Valencia

Toch wel een gekke race, maar Dovi had nooit echt de pace. Lorenzo had ook gelijk om de teamorder niet op te volgen, want Dovi had niks over en Lorenzo kon juist het gat naar de kop dichtrijden.
 
Toch wel een gekke race, maar Dovi had nooit echt de pace. Lorenzo had ook gelijk om de teamorder niet op te volgen, want Dovi had niks over en Lorenzo kon juist het gat naar de kop dichtrijden.

Dovi zat zó dicht achter Lorenzo, dat hij wellicht nog wel iets over had, maar niet het risico van een gedurfde move kon lopen. Lorenzo had ook gewoon Dovi kunnen volgen tot de laatste lap ofzo, dat had Dovi tenminste nog een kans gegeven om het helemaal zelf te doen.

De meeste team mates zouden opzij gegaan zijn, denk ik.
 
Ook erg anonieme race van Rossi. Slechtste jaar van Yamaha sinds 2007 zeiden ze. Huiswerk genoeg te doen voor volgend jaar
 
Dovi zat zó dicht achter Lorenzo, dat hij wellicht nog wel iets over had, maar niet het risico van een gedurfde move kon lopen. Lorenzo had ook gewoon Dovi kunnen volgen tot de laatste lap ofzo, dat had Dovi tenminste nog een kans gegeven om het helemaal zelf te doen.

De meeste team mates zouden opzij gegaan zijn
, denk ik.
:^
Die met een klein beetje fatsoen en respect in hun donder wel.
 
Typerender dan vandaag kan een kampioenschap niet beslist worden. Typerender dan vandaag kan het verschil tussen een meervoudig kampioen vs. een net niet kampioen niet in beeld gebracht worden: Marquez legt zijn motor neer op een manier waarop ieder ander een DNF geboekt had. Marquez weet hem toch weer overeind te krijgen en te finishen. De fout van Dovi was in 1ste instantie minder groot. Maar hij legt hem vervolgens in het grind neer. Weg kampioenschap! Alleen de aliens weten op zo'n moment de schade te beperken en zodoende kampioen te worden. Marquez wederom de terechte kampioen. Hier staat gewoon geen maat op.
 
Dovi zat zó dicht achter Lorenzo, dat hij wellicht nog wel iets over had, maar niet het risico van een gedurfde move kon lopen. Lorenzo had ook gewoon Dovi kunnen volgen tot de laatste lap ofzo, dat had Dovi tenminste nog een kans gegeven om het helemaal zelf te doen.

De meeste team mates zouden opzij gegaan zijn, denk ik.
Dovi geeft zelf ook aan dat hij zich op kon trekken aan Lorenzo. Lorenzo spaarde gewoon de zachte band om in de eindfase toe te slaan en vlak voor de val begon er ook al een gat te ontstaan. Vind niet dat Lorenzo hier verkeerd gehandeld heeft iig.
 
Dovi zat zó dicht achter Lorenzo, dat hij wellicht nog wel iets over had, maar niet het risico van een gedurfde move kon lopen. Lorenzo had ook gewoon Dovi kunnen volgen tot de laatste lap ofzo, dat had Dovi tenminste nog een kans gegeven om het helemaal zelf te doen.

De meeste team mates zouden opzij gegaan zijn, denk ik.

Jup, Lorenzo maakt zich wederom erg populair als teammaat. Daar heeft hij patent op :X
 
Een bizarre race, einde van een bizar seizoen. De wederopstanding van Dovi, de teloorgang van Yamaha, het geweldige rijden van de Tech 3 jongens, Iannone die het hele seizoen geen teammate van de baan rost, Aprilia die prima resultaten liet zien, kortom, smullen!
En volgens mij ook met MM een terechte kampioen, wel gniffelen om JL die niet kon lezen en dus niet aan de kant ging, al is hij wel weer iemand om in 2018 rekening mee te gaan houden, en hoe gaat Rossi om met zijn leeftijd (38, en op weg naar 39!) en met een teammate die zo af en toe een Lorenzootje doet (als een duivel rijden als alles meezit, maar als een dweil als het niet meezit, krijgt Tech3 de troep van Yamaha van 2017, komt Folger weer in topvorm terug, kortom, van mij mag het al 2018 zijn!
 
Laatst bewerkt:
Typerender dan vandaag kan een kampioenschap niet beslist worden. Typerender dan vandaag kan het verschil tussen een meervoudig kampioen vs. een net niet kampioen niet in beeld gebracht worden: Marquez legt zijn motor neer op een manier waarop ieder ander een DNF geboekt had. Marquez weet hem toch weer overeind te krijgen en te finishen. De fout van Dovi was in 1ste instantie minder groot. Maar hij legt hem vervolgens in het grind neer. Weg kampioenschap! Alleen de aliens weten op zo'n moment de schade te beperken en zodoende kampioen te worden. Marquez wederom de terechte kampioen. Hier staat gewoon geen maat op.

Treffend!

Wat een bizarre race was dit. VDM prima gereden, als een duveltje uit een doosje bij de start. En wat had ik Zarco die overwinning gegund zeg, daar gaan we in de toekomst nog meer van zien :p
 
Iedereen aan het afgeven op Lorenzo, waarschijnlijk omdat het Lorenzo is.

Dovi was in bepaalde bochten duidelijk langszamer. Daarbij reed Marquez ook nog eens op een positie dat Dovi sowieso geen kampioen was geworden.
Als Marquez er af was gegaan, had Lorenzo Dovi er echt wel voorbij gelaten.

Nu had het geen reet uitgemaakt en iedere competitieve sportman zou dan voor het eigen succes gegaan zijn.
 
Iedereen aan het afgeven op Lorenzo, waarschijnlijk omdat het Lorenzo is.

Dovi was in bepaalde bochten duidelijk langszamer. Daarbij reed Marquez ook nog eens op een positie dat Dovi sowieso geen kampioen was geworden.
Als Marquez er af was gegaan, had Lorenzo Dovi er echt wel voorbij gelaten.

Nu had het geen reet uitgemaakt en iedere competitieve sportman zou dan voor het eigen succes gegaan zijn.

Juist... :t
 
Iedereen aan het afgeven op Lorenzo, waarschijnlijk omdat het Lorenzo is.

Dovi was in bepaalde bochten duidelijk langszamer. Daarbij reed Marquez ook nog eens op een positie dat Dovi sowieso geen kampioen was geworden.
Als Marquez er af was gegaan, had Lorenzo Dovi er echt wel voorbij gelaten.

Nu had het geen reet uitgemaakt en iedere competitieve sportman zou dan voor het eigen succes gegaan zijn.
En in andere bochten duidelijk sneller.
Hoe verklaar je anders dat hij 3/4 van de race er net achter heeft gezeten?
Ik geef niet af op Lorenzo omdat het Lorenzo is maar omdat het een enorme eikel is.
Dat het nu weer Lorenzo is heeft weinig met toeval te maken.
 
Ja gewoon er langs laten geen discussie! Wat er dan gebeurt zie je dan wel...
 
Laatst bewerkt:
Iedereen aan het afgeven op Lorenzo, waarschijnlijk omdat het Lorenzo is.

Dovi was in bepaalde bochten duidelijk langszamer. Daarbij reed Marquez ook nog eens op een positie dat Dovi sowieso geen kampioen was geworden.
Als Marquez er af was gegaan, had Lorenzo Dovi er echt wel voorbij gelaten.

Nu had het geen reet uitgemaakt en iedere competitieve sportman zou dan voor het eigen succes gegaan zijn.

*Inderdaad, omdat het Lorenzo is :Y
** Daar heb je gelijk in, zolang MM rond reed, maakte het inderdaad niets uit als resultaat. Maar wachten tot het laatste moment is niet echt handig als het om de titel gaat.
 
Laatst bewerkt:
Het was wel een beetje een afgang voor Ducati hoor, gewoon gênant om naar te kijken die team orders en hoe die vervolgens netjes werden genegeerd.

Neuh, daar zal nog wel even over gebabbeld worden daar.

Ik vind team orders sowieso zwak, maar wat we hier zagen vandaag was gewoon extreem. En dan de finish nog niet halen ook.. pfff
 
Laatst bewerkt:
Moto3 weer een show van Mir. Die jongen wordt volgend jaar al kampioen Moto2, al hoop ik natuurlijk op KTM. Bo viel wat tegen, wel slim om achter Mir asn te gaan, en dat rechte stuk helpt hem echt niet.

Moto2 laat KTM even zien superieur te zijn. Binder ook heel erg goed. Verder wat saai. Goed te zien dat Bo z’n fiets er goed bijzat.

MotoGP was en mooie wedstrijd. VDM laat zien een echte zondagman te zijn. Knappe gevechten. Na te zijn ingehaald, gelijk terugslaan. Mooi gereden.
Dovi kon niet harder, maar alsnog had Lorenzo aan de kant gemoeten. Daar betaal je hem dan 100 miljoen miljard voor als Ducati....
Marquez gaf weer mooi spectakel weg! Ook mnog een zes gooien! Sinds 2015 zorgt hij toch wel voor oproer in de MotoGP! Net als Zarco natuurlijk! Jammer dat hij hem niet won. Volgend jaar krijgt die wel het beste materiaal ga ik van uit. En als Rossi stopt, zijn plekje.
Ik heb hem nu hoger staan dan Vinales.

Super seizoen!
 
Iedereen aan het afgeven op Lorenzo, waarschijnlijk omdat het Lorenzo is.

Dovi was in bepaalde bochten duidelijk langszamer. Daarbij reed Marquez ook nog eens op een positie dat Dovi sowieso geen kampioen was geworden.
Als Marquez er af was gegaan, had Lorenzo Dovi er echt wel voorbij gelaten.

Nu had het geen reet uitgemaakt en iedere competitieve sportman zou dan voor het eigen succes gegaan zijn.

:Z :Z

En nu snel weer naar het Lorenzo-fan topic, kan je daar mooi met lotgenoten praten over jullie held :+
 
Jammer dat er geen enkele inhaal actie van Rins in beeld kwam, die gast rijdt hier gewoon een super race. Hoop dat Suzuki de stijgende lijn kan doortrekken naar volgend seizoen.
 
:Z :Z

En nu snel weer naar het Lorenzo-fan topic, kan je daar mooi met lotgenoten praten over jullie held :+
Daar is duidelijk niks positiefs over Lorenzo te melden dus melden ze maar niks.
Het enige positieve dat ik over Lorenzo kan melden is dat hij op zijn plaat ging.
 
Tot 5 keer toe een directe opdracht negeren, je eigen belang boven dat van je werkgever stellen......klinkt als een reden voor ontslag.
 
Tot 5 keer toe een directe opdracht negeren, je eigen belang boven dat van je werkgever stellen......klinkt als een reden voor ontslag.

Ik had er wel een déjà-vu gevoel bij.


Een Spanjaard en een Italiaan kunnen beiden wereldkampioen worden. De Snjaard is dat al bijna, maar de Italiaan heeft nog een kans als de Spanjaard ver achterblijft, of uitvalt.

Wat doe ja dan als mede Spanjaard bij een ander team zijnde? Geef je jouw Italiaanse teamgenoot de kans om te passeren en eventueel winnen, of hou je 'm zoveel mogelijk tegen in de hoop dat jouw landgenoot van dat andere team wint?


Back to the future 2015 geloof ik. :)
 
Lorenzo had Dovi gewoon moeten laten passeren, Dovi had namelijk meer druk kunnen uitoefenen op Marquez. Naar diegene voor je toe rijden is een voordeel, maar dan moet je er daarna wel voorbij want erachter blijven hangen kan ook weer nadelig werken, wat vandaag dus gebeurde imo. Als je tijdens de slotrace 5x een teamorder negeert ben je echt wel een dipshit in optima forma..
 
Terug
Bovenaan Onderaan