Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Ik heb gisteren een setje LED ver-stralertjes op de F geknutseld. Uiteraard uit China, uiteraard haast voor niks. Ze doen het erg goed, lekker veel licht en super zichtbaar. Niet te blauw licht, een degelijk en stoer uiterlijk van heel aardige kwaliteit kunststof, gemakkelijke bevestiging, compleet met aan/uit stuur schakelaar.
Ik zal komend weekend eens een fotootje maken, het gaat steeds meer op een mini-GS lijken.

Aangezien ik niet voorzichtig ben met m'n F heb ik gewoon gaatjes geboord in het kuipdeel dat over de front knipperlichten heen valt. De lampjes staan nu dus mooi boven de knipperlichtjes.
Gaaf, ben benieuwd hoe het eruit ziet. ik wil zelf ook extra lichten maar heb geen idee hoe dat met bekabeling werkt. Waarop heb jij je nieuwe lichten aangesloten?
 
Gewoon op het stadslichtje aangesloten, en de bijgeleverde schakelaar er tussen. Ik kan dus nooit met ingeschakelde ver-stralers rijden zonder dat er iets van verlichting brand. Heel eenvoudig eigenlijk.
 
Gewoon op het stadslichtje aangesloten, en de bijgeleverde schakelaar er tussen. Ik kan dus nooit met ingeschakelde ver-stralers rijden zonder dat er iets van verlichting brand. Heel eenvoudig eigenlijk.
Wanneer je extra lichten op deze manier aansluit. Moet je dan nieuwe koppelingen tussen de kabels solderen of is dat niet nodig?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt solderen of met extra stekkers werken. Ik heb voor het laatste gekozen. Niet met van die smerige blauwe scotch blokjes maar gewoon met kabelschoentjes met extra aftakking:
SC1863B-3.jpg

Zo blijft het ook goed vervangbaar of demontabel zonder geknoei.
 
Je kunt solderen of met extra stekkers werken. Ik heb voor het laatste gekozen. Niet met van die smerige blauwe scotch blokjes maar gewoon met kabelschoentjes met extra aftakking:
[afbeelding]
Zo blijft het ook goed vervangbaar of demontabel zonder geknoei.
Ok, bedankt. Ik ga dit ook een keertje doen.
 
Vandaag ben ik eens lekker wezen spelen met de F. Wat een heerlijk fietsje is het toch.
Bijna 100 km gereden, bijna alleen maar onverhard. Toen ik het laatste bospaadje afraffelde was het eigenlijk al donker. De Aliexpres lampjes zijn een uitkomst; waanzinnig veel licht, veel contrast en veel diepte, perfect om gewoon door te boenderen door het donkere natte bos.

Alielampjes:

y4mYmknqEHwdt_brVbiNET8cOOj3ZruQ29avU-o-vWfJqAZzzi73J2PdDqsM2omAAj6fFyC35H9pOzQP_m81bI78dVBXs_bNrxVIL9Fmay7VMOqR-PCGB56kTKGhVfRDCEqT5pJaoEdZ3pG7GQCp9ivdXd7RfyFubLkYNhY2kqggXoH3cFo143o9Y6W_mNjfUbQS2-ai5PJH9cVMFOBSIXGBg


y4mNAzZX9-FYFzcXjsM5u5O1ho_ov1cpwxFYUTYxpxDMYMTc5bQ6SdEgs8ApM1ikdxkpAANo-mGsWRLUwHLuXba99dUryDSmxylsuCBSEX66nZfcrXT3T3qezIFZTK1tF-uDFnyd8Bymt3XIfFbFVVkyXbiLl2W6hUKCUUBrxkLfepXlCKnWDhQUzddZMbwnOD9fnG265p2u6Yg1qMe3HjLTw


y4mk8QLUDxBK5w0g2q04ucO8CRMVwEPjXaEfa3w8BnBVdq5sN1DyLbF36GKXGxG-2zcLSS9-ulQNL_1EnS6mVOy3dwDA6n0lm5csXhFn0_E7WVQchlIZm19tau7Uzh74IMhiGGPvoJFsxhrX-lbHW86AmxXc6v0CPN7IJpV8Vxmn-GbGVplmDFSGQYqp1asima2f_0RMflccERs3P80xYTaQg


y4mUJCNrBCpd-C_k3oVtHCmUvTxKCi9HTrAbZgvJuDzG9spSkhumokxkYFRham8ik6hYS_Brgjw7nu_YMLnLZU_VVLmfraWADJCHgOsqoPlEOLNP6iDz54LZ8dMgiZHG11nejIRA6oZZIqqlUepQw1ODc11AWjQoaUaRz_ESGEAOGT6PRNOoRsx1Ot4yZddosHCnYPiScveSVtBKxZZN2TuqQ


y4mlwoXwBGGB-e1rd0xfyqvarciNuhWAR7mrHt9cy1GFwEKk6hXJF3iIkGsXHQbd9GKHL-c896vXwpDLB3U633c4lX3EUQrCt2XBOsib3mpMJqz8WkjL9yAruaBIVQ18zA4qPg7etLJXHiEkz1JjeseKR9Er2LtDHWXUXsQn6150TbXtbpBbDxFTPbeoUxkJUrvFQJniJcM7T5fOIzS17ysgw


y4mo2Cnd1UNQn8F1SnGx9SS6UIn8--NEP7dIJJtsFOmHDqCU-RroGtj1sypP4efhjSrRwZna46_c5kbYJbXCArAg9hHw7pyiY62xI5dNcCYMLi_l-YuLbrU_WRvpi4yRQ2VgiPNcyiIvnUG4GsCSiJHx9c9LRRAmre-ffOJsOrOQceS12wlEejU1-8JV2IZ5ew7pXH4SaVXveOa9feX0AFqIg



Spelen in het zand gaat echt heel goed met deze Mitas Dakar achterband:

y4mo_CeiN6dYw1SNUE8hDukP8zQ0LoFE5AzvkipUV2nvJq3pIv4GPH3OOCu1fKixVeFZRO8cBnTbhIkMtuEOvh_ngvwcnU4KJ1sisMAJWKIc0PXkdmZwQ90-IzwxbnhdLBxrkF6Jni2lT53f4bsKZ5KvvXhOt2eACL9nLqtuPGXE4q8AWwZHXQ_r-17S1nTdgLrtxhj5wNcyyxhYYrQV_ZFWA



Verlicht bospad:

y4mblRDTvmdbhvHr3I4yOx-uyqBbhkzvArETZv_XbpDnBqU3N7B8cfC9YUyfuwKSUQpkB4nKpW9v5SHN3ZM2xZ0d4qAh_BlQRDgZxBC_SiEB5RqhIPBcSZfrGK1UaqMVIk4pzmIolhaKmhFapWRaj0waoCnEmibDqin8AjqMAMssqm8MZGzDN1dFXQ6SMTwbWeeQ0wOcShlfNagYypEivKN-g
 
Netjes verwerkt hoor. Ik was even vergeten dat de knipperlichtjes in het kuipwerk verwerken zaten op de Funduro. Mooi plekje voor extra lichten.

Waar kan je zo mooi offroad rijden in Nederland? Ben benieuwd want ik wil met mijn volgende set bandjes graag ervaring op doen met onverharde wegen.
 
Ik woon in Brabant, tegen België aan. In de grensstreek is er nog genoeg onverhard te vinden als je een beetje inventief bent...
 
Hallo, ik kan hier vast wel even een vraagje stellen :)
Ik heb vorige week een funduro uit '96 gekocht en het verbruik is naar mijn idee aardig aan de hoge kant. Ik rij dagelijks 120km woon-werk, voornamelijk snelweg. Het verbruik is ongeveer 1:17, heb nu 3x getankt en bij elke tankbeurt is het ongeveer hetzelfde. De afgelopen twee dagen heb ik nauwelijks harder gereden dan 110 om te zien of dat verschil maakt, maar ook dat haalt niets uit. Iemand een idee of dit verbruik op de snelweg normaal is en zo nee waar het aan kan liggen?
 
Dat is inderdaad aan de hoge kant. 1:21 moet haalbaar zijn, zeker met 110km/u op de snelweg.
Een carburateur revisie schijnt wonderen te doen.
 
Yep. Wel een setje inc naald en naaldbuis kopen. Niet zo'n setje met alleen sproeiers en wat rubbertjes.
 
Oké thanks, ik las al dat andere bougie doppen/bougies ook een hoop verschil kan maken, is dat iets om eerst te proberen? carbs reviseren gaat op den duur sowieso gebeuren maar hiervoor ben ik afhankelijk van een kennis, ik heb zelf helaas geen schuur.

Heeft iemand trouwens toevallig nog een km teller of compleet dashboard over voor een leuk prijsje? Ik zag dat die van mij het niet doet (dagteller en snelheidsmeter wel, kabel is ook gewoon goed). km stand die er nu op staat is 55k, teller met een stand in die buurt zou fijn zijn O-)
 
Vandaag ben ik eens lekker wezen spelen met de F. Wat een heerlijk fietsje is het toch.
Bijna 100 km gereden, bijna alleen maar onverhard. Toen ik het laatste bospaadje afraffelde was het eigenlijk al donker. De Aliexpres lampjes zijn een uitkomst; waanzinnig veel licht, veel contrast en veel diepte, perfect om gewoon door te boenderen door het donkere natte bos.

Alielampjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Spelen in het zand gaat echt heel goed met deze Mitas Dakar achterband:

[afbeelding]


Verlicht bospad:

[afbeelding]

Waw, nu ik je foto's zie wordt ik jaloers ^^. Die lampjes van ali, zijn die op batterij of aangesloten op je accu/elektronika? En hoe heb je deze bevestigd?

Zelf al een tijdje niet meer gereden: nieuwe voorvorkkeerringen geïnstalleerd (of beter gezegd, dat heeft een kennis voor me gedaan). Helaas hebben we waarschijnlijk iets niet goed gedaan. Eerst lekte de linkerkant, beiden vervangen en daarna begon de rechterkant :/.

Vervangen ben ik nog niet aan toegekomen, nieuwe motoren testrijden ook niet (ben al een tijdje in de markt voor iets dat minder trilt bij 130+). De motoren die ik in zicht heb zullen naar alle waarschijnlijkheid niet zo'n lekkere offroader zijn als het F'je :(

PS: Wat voor voorband heb je erom liggen?
 
Laatst bewerkt:
De lampjes zitten uiteraard gewoon op de accu.
Ik heb ze aan het stadslichtje geknoopt. Ze staat dus geschakeld. Ze kunnen niet aan zonder dat de andere verlichting ook aan staat en als je het contact uitzet gaan ze met de rest van de motor mee uit.
De schakelaar zit netjes aan de rechterkant op het stuur.
 
De spiegeltjes blijven keurig in positie staan bij ruw terrein gebruik en ook bij 160 km/u.
Ik ben er zeer tevreden over.
 
Hellracer, heb je toevallig een detailfoto hoe je de lampjes vast hebt gemaakt aan het kuipwerk?
 
Nee, geen foto maar ik kan het wel even vertellen:
Ik heb het voetje tussen het kuipwerk en het knipperlicht gestoken met een aluminium plaatje ertegenaan getaped en 2 gaatjes met draad er in getapt. 2 kleine gaatjes door het kuipwerk heen en 2 RVS schroefjes maken het af.
 
Kennen jullie nog betrouwbare en snelle leveranciers/webshops voor f650 onderdelen? Ik wacht nu al ruim een maand op onderdelen van houtrust :(
 
Wat heb je nodig dan? Ik bestel soms spul online bij Motorworks of motobins en haal nogal eens iets bij de Knalpot.

Vandaag ben ik weer lekker een stukje wezen spelen. Het was goed glad en ook best fris zo nu en dan. Toch fijn om even buiten te zijn:

y4mJbIjRr-3G-vESyPQ1s9BAdLMcIp_BNeEB30ce-gBCdeFjhRHi2TtT0ROLGsAUESabyTugd5MPPG4Rbq4VALhuPNiCV3paX8dgH0LwAExgnG_srq2gutoDt6x6mSr2VeOkmSLRj1gcyv-iwAH48p0GkverqmZ6MM53kLr9tamZEBWTT4N9gcSRCPdkLdxXTugNhLIHCBsUSYpALd8YXTwPg


y4maC1g5Uz_F6vHB3YBkJwOv4kximk3yOWcsteB-ku31zepKCyndl8OvGn3QUvzMwxHHCsBgbBJl9EjJuPB0FvcB6xaheCI5_PFNNk76NZHIwv9Zwom6S8u4TJWhYX4W_U2ThrjgtaLHVcqlPRFvNQoeXQEPaut91_wsBtNDMI5UVfjHPQX3K9t17576TvSTR8FxsKEYrVAy3EzcYM9pDSf1A
 
Gewoon een paar schroefjes, pakkingen en een filter. Letterlijk een handjevol delen. Bedankt voor de webshop tips.

Mooi foto's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan