het grote cb topic the seventies

De rotte delen van de uitaat weggeslepen en een andere collector wat gemodificeerd en er weer aan gezet.

full

full



Met dank aan TeeVee voor de 'verse' collector !
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam een foto van mijn oude CB500 Four tegen, zal 1975 zijn geweest. Ik heb hem gekocht nadat de lagers van mijn Suzuki T350 stuk waren gelopen...

full
 
Beste,

Ik ben bezig met een XL500r te verbouwen, hiervoor gebuik ik een CB550 tank. Echter ontbreekt de benzinekraan. Heeft iemand nog een benzinekraan liggen met aansluiting 20MM.

Alvast bedankt!

Gr. Lars
 
Beste CB kenners :-)

Ik ben druk bezig met het opknappen van mijn Honda CB400F2 uit 1977.
Aangezien mijn tank bijna klaar is bij de spuiter (en deze was benzinekraan loos) ben ik op zoek naar een benzinekraan maar weet niet welke ik moet hebben.
De tank van mijn Honda is origineel Honda met de F2 striping op de tank.
Ik kom op internet de volgende nummers tegen:
16950-KCP-J01
16950-377-005

Als ik het zo begrijp zijn er verschillende maten benzinekranen gebruikt voor verschillende jaren.
Ik heb laatst al een keer via Marktplaats een nieuwe aftermarket kraan besteld welke geschikt zou zijn voor mijn model maar daarvan bleek de schroef veel te klein te zijn.

Groeten,

Gerard
 
ff een foto om dit topic weer een beetje leven in te blazen. Vandaag mijn tank en zijkappen opgehaald bij FZRene en mijn project nadert hiermee een beetje zijn einde. Ik ben nu aan het wachten op de bestelde benzinekraan en dan mag het voorjaar komen.
full
 
Wat vinden jullie hiervan. Een endurance racer op bases van een rickmanframe met een flink gemodificeerd CB750 blok. Twee maal Sam kampioen 2014 en 2016. Voorzien van nederlands kenteken. Staat te koop en is te bezichtigen op de stand van de SAM tijdens de oldtimer beurs te Rosmalen op 13 en 14 jan aanstaande.
full
 
Deze Honda heb ik afgelopen zomer gekocht, de man waarvan ik hem kocht had het blok onderhanden genomen. Nieuwe zuigerveren, nokkenasketting, keerringen enz. en heeft het blok gespoten dus daar heb ik niks aan gedaan. Wel wil ik in de toekomst de deksels polijsten. Ik heb de vork uit elkaar gehad,
vorkkeerringen vervangen en de boel gepolijst, nieuwe buddy, nieuwe spatborden, nieuwe kettingkast, nieuw opgemaakte velgen met dito banden, nieuw lakwerk en vooral veel polijst en poetswerk.

Hoe heb je het blok zo mooi schoon gekregen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier interesse in een CB500 uit 1971? (met een cb550 blok)

Eigenschappen:
- tank ontroest, uitgedeukt en opnieuw gespoten (zonder emblemen, deze had ik er niet bij)
- carburateurs volledig uit elkaar geweest, ultrasoon gereinigd, alle losse boutjes en moertjes opnieuw laten verzinken, keyster revisiesetjes memonteerd (originele onderdelen zijn er nog bij)
- nieuwe brandstofslangen
- nieuwe bougiekabels
- Nico Bakker uitlaat
- linker kapje is er ook bij (wel met barst)
- kawasaki gietwielen
- UNI luchtfilters (origineel ook aanwezig)
- cafe-zadel
- staat binnen
- incl roestplakjes (puntjes)
- loopt niet helemaal goed, moet afgesteld worden
- voorrem is niet veel waard (nieuwe remblokken krijg je er bij)
- lekt benzine nadat er op gereden is
- staat nog niet op andere verkkopsites (ook nog niet in de te koop hoek hier op MF)

Vraagprijs: €1250,-

Reden van verkoop: kom er niet aan toe om er op te rijden en heb nog 2 "projecten" lopen, dus sleutelen gaat hem ook niet meer worden.

IMG_1500.jpg

IMG_1501.jpg

IMG_1502.jpg

IMG_1503.jpg

IMG_1504.jpg
 
Hallo,

Ik ben mijn CB aan het ombouwen naar een café. Nu lukt het me niet om een condensator (batery eliminator) werkend te krijgen op mijn cb400 uit 76. Ik heb hem direct vanaf de regulator aangesloten ( hij kan piekspanning aan van 20v) en heb geen startmotor of iets anders van licht er nog op. En alsnog krijg ik het niet werkend.

Komt het doordat de begin spanning(start spanning tijdens kicken of stationair toerental) telaag is voor de ontsteking?
 
full



En nog een CB.....
Sinds afgelopen week dit exemplaar opgehaald... Wat een leuk ding.
Ik ga vast met wat vragen komen van technische dingetjes waar ik niet uit kom... neem bijvoorbeeld al de afstelling van stationair, bij gebruik shoke en bij warme motor...
daar kom ik later op terug als het mij echt niet lukt.
Voor nu... Ik heb alvast een rondje gedaan in het zonnetje.
 
[afbeelding]


En nog een CB.....
Sinds afgelopen week dit exemplaar opgehaald... Wat een leuk ding.
Ik ga vast met wat vragen komen van technische dingetjes waar ik niet uit kom... neem bijvoorbeeld al de afstelling van stationair, bij gebruik shoke en bij warme motor...
daar kom ik later op terug als het mij echt niet lukt.
Voor nu... Ik heb alvast een rondje gedaan in het zonnetje.

*O*
Ziet er mooi uit met die 4-4 uitlaten!

M.b.t. afstellen: begin met synchroon stellen, daar knapt een CB echt enorm van op.
Totdat dat perfect staat ben je met de rest van de afstelling alleen maar aan het compenseren.
 
tnx..., ga ik mee aan de slag.

Nog tips voor de banden... zijn nu vierkant, dus ga ze vervangen.

En ja... die 4 in 4 uitlaten doen het hem wel hahaha, het brult ook nog aardig.. al is het geen Falco :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan