wordt deze sexy motherfucker me afgeraden of juist aangeraden ?
 
thanks voor de info! ander vraagje, ik heb namelijk vooral ervaring op supermoto's (530 en 620 waren het grootst) en enduro's (vooral 2-takt 200-250's). Nu lees ik dat veel mensen 1000cc dinosaurussen afraden aan beginners. Aan de andere kant lees ik dat de cb1000r een relatief 'makkelijke' fiets is. ik heb dik 10 jaar rij-ervaring op 2-wielers waarvan 80% in de modder, maar dus niets van dit formaat, vermogen en met deze zithouding. Ik zie mezelf dan ook als nieuwkomer in dit genre. In hoeverre wordt deze sexy motherfucker me afgeraden of juist aangeraden ?

De CB1000R is niet de meest krachtige Naked, als je kijkt naar KTM/Yamaha zitten die nu op 169 en 160 PK waar de CB er "maar" 125 heeft.
Daarnaast is het inderdaad een hele toegankelijke motor.

Maar voor je überhaupt iets koopt of adviezen van iemand overneemt, zou ik er eens een lekker stuk mee gaan proefrijden.
 
Proefrijden is zeker de bedoeling, maar het zegt meestal nirt zoveel in mijn beleving. Ik concentreer me dan op de staat van de motor en maak geen rit van 2 uur. Vandaar ook de vraag :) thanks!
 
Proefrijden is zeker de bedoeling, maar het zegt meestal nirt zoveel in mijn beleving. Ik concentreer me dan op de staat van de motor en maak geen rit van 2 uur. Vandaar ook de vraag :) thanks!

Als je een 2takt crosser kan mannen is zo,n CB een makkie,met 125pk is het niet echt een snelheidsmonster,ik ben zelf van 200pk naar 132 gegaan en dat bevalt mij veel beter voor
op de weg,ook zit je vrij rechtop en dan is hard rijden ook niet echt een pretje dus rij je vanzelf al rustiger dan met een supersport.
Maar je zou zeker ook de lichtere motoren een kans moeten geven,voor op de openbare
weg heb je aan rond de 600cc ook meer dan voldoende om je rijbewijs kwijt te raken en het rijd ook nog makkelijker.Verder heb ik zo,n beetje alle cilinderinhoud tussen 50 en 1300cc gehad en valt er met alles goed te rijden als je jezelf maar weet te beheersen.
Ik rij al heel lang motor,zo,n 40jaar,in al die jaren heb ik het nodige meegemaakt,vrienden en kennissen verloren zelf ook de nodige valpartijen en ongelukken meegemaakt,bijna altijd
lag het aan te hard rijden of automobilisten die niet opletten,de cilinderinhoud was daar
in geen van de gevallen een factor in,maar wel de overmoed van de bestuurder,dus is het
belangrijkste jezelf in te houden en super goed op te letten,met wat voor motor je ook rijd. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je een 2takt crosser kan mannen is zo,n CB een makkie,met 125pk is het niet echt een snelheidsmonster,ik ben zelf van 200pk naar 132 gegaan en dat bevalt mij veel beter voor
op de weg,ook zit je vrij rechtop en dan is hard rijden ook niet echt een pretje dus rij je vanzelf al rustiger dan met een supersport.
Maar je zou zeker ook de lichtere motoren een kans moeten geven,voor op de openbare
weg heb je aan rond de 600cc ook meer dan voldoende om je rijbewijs kwijt te raken en het rijd ook nog makkelijker.Verder heb ik zo,n beetje alle cilinderinhoud tussen 50 en 1300cc gehad en valt er met alles goed te rijden als je jezelf maar weet te beheersen.
Ik rij al heel lang motor,zo,n 40jaar,in al die jaren heb ik het nodige meegemaakt,vrienden en kennissen verloren zelf ook de nodige valpartijen en ongelukken meegemaakt,bijna altijd
lag het aan te hard rijden of automobilisten die niet opletten,de cilinderinhoud was daar
in geen van de gevallen een factor in,maar wel de overmoed van de bestuurder,dus is het
belangrijkste jezelf in te houden en super goed op te letten,met wat voor motor je ook rijd. :Y

Dank voor de info! Ik ben gewoon smoorverliefd op de cb1000r! De gsr750 trekt m'n aandacht ook wel. Maar de cb is toch een beetjr het favorietje. En tuurlijk is het je eigen rechterhandje, maar ik was een beetje bang dat ik het mezelf onnodig moeilijk ging maken met een 1000 :)
 
Moeilijk maken ligt geheel aan je zelf,ga eerst eens wat proefritten maken met bijvoorbeeld ook de GSR 750 verschillen merk je snel genoeg.Maar ik denk dat je als enduro rijder graag wat extra vermogen in het middengebied heb en dan is een 1000 toch net wat leuker.
Verder is het een kwestie van beheers je zelf, rij oplettend en vooral defensief,en als je zo nodig hard wil gaan doe het dan waar het kan,op een rustig stuk weg.En haal vooral geen auto,s in voor een kruising of vlak voor zijwegen,want veel van die koekblik knurften gebruiken hun knipperlichten niet of te laat en letten niet goed op of er een snelle motor aankomt.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor uw uitgebreide antwoord! Dit geeft wel wat vertrouwen :)

Ik zie dat je een WR450 heb gehad,ik heb een WR426 gehad maar dan met supermotard
wielen,super fiets was dat,licht en toch nog behoorlijk snel,ook een KTM 660 smc gehad ook
heel leuk,is zo,n supermotard niks voor je?Blijf je een beetje in de Enduro stijl. :)
Andere wielen erin en je kan ook nog Enduro rijden. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb supermoto's gehad :) de wr450f kwam met een setje 17" excelletjes. Maar ik wil toch langere ritten gaan maken op een fiets met wat meer gebruiksgemak en minder onderhoud. Ik heb voor ernaast nog een exc200 2-takt op kenteken ( waar een setje 17" voor in de planning staat ) dus de hooligan uithangen op een sumo/enduro blijft er sowieso wel in O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan