Trial

Ik heb wegens tijdgebrek en teveel hobby's al een paar jaar niet meer gereden maar ik ga altijd naar Nunspeet. Dichtbij en erg groot afwisselend terrein. Geen competitie ivm eigen bedrijf met wisselende agenda.
 
@wabbit,
aansluiten bij een vereniging-daar raak je aan de praat en train je een x mee met iemand.
Dan ga je een x kijken bij een clubwedstrijd om een indicatie te krijgen hoe zoiets eraan toe gaat.
De volgende x rijd je jezelf naar plek 1 en krijgt eeuwige roem. *O*
 
Welkom Peter. Hier ook omgeving Hillywood ;)

Bartje 2,5 kan je alles vertellen over Nunspeet. Die zal zich hier eerdaags wel melden.
Heu... :W :+

Welkom Peter!! Als je zaterdag nog iemand met twee krukken heb zien lopen/staan, dan was ik dat. :X Is niet gekomen door de trial dus maak je niet druk!

Bij de classic trial mag je in de moderne/liefhebbers klasse met alle (nieuwere) motoren meedoen. Er zijn in Apeldoorn en Nunspeet ook veel gezellige clubwedstrijden. Straks begint in Nunspeet de Wintercup weer. Elke eerste zaterdag van de maand van december tot maart! Genoeg te doen!! ;)
 
Nu 1,5 maand aan het rijden en dit is hoe het ervoor staat.
Hoewel ik geen les krijg rijd ik soms met iemand die al wat meer ervaring heeft.
Hierdoor neem ik juist obstakels/combinaties welke ik normaal niet zomaar zou nemen.
Ben al een x goed blijven hangen met mijn linker stepje achter een randje van een betonplaat.
En mijn vingers zijn al een x goed geplet tussen een boom en de remhandel :') _O-
Binnenkort eens kijken voor wat kleding/laarzen & helm

hoop volgend jaar op dit niveau te zitten
pfff
 
Laatst bewerkt:
Netjes man !
Zit er al een mf meeting in ?
De onze ligt uit elkaar voor een lekke koppeling cilinder.
Kan alleen geen cilinder vinden
 
Heb je het over het deel op je stuur of op je blok?
 
Laatst bewerkt:
Op het blok, degene op het stuur vindt ik idd genoeg.
Is voor een Scorpa sy250
 
Nu 1,5 maand aan het rijden en dit is hoe het ervoor staat.
Hoewel ik geen les krijg rijd ik soms met iemand die al wat meer ervaring heeft.
Hierdoor neem ik juist obstakels/combinaties welke ik normaal niet zomaar zou nemen.
Ben al een x goed blijven hangen met mijn linker stepje achter een randje van een betonplaat.
En mijn vingers zijn al een x goed geplet tussen een boom en de remhandel :') _O-
Binnenkort eens kijken voor wat kleding/laarzen & helm

hoop volgend jaar op dit niveau te zitten
pfff

Leuk filmpje Basman.
Wij gaan ook altijd met een ervaren iemand mee. Dan neem je idd obstakels die je zelf niet zo gauw zou doen.
 
Weet niet hoe dit bij jullie zit, maar na 2 tot 3 uur rijden zijn mijn linkerhand en onderarm er klaar mee.
Het doseren vd koppeling gaat dan moeizaam. Koppeling gaat overigens soepel als ik dit vergelijk met anderen. Nu 1 dag later voel ik kijn onderarm nog.
Mijn verstand zegt zoals altijd gas erop.
Voor de rest weer lekker tussen de druppels door gereden gisteren.
 
Geen last van..
Daags erna (vandaag) wel steevast algemene spierpijn.

Gisteren in de druppels (en ijsbolletjes) gereden ipv tussen. Is eens iets anders.
 
ik ben van 78, dus dan zal het wel mijn oude lichaam zijn welke niet meer zo flexibel is.
Meer trainen om de spieren te sterken zal het wel zijn.
Zal de koppelingshandel ook wat meer kantelen en wellicht nog beter afstellen als dat mogelijk is.
 
thanks, weer wat wijzer geworden.
Ik moet wel zeggen dat ik vorige week uit volle macht niet voorover het stuur probeerde te vallen.
Toen heeft denk ik mijn linker onderarm ook een flinke tik gehad denk.
Het zal allemaal gewenning zijn, maar het blijft nu zeuren aan de linkerkant.
Als het woensdag maar weg is, dan moet ik weer rijden
 
dan word ik al wel vroeg een ouwe lul :') _O-
 
Laatst bewerkt:
Zo, van kabelbediende naar hydraulische remmen incl gesinterde remblokken. Denk dat de zoon morgen een voorwaartse salto gaat maken.
Met het weinige kracht dat zo n mannetje heeft gaat het remmen vanaf nu een stuk beter.
 
Zo n elektrisch Oset-fietsje heeft idd een mountainbike voorvork en er zijn diverse brackets om remmerij passend te maken voor montage. Van Oset zelf zijn er passende upgrades (ook van kabel naar hydraulisch) te koop voor zo n 90 euro per set. En dan heb je er 2 nodig..
Nu ebay geraadpleegd en voor nog geen 70 euro incl verzending 2 sets weten te bemachtigen.
Shimano is het merk en het voelt erg goed aan.
 
Jep.

De goedkope sets van Shimano zijn op zich ruim voldoende voor ongeveer alles, alleen op lange termijn kunnen ze wat glaziger voelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan