Racing on an old CBR600F: Part 8

Kan ook aan je vertranding liggen. Maar los daar van. 2008 model R6jes schieten ook bij mij als raketten weg. Die dingen gaan zo snel door de toeren. Gewoon harder door de bocht om te compenseren hehe
 
Kan ook aan je vertranding liggen. Maar los daar van. 2008 model R6jes schieten ook bij mij als raketten weg. Die dingen gaan zo snel door de toeren. Gewoon harder door de bocht om te compenseren hehe

En durven inhalen is ook nog een ding :+

Ik ben beetje aan het aftasten wat ik volgend jaar wil doen. op zich heb ik wat geld over om een andere motor te kopen maar de vraag is een beetje of ik veel verschil zal gaan merken. Op papier scheelt het aantal pks niet erg veel tussen nieuw of oud model. 10a15 oid. Daarnaast zal een nieuwere type wel wat zekerheid geven. Bij mn huidige cbr komen steeds meer vervelend mankementen. Boutjes die afbreken ondanks moment sleutel, rempomp die soms geen druk heeft na enige tijd van stilstand (blijft iets hangen denk ik), schakelen steekt nogal nauw (tik m redelijk snel in zn vrij wanneer je van 5 naar 4 schakel, dan moet je weet opschakelen om beter te kunnen schakelen) etc

Maar ja, voor die drie a vijf keer per jaar :P
 
Kan iemand mij een aftermarket luchtfilter aanraden? Ik heb geen PC/mapping maar hij moet vervangen worden maar heb ook geen zin om in te leveren in vermogen. Zit te kijken naar de Hiflo en K&N filters
 
Vroeg mij af of een 2011 model cbr qua vermogen veel zal verschillen tov de cbr uit 2000. Merk momenteel dat nieuwere 600's bij uitgaan bocht behoorlijk van mij wegkruipen ook al ga ik eerder op het gas :p

Of toch maar wat kietelen de motor?

ik liep op mijn cbr600f4 juist weg bij een 600RR op het circuit, met 108 awpk en andere tandwielverhouding, dus zoveel schilt het niet
 
15-45 als ik mn notities moet geloven

Ik heb 14-45 met een 525 ketting. Misschien toch maar ff 10kg afvallen en eerder het gas open trekken :]

Heb je verder nog iets gedaan motorisch? Bij mij is de dynamo verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Hoi mannen,

Ik ben ook in het bezit van een CBR600F2 uit 1991..
Mijn eerste motor en doe ik nooit weg.
2X mee op Spa Francorchamps gereden en wat een heerlijke fiets!!
Helaas de laatste tijd is hij in het verdom hoekje beland waar ik hem weer vandaan heb gehaald.
Hij was het er niet mee eens.

Toen ik hem heb weggezet liep hij als een naaimachientje zo heerlijk...
Maar ik heb een start poging gedaan en merkte dat hij alleen op de choke liep. Gas erbij afslaan, choke eraf ook afslaan.
Daarna de carbs helemaal gereinigd en opnieuw gestart met verse benzine....
Hetzelfde probleem.

Nogmaals de carbs open geschroefd en nogmaals alles gecontroleerd. ook uit voorzorg de inlaatrubers, o-ringen van de brandstoftoevoer en vlotterbak pakkingen vervangen.

Nu merk ik dat als hij op de choke staat ik wel (heel voorzichtig) gas kan geven en gaat dan als een koude motor pruttelend omhoog in toeren.
Als de motor op temperatuur is dan loopt hij nog steeds niet zonder choke, ook niet als ik een beetje gas bij geef om toeren te houden. Hij slaat gelijk af.

Echter als ik met choke en gas geven hoog in de toeren ga dan kan ik de choke wel uitzetten en kan ik boven de 9000 toeren gas blijven geven. Daaronder gesputter en uitvallen.
Luchtmengselschroeven staan op 2 slagen.

Wat zie ik nou over het hoofd.


Groeten
 
alle bochten worden warm?
komt genoeg brandstof door de tank? geen inwendig filter in die leidingen naar carbs verstopt?
genoeg peut, brandstofkraan wel open?
 
Ik heb een externe tank om synchroon te kunnen stellen.
Die is 100% open, steeds 3L brandstof in de tank en loopt als een malle.
Alle bochten worden warm.

Heb het idee dat de synchroon meters pas laat uitslaan.

Blijven zoeken en alle hulp is welkom.
 
Hoi mannen,



Toen ik hem heb weggezet liep hij als een naaimachientje zo heerlijk...
Maar ik heb een start poging gedaan en merkte dat hij alleen op de choke liep. Gas erbij afslaan, choke eraf ook afslaan.
Daarna de carbs helemaal gereinigd en opnieuw gestart met verse benzine....
Hetzelfde probleem.

Nogmaals de carbs open geschroefd en nogmaals alles gecontroleerd. ook uit voorzorg de inlaatrubers, o-ringen van de brandstoftoevoer en vlotterbak pakkingen vervangen.

Nu merk ik dat als hij op de choke staat ik wel (heel voorzichtig) gas kan geven en gaat dan als een koude motor pruttelend omhoog in toeren.
Als de motor op temperatuur is dan loopt hij nog steeds niet zonder choke, ook niet als ik een beetje gas bij geef om toeren te houden. Hij slaat gelijk af.

Echter als ik met choke en gas geven hoog in de toeren ga dan kan ik de choke wel uitzetten en kan ik boven de 9000 toeren gas blijven geven. Daaronder gesputter en uitvallen.
Luchtmengselschroeven staan op 2 slagen.

Wat zie ik nou over het hoofd.


Groeten

Carburateurs gereinigd in de zin van? Ultrasoon is de beste manier.

Denk dat er nog ergens sproeiertjes dicht zitten geslibt.
 
Na nogmaals open te hebben gemaakt kwam ik er inderdaad achter dat de stationair sproeiers verstopt zaten. Nogmaals alles reinigen en gaan met die banaan.
 
Heeft er nog iemand een setje circuitkuipen liggen voor een F2, F3 of eventueel F4?
En een Technoflex, Wilbers of WP achterschokdemper misschien?
 
Gooi gelijk een flesje Forte 1 erbij in je tank met verse benzine!

Díe gedachte had ik ook. Had inmiddels de oude benzine al aan de auto gegeven en verse peut in de tank.

Hij loopt weer als het oude vertrouwde naaimachientje!!

Tóch weer fijn als je oude F2 rijd.
Al merkte ik wel op dat de uitlaatbochten z'n beste tijd hebben gehad.

Heeft iemand z'n originele vervangen voor rvs en nog een (origineel) setje over?

Ben trouwens ook nog steeds erg blij met de APE naks.
 
Heeft er nog iemand een setje circuitkuipen liggen voor een F2, F3 of eventueel F4?
En een Technoflex, Wilbers of WP achterschokdemper misschien?

Ik heb een Technoflex liggen, samen met een Valtermoto remschakelsetje en nog wat spulletjs, voor een F3
 
Laatst bewerkt:
Als iemand nog een origineel Subframe voor een F4i heeft liggen waar ie afstand van wil doen hou ik me aanbevolen.

Ik zie de reactie graag tegemoet.

Thanks!!
 
haha douwe, toch weer een Goof?

Niet weer maar nog steeds. Heb deze al een paar jaar om zo af en toe een rondje de openbare weg te misbruiken.
Ben van plan om de vering wat te upgraden en hem eindelijk wat onderhoud te geven deze winter O-)
Komend seizoen misschien eens wat rondjes op CPZ rijden met mijn neef die fanatiek is begonnen te rijden op een Duc. Ik zou zeggen koop ook een G00F Chrisje! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan